Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z instalacja gazowa KOLTEC


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   1damian1

1damian1
  • 5 postów
  • Dołączył: 21-10-2009

Napisany 22 października 2009 - 19:05

A obydwa filtry to gdzie moge znaleść?

#42 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 października 2009 - 22:46

Nikt tu Duchem Świętym nie jest. Zrób fotke pod maską, zamieść a powiem Ci co gdzie masz jeżeli będzie widać na zdjęciu. Ale tak szczerze jeżeli nie wiesz jak wygląda parownik to nie bierz się za jego rozbieranie bo on nie jest zbudowany z 2 elementów... lepiej zgłoś się do kogoś kto ma jakieś pojęcie o tym...

#43 OFFLINE   1damian1

1damian1
  • 5 postów
  • Dołączył: 21-10-2009

Napisany 23 października 2009 - 17:02

Filtry zostały wymienione na nowe i są w dobrym stanie.

#44 OFFLINE   kasia88

kasia88
  • 1 postów
  • Dołączył: 19-08-2010

Napisany 19 sierpnia 2010 - 20:40

Witam mam problem na gazie normalnie pali tylko jak jadę 60km/h i więcęj dusi się ale nie gaśnie wyczyściłam już wszystko reduktor parownik tylko czekam na filtr bo jest zasyfiony czy to pomoże jak wymienie filtr???

#45 OFFLINE   zywiec1

zywiec1
  • 18 postów
  • Dołączył: 27-01-2010

Napisany 14 grudnia 2010 - 22:08

temat koltec jest ja rzeka , ja mogę podpowiedzieć swoje tematy

wystarczy wykręcić ten niby wtrysk na dolocie , tylko bardzo ostrożnie bo lubią pękać
i sprawdzić czy nie przepuszczają powietrza w drugą stronę , czyli do buzi dmuchnąć zasadź i gotowe . Jak przepuszcza to do wymiany ale wszystkie ,

jeśli znajdujecie trociny gumowe w parownikach czy rozdzielaczach znaczy węże do wymiany.
butli nie trzeba zaraz wymieniać po 10 latach wystarczy legalizować co 5 lat po 25latach każda butla to złom .
temat parownik ,reduktor zwał jak zwał jest taki że są firmy gdzie da się targować
ja swój kupiłem za 550zł jest taka firma w Cieszynie .
jeśli ktoś niema filterka stanu lotnego to do sklepu

został mi jedynie temat rozdzielacza bo krokowy jest nowy ,pobawię sie w czyszczenia lecz jak znam życie to kupię

pozdrawiam

#46 OFFLINE   profesor74

profesor74
  • 10 postów
  • Dołączył: 06-02-2008
  • Skąd: Ruda śląska

Napisany 18 grudnia 2010 - 14:38

Witam

Mój problem wygląda następująco ;
Od jakiegoś czasu podczas pracy na gazie nie mogłem ruszyć z wolnych obrotów , tak jakby gazu było mało ( nie mógł się wkręcić powyżej 1000 obrotów ) pomagało tylko przełączenie na benzynie i osiągnięciu wyższych obrotów przełączałem na gaz i chodził "normalnie" zdarzało się to czasami powyżej 5000 . uciekał na benzyne. w chwili obecnej jest to już ciągle wystepującu objaw a na dodatek przy wyższych obrotach też się przycina. Żeby w miarę "normalnie" jechać na gazie trzeba pompować pedałem gazu. Tzn. wcisnąć ( ok 1 do 2 sekund auto przyspiesza ) później lekko odjąć i znowu wcisnąć i tak ciągle w czasie rozpędzania i jazdy ze stałą prędkością. Czasami zapala się na czerwono kontrolka na przełaczniku w czasie jazdy i po chwili wraca na zielono.
W styczniu tego roku była przeprowadzona regeneracja reduktora ( wymiana membran ), czyszczenie rozdzielacza wymiana filtrów ( koszt 680 zł ) od tego czasu przejechałem 6000 km.
sprawdziłem błędy i występuje tylko kod 12 Brak powrotnego sygnału z silnika.
Odkręciłem górę rozdzielacza i tłoczek chodzi płynnie i w środku jest czysto.

