Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] przebudowa tłumika końcowego z serii na sport


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 04 maj 2014 - 18:44

Każdy tak chce :D Aby było cicho i komfortowo a przy tym głośno i agresywnie :)
Ja eksperymentowałem w omedze ciutkę z wydechem i u mnie zagościły przeloty zamiast katalizatorów :) Reszta seria i więcej nie zmieniam, inne konfiguracje robiły się za głośne, to jest dla mnie taki kompromis :) Na wolnych obrotach pracuje jak seria, powyżej 3 tyś już słychać coś :)




 


#42 OFFLINE   user881

user881
  • 424 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 maj 2014 - 10:49

Mój plan budowy końcowego tłumika okazał się sądzę bezsensowny ponieważ gdy otworzyłem swoja starą serię(foto) ujrzałem to co sam chciałem zrobić w tłumiku od 3.0 gdzie jest ori przelotowo dwa wloty i wyloty. Chyba że dać perforowaną rurę o wiekszej średnicy owinąć watą stalową której nie było w starym tłumiku. Tłumik od 3.0 który kupiłem jest o wiele solidniejszy i wygląda na zamiennik to może w środku też lepiej wygłuszony...póki co jest minimalnie głośniej i jak już pisano w tym temacie

za dżwięk odpowiadają środkowe tłumiki.Końcowy to tylko ozdoba która nie wpływu na brzmienie.



Ja eksperymentowałem w omedze ciutkę z wydechem i u mnie zagościły przeloty zamiast katalizatorów :) Reszta seria i więcej nie zmieniam, inne konfiguracje robiły się za głośne, to jest dla mnie taki kompromis :) Na wolnych obrotach pracuje jak seria, powyżej 3 tyś już słychać coś :)


może to jest dobre rozwiązanie ale czy sonda nie będzie głupiała ?

#43 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 maj 2014 - 11:29

powerflow
http://www.powerflowexhausts.co.uk/
mam cos takiego u siebie
jest glosno, nawet bardzo

chyba że masz dziurawy :D
wcale nie jest głośny... ja mam to u siebie również i ładnie pierdzi ;)



tu masz jak powerflow na mojej omce pierdzi.


jak coś niebawem bedzie na handel bo w pt zakladam bastucka. i jak chcecie miec fajne mruczenie w omedze to polecam bastucka :D

http://www.ebay.de/i...=item51a1e7a312

tylko cena przeraża :p

a tak na bastucku
http://www.youtube.com/watch?v=w-h3SrgeCqw
http://www.youtube.com/watch?v=hbdn6GGIpaw

#44 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 06 maj 2014 - 14:00

Sondy są przed katem tak więc nie ma wielkiej różnicy :) Chyba że masz 2.2/2.6/3.2 to inny temat ale stare jednostki 2.0 2.5 3.0 mają po jednej sondzie na stronę i są przed katalizatorem :)




 


#45 OFFLINE   gietki86

gietki86

    engine loading.....

  • 169 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Zduńska Wola

Napisany 07 maj 2014 - 06:09

A nie zdarzaly sie 3.0 z sondami za katami?w tamtym roku sprzedawalem katy gosciowi ktory swoje wycial i sprzedal i pozniej sie okazalo ze kluska pali 25l/100km:hihi:

#46 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 maj 2014 - 12:43

A nie zdarzaly sie 3.0 z sondami za katami?w tamtym roku sprzedawalem katy gosciowi ktory swoje wycial i sprzedal i pozniej sie okazalo ze kluska pali 25l/100km:hihi:


Zajrzyj pod auto i zobacz bo jeśli były to tylko Fl :)

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#47 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 07 maj 2014 - 13:56

X25XE i X30XE miały wyłącznie 2 sondy. Ja zamiast katalizatorów mam przeloty i jakoś nie pali więcej :)




 


#48 OFFLINE   user881

user881
  • 424 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 maj 2014 - 19:48

Chyba że masz 2.2/2.6/3.2



dokładnie...

czy emulator zda egzamin ??

#49 OFFLINE   gietki86

gietki86

    engine loading.....

  • 169 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Zduńska Wola

Napisany 07 maj 2014 - 20:06

Tez mnie to spalanie zdziwilo ale nie wnikalem,wazne ze katy sie sprzedaly bo sie kurzyly w garazu:p

Zajrzyj pod auto i zobacz bo jeśli były to tylko Fl :)

U mnie sa przed katami(mam silnik po swapie):)

#50 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 08 maj 2014 - 10:07

myślę że emulacja bedzie nawet wskazana bo bez kata druga sonda bedzie szalała ;)




 


#51 OFFLINE   user881

user881
  • 424 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 maj 2014 - 11:46

ale czy z emulatorem będzie pracowała w 100 % poprawnie to pewności nie mam bo nigdy tego nie robiłem... Wiadome mi jest, że spaliny będą szybciej zapier....przez przelotowy dedykowany zamiast kata i stąd sonda będzie szaleć, jeżeli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.

#52 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 10 maj 2014 - 08:40

Jak niema pewności że emulatorem będzie działał poprawnie to można wsadzić metalowe 200cpsi.

#53 OFFLINE   manro

manro
  • 1908 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maj 2014 - 16:08

To nie takie proste , [przed katem jest sonda regulacyjna , za jest diagnostyczna , ta 1 chodzi w pełnym zakresie natomiast za katem pracuje w środkowym wąskim bo jest już na czystych spalinach i pilnuje katalizatora)// wycinając kata 2 sonda pracuje jak pierwsza czyli zgłasza że kat wyszedł na spacer z tłumika. Można emulować za pomocą emulatora elektronicznego który da się ustawić w wąskim zakresie lub odsunąć sondę od spalin na tyle aby pracowała podobnie za pomocą adapterów do sond.