Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Modernizacja instalacji Silver na Gold, Valtek na Hana


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
75 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 21 października 2013 - 17:34

IMHO masz jakieś małe dysze w tych Valtekach swoich,

Do tego dysze 3.0mm.


Dziś zaopatrzyłem się w wiertła i wyjaśniło się dlaczego mam tak wysokie mnożniki i muszę ustawiać wysokie ciśnienie - dysze mają tylko 2 mm.
I teraz pytanie wiercić od razu na 3 mm czy bawić się z 2,5 2,8?
Przy okazji sprawdzę wspomniane ustawienie valteków na 0,55 ;)

#42 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 października 2013 - 18:36

Ja bym zaczal od 2.4. Tak u siebie robilem skonczylem na 3.0.

Ktos mi wytlumaczy dlaczego 0.40mm a nie 0,55mm? Dlaczego jest lepiej? Bo moje obiekcje sa zupelnie inne.


Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#43 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 29 października 2013 - 16:55

Po zwiększeniu dysz do 2,5mm, ustawieniu ciśnienia na 1,2bara pojawił się kolejny problem:

Otóż często po odpuszczeniu pedału gazu samochód gaśnie. Jak mu się uda nie zgasnąć to jest pojedyncze bujnięcie obrotów do góry i dopiero obroty się stabilizują (pewnie krokowy próbuje ratować sytuację).

Zastanawiam się czy nie jest to spowodowane zbyt krótkimi czasami wtrysku na jałowym - czy może tak być? Czy zmniejszenie ciśnienia na reduktorze i przez to wydłużenie czasów wtrysków może poprawić sytuację?

#44 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 października 2013 - 16:59

Zmniejszyć nie zmniejszaj, ciśnienie robocze jest dobre. Tylko szkoda, że zacząłeś od razu od 2,5 mm. Mogłeś stopniowo od 2 mm zacząć rozwiercać. Najlepiej jakbyś podrzucił screeny albo filmik z mapy. Dalej te valtki męczysz?

#45 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 29 października 2013 - 17:07

Chciałem od razu zacząć od 3,0mm - wtedy byłoby dopiero *** ;)

Zrobię wykres lub film ale pewnie dopiero w weekend.

Tak jak napisałem w Twoim wątku - wciąż pod maską straszą valteki :/ Chociaż skoro Tobie pomogła wymiana na regi to się chyba zdecyduję. W zasadzie byłem zdecydowany na taką wymianę ale kolega topserwis swoją opinią nieco mnie zbił z tropu :D

#46 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 października 2013 - 17:13

Polecam zmiane na omvl reg fasty. Da się je konkretnie ustawić. Są dużo dokładniejsze w swoim działaniu niż waldemary. Jaki masz sterownik tak w ogóle?

#47 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 29 października 2013 - 17:20

OMVL Dream XXI-N. Tak jak było wspomniane wcześniej trudno ją dobrze wystroić ponieważ ma mało opcji korekt itp

#48 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 października 2013 - 10:36

OMVL Dream XXI-N. Tak jak było wspomniane wcześniej trudno ją dobrze wystroić ponieważ ma mało opcji korekt itp


Mape da sie recznie ustawic, nie tylko autokalibracja, ktora daja poczatkowy efekt tylko. Nie zestroisz dobrze valtkow do omvla. Nawet nie powinny po mojemu tam pracowac bo musza pracowac w programie na reg normalach, ktore rzekomo odpowiadaja parametrom faltkow. Rok stroilem valtki, a 1 dzien omvle. Twoja droga jest prosta, 300 pln i masz po problemie :) dokladnie u ph jacus placilem 306 za 2 listwy, 2x lotnej, 2 cieklej z przesylka.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#49 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 14 listopada 2013 - 20:03

Zakupiłem Regi, z tym że teraz to już nie są REG Fasty tylko OMVL by Westport (jeśli chodzi o napis na cewce) dalej jest to Dream XXI SL :D Chyba po przejęciu Rega zmienili nadruk. Nie w tym jednak rzecz

Chciałem zapytać czy u Ciebie Alleyek również przy potrząsaniu grzechoczą tak jakby w środku tłoczki luźno chodziły :o Wydaje mi się, że nie powinno tak być. Nie chcę ich rozbierać żeby się upewnić.