Jakieś sugestie ?:(

#47 OFFLINE   kubiec1

kubiec1
  • 8 postów
  • Dołączył: 02-03-2011

Napisany 02 marca 2011 - 22:17

Z opisu wnioskuję, że masz padnięty silnik krokowy. Niezłe zamienniki kupisz na allegro za 145 zł. Wejdź na stronę kolteca i zapisz się na bezpłatny poradnik. Jak nie masz czasu, skontaktuj się z autorem (namiary są na stronie). Ma niezłą wiedzę i może ci podpowie co jest walnięte.
Pozdrawiam

#48 OFFLINE   profesor74

profesor74
  • 10 postów
  • Dołączył: 06-02-2008
  • Skąd: Ruda śląska

Napisany 03 marca 2011 - 10:57

Z opisu wnioskuję, że masz padnięty silnik krokowy. Niezłe zamienniki kupisz na allegro za 145 zł. Wejdź na stronę kolteca i zapisz się na bezpłatny poradnik. Jak nie masz czasu, skontaktuj się z autorem (namiary są na stronie). Ma niezłą wiedzę i może ci podpowie co jest walnięte.
Pozdrawiam


Kupiłem tutaj http://allegro.pl/ko...1467645317.html
pod koniec grudnia , niestety to nie to .
W styczniu byłem w serwisie http://www.eliasz.co...cuments/23.html , po kilku godzinach "pracy" podnieśli ciśnienie na reduktorze , trochę się poprawiło ale w tym dniu już się poddali a nie mam czasu się umówić na kolejny raz.

#49 OFFLINE   kubiec1

kubiec1
  • 8 postów
  • Dołączył: 02-03-2011

Napisany 03 marca 2011 - 11:32

Jeżeli mieszkasz w okolicach Kielc zapraszam do siebie. Mam przyrządy, sprawdzimy ciśnienie, przejrzymy rozdzielacz i załatwimy problem. Zadzwoń tel. 783 375707.
Pozdro...

#50 OFFLINE   Rogos

Rogos
  • 19 postów
  • Dołączył: 19-11-2010
  • Skąd: Bisztynek/Olsztyn

Napisany 21 marca 2011 - 23:53

Witajcie Omegowicze ja też mam kłopot z moim Koltec-iem.A wygląda to tak wszystko oprócz parownika jest KOLTEC-a(parownik ZAVOLI ZETA N).Rozdzielacz wyczyszczony i po regeneracji,filtry nowe. Teraz parownik po regeneracji i nie chce chodzić gaz ;( (chodził tylko trochę ale strasznie nie równo i ciężko jakoś miał)
Jadę przełączam i tylko buczy jak by nie dostawał gazu,a gaz w butli jest .Jak odkręciłem wąż przy rozdzielaczu to poleciał gaz czyli dochodzi.A może to silniczek krokowy??
Bo mi się wydaje ,że za dużo wychylony jest,ale to tylko przypuszczenia,nie mam drugiego na podmianę ,żeby sprawdzić.Czego szukać??co może być ,że po przełączeniu wogóle nie chodzi na gazie. pomocy :(

#51 OFFLINE   kubiec1

kubiec1
  • 8 postów
  • Dołączył: 02-03-2011

Napisany 22 marca 2011 - 08:02

Nierówna praca na gazie to problem z zanieczyszczeniem szczelin rozdzielacza. Polecałbym najpierw wyczyszczenie rozdzielacza a następnie ewentualną wymianę silnika krokowego.

#52 OFFLINE   Rogos

Rogos
  • 19 postów
  • Dołączył: 19-11-2010
  • Skąd: Bisztynek/Olsztyn

Napisany 22 marca 2011 - 08:34

Nierówna praca na gazie to problem z zanieczyszczeniem szczelin rozdzielacza. Polecałbym najpierw wyczyszczenie rozdzielacza a następnie ewentualną wymianę silnika krokowego.


tylko ,że już wyczyszczony jest rozdzielacz i teraz jak zaczął się problem też sprawdzałem go i czysty cały

#53 OFFLINE   kubiec1

kubiec1
  • 8 postów
  • Dołączył: 02-03-2011

Napisany 22 marca 2011 - 09:23

A w jaki sposób zostały wyczyszczone szczeliny rozdzielacza? Proponuję ściągnąć instrukcję ze strony www, bo chyba tu leży problem. Gdyby okazało się, że prawidłowo przeprowadzone czyszczenie nie pomogło można spróbować zamienić gniazda rozdzielacza.:)

#54 OFFLINE   Rogos

Rogos
  • 19 postów
  • Dołączył: 19-11-2010
  • Skąd: Bisztynek/Olsztyn

Napisany 22 marca 2011 - 13:44

Rozdzielacz był rozebrany na części pierwsze i wyczyszczony,widziałem na innej stronce www.
A dzisiaj wykręciłem krokowca i jak tu http://allegro.pl/ko...1513995069.html jest wysunięty tak max 1cm, a mój to z 2-2,5cm,i myślę ,że nie puszcza gazu bo blokuje szczeliny rozdzielacza.
A i była też na tłoczku podkładka do krokowca ,a gdzieś czytałem ,że daję się podkładki jak coś tam uszkodzone w silniczku właśnie,ale kiedyś tyle nie wystawał.

