Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

katalizatory - a hałas


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
103 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   wojtek1234

wojtek1234
  • 82 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: katoiwice

Napisany 15 październik 2007 - 21:09

Panowie, kupiłem 2x katy do swojej V6 (z Allegro, do 3000 pojemności, po 255 za sztukę, firmy AWG). Przyjdą pewnie w przyszłym tygodniu, zamontuję i podzielę się wrażeniami. Mam nadzieję, że auto mi się wyciszy, bo jak nie to :censored: mnie strzeli. Już mi się słuch od jeżdżdzenia tym bawołem pogarsza...


hej, jak tam? wymieniłeś? Jak się sprawują? Jestem bardzo zainteresowany bo juz musze kupic z tego samego zrodla co Ty a nie wiem czy wszystko ok.
Daj znać czy są dobre, jak tak to od razu kupuje.
C 3.0V6 Black Caravan 2000'
http://img225.images...ie025ku1.th.jpg

#42 OFFLINE   lukaszzak

lukaszzak
  • 190 postów
  • Dołączył: 17-08-2007
  • Skąd: Wrocław / Świdnica

Napisany 16 październik 2007 - 01:01

hej, jak tam? wymieniłeś? Jak się sprawują? Jestem bardzo zainteresowany bo juz musze kupic z tego samego zrodla co Ty a nie wiem czy wszystko ok.
Daj znać czy są dobre, jak tak to od razu kupuje.


Wymieniłem, ale nie mogę powiedzieć ani nic za ani przeciw. Wymieniałem dlatego, że miałem przelotówki (myślałem, że to strumienice, ale to były przelotówki w kształcie strumienic). Auto chodziło mi bardzo głośno i metalicznie.
Tłumikarze wspawali mi katalizatory i... auto chodziło tylko ciut (!) ciszej, prawie niezauważalnie. Zatem ja wywaliłem pieniądze w błoto. Musiałem kupić jeszcze środkowe tłumiki i wymienić. Po ich wymianie nie ma już metalicznego dźwięku, jest też ciszej, ale nie jest cicho. No cóż - to zamienniki.
Ogółem moja przygoda z głośnym samochodem kosztowała mnie >1000pln i w sumie nie jestem zadowolony do końca. Jest ciszej - to fakt, ale spodziewałem się większych efektów...

Co do jakości katów -hmmm, nie znam się na tym zbytnio, ale wyglądały OK. Tłumikarze określili je jako "najtańsze z możliwych", więc nie wiem, czy to była dobra rekomendacja.
Co do zachowania auta, to nie poczułem, żeby było wolniejsze, czy mniej dynamiczne.
Po wymianie katów+środkowych auto przestało pierdzieć podczas hamowania silnikiem.
VoIP - tanie rozmowy telefoniczne - PL 9gr, GSM 49gr. Przy doładowaniu do 480 minut gratis!
cotel

#43 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 październik 2007 - 07:22

ja miałem wspawaną rurę zamiast kata więc mi wytłumiło w bardzo znacznym stopniu noi spaliny u mnie wróciły do norny

#44 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 październik 2007 - 07:43

To i ja się dopiszę.

W sobotę odebrałem auto po wymianie katalizatora. Zakupiłem ten sam co lukaszzak, czyli do 3000 ccm. Po wymianie auto jest głośniejsze, ale tylko podczas przyśpieszania. Przez weekend zrobiłem trochę kilometrów i nawet przy większych prędkościach, rzędu 140-160 km/h w aucie jest cicho jak z poprzednim katalizatorem. Głośniej jest jedynie w czasie przyśpieszania.

Ale drugą pozytywną stroną wymiany kata jest to, że skończyły mi się drgania auta w trakcie gdy stoję, np. na światłach. Po prostu poprawiło się wyważenie układu wydechowego.

