Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

co sadzicie o tym oleju


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
285 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   zyga_wr

zyga_wr
  • 175 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: Września
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lipca 2012 - 20:52

Spoko...
obecnie auto jest zalane GM dexos2 5W30, ale część osób na forum głosi opinie że ten olej nie nadaje się do LPG które u mnie w aucie jest oraz że silniki tego oleju biorą więcej niż np. Castrola... więc tak, mam silnik w bardzo dobrym stanie (i wolałbym żeby tak zostało :D) z przebiegiem trochę ponad 241 tyś... za 4 tyś km mam wymianę oleju i pytam co konkretnie warto zalać. Chcę sprawdzić czy faktycznie od wymiany do wymiany weźmie mniej oleju, czy będzie jakaś zauważalna różnica w pracy silnika itd. Faktycznie jak silnik pracuje na LPG to tego GM mi ciut więcej bierze niż jak jeździ na PB.


Ja zaraz jak kupiłem Signum pojechałem do serwisu Opla na zmianę oleju. Za całe 199zł zmienili mi na GM Dexos 2 5W30 i kazali przyjechać za rok lub 30tys km.... Zrobiłem na nim 10tys km na lpg i nie zużyła grama oleju.
Poczytałem jednak na forum Vectry o olejach i większość była zdania, że jeżdżąc na oleju GM 30tys km między wymianami wykończę silnik (tak kazali w serwisie, tak też jest w instrukcji użytkowania). Polecali również olej Motul Specific Dexos2 5W-30.
Olej Motul kupiłem, zmieniłem, zrobiłem już 7tys km od zmiany i jest super. Silnik pracuje równiej, ciszej, nadal nie zużywa oleju.
Na forum ostrzegali również przed podróbkami - polecili sprawdzonego sprzedawcę (w razie czego mogę go też podać na priv - nie chcę być posądzony o kryptoreklamę ;) )

Ja jeżdżę teraz na Motule, brat w VW Touranie od 5tys km też, dziś zamówiłem Motula do VW Caddy ojca.

Czy warto na nim jeździć trzeba sprawdzić samemu, choć opinie o olejach tej firmy są pozytywne.

#42 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 lipca 2012 - 21:03

Ja na tą chwilę waham się między Liqui Moly, Valvoline Maxlife i Motul. Na razie zbieram opinie... i jestem ciekaw jak wyjdzie porównanie do GM dexos 2

#43 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 14 lipca 2012 - 21:55

Na forum ostrzegali również przed podróbkami - polecili sprawdzonego sprzedawcę (w razie czego mogę go też podać na priv

Poproszę o namiar na tego sprzedawcę:D
serio!!

#44 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lipca 2012 - 04:48

Ja na tą chwilę waham się między Liqui Moly, Valvoline Maxlife i Motul. Na razie zbieram opinie... i jestem ciekaw jak wyjdzie porównanie do GM dexos 2

a ja się zastanawiam nad olejem firmy AGIP

#45 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 16 lipca 2012 - 16:33

te 30 tys w serwisie na jednym oleju to tylko po to zeby wykonczyc silnik, zaden olej nie trzyma parametrow przez 30 tys. km., szczegolnie 5w30 GM ktory nawet nie jest prawdziwym olejem syntetycznym. Bez urazy ale 5w30 to mozna lac do Corsy 1.2, i do tego bez LPG.. generalnie malo kto sie zastanawia o co chodzi z olejami 5w30..
otoz sa to oleje energooszczedne bo stawiaja maly opor przy pracy silnika - w teorii maja oszczedzac paliwo, a w praktyce bardziej zaoszczedzimy jak posprzatamy w bagazniku i graty z wakacji zostawimy w garazu zamiast wozic dodatkowa mase. a teraz o wadach, 5W30 przez to ze tworzy cienki film olejowy, jest bardzo podatny na przerwanie tego filmu w sytuacjach ktore wcale nie wystepuja tak rzadko, przy palowaniu, w korku, przy jezdzie na LPG, dlugiej jezdzie autostradowej z predkosciami 160+.. skutek wiadomy, tarcie metalu o metal i zuzycie silnika. takze 5W30 oki, ale do żony Corsy, a nie do naszych V6 ktore maja ogomne wymagania jesli chodzi o temperature, bo rozrzewaja olej w misce nawet do ponad 150 stopni, na tlokach i zaworach jeszcze wiecej.. dla tego samego powodu, nie lejemy mineralow ani cwiercsyntetykow 10W40 do V6, bo poprostu sie bedzie palił tworzac szlam i nagary i niszczac silnik.. generalnie dobry 5W40 to minimum, a jeszcze lepiej 5W50 np. Mobil Peak Life ( nie mylic z 5W50 rally formula ktory jest podkreconym mineralem) .. jesli zmieniamy olej na zime i auto trzymamy pod chmurka to mozna pokusic sie o 0W40, bo najlepiej chroni silnik, szybko docierajac po rozruchu do glowicy w czasie mrozów. wbrew pozorom, firma nie jest na tyle istotna, ale generalnie trzeba unikac olei z reklam, bo one sa najczesciej podrabiane, mobil, castrol i reszta. Ja osobiscie w mojej bede zmianial wlasnie na 5W50 peak life z zaufanej hurtowni, olej lany z beczki za 29zl za litr, przebieg 205.000 km.