#55 OFFLINE   kubiec1

kubiec1
  • 8 postów
  • Dołączył: 02-03-2011

Napisany 22 marca 2011 - 14:21

Silnik krokowy przy wyłączaniu silnika wykonuje ruch powrotny i zamyka szczeliny rozdzielacza, dlatego po odkręceniu powinien być maksymalnie wysunięty. Najprościej silnik krokowy można sprawdzić w następujący sposób: trzymając za korpus silnika jedną dłonią, drugą chwycić za element roboczy zakończony stożkiem. wykonać próbę wciśnięcia i wysunięcia elementu roboczego silniczka. Jeżeli jest całkowicie zablokowany i nie można go ani wcisnąć, ani wyciągnąć (bez uzycia narzedzi) to silnik moze byc uszkodzony.

#56 OFFLINE   florek87

florek87
  • 11 postów
  • Dołączył: 10-08-2010
  • Skąd: Łęczyca

Napisany 24 marca 2011 - 19:18

Witam. Proszę o pomoc Was fachowców.Instalacja Koltec VG 392 Auto stało cała noc wsiadam rano odpaliło normalnie na Pb i po rozgrzaniu nie przełacza na gaz nawet zawory nie otwierają się. Cały czas miga ta kontrolka od przełącznika mimo iz auto chodzi czy jest zgaszone. Wyskakuje kod 22 ( auto omega B 2.0 16v). Przeczysciłem dzis caly rozdzielacz silniczek krokwiowy i zero poprawy. Proszę pomóżcie

#57 OFFLINE   tomet

tomet
  • 2 postów
  • Dołączył: 22-03-2011

Napisany 24 marca 2011 - 21:17

ja kupiłem zamiennik za 50 zł i chodzi ok. 6 miesięcy pasuje od opla astry 1.4 jako silnik wolnych obrotów ////////////na allegro za 30 zł.

#58 OFFLINE   Rogos

Rogos
  • 19 postów
  • Dołączył: 19-11-2010
  • Skąd: Bisztynek/Olsztyn

Napisany 25 marca 2011 - 09:03

No ja dzwoniłem do gościa od Kolteców i wymieniłem krokowca odrazu zaczął chodzić.A kupiłem właśnie ten od Astry F bo pasuje,a nie będę przepłacał za taki sam,ale powiedzą ,że do kolteca.No i 36zł a nie 150-280zł.

A powiedzcie jak zmierzyć ciśnienie jak mam rozdzielacz od Kolteca ,a reduktor Zavoli?
tu w rozdzielaczu tylko wkręcić ciśnieniomierz??jakieś wężyki od podciśnienia ściągać z reduktora?

I drugie pytanie,czy mogę użyć ciśnieniomierza do sprawdzania ciśnienia w oponach,ale po wcześniejszej przeróbce pod Kolteca?Bo skalę ma wystarczającą.

#59 OFFLINE   zacierajacy

zacierajacy
  • 1 postów
  • Dołączył: 03-05-2013

Napisany 09 czerwca 2013 - 10:18

czy ten silniczek powinien chodzic lekko czy nie

#60 OFFLINE   Jacoras

Jacoras
  • 16 postów
  • Dołączył: 29-07-2013
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 sierpnia 2013 - 22:15

Potwierdzam że pasuje silniczek od opla astry f ale tylko od silnika 1.4 ma - ściętą na płasko koncówkę.

Silniczek można sprawdzić w dwie osoby: jedna trzyma wykręcony silniczek (trzeba przytrzymać palcem element ruchomy żeby nie strzeliła spręzynka) a druga włącza zapłon w pozycję zapalenia się kontrolek. Silniczek powinien się max wysunąć i stanąć. Jak buczy i sie nie rusza lub się zacina to czasami pomaga WD40 i ręczne rozruszanie tłoczka.

Ja mam problem, że instalacja mi się nie wyłącza po zgaszeniu zapłonu. Zawory się co prawda wyłączają ale instalacja działa. Wcześniej wskaźnik poziomu gazu gasł po wyłaczeniu silnika. Teraz świeci cały czas, po przełączeniu na benzynę i wyłaczeniu zapłonu widać lekkie żarzenie się pomarańczowej diody Pb/LPG. Znalazłem trzy przekaźniki i emulator wtrysków, nie mogę odszukać emulatora sondy lambda (jest w centralce ? ) Przekaźniki dobre, wygląda tak jak by się jakiś inny którego nie mogę znaleźć skleił albo tworzy się jakiś upływ podtrzymujacy świecenie wskaźnika. Prąd aku w stanie wyłączonym jest dość duży bo około 0,4A.