Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] OMVL Dream XXI - duze spalanie, nie rowna praca na jalowym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
113 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 23 kwietnia 2013 - 11:53

Wczesniej zaloczylem zrzut ekranu z softami jakie mam dostepne - ktore mam uzyc?

#22 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 kwietnia 2013 - 22:14

Ten F7 powinien być ok:p

#23 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 maja 2013 - 22:30

Pierwszą kwestią jaka zauwazyłem na pierwszych zdjęciach to w programie masz ustawione ciśnienie reduktora na MP czyli dla auta 150 konnego. Dlaczego nie HP? I dlaczego nie są ustawione żadne wtryskiwacze?

#24 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 07 maja 2013 - 10:44

Mam ustawione MP bo tak jest napisane na parowniku (Dream XX1 MP). Wtryskiwacze mialem ustawione na Regular - nie wiem dlaczego nic nie jest pokazane na tym zrzucie ekranu.

W tym tygodniu bede kupowal nowy parownik. :)

#25 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 maja 2013 - 11:09

MP-HP nie ustawiasz do mocy auta tylko do ciśnienia ustawionego na reduktorze.MP jest do 1.20 i tyle wytrzymują waldemary.

#26 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 07 maja 2013 - 16:37

Biore tego:
http://allegro.pl/km...3204605584.html
Co sadzicie?
Mysalem o gold ale chyba nie jest potrzebny az taki wydajny parownik...
A elektrozawor trzeba brac nowy czy stary moze byc?

#27 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 maja 2013 - 22:03

Biore tego:
http://allegro.pl/km...3204605584.html
Co sadzicie?
Mysalem o gold ale chyba nie jest potrzebny az taki wydajny parownik...
A elektrozawor trzeba brac nowy czy stary moze byc?



Silver do 150 km dla golfa dobry. omegi nie pociągnie chyba że dla emeryta ,,bierz golda.

#28 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 15 maja 2013 - 17:34

Dobra zmierzylem - czujniki sa niemal ze identyczne - opornosci prawie ze identyczne :)
Dobra, parownik zalozony. Jade zatankowac i zobacze co wyjdzie.

#29 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 17 maja 2013 - 22:43

Po zalozeniu nowego reduktora samochod nie przestal sie telepac! Silnik ciagle pracuje nierowno na wolnych obrotach! Czego moze to byc wina?

1. Czy wie ktos jakie wtryskiwacze powinienen ustawic w programie przed kalibracja? Na moich wtryskach nie jest nic napisane oprocz napiecia 12V DC.
2. Jaki czujnik cisnienienia?
3. Jaka sonde lambda? mam (0-1V)
4. Czy ktos z taka sama instalacja mogl by mi powiedziec czy dobrze mam podlaczone kable do wtryskow? Czy moze sa pozamieniane?
5. Czy jak mam reduktor ustawiony na MP to dobrze?

Po kalibracji pokazalo mi ze mam za duze dysze - 2,3mm
Czasy wtrysku gazu sa okolo 4,2ms podczas gdy benzyny sa okolo 1,8ms

Wszystkie wtryski wydaja sie byc sprawne. Po odlaczeniu pojedynczych wtryskow auto zaczyna jeszcze bardziej mulic na wolnych obrotach. Chociaz jakby brak roznicy na srodkowym wtrysku po stronie kierowcy (angielska kierownica).

Prosze o odpowiedz na kazdy moj punkt jesli to mozliwe. Czy moze byc temu winne za niskie cisnienie?

#30 OFFLINE   zigi

zigi
  • 125 postów
  • Dołączył: 03-02-2011

Napisany 18 maja 2013 - 22:05

Po zalozeniu nowego reduktora samochod nie przestal sie telepac! Silnik ciagle pracuje nierowno na wolnych obrotach! Czego moze to byc wina?

Przed robieniem auto kalibracji na wyłączonym zapłonie zmień w liście wtrysków na jakieś inne np matrix i zatwierdź. Zostanie wczytana nowa mapa a potem zmień jeszcze raz na reg standard i zostanie ponownie wczytana czysta mapa. Po tej czynności zrób autokalibracje.
Czy auto zawsze tak chodziło po zakupie. Czy po jakiś remontach tak się zaczęło dziać ?

#31 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 18 maja 2013 - 22:43

Na gazie zawsze tak chodzilo. Kupilem ten samochod tylko dlatego ze mial instalacje gazowa - gdy je kupowalem facet mi mowil ze LPG dziala tylko ze teraz zbiornik jest pusty bo stacje sa daleko od niego i zadko tankuje. :masakra:

#32 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 19 maja 2013 - 15:32

a jak chodzi na paliwie? bo te czasy 1.8 to masakra.

