Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Obniżanie zawieszenia - mity i fakty


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lipca 2013 - 19:42

Podsumowanie

szersze opony generują większą siłę skrętną,
opony sportowe są zdolne do pokonywania szybszych i ostrzejszych zakrętów,
wykorzystanie opon performance i sportowego zawieszenia maksymalizuje przyczepność.

I tyle w temacie.

Chcesz jeździć komfortowo? Koła max 15"+seryjne zawieszenie. Ale jak będziesz chciał pójść driftem a nie pyknie, no to sorry, z powrotem z dachu na koła z tych co jeżdżą na glebie nikt cię nie postawi ;)

#22 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 lipca 2013 - 21:17

Ciekawi mnie tylko ile kosztuje prawdziwa opona sportowa mialem kiedyś kupione yokohama parada spec-2 225 45 18 koszt powyżej 7 stów za sztuke która wyząbkowała sie barzzo szybko przy niby orginalnej glebie irmiego i przy sprawnych amorach i sprawnym zawieszeniu ciekawi mnie również koszt z prawdziego zdażenia amora sportowego który naprawde poprawia przyczepność bo dla mnie obniżony ładny irmi to tylko mod optyczny

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#23 OFFLINE   michauu

michauu
  • 182 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 19 lipca 2013 - 23:31

1) w warunkach miejskich/podmiejskich obniżanie zawieszenia nie ma sensu, przy tych prędkościach nie gra to roli/auto się przechyli, a i tak wejdzie w zakręt/
2) w warunkach autostradowych 250=330km/h wtedy ma to sens
3) omega i tak nie przekroczy 250km/h wiec zamiast obniżenia zwiechy polecam zainwestować w likwidacje luzów.....

#24 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 lipca 2013 - 23:37

1) w warunkach miejskich/podmiejskich obniżanie zawieszenia nie ma sensu, przy tych prędkościach nie gra to roli/auto się przechyli, a i tak wejdzie w zakręt/
2) w warunkach autostradowych 250=330km/h wtedy ma to sens
3) omega i tak nie przekroczy 250km/h wiec zamiast obniżenia zwiechy polecam zainwestować w likwidacje luzów.....


chyba nie wiesz co piszesz... :masakra:

70km/h wystarczy aby seryjna zawiecha nie dała rady w zakręcie...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#25 OFFLINE   michauu

michauu
  • 182 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 20 lipca 2013 - 00:28

przepraszam Was, nie wiem, co pisze,
1)nie zgrzałem 3 kompletów hamulców w mojej omie w ciągu roku
2)na co dzień nie jeżdżę autami o mocy ponad 600km
3)nigdy w życiu nie jeździłem szybciej niż 35okm/h
4)w związku z powyższym się poddaję, nie wiem co piszę, ponadto...moja omi jeździ na koreańskich oponach, bo ani to auto autostradowe, ani szybkoskrętne
5)pozdrawiam kolegów

#26 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 lipca 2013 - 11:00

Wtrącę swoje trzy grosze....

Otóż jeździłem kompletnie seryjną Omegą dwa lata, a obecnie jeżdżę Omegą na setupie:
Sprężyny H&R nówki sztuki
Amory TRW sportowe
zawieszenie w pełni sprawne poskładane na bardzo dobrych gratach (lemforder, NK, febi itp).

Seryjna Omega też miała w pełni sprawne zawieszenie (kto mnie zna to wie jak dbam o auta), stała na seryjnych alu 16' i oponach 225/55 jak dobrze pamiętam.

Obecna Omega stoi na felgach 18" i oponach 225/40 przód i 265/35tył


i teraz zapewniam Was że nie ma absolutnie, ale to absolutnie żadnych faktów żeby powiedzieć że ta seryjna Omega lepiej się prowadziła!! Po pierwsze, moja obecna omega znacznie lepiej prowadzi się koleinach, po drugie - zdecydowanie lepiej trzyma się drogi, po trzcie - seryjną Omegą możecie co najwyżej pomarzyć żeby pokonać zakręt tak szybko jak ja swoją Omegą.