Kolejna sprawa to montaż - może wrzucisz foto jak je masz zamocowane to może się czymś zasugeruję (Valteki praktycznie wisiały jedynie na przewodach więc nie mam specjalnego mocowania przygotowanego).

Jakie dałeś dysze przy jakim ciśnieniu? Chyba standardowo są wkręcone 2,0mm i za dużego manewru do wykonania na nich nie widać.

#50 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 14 listopada 2013 - 20:13

Możesz tak umocowac jak u mnie w awatarze

#51 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 14 listopada 2013 - 20:16

przy potrząsaniu grzechoczą tak jakby w środku tłoczki luźno chodziły

Nie było pytania - grzechoczą te podkładki do których przykręca się mocowania :D

Możesz tak umocowac jak u mnie w awatarze

Tylko, że u Ciebie są valteki, które mają wyjścia u dołu a te mają z boku...

#52 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 14 listopada 2013 - 20:19

Daj fotke to może się coś wymyśli

#53 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 14 listopada 2013 - 20:23

Daj fotke to może się coś wymyśli

Regów? Proszę: http://www.autogas-l...b17fec82609.jpg
http://www.drypa.pl/...newx=500&newy=0

#54 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 14 listopada 2013 - 20:25

Nie widzę otworów mocowania ale daj na bokah kolektora wiertło gwintownik i śruba na poxipol

#55 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 19 listopada 2013 - 07:28

Regi jakoś tymczasowo zamontowałem. Wykonałem autokalibrację na ciśnieniu 1,2bar i dyszach jakie były domyślnie - 2mm. Kształt mapy oraz wartości zmieniły się znacznie w stosunku do tego co było na valtekach. Pierwsze spostrzeżenie - są duuużo głośniejsze od valteków! Słychać je w kabinie jakby pod maską grasował diesel. :masakra: Jednak nie to okazało się najgorsze - po ostudzeniu silnika robiłem jazdę próbną i... tragedia - na zimnym silniku w ogóle nie da się jechać na gazie! Na ciepłym wszystko jest ok. Prawdopodobnie gdy na zimnym silniku ecu wydłuża czasy wtrysków benzyny sterownik od lpg nie robi tego proporcjonalnie tylko tak jakby silnik był ciepły - czy ta teoria jest możliwa?
Dotychczas zrobiłem jedynie autokalibracje bo muszę zdobyć zasilacz do lapka żeby z nim trochę pojeździć jednak na jałowym czasy wtrysków benzyny na gazie i na benzynie są identyczne.
Dołączam mapkę dla podglądu sytuacji:
Dodany obrazek

Jeśli ktoś ma pomysł dlaczego tak się dzieję to będę wdzięczny za rady

#56 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 19 listopada 2013 - 09:59

Regi jakoś tymczasowo zamontowałem. Wykonałem autokalibrację na ciśnieniu 1,2bar i dyszach jakie były domyślnie - 2mm. Kształt mapy oraz wartości zmieniły się znacznie w stosunku do tego co było na valtekach. Pierwsze spostrzeżenie - są duuużo głośniejsze od valtekĂłw! Słychać je w kabinie jakby pod maską grasował diesel. :masakra: Jednak nie to okazało się najgorsze - po ostudzeniu silnika robiłem jazdę prĂłbną i... tragedia - na zimnym silniku w ogĂłle nie da się jechać na gazie! Na ciepłym wszystko jest ok. Prawdopodobnie gdy na zimnym silniku ecu wydłuża czasy wtryskĂłw benzyny sterownik od lpg nie robi tego proporcjonalnie tylko tak jakby silnik był ciepły - czy ta teoria jest możliwa?
Dotychczas zrobiłem jedynie autokalibracje bo muszę zdobyć zasilacz do lapka żeby z nim trochę pojeździć jednak na jałowym czasy wtryskĂłw benzyny na gazie i na benzynie są identyczne.
Dołączam mapkę dla podglądu sytuacji:
Dodany obrazek