#46 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 lipca 2012 - 20:26

ja tam się nie znam, ale GM leją do 2,8 V6 turbo, tam chyba się dzieją gorsze rzeczy niż w poczciwych Y32SE i jakoś te silniki jeżdżą od przeglądu do przeglądu

#47 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lipca 2012 - 20:37

10W40 do V6, bo poprostu sie bedzie palił tworzac szlam i nagary i niszczac silnik.


I gdzie ten szlam i nagar sie nieby zbiera??

#48 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 lipca 2012 - 20:58

I gdzie ten szlam i nagar sie nieby zbiera??


No i później piszą, że do ich silnika "zawsze" wchodziło o litr oleju mniej niż powinno. :masakra: Ale co mi tam, każdy leje co chce i ile chce, a im gorszy (tańszy) olej tym z czasem mniej go wchodzi i oszczędności większe.:jump:

#49 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lipca 2012 - 21:05

No i później piszą, że do ich silnika "zawsze" wchodziło o litr mniej oleju niż powinno. Ale co mi tam, każdy leje co chce i ile chce, a im gorszy olej tym z czasem mniej go wchodzi i oszczędności większe.


Za jakies 3-4 tygodnie sciagne miske olejowa specjlanie dla ciebie zrobie zdjecia glowic i wrzuce na forum :) silnik z przebiegiem okolo 128tys mil z tego ponad polowa na 10w40. od poki ja go mialem czyli od 100tys mil but prawie non stop,dlugie trasy, z predkosciami
160+ i zobaczymy czy biedzie nagar i szlam.

#50 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 lipca 2012 - 21:36

Za jakies 3-4 tygodnie sciagne miske olejowa specjlanie dla ciebie zrobie zdjecia glowic i wrzuce na forum :) silnik z przebiegiem okolo 128tys mil z tego ponad polowa na 10w40. od poki ja go mialem czyli od 100tys mil but prawie non stop,dlugie trasy, z predkosciami
160+ i zobaczymy czy biedzie nagar i szlam.


nie musisz mi nic ściągać i pokazywać. trochę już w swoim życiu widziałem. Po zakupie mojej omegi w silniku mieściło się mniej niż 4l oleju a powinno 5. Niemiec ponoć cały czas (14 lat) lał 10w-40. Po czterech wymianach oleju (połączonych z płukaniem silnika) i kilku wymianach filtrów oleju teraz mieści się książkowe 5l. A to tylko zwykłe 2.0v16.
10w40 ma jedną podstawową wadę, w większości przypadków to mieszaniny oleju mineralnego z minerałem hc. Aby taki koktajl trzymał klasę lepkości musi zawierać dodatki, które mają bardzo słabą odporność na temp. To właśnie one powodują szybką degradację takiego oleju, a w efekcie powstawanie szlamu i nagaru.
Jeśli olej jest wymieniony przed spadkiem tbn do 0 to nagar nie powinien się osadzić. Jednak kto wymienia olej co kilka tys. km?

#51 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lipca 2012 - 21:45

Jednak kto wymienia olej co kilka tys. km?


Ja:)

co jakies 5-8 max 10tys km.

a w efekcie powstawanie szlamu i nagaru.


sciagne miske z mojego 2.5 i zoabczymy ile prawdy bedzie w tym co piszesz:)

dodam tylko ze ja lalem 10w40 Gm a poprzednik castrola i Comme tez 10w40

#52 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 lipca 2012 - 23:52

odkladanie sie szlamu i nagaru najlatwiej mozna zauwazyc po zmianie oleju z np 10w40 na syntetyczny.

czasami sie dzieje to czym strasza "mechanicy" silnik zaczyna leciec.
nagar sie nie odklada tam gdzie olej ma przeplyw, tylko bokami, przy uszczelkach siemeringach. leprzy olej ladnie to umyje i olej z silnika zaczyna uciekac.
dlatego co "lepsi" "mechanicy" zalecaja zmiane oleju na mineralny przy wiekszych przebiegach, co by sie wiecej nagaru odlozylo i silnik byll dluzej szczelny bez potrzeby zmiany uszczelniaczy
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#53 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 17 lipca 2012 - 03:10

nie musisz mi nic ściągać i pokazywać. trochę już w swoim życiu widziałem.