Jak ktoś nie wierzy niech zapyta Sosqa jak jechał ze mną w KJS na zlocie :p

a jak ktoś jest bardzo uparty to przyjmuje każdy zakład :D



Warunkiem jest tutaj, że jak się obniża to:
po pierwsze primo - robić to na porządnych częściach i z głową. Zbyt twarde auto będzie się gorzej prowadzić i będzie wypadać z zakrętów (tak jak BMW Hammonda). Tak samo jakieś gówniane części nie będą pracowały jak należy

po drugie primo - kupować porządne opony i co bardzo ważne rozmiarowo dopasowane do felg!! Nie żadne German style gdzie opona jest naciągnięta na feldze jak majtki na tyłku pudziana oraz o odpowiednim profilu

i po trzecie primo - ultimo - odpowiednio ustawić geometrie. Przybek, nie wiem skąd masz info, że nie ma ustawień dla obniżanych Omeg :hmmm: Jak ustawiałem geometrie to koleś mnie pytał ile auto obniżone i wybierał tam jakieś ustawienia sportowe. Jedyne z czym w omedze jest problem to nie ma regulowanego kąta pochylenia tylnych kół, ale przy glebie -35 nie ma tego o czym wspominał se61 że auto stoi na rantach opon. Stoi ładnie na całej oponie

#27 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lipca 2013 - 12:21

Jak ustawiałem geometrie to koleś mnie pytał ile auto obniżone i wybierał tam jakieś ustawienia sportowe.

Zapodaj nazwe przyrządu i wydruk z geometrii z zalecanymi zakresami ustawien.

#28 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lipca 2013 - 12:23

seryjną możecie co najwyżej pomarzyć żeby pokonać zakręt tak szybko jak ja swoją Omegą

Ja moim dziadkowozem mogę to chyba zrobić trochę szybciej :p

#29 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 lipca 2013 - 12:55

przepraszam Was, nie wiem, co pisze,

ty kolego naprawde nie wiesz co piszesz:masakra:
a poza tym ta wyliczanka nijak sie ma do tematu bo chyba nie miales w rekach sprawnej i ze zmodyfikowanym dobrym zawiasem omegii.

70km/h wystarczy aby seryjna zawiecha nie dała rady w zakręcie...

to fakt

nie wiem skąd masz info, że nie ma ustawień dla obniżanych Omeg

mnie sie jeszcze pytal o szerokosc i et kol

#30 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 lipca 2013 - 12:56

2)na co dzień nie jeżdżę autami o mocy ponad 600km
3)nigdy w życiu nie jeździłem szybciej niż 35okm/h


halo
a my piszemy o omedze czy innych wynalazkach?

chyba że masz omegę j.w :D
to ja nie mam pytań. I odchodzę z uśmiechem na twarzy :D
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#31 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 sierpnia 2013 - 21:08

Dzisiaj wszedłem z Kolegą w pewien "spór" dotyczący zawieszenia w Omedze, a mianowicie:

Kolega przekonuje mnie, że prowadzenie jego Omegi Kombi na standardowym zawieszeniu, kołach 16" i oponach bodajże 215/55 niczym się nie różni pod względem pewności i stabilności w czasie jazdy i pokonywania zakrętów od prowadzenia mojej Omegi Sedan obniżonej o 50mm, na skracanych amorach gazowych z rozpórką, kołach 18" i oponach 235/40 przód 285/30 tył :shock: Stwierdził, że konstrukcja zawieszenia w Omedze jest taka, że coby nie zrobił to i tak nie poprawia się właściwości jezdnych, a jedynie jest różnica wizualna i jest niewygodnie. Mówimy oczywiście o pełnosprawnych zawieszeniach bez stuków, puków i luzów :tak:

W związku z tym, że dzieli nas dosyć duża odległość i nie ma w najbliższym czasie możliwości konfrontacji na drodze :driver: więc zanim to nastąpi, proszę o spostrzeżenia i wnioski z Waszego doświadczenia.


o - coś tu podrzucę, i nie spodoba się to miłośnikom "tuningu" :D

na początek nadmienię, że przetestowałem chyba wszystko co jest w omegach - serię, poprawioną serię, jazdę zawiasem "śmierć kliniczna", jazdę zawiasem "nówka sztuka", obniżane sprężyny, cięte flexem sprężyny, progresywne sprężyny, amory zwykłe, obniżane, twarde, z regulacją twardości, gwint. Do tego koła od 15 do 18" z oponą od 195/60/15 do 255/40/18... i różne ustawienia geometrii p/t :D

...i najlepsze wyniki zarówno w codziennej eksploatacji, oraz najlepsze wyniki na KJS, rajdach i w czasie jazdy torowej są na...