#45 OFFLINE   Grzegula

Grzegula
  • 98 postów
  • Dołączył: 26-07-2007
  • Skąd: Rawicz

Napisany 30 kwiecień 2008 - 06:28

Ostatnio zauważyłem na allegro jakieś tłumiki zamiast kata AWG. Ktoś miał z tym do czynienia? Niby są wygłuszone jakąś watą wygłuszającą. Oczywiście już je łyknąłem tylko teraz zastanawiam się czy to coś da bo już 3 razy zmieniałem opcje zamiasta kata.

- Najpierw miałem wspawane tylko same rurki - efekt koszmarny! strasznie głośno i praktycznie nie dało się jeździć
- potem założyłem strumienice - efekt ciszej ale ciągle było słychać mosne brzęczenie przy około 2000 obr.
- potem wywaliłem strumienice i kupiłem jakieś takie coś co miało obudowe kata a w środku rurke z dziurkami tylko chyba nie było wygłuszone i dalej chodził jak strumienica tylko troszeczke ciszej
- teraz mam te niby tłumiki wygłuszone w środku ale wyglądają taksamo jak te co mam teraz założone tzn mają też tą rurke z dziurkami w środku.
Co tam uważacie wygłuszenie tą jakąś watą czy czymś da coś czy nie?
Chcesz wygrać przejazd niebieską limuzyną? Wyślij SMS o treści HWDP na numer 997 ;)

#46 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 kwiecień 2008 - 07:17

Grzegula, za te pieniądze miałbyś już katalizatory i święty spokój, także na przeglądach.
No ale to nie moje rybki, nie moje akwarium.

#47 OFFLINE   Grzegula

Grzegula
  • 98 postów
  • Dołączył: 26-07-2007
  • Skąd: Rawicz

Napisany 11 maj 2008 - 08:41

Grzegula, za te pieniądze miałbyś już katalizatory i święty spokój, także na przeglądach.
No ale to nie moje rybki, nie moje akwarium.


Racja tylko że zrozumiałem to dopiero w połowie tego pozornego oszczędzania :cry:
pomyślałem sobie że jeszcze raz spróbuje i koniec
Chcesz wygrać przejazd niebieską limuzyną? Wyślij SMS o treści HWDP na numer 997 ;)

#48 OFFLINE   Nowak

Nowak
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Żabno (k Tarnowa)

Napisany 11 maj 2008 - 22:16

Kiedyś byłem w serwisie opla i pytałem się o tłumniki koncowy i srodkowy (Gosc z opla tez ma MV6) i mówił że żaden zamiennik nie będzie dobry. Dał mi przykład gościa który ma serwis układów wydechowych i ponoć zakładał do swojej omegi (również MV6!!!!) różne zamienniki wkońcu kupił orginały i był zadowolony.
Tak sobie myślę żeby wymienić kata (też mam do wymiany tak mi się wydaje) na zamiennik a resztę układu orginał może by było wtedy ciszej.

Poczym poznać że katalizatory sa zapchane?.

#49 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 maj 2008 - 09:58

(Gosc z opla tez ma MV6)

a co do wydzechu ma werjsja wyposarzeniowa M ????

mówił że żaden zamiennik nie będzie dobry

każdy tak powie - mój szwagier robi w ASO Opla i z 2 miechy temu mieli kolesia co sobie w Zafirze A zaczyczył wymiane wydechu bez kata - zabulił 4200 zł :mrgreen:

Dał mi przykład gościa który ma serwis układów wydechowych i ponoć zakładał do swojej omegi (również MV6!!!!) różne zamienniki wkońcu kupił orginały i był zadowolony.

bajki każdy potrafi opowiadać, jedź do dobrego serwisu i powiedz gościowi że chcesz cichy wydech a zapłacisz za niego dużo mniej niż za oryginała a cicho będzie


Poczym poznać że katalizatory sa zapchane?.

auto jest zmulone i śmierdzi "zgniłymi jajami" siarkowodorem z wydechu

#50 OFFLINE   Nowak

Nowak
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Żabno (k Tarnowa)

Napisany 14 maj 2008 - 21:13

(Gosc z opla tez ma MV6)

a co do wydzechu ma werjsja wyposarzeniowa M ????
A nic chodziło mi generalnie o silnik V6