:smiech:

... wracając do tematu.. ;)

Spróbujcie "pobutować" troche na 5W30 a następnie odkręcić korek wlewu oleju.. o! co to? pożar w silniku?
Ten olej się dosłownie upala..


A za pare miesięcy zróbcie sobie test zimowy..
Zostawcie sobie na noc litrowe opakowanie w aucie tak przy temp. -20 (co nie jest w naszym klimacie ani rzadkie ani niezwykłe)
Spróbujcie go wylać.. i co? i długo...długo... nic!
Pomyslcie wtedy o tzw "ciężkim kręceniu w zime", długo gasnącej kontrolce ciśnienia, klepaniu popychaczy, i wszystkim tym co się dzieje w waszych silnikach przy takich "smarowidłach"

#54 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lipca 2012 - 08:47

jesli chodzi o temperature, bo rozrzewaja olej w misce nawet do ponad 150 stopni,

trochę z tą temp przesadziłeś

#55 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 lipca 2012 - 08:57

trochę z tą temp przesadziłeś


no nie wiem. Mój brat w octavi 1.9 tdi rozgrzał olej do ponad 130 stopni. A ile było w rzeczywistości trudno powiedzieć bo skala się skończyła. :masakra:

#56 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 18 lipca 2012 - 15:02

trochę z tą temp przesadziłeś


nie sądze, V6 to nie diesel, a info o temperaturze masz na 59 stronie ksiazki " Sam naprawiam - Opel Omega" z wydawnictwa WKŁ, 100 stopni to normalna temperatura w sprawnym V6, a 150 przy ciezszej nodze to nie problem.. podlacz OP-COM do V6 i pojedz ostrzej na autostradzie i sam sie przekonaj.

#57 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lipca 2012 - 22:40

Podłączę się trochę pod temat. Mam zamiar w przyszłym tygodniu wymienić olej w mojej Omedze. Przebieg 168 tyś km. Wybór padł na Liqui Moly ze względu na to, że sąsiad może mi przywieźć z Niemiec w 100% oryginalny olej tej marki. Moje pytanie to który wybrać?
1. http://allegro.pl/li...2495161568.html
2. http://allegro.pl/li...2440059621.html

#58 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 20 lipca 2012 - 12:39

bierz ten z pierwszego linka.

#59 OFFLINE   michua

michua
  • 37 postów
  • Dołączył: 20-04-2011
  • Skąd: Wrocław

Napisany 21 lipca 2012 - 18:04

Witam, wtrącę swoje trzy grosze. Ponieważ użytkuję od pięciu lat i ponad 100tyś jeepa grand cherokee który ma zalecany olej 10W40, więc przerobiłem kilka opcji. W tym pojeździe jest wskaźnik ciśnienia oleju co pozwala obserwować co i jak się dzieje z olejem. I niestety z wielu olei które testowałem, olej GM wypada najgorzej. W czołgu zmienia się olej co 12tyś, ja to robię nie później niż 10tyś. Olej GM - de fakto mobil - po 2-3tyś zaczął wyraźnie ,,tracić,, ciśnienie. Na wolnych obrotach wskazówka dość mocno opada. Szczególnie latem było to dość szybko widoczne. Nie wyobrażam sobie na takim oleju przejechać dwadzieścia tysięcy. Jaki olej? Moi klienci różnie podchodzą do tego: jedni chcą najtańszy, inni najbardziej reklamowany, znowu inni - ten który polecają fora.
Ja we wszystkich swoich pojazdach używam oleju forda, zarówno 10W40 jak i 5W30 czy 5W40, kupuję w beczkach u zaprzyjaźnionego dealera forda, wiem, że to na 1000% oryginał. A jest to produkt castrola. Generalnie moja rada: nie kupować olei na allegro, szczególnie jeżeli cena jest okazyjna. Kupować u sprawdzonych dostawców, jeździć na tym co w instrukcji, bo dobija mnie jak przyjeżdża do minie klient i się upiera na olej 5w20 który jest nie do zdobycia od ręki, kosztuje masę a na dodatek jest zalecany w ... Californi.
Pozdrawiam

#60 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 lipca 2012 - 18:31

Olej GM - de fakto mobil


Teorii na temat producenta oleju GM jest wiele. Być może mobil produkuje te oleje, jednak nie mają one zbyt wiele wspólnego z odpowiednikami firmowanymi ich logo. Porównałem karty msds i różni je prawie wszystko. Od dodatków po właściwości fizykochemiczne to całkowicie inne oleje.