...zdrowej (nowej) serii zawiasu i (nowej) oponie 225/60/15 :D

generalnie po wielu testach, niezależnie od reszty parametrów - szerokość 225 uznaję za optimum do omg ;)

reszta to przeginanie dla wyglądu, obciążanie zawiasu i POGORSZENIE parametrów. Poprawia się oczywiście hamowanie i trakcja w zakrętach, ale tylko przy dużej szerokości i niskim profilu, no i idealnie suchej, równej i czystej nawierzchni i mocno dodatniej temp otoczenia. A takie warunki łącznie to w praktyce są u nas niezbyt często :D Wystarczą nierówności czy dziury, trochę syfu na nawierzchni - czyli zwykłe warunki w PL - i już jadę znacznie szybciej na seryjnym zawiasie i balonowej oponie :D

podsumowując i odpowiadając na poruszone wyżej kwestie - nie można powiedzieć, że nie ma różnic w prowadzeniu, bo różnice są - ale zależą od całej masy czynników... i na każdej nawierzchni co innego będzie lepsze.
Optimum i najlepsze, najbardziej uniwersalne parametry - jak wyżej opisałem :D


ps.1. ...a i tak wystarczy trochę mokrego czy śliskiego, i podobnej mocy seryjne awd na byle kapciu objedzie każdą max doszpejowaną omg - bez mrugnięcia ;)

ps.2. dobry driver odczuje ogromną różnicę w prowadzeniu juz pomiędzy sedanem a kombi omg na tym samym setupie zawiasu :D

#32 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 29 sierpnia 2013 - 22:55

Podpisuję się zwłaszcza pod ps2. :p Czuć różnicę a nawet widać. Miałem 3 Omegi Bfl (dwie w sedanie i jedną w kombi). Wszystkie na seryjnych zawiasach i wcale nie musi być dobry driver aby poczuć różnicę w jeździe kombi a sedanem a dlaczego bo nawet chyba moja żona by się zorientowała że jedzie bokiem...tak, tak. Na jednym z zakrętów który pokonuję od wielu, wielu lat w różnych warunkach atmosferycznych i różnych samochodach (wcale nie jakiś wymagający zakręt, zwykły). Jadąc kombi musiałem zakładać kontrę i puszczać gaz żeby utrzymać się na drodze i nie wpaść do lasu. Jechałem z 3 osobami normalną prędkością (Omega miała dociążony tył i tak bo była butla z lpg). To zdarzenie plus hałasująca roleta bagażnika, którą wymyślił jakiś kretyn przesądziło o sprzedaży samochodu i powrocie do sedana. (Kombi kupiłem bo wiecie stan był najważniejszy). Ja wiem że Omega to nie BMW (miałem e36 i e38 ) ale sedan w porównaniu z kombi jeszcze się jakoś prowadzi.
Swojej nie mam zamiaru obniżać bo trochę latam po kraju a ona i tak jest niska, natomiast nie neguję zasadności takiej operacji, jednak na nasze drogi to chyba na wyrost. Poza tym Omega to nie jest jakaś super baza do takich modów.
Jednak do jakichś hulanek na suchym lotnisku pewnie taki zawias się nada ;)
Dobra opona jest ważna ale nie jakiś max performance bo się szybko skończy jak wszystko co wyczynowe.

#33 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2013 - 22:57

7gsi nam się zestarzał... albo wrócił do dragów :D

#34 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 sierpnia 2013 - 06:48

7gsi nam się zestarzał... albo wrócił do dragów :D


zdecydowanie to pierwsze :p

...ale lepsze czasy na torze nie mogą kłamać - takie są fakty ;)

albo wygląd - albo wygoda - albo osiągi - a ja wybieram mix wszystkiego po trochu :D

#35 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2013 - 19:11

albo wygląd - albo wygoda

Ja te dwa :D


osiągi

W tym przypadku zalecane są koła max 15" i opona szerokości 195. Wtedy można dalej "uturbiać", wybebeszać... ;)

#36 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 sierpnia 2013 - 22:19

W tym przypadku zalecane są koła max 15" i opona szerokości 195. Wtedy można dalej "uturbiać", wybebeszać... ;)



a gdzie tam :D

na 195 może lekka vectra A, ale omg jest na to zbyt ciężka - z zakrętu na tym wyleci, gorzej zahamuje, gorzej wystartuje z obrotów...

...chyba, że te 195 to tylko na przód do 1/4 i dowalić na 3bar to oki ;)

#37 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2013 - 23:07

...chyba, że te 195 to tylko na przód do 1/4 i dowalić na 3bar to oki
Mezczyzna 7gsi jest nieaktywny Raportuj zły post

O to to autor w/w postu miał na myśli ;)