#33 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 19 maja 2013 - 23:49

Wraz z pomoca zigi udalo mi sie ustawic swoja instalacje.

Kable od wtryskow byly zamienione - z obydwoch stron byly rozne kolory w wtryskach 1,2,3 i 4,5,6. Kable mam ustawione tak - od przodu auta po lewej i prawej stronie, czerwony pomaranczowy i zolty.

Cisnienie na reduktorze ustawilem na 1.2bar. Reduktor w programie na MP, a map sensor na AEB013. Dysze rozwiercilem spowrotem do 2,5mm, bo po pierwszym ustawieniu brakowalo mu mocy.

Odkrylem problem odnosnie nierownych wolnych obrotow, jeden z wtryskow nie dziala ponizej 900-950obr/sek i przez to telepie silnikiem. Czasami po jakis wiekszych przygazowaniach chodzi ok, ale za kilkanascie sekund znowu przestaje. Reszta wtryskow sprawna.

Odkrylem to po odlaczeniu wtyczki od wtryskow na wolnych obrotach - brak zmiany w kulturze pracy. Po krotkiej chwili wpadlem na pomysl zeby utrzymac silnik na wyzszych stalych obrotach, po czym odlaczylem wtyczke od tego samego wtrysku - obroty spadly i silnik zaczal gorzej chodzic.

Czy moze to byc wina ze wtryski sa lekko pod katem?

#34 OFFLINE   zigi

zigi
  • 125 postów
  • Dołączył: 03-02-2011

Napisany 20 maja 2013 - 18:15

Czy moze to byc wina ze wtryski sa lekko pod katem?

Wtryski w tej pozycji szybciej się zużywają. Możesz kupić zestaw naprawczy wymieniasz tylko tłoczki i po sprawie.
Na sztuki http://allegro.pl/om...3220899561.html
cały komplet http://allegro.pl/om...3202348739.html

#35 OFFLINE   port2000

port2000
  • 78 postów
  • Dołączył: 02-06-2010
  • Skąd: Gniezno
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 05 czerwca 2013 - 06:52

wtryski powinny być zamontowane w pozycji pionowej, a jeśli chodzi o ten reduktor to mam go zamontowanego w mojej omie i niestety nie daje rady .....

#36 OFFLINE   port2000

port2000
  • 78 postów
  • Dołączył: 02-06-2010
  • Skąd: Gniezno
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 09 czerwca 2013 - 17:31

teraz mogę napisać, że miałem ten reduktor, jak dla mnie to śmieć, ciągłe problemy, spadki ciśnienia gazu, nierówna praca itd.
w sobotę wymieniłem reduktor omvl dream na golda i jestem po wstępnych testach drogowych, powiem Tobie, że auto dostało ducha, zrobiłem na razie ok 150km ale już widać ogromną różnicę......

#37 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 10 czerwca 2013 - 18:57

Po zalozeniu nowego reduktora samochod nie przestal sie telepac! Silnik ciagle pracuje nierowno na wolnych obrotach! Czego moze to byc wina?

1. Czy wie ktos jakie wtryskiwacze powinienen ustawic w programie przed kalibracja? Na moich wtryskach nie jest nic napisane oprocz napiecia 12V DC.
2. Jaki czujnik cisnienienia?
3. Jaka sonde lambda? mam (0-1V)
4. Czy ktos z taka sama instalacja mogl by mi powiedziec czy dobrze mam podlaczone kable do wtryskow? Czy moze sa pozamieniane?
5. Czy jak mam reduktor ustawiony na MP to dobrze?

Po kalibracji pokazalo mi ze mam za duze dysze - 2,3mm
Czasy wtrysku gazu sa okolo 4,2ms podczas gdy benzyny sa okolo 1,8ms

Wszystkie wtryski wydaja sie byc sprawne. Po odlaczeniu pojedynczych wtryskow auto zaczyna jeszcze bardziej mulic na wolnych obrotach. Chociaz jakby brak roznicy na srodkowym wtrysku po stronie kierowcy (angielska kierownica).

Prosze o odpowiedz na kazdy moj punkt jesli to mozliwe. Czy moze byc temu winne za niskie cisnienie?



Mam identyczną instalację i podpowiem Ci coś.

