Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Błąd P0400-3 i P0100-6 2.0dti Samochód strasznie słaby zamulony


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 29 marca 2013 - 14:28

witam
od momentu odebrania swojej omegi z naprawy zauwazylem ze auto jest słabsze i w ogole nie ma przyspieszenia kreci do 3tys na 1biegu na na 2,3,4,5 to ciezko zlapac te 3tys i w ogole vmax to 120km/h podjechalem na kompa wyskoczylo mi masa bledow. kumpel je skasowal i kazal przyjechac za 2 h i zobaczyc czy sie bledy nie pokaza ponownie. otóż pokazały sie ale tylko dwa Błąd P0400-3 i P0100-6 a nie tak jak szybciej z 5/6 co powoduje te błędy? bede wdzieczny za pomoc.

#2 OFFLINE   floro

floro
  • 14 postów
  • Dołączył: 17-07-2012
  • Skąd: dębica

Napisany 29 marca 2013 - 15:36

witam to klasyka tych silników prawdopodobnie coś z podciśnieniem a mianowicie cały układ sterujący mase tych przypadków jest opisane na forum. a co mianowicie było naprawiane u tego mechanika morze coś doradze. przerabiałem to samo w zeszłym tygodniu

#3 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 29 marca 2013 - 20:03

naprawiaj pompe wtryskówa. Przed oddaniem jej do naprawy to sam szukałem przyczyny co mogło się zepsuć. Wydaje mi się ze to może któryś wezyk jest zje płaczony. Nie mam schematu żeby to sprawdzić dodam ze moja mama na astre 2 z takim samym silnikiem może to ulatwi mi znalezienie jakiejś przyczyny. Ale czy węże w astrze 0są tak samo jak w omedze? Oby to nie przepływka...

#4 OFFLINE   floro

floro
  • 14 postów
  • Dołączył: 17-07-2012
  • Skąd: dębica

Napisany 29 marca 2013 - 20:27

morze to pompa ale raczej poszukał bym najpierw morze to przpływka albo zawór sterujący turbiną lub egr to morze ta przyczyna a nie słuchaj mechaników bo oni pierwsze to pompę chcą wymieniać potem turbinę a między czasie czujnik połorzenia wału jeżeli morzesz to najpierw to sprawdz a potem pompę wymieniaj bo to już ostatecznosc i to bardzo droga jak masz asteriksa to podmiej przepływkę lub swoją wypukaj sprawdz zawór sterujący turbo morze być zatkany lub cześć elektryczna padła ma być ponad 7 omów idz po wężyku od turbiny to go znajdziesz

#5 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 marca 2013 - 20:34

naprawiaj pompe wtryskówa. Przed oddaniem jej do naprawy to sam szukałem przyczyny co mogło się zepsuć. Wydaje mi się ze to może któryś wezyk jest zje płaczony. Nie mam schematu żeby to sprawdzić dodam ze moja mama na astre 2 z takim samym silnikiem może to ulatwi mi znalezienie jakiejś przyczyny. Ale czy węże w astrze 0są tak samo jak w omedze? Oby to nie przepływka...


poprzeglądaj podciśnienia..P0400 to zazwyczaj problem podciśnień..sprawdz czy przewody nie są poparciałe..od tego zcznij

 


#6 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 30 marca 2013 - 09:47

wykreciłem egr i z tego co widze jest dobry. jutro podmienie przeplywke i sie zobaczy co jest grane. mam nadzieje ze w astrze jest taka sama (chodzi o numer przeplywki)

koledzy mi tez doradzaja ze moze katalizator jest zapchany. moze tak być ?

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 marca 2013 - 10:36

p0400 podciśnienia na op comie zrób test solenoidu turbiny a P0100 to przepływomierz

#8 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 kwietnia 2013 - 07:51

koledzy mi tez doradzaja ze moze katalizator jest zapchany. moze tak być ?


może tak być ale to jak ogarniesz to co jest najbardziej prawdopodobne...stan wężyków podciśnień sprawdziłeś?

 


#9 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 01 kwietnia 2013 - 14:39

podmienilem przepływke od matki. miala ten sam numer i dalej nic. sprawdziłem węzyki i zaden nie jest pękniety. moze ten egr ma jakis wplyw na to? nie wiem jak to sprawdzic ? jak sie egr sprawdza czy jest dobry?

niby mam prawidłowo te wezyki podłączone tam gdzie Vac to ida od pompy wacum wiec to raczej powinno byc dobre. łopatki w turbinie sie kręcą. jakies bezpieczniki moga byc od tego?

no i kolejny problem. Jak sprawdzalem wszystkie przewody i te gumy od turba to skorcilo mnie zeby sciagnac Przewody przelewowe wtryskow i sobie w niego dmuchlem i teraz auto nie chce odpalic mozliwe ze sie zapowietrzył ?

#10 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 kwietnia 2013 - 20:36

no i kolejny problem. Jak sprawdzalem wszystkie przewody i te gumy od turba to skorcilo mnie zeby sciagnac Przewody przelewowe wtryskow i sobie w niego dmuchlem i teraz auto nie chce odpalic mozliwe ze sie zapowietrzył ?


To układ do odpowietrzenia teraz:D

 


#11 OFFLINE   pemi

pemi
  • 23 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 01 kwietnia 2013 - 21:08

Przewody przelewowe wtryskow i sobie w niego dmuchlem i teraz auto nie chce odpalic mozliwe ze sie zapowietrzył ?