Jeśli ktoś ma pomysł dlaczego tak się dzieję to będę wdzięczny za rady


Powiedz mi, dysze na ile rozwiercales? Kalibracja u mnie przechodzi w 10 sekund. U siebie dalem 2,5 cisnienie 1.3 mp.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#57 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 19 listopada 2013 - 12:01

Dysze zostawiłem takie jak były wkręcone (innych nie było) prawdopodobnie są to 2,0mm. Ciśnienie 1,2bara

Wymiarowanie zostało tak określone przez sterownik:
Dodany obrazek

#58 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 21 listopada 2013 - 17:50

Zrobiłem przejazd z zapisywaniem parametrów. Samochód stał od rana 8h, więc się wystudził, zapis zacząłem gdy już się przełączył na gaz. Przejechałem jakieś 5km.

Mniej więcej w 200 sekundzie przełączyłem na benzynę a w 230 z powrotem na gaz.

Lambda 1, obroty silnika, temperatura reduktora:
Dodany obrazek

Czasy wtrysków gazu i benzyny blok 1 oraz obroty:
Dodany obrazek

Czasy wtrysków gazu i benzyny blok 2 oraz obroty:
Dodany obrazek

Ciśnienie reduktora, MAP, temperatura reduktora:

Temperatura reduktora oraz temperatura gazu:
Dodany obrazek

Lambda 1 i 2:
Dodany obrazek

Moje obserwacje:
1. Lambdy na gazie zaczęły pracować dopiero po dobrym rozgrzaniu (na końcu wykresu jak już dojechałem na miejsce)
2. Ciśnienie reduktora raczej stabilne, nieco spada temperatura przy butowaniu
3. Czasy wtrysku gazu są o około 20% wyższe od czasów wtrysku benzyny w całym zakresie.
4. Temperatura gazu raczej wiarygodna (choć nie mam odniesienia).

Jedyny wniosek jaki mi teraz przychodzi do głowy to to, że silnik nie chodzi poprawni gdy nie działają sondy. Jednak w przypadku sygnały 0V powinien wzbogacać mieszankę a (odczuwalne) objawy są takie jakby mieszanka była właśnie zbyt uboga.

Proszę szanownych kolegów o wypowiedzi. :)

#59 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 listopada 2013 - 21:15

Jedyny wniosek jaki mi teraz przychodzi do głowy to to, że silnik nie chodzi poprawni gdy nie działają sondy. Jednak w przypadku sygnały 0V powinien wzbogacać mieszankę a (odczuwalne) objawy są takie jakby mieszanka była właśnie zbyt uboga.


Dobry wniosek tam jest ubogo i dodatkowo niska temp. gazu powoduje że korekty sterownika po temp zubażają dawkę gazu .Ecu silnika pewnie już nie może wzbogacić bo zakres w którym może dołożyć skończył się.Gdzie zamontowany i jaki ten czujnik temp że tak nisko spada, taka temp to przy 200 na autobanie.Generalnie lpg do wystrojenia sondy muszą pracować.

#60 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 22 listopada 2013 - 07:44

Gdzie zamontowany i jaki ten czujnik temp że tak nisko spada

Czujnik zamontowany jest przed drugą listwą (jest przelotowy, własnoręcznie wykonany z termistora 5kohm):
Dodany obrazek

Ale czy rzeczywiście te kilkanaście *C to tak mało?

Obawiam się jedynie tego, że jeśli podniosę mnożniki to przy nierozgrzanym silniku będzie ok a jak się rozgrzeje to będzie przelewał.