Jeżeli chcesz sprawdzić dokładnie czy parownik Ci klęka to odłącz wąż od map sensora co idzie do kolektora ssącego i włoż go do szklanki z wodą. Niech ktoś Ci odpali auto na pb i niech przejdzie na lpg. Jeżeli zobaczysz bombelki to parownik Ci przepuszcza i zalewa kolektor po czym możesz mieć problemy z odpalaniem auta.


Kolejna sprawa to wtryski. Widze, że masz słabe czasy w ogóle. U mnie czasy pb wyglądaja tak, na lpg nie zwracaj uwagi bo teraz mam 1 ms wyżej niż benzyna.



http://lpg-forum.pl/...le.php?id=32567

Zamówiłem do swojego reduktor zeta zavoli s, ale Tobie polecam AC01 czerwony. Do omegi reduktor omvla bylby dobry ale pod warunkiem, że miałbyś oznaczenie HP, bo MP to za mało. Jak poradziłem sobie z problemem?

Mam Valdemary, zamowilem zestaw naprawczy za 52 zł z wysyłką. Wyczyściłem, ładnie złozyłem i skalibrowałem skok na 55mm. W ustawieniach zaznaczasz reg fast.

Zalozylem zeta zavoli s i ustawilem cisnienie 1.2bar w ustawieniach MP.

I to by było na tyle, bo mi to pomoglo. Tobie też pomoże. Niestety łączny wydatek to 300 pln. Jeżeli masz za niskie cisnienie to rozwieracnie dysz Ci nic nie da bo po prostu ich nie wypełnisz. Podstawa jest stałe ciśnienie. Podepnij kompa, przejedz sie z kims, zredukuj bieg na 4-5 tysiecy i zobacz o ile masz spadki cisnienia gazu. Tak czy siak parownik się nie nadaje :)



zobacz jakie męczarnie miałem na tym parowniku, klekotający zarów, strzelanie w filtr, to wszystko wina nierównego ciśnienia i niedomagającego na moc reduktora, nawet nie chce się wkręcać dobrze na obroty. :dziura:

#38 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 13 czerwca 2013 - 20:56

Srednia mam 15 litrow, przy dynamicznej jezdzie, chociaz nie jest to jazdad sportowa. Pol na pol trasa i misto - raczej bez stania w korkach. Ostatnio przy przy sredniej predkosci 140-150km/h (na autostradzie), nie bylo korkow wiec z taka predkoscia jechalem przez caly czas, omega spalila tez 15l na setke.

Czy to jest odpowiednie spalanie?

#39 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 18 marca 2014 - 03:18

Witam,

Przelozylem sobie instalacje z mojej starej omy 2.5 do 3.2, jest juz prawie w 100% zalozona. Ostatnia rzecza zostalo podlaczenie kabli z centralki od gazu do komputera od omy. Znalazlem jakies uklady ktore w sumie sa malo precyzyjne.

Czy mogl by mi ktos powiedziec jak podlaczyc elektronike dokladnie? Jakie kolory kabli do jakich stykow, numerow albo chociaz nazw. Chcialbym ja jak najszybciej odpalic.

Mam 4 sondy, do ktorej sie podlaczyc?

Swoja droga to ze starej instalacjiz 20 metrow kabli usunolem (skrucilem). Wezyki od dolotu do kolektora skrocilem do minimum o jakies 5cm. Teraz wszystko pieknie jest ulozone a nie to co w 2.5 :)
W srode pokaze zdjecia.

#40 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 marca 2014 - 08:37

Witam,

Przelozylem sobie instalacje z mojej starej omy 2.5 do 3.2, jest juz prawie w 100% zalozona. Ostatnia rzecza zostalo podlaczenie kabli z centralki od gazu do komputera od omy. Znalazlem jakies uklady ktore w sumie sa malo precyzyjne.

Czy mogl by mi ktos powiedziec jak podlaczyc elektronike dokladnie? Jakie kolory kabli do jakich stykow, numerow albo chociaz nazw. Chcialbym ja jak najszybciej odpalic.

Mam 4 sondy, do ktorej sie podlaczyc?

Swoja droga to ze starej instalacjiz 20 metrow kabli usunolem (skrucilem). Wezyki od dolotu do kolektora skrocilem do minimum o jakies 5cm. Teraz wszystko pieknie jest ulozone a nie to co w 2.5 :)
W srode pokaze zdjecia.


Interesuje Ci tylko sygnal obrotow silnika. Pewnie masz do wyboru w programie , czujnik walkow, walu lub cewka zaplonowa. W przypadku 3.2 wybierz jedna cewke z dwuch, nie ma to znaczenia. jak wiesz gdzie sa te czujniki to wiesz jak sie wpiac. Wszystko w przewody sygnalowe.