Raczej wątpliwa sprawa... Powinien uruchomić się normalnie/ ewentualnie musiałbyś ciut dłużej pokręcić rozrusznikiem ;D

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 kwietnia 2013 - 21:09

Raczej wątpliwa sprawa... Powinien uruchomić się normalnie/ ewentualnie musiałbyś ciut dłużej pokręcić rozrusznikiem ;D


Nie wprowadzaj w blad jak nie masz zielonego pojęcia.

podmienilem przepływke od matki. miala ten sam numer i dalej nic. sprawdziłem węzyki i zaden nie jest pękniety. moze ten egr ma jakis wplyw na to? nie wiem jak to sprawdzic ? jak sie egr sprawdza czy jest dobry?

niby mam prawidłowo te wezyki podłączone tam gdzie Vac to ida od pompy wacum wiec to raczej powinno byc dobre. łopatki w turbinie sie kręcą. jakies bezpieczniki moga byc od tego?

no i kolejny problem. Jak sprawdzalem wszystkie przewody i te gumy od turba to skorcilo mnie zeby sciagnac Przewody przelewowe wtryskow i sobie w niego dmuchlem i teraz auto nie chce odpalic mozliwe ze sie zapowietrzył ?


Oczywiście ze sie zapowietrzyl. Odpwoetrz i odpal. Nie krec na pusto bo zarzniesz pompe. Co do p0400 wakuometr w łapę i zmierz podcisnienie. Egr sprawdzisz pompka z vakuometrem. Zaciagnij -0, 8 powinien trzymac. Tak samo reszta




 


#13 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 kwietnia 2013 - 06:54

Raczej wątpliwa sprawa... Powinien uruchomić się normalnie/ ewentualnie musiałbyś ciut dłużej pokręcić rozrusznikiem ;D


No,niebezpieczna ta porada trochę...:D

 


#14 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 02 kwietnia 2013 - 13:04

no to zabieram sie za odpowietrzanie;) moze jakos dam rade. jak odpowietrze to sie odezwe.

zaczalem odpowietrzac juz raz akumulator padl i ropa w przewodzie od wtrysku jak sie nie pokazala tak nie pokazuje. znacie jakis lepszy sposób na odpowietrzanie? ja sciaglem 2rurki od wtryskow i krece i czekam az sie pokazuje ropa ale sie nie pokazuje. co polecacie zrobic?

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 kwietnia 2013 - 13:17

zaczalem odpowietrzac juz raz akumulator padl i ropa w przewodzie od wtrysku jak sie nie pokazala tak nie pokazuje. znacie jakis lepszy sposób na odpowietrzanie? ja sciaglem 2rurki od wtryskow i krece i czekam az sie pokazuje ropa ale sie nie pokazuje. co polecacie zrobic?



sam na wlasne zyczenie zacierasz sobie pompe. odpowietrzasz poprzez zaciagniecie pompka paliwa przez przewod od przelewu idacy w strone pompe.




 


#16 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 02 kwietnia 2013 - 17:04

samochód odpowietrzony.

ale dalej sieje zamułe. chyba sie zdenerwuje i kupie nowe przewody podcisnienia i wymienie.



jak sie sprawdza egr czy jest sprawny? moze te zaworki co do nich ida węze są zepsute? mozna jakos wyczyscic czy cos?

#17 OFFLINE   floro

floro
  • 14 postów
  • Dołączył: 17-07-2012
  • Skąd: dębica

Napisany 03 kwietnia 2013 - 16:16

straszne rzeczy waść wyczyniasz ale do rzeczy wykręć zawór egr wyczść grzybek powinien leko się wciskać wciśnij go a paluchem przyczymaj kojcowkę od wpięcia weżyka podciśnienia jesli grzybek się nie cofnie to membrana jest ok.....a jeszcze napisz czy kontrolka kompa świeci wraz z zapalaniem sie silnika czy kiedy silnik się zagrzeje bo to terż istotne

#18 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 03 kwietnia 2013 - 17:23

powiem ci tak "zależy jak mu się spodoba" ale przeważnie podczas jazdy sie włączy check ale po chwili gaśnie ". możne raz czy dwa zdarzyło się ze podczas odpalania.
juz raz wykrecilem egr czyscilem ten grzybek i tam grzybek dosyć ciężko było wciśnąc ale wcisną się. spróbuje jeszcze raz sprawdzic z tym przytkaniem palcem.

#19 OFFLINE   floro

floro
  • 14 postów
  • Dołączył: 17-07-2012
  • Skąd: dębica

Napisany 03 kwietnia 2013 - 17:44

witam ponownie zadzwoń do mnie na fon 505997362 to ci wszystko wyjaśnie będzie szybciej

#20 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 04 kwietnia 2013 - 15:27

nie sprawdzalem jeszcze egr ale natknalem sie na pewien problem bo pokrętło od nawiewów zmieniajace nadmuch na szybe/nogi/twarz itp nie zmienia mi. tj caly czas na szybe leci mimo ze ustawiam na twarz to dmucha w szybe z tego co pamietam to takie pokretla tez sa na podcisnienie. i teraz pytanie czy to idzie tymi samymy przewodami co to "podcisnienie" pod maską? bo jezeli tak to juz chyba wszystko wyjasnia?