Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wibracje silnika 2.5TD przy niskich obrotach


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Silesianix

Silesianix
  • 26 postów
  • Dołączył: 15-10-2007
  • Skąd: Śląsk

Napisany 21 października 2007 - 16:51

Witam!

Jestem nowym użytkownikiem Omegi - silnik 2.5TD V6.

Mam pytanie do użytkowników auta z takim samym silnikiem po odpaleniu na niskich obrotach mam lekkie drgania całego samochodu, po lekkim dodaniu gazu - ok 1000 obrotów drgania natychmiast ustępują - moje pytanie czy jest to normalne czy może trzeba wymienić jakiś charakterystyczny awaryjny element typu poduszka lub łapa silnika ?


Z góry dziękuje za odpowiedź.


http://img237.images...10396327qd6.jpg

#2 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 października 2007 - 16:58

Były diesle 2.5 V6? :roll:
Drgania na zimnym / ciepłym silniku?

#3 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 października 2007 - 17:26

Po dodaniu gazu to tych 1000 obrotow napisales, ze drgania ustepuja, jak puscisz gaz i z powrotem bedzie na wolnych obrotach to drgania powracaja? Na zimnym silniku to normalne, ze silnik bardziej drzy i glosniej pracuje, taki urok diesla

ps. juz sie cieszylem, ze poprawnie napisales oznaczenie swojego silnika jako 2.5 TD w temacie (a nie jak wiekszosc z uporem maniaka twierdzi, ze ma 2.5 TDS), ale po wejsciu do tematu i przeczytaniu V6 znowu mi rece opadly :mrgreen:

#4 OFFLINE   Silesianix

Silesianix
  • 26 postów
  • Dołączył: 15-10-2007
  • Skąd: Śląsk

Napisany 21 października 2007 - 19:01

Silnik niezależnie czy ciepły czy zimny drga przy ok 800obr, po przekroczeniu 1000obr drgania zanikają.

Pale silnik samochód drga (drgania wyczuwalne są nawet w kabinie), po rozgrzaniu silnika na postoju jest tak samo - coś jak by poduszka pod silnikiem - nie wiem czy w tym aucie są jakieś elementy, które mogą być szczególnie awaryjne.


Co do tego 2.5 TD - nie wiem jeszcze wszystkiego ale to silnik 6 cylindrowy więc w temacie V6 , silnik ten montowany był też w BMW ale nie jest konstrukcji tej firmy (oznaczenie z BMW to TDS).

Dziękuje wszystkim za pomoc i proszę o dalsze wskazówki ...

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 października 2007 - 19:19

Co do tego 2.5 TD - nie wiem jeszcze wszystkiego ale to silnik 6 cylindrowy więc w temacie V6


zgadza sie 6 cylindrow ale w rzedzie czyli R6 - V6 to 6 garkow w ukladzie V -2 x po 3




 


#6 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2007 - 19:56

no ja przed chwila spotkalem sie z oznaczeniem 2,5 TDS MV6. a co do tych drgan to albo na wolnych nie pali Ci na wszystkie garki albo masz poduszke ktoras uszkodzona.

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 października 2007 - 19:59

2,5 TDS MV6.


zgadza sie ale to chodzi o wersje wyposazenia




 


#8 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2007 - 20:02

no ja przed chwila spotkalem sie z oznaczeniem 2,5 TDS MV6.


raczej 2,5 TD MV6

#9 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2007 - 20:15

a sa takie oznaczenia MV6 w dieslach?

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 października 2007 - 20:15

a sa takie oznaczenia MV6 w dieslach?



sa. to najbogatsza wersja wyposazenia




 


#11 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2007 - 20:18

no to nie wiedzialem myslalem ze take oznaczenia wystepuja tylko w silnikach benzynowych V6 w najbogatszej wersji wyposazenia

#12 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2007 - 20:18

no to nie wiedzialem myslalem ze take oznaczenia wystepuja tylko w silnikach benzynowych V6 w najbogatszej wersji wyposazenia


2,5 v6 nie wystepuja ;)

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 października 2007 - 20:20

2,5 v6 nie wystepuja ;)

dodaj ze w klekotach




 


#14 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2007 - 20:24

no przyznam ze nigdy nie spotkalem sie z TD MV6. Jedynie 3,0i MV6 to czesto widze ale TD MV6 jeszcze nigdy nie widzialm. jedynie 2,5 TD w wersji CD. A co do tego silnika to nie wiem czy mozna go okreslic jako " klekot ". Malo obeznany by nie wiedzial ze to diesel

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 października 2007 - 20:29

no przyznam ze nigdy nie spotkalem sie z TD MV6. Jedynie 3,0i MV6 to czesto widze ale TD MV6 jeszcze nigdy nie widzialm. jedynie 2,5 TD w wersji CD. A co do tego silnika to nie wiem czy mozna go okreslic jako " klekot ". Malo obeznany by nie wiedzial ze to diesel


raczej nawet dziecko wie ze klekot to silnik diesla.




 


#16 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2007 - 20:33

beast chodzilo mi o to ze dzwieku tego silnika nie mozna nazwac klekotaniem jak to sie ma np, w silnikach TDI VW

#17 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 października 2007 - 20:37

kazdy diesel klekocze, rowniez i Twoj - deal with it :wink:

#18 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2007 - 21:51

nie wiem czy w tym aucie są jakieś elementy, które mogą być szczególnie awaryjne.

:mrgreen: życzę żebyś nie zaczął się po kolei dowiadywać o awaryjnych częściach w tym silniku :razz:
Na początek udaj się na diagnostykę i sprawdź czy nie świruje dawka paliwa na wolnych obrotach,bo wydaje mi sie ze to jak zwykle nastawnik pompy jest przyczyną.

#19 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2007 - 23:55

No przekupy no!! :mrgreen:
Gościowi silnik sie kolebie pod maska a tu dyskusja jest czy 2.5td były V-kami...i czy klekocza
Pomóżcie lepiej konkretnie.

Ja mam to samo tyle ze w DTI.
Wnioskuje kolego Silesianix ,że to coś z wtryskiem mam. Bo mi autko troche zbytnio kopci gdy dodam gazu tak do 1000-1200 obr podczas tego telepania. A i oczywiscie wystarczy dodac lekko gazu i przestaje trzepac autem, tak jak u Ciebie. Czy podobnie moze byc u 2.5TD hmm trudno powiedziec, ale u Ciebie tez sa wtryskiwacze.

#20 OFFLINE   Silesianix

Silesianix
  • 26 postów
  • Dołączył: 15-10-2007
  • Skąd: Śląsk

Napisany 22 października 2007 - 05:30

Więc u mnie problemem jest to, że silnik nie kopci :smile: ,

dopiero przy dużym obciążeniu (np 5 osób i ostre ruszanie) wydobywa się przez, krótką chwile niebieski dymek, a potem już nic (spaliny na badaniu czystości spalin jak na diesla idealne)

Powiem szczerze nie wiem gdzie szukać przyczyny :sad:


Kolego maxel - jestem z Bytomia - znasz może jakiś dobry serwis silników TD w okolicy, który mógłbyś polecić ??