Dał mi przykład gościa który ma serwis układów wydechowych i ponoć zakładał do swojej omegi (również MV6!!!!) różne zamienniki wkońcu kupił orginały i był zadowolony.

bajki każdy potrafi opowiadać, jedź do dobrego serwisu i powiedz gościowi że chcesz cichy wydech a zapłacisz za niego dużo mniej niż za oryginała a cicho będzie
no może ja nie sprawdzałem

Poczym poznać że katalizatory sa zapchane?.

auto jest zmulone i śmierdzi "zgniłymi jajami" siarkowodorem z wydechu


Trochę dziwny zapach, śmierdzący jest ale jak jest zimny silnik, jak jest ciepły to nic nie śmierdzi to niewiem czy to już jest zapchany czy nie. Ale trochę faktycznie mi muli tylko niewiem dokładnie z jakiego powodu.

#51 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 maj 2008 - 21:18

Trochę dziwny zapach, śmierdzący jest ale jak jest zimny silnik, jak jest ciepły to nic nie śmierdzi to niewiem czy to już jest zapchany czy nie.

Jak jest zimny to czuc paliwo i to jest normalne.

Wybierz sie na jakis spot, moze ktos da ci sie przejechac i bedziesz mial porownanie.

#52 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 maj 2008 - 21:57

Wybierz sie na jakis spot,

Najbliższy w Rzeszowie 25.05. Reszta tu: http://forum.omegakl...ead.php?t=11878

#53 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 lipiec 2008 - 16:06

No to peszek. Po tym co przeczytałem poczułem mocne zdenerwowanie.
Śmierdzi jajami jak diabli, strasznie zamulł i do tego to pierdzenie 100 razy głośniejsze od naturalnego. Reasumując nie ma co kombinować z patentami typu wstawka z rurki czy strumiennica? Nie łapę wobec tego po co ludzie sprzedają nowe "katalizatory" puste w środku. Piszecie tu o mocniejszych silnikach ale jak ma się to do 2.0? Osobiście miałem nadzieję, że wywalę kata i wstawię pustą obudowę i będzie spoko.

#54 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 lipiec 2008 - 19:50

Osobiście miałem nadzieję, że wywalę kata i wstawię pustą obudowę i będzie spoko.

nie będzie

Piszecie tu o mocniejszych silnikach ale jak ma się to do 2.0?

nie wszyscy o tym piszą

Reasumując nie ma co kombinować z patentami typu wstawka z rurki czy strumiennica?

nie ma to żadnego sensu nawet najmniejszego

ja mam kat za który dałem koło 200 zł bo wcześniej miałem rurkę wspawaną i mnie trafiało a po za tym po wspawaniu kata spalanie spadło, trochę sie wyciszył i stał się żwawszy

#55 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipiec 2008 - 20:06

Deam! Jutro jadę do ASO na techa, poczytamy co tam go jeszcze boli i przy okazji zapytam czy jest tak jak sądzę z katalizatorem.
Gachu, dzięki. Info rzetelne.

#56 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipiec 2008 - 20:29

Jutro jadę do ASO na techa, poczytamy co tam go jeszcze boli i przy okazji zapytam czy jest tak jak sądzę z katalizatorem.

tylko się ich nie pytaj o cenę bo zemdlejesz ... jak usłyszysz :mrgreen:

#57 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lipiec 2008 - 17:19

Odbiegnę poniekąd od tematu ale usłyszałem natomiast, że przepływomierz kosztuje 1060 pln. ale to nie wszystko...
bo wymiana 200pln... (po 100 za jedną opaskę pewnie)
A KAT do wymiany niestety i po tym co usłyszałem nie było sensu pytać o cenę ;)

#58 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipiec 2008 - 11:51

wojtek1234 napisał/a:
hej, jak tam? wymieniłeś? Jak się sprawują? Jestem bardzo zainteresowany bo juz musze kupic z tego samego zrodla co Ty a nie wiem czy wszystko ok.
Daj znać czy są dobre, jak tak to od razu kupuje.


