Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

kolektor wydechowy x20xev


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
70 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marca 2013 - 17:47

Dobrze by btlo gdybyś odczytał co tam wywaliło. Instrukcje masz w sprawdzonych poradach. Aczkolwiek jak dlubał przy wydechu, to sprawdź czy podpiął sondę. Może mu się zapomniało i wtyczki nie zapiął.

#42 OFFLINE   Krzysiu1981

Krzysiu1981
  • 14 postów
  • Dołączył: 30-01-2013
  • Skąd: Warszawa

Napisany 11 marca 2013 - 21:17

no tak jakby sie coś spalało, wiem ze psikał jakims tam spreyem, ale i taki zapach dziwny jest spalin wcogole nie czuć.:(


kolego, w niektórch warsztatach wszystkie spawy które zrobili podczas naprawy malują srebrzanką, np na ul. Harfowej w Wawie tak robią, później się wypala przez 1-3 dni, trochę dymi i śmierdzi dziwnie (jak na farbę) ale zostaje conajmniej na 2 lata tyle o ile zabezpieczone, byłem u nich pewnie kilkanaście razy od wielu lat i zawsze tak robili, i zawsze dymiło i śmierdziało :)

#43 OFFLINE   sawi654

sawi654
  • 135 postów
  • Dołączył: 28-03-2011
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2014 - 20:08

Witam wielkimi krokami zmierzam ku wywaleniu mojego pierdzącego żeliwnego kolektora na kolektor rurowy, a jakoże gotowce są nie na mój budżet zamierzam zakupić kolektor od silnika c20xe , i tutaj moje pytanie co trzeba zrobić by taki kolektor podszedł do x20xev? wystarczy przespawać samą flansze? fajnie by było jak by znalazł się ktoś kto jak chłop krowie na miedzy wytłumaczy mi wszystko krok po kroku co należy zrobić by takowy kolektor dostosować do mojego silnika:)

#44 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2014 - 21:02

Ale C20XE jest chyba poprzecznie, a X20XE wzdłużnie :hmmm: to chyba rura idzie całkiem inaczej ??

#45 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 stycznia 2014 - 21:09

to chyba rura idzie całkiem inaczej


no raczej...

Do omegi to nie podejdzie...

A jak dorabiać flansze to już spawać rurowy od podstaw do XEVa...

krok po kroku co należy zrobić by takowy kolektor dostosować do mojego silnika

pomierzyć, flansze wyciąć, przymierzyć, kształtki, kolanka z kwasówki i spawać :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#46 OFFLINE   sawi654

sawi654
  • 135 postów
  • Dołączył: 28-03-2011
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2014 - 21:47

ok. a jest ktoś na forum kto przeprowadzał taką modyfikacje? i mógł by z autopsji co nieco o tym opowiedzieć? tzn koszty itp

#47 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 stycznia 2014 - 21:54

tzn koszty itp

obawiam się że mogą być w granicach połowy wartości auta :)

Do tego montując "barany" do serii (wydech, ECU) można stracić kilka KM i Nm...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#48 OFFLINE   sawi654

sawi654
  • 135 postów
  • Dołączył: 28-03-2011
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2014 - 23:31

tak? to znajdź ty mi rozwiązanie na te przeklęte kolektory z x20xev? moge kupić używke ale to wyjdzie z planowaniem 300 najbidniej i nie wiadomo czy nie pęknie, albo zamiennik za 500zł który także niewiadomo ile wytrzyma

#49 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 08 stycznia 2014 - 07:13

A przerobić 20se:pokoj:
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek

#50 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 marca 2014 - 21:51

Widzę, że uszczelka od X20XEV, Y22XE i Z22XE to ta sama uszczelka. Pytanko mam takie kto produkował uszczelki dla GM do tych silników? W sklepach znalazłem tylko elring i reinz po 70zł. Wie ktoś ile w ASO wołają?

#51 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 marca 2014 - 22:13

Kupuj Elringa, chyba właśnie Elring robił dla GM.

#52 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 marca 2014 - 22:30

Podziękował :)

#53 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 kwietnia 2014 - 21:05

Czy to nie są takie same uszczelki?

http://allegro.pl/us...4123078563.html

http://allegro.pl/el...4126911677.html

Cena zdeczka inna a czy reinz czy elring to już by nie robiło...

#54 OFFLINE   matigreg06

matigreg06
  • 228 postów
  • Dołączył: 08-08-2008
  • Skąd: zielona góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 kwietnia 2014 - 20:33

Ta droższa jest cała metalowa

#55 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2014 - 01:19

http://allegro.pl/uszczelka-kolektor...123078563.html


ja w 2010 roku kupilem podobna za 30zl w sklepie z czesciami Auto Opel i przez 3 lata nic sie nie dzialo a Omega codzennie do pracy jezdzilem .
takie spostrzezenie i moze rada.
przyjemnej wymiany :F

#56 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 kwietnia 2014 - 11:10

Już zamówiłem elring, może przepłaciłem, parę browarków by było za to :p
No trudno, mam nadzieję, że spokój będzie na długo. A wymieniać sam nie będę, bo nie mam za bardzo kiedy się zabrać...

#57 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 kwietnia 2014 - 12:54

Wczoraj wymieniłem właśnie tą uszczelkę Elringa, przestało cykać na zimnym :D

#58 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 kwietnia 2014 - 13:02

Długo się z tym bawiłeś?

#59 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 kwietnia 2014 - 13:44

Nie chciałem sam tego robić bo bałem się, że coś urwę ;) Oddałem mechanikowi dzień wcześniej co by śruby spryskał jakimś siuwaksem. Wszystko poszło dość sprawnie i szybko.

#60 OFFLINE   lotusso

lotusso
  • 74 postów
  • Dołączył: 27-07-2011
  • Skąd: EPA
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2014 - 22:22

czy ta uszczelka będzie najlepsza do x20xev?

http://allegro.pl/el...4482079835.html

rozumiem, że elring robił je na pierwszy montaż do omegi? pytanie jak to jest z tymi warstwami? tu pisze, że ma warstwę metalową a gdzieś indziej słyszałem, że a to mają 3 warstwy a to 4 warstwy... czy są jeszcze jakieś inne wielowarstwowe? jeśli tak to gdzie je można znaleźć?