Wymieniłem, ale nie mogę powiedzieć ani nic za ani przeciw. Wymieniałem dlatego, że miałem przelotówki (myślałem, że to strumienice, ale to były przelotówki w kształcie strumienic). Auto chodziło mi bardzo głośno i metalicznie.
Tłumikarze wspawali mi katalizatory i... auto chodziło tylko ciut (!) ciszej, prawie niezauważalnie. Zatem ja wywaliłem pieniądze w błoto.

mam takie małe pytanie odnośnie tego więc czy jest sens kupować tego kata,czy zwykłą przelotkę jeżeli nie ma znacznej różnicy w wyciszeniu a na tym mi zależy bo brak czegokolwiek z przodu zaczyna źle wpływać na resztę wydechu (zaczyna robić sie coraz głośniej) dodam że zaufany gaziarz powiedział żeby w żadnym wypadku nie wstawiać kata(zamiennika) a gość od tłumików że tłumik (przelotka) zaraz się wypali w tym silniku a co do używki też mam opory że może byc w takim stanie jak stare :bad: tylko proszę bez uwag,że jak mnie było stać na samochód to niech nie żałuje na wydech :mrgreen:
coś takiego http://www.allegro.p...?item=396178334

#59 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipiec 2008 - 13:35

mówił że żaden zamiennik nie będzie dobry

każdy tak powie - mój szwagier robi w ASO Opla i z 2 miechy temu mieli kolesia co sobie w Zafirze A zaczyczył wymiane wydechu bez kata - zabulił 4200 zł :mrgreen:

Dał mi przykład gościa który ma serwis układów wydechowych i ponoć zakładał do swojej omegi (również MV6!!!!) różne zamienniki wkońcu kupił orginały i był zadowolony.

bajki każdy potrafi opowiadać, jedź do dobrego serwisu i powiedz gościowi że chcesz cichy wydech a zapłacisz za niego dużo mniej niż za oryginała a cicho będzie


Komplet oryginalnych wydechow Opla (2x tlumiki srodkowe + koncowy) do Omegi 2.5 sedan mozna kupic za 1000zl.
Tez mam znajomego ktory pracuje w serwisie wymiany tlumikow i potwierdzal co napisal Nowak - zaden tlumik za 100zl nie dorownuje tlumikom GM lub chocby dobrych firm swiatowych (Remus, Walker, Bosal itp). Sa glosniejsze i rozpadaja sie duzo szybciej.
Jesli chodzi o to co kto chwali to wlasnie najwieksza przycinka jest na tanich tlumikach, bo firma kupuje za 80, sprzedaje za 160 i ma 80zl w kieszeni. Przy drogich tlumikach jest malo chetnych i narzuty sa marginalne (ludzie placza, czemu Bosal jest za 280 jak on ma tez dobry za 160zl. Tesciu woli wymienic tlumik co 1.5 roku za 65zl niz kupic jeden dobry na 5-6 lat za 250zl - w sumie tez sie nie dziwie).
Prawda jest niestety taka, ze zawsze na koncu stoi ekonomia i czesto polowa ceny lepiej przemawia niz troszke glosniejsza praca.

Pytanie odnosnie tematu:
A jak wyglada sprawa ze spalinami w przypadku zapchanego katalizatora? Jedni twierdza, ze sa gorace, inni, ze mocno dmucha letnimi spalinami.
Jak ma sie zapchany katalizator do spalania? Pytam sie osob ktore przez to przechodzily praktycznie.
Czy przy zapchaniu nie bedzie wybijalo spalin obiegiem wtornym powietrza (odkurzaczem)?

#60 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipiec 2008 - 14:09

ja jak zagialem kata o kraweznik (dosc mocno - moj kat byl bez wkladu porcelanowego , stary typ)to:
- wywalilo blad sondy
- samochod zaczal ciszej pracowac , bardziej syczec
- w momencie poczulem smrodek jajeczek
- po kilku dniach jazdy z takim katem wypchalo uszczelke pod kolektorem na 1 garze.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]