Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

kolektor wydechowy x20xev


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
70 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   MikuL1986

MikuL1986
  • 26 postów
  • Dołączył: 26-10-2011
  • Skąd: Warszawa Bielany

Napisany 27 września 2012 - 19:58

Tak właśnie to miałem na myśli. Takie cienkie rurki na recyrkulator spalin.
Ten kolektor wydechowy właśnie te otwory ma:
http://moto.allegro....2632756361.html

A już np ten, takich otworów nie ma:
http://moto.allegro....2599873571.html

A oba wyglądają prawie że identycznie.

#22 OFFLINE   DJPromo

DJPromo
  • 326 postów
  • Dołączył: 11-09-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 27 września 2012 - 20:20

Tak właśnie to miałem na myśli. Takie cienkie rurki na recyrkulator spalin.
Ten kolektor wydechowy właśnie te otwory ma:
http://moto.allegro....2632756361.html

A już np ten, takich otworów nie ma:
http://moto.allegro....2599873571.html

A oba wyglądają prawie że identycznie.


Bo jeden pochodzi od vectry gdzie nie montowali dogrzewacza katow. Oba pasuja z tym ze trzeba rzezbic w tym drugim odlaczenie dogrzewacza i dziala. Ja na dniach bede podpinal od calibry :)
tez pasuje

#23 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 27 września 2012 - 20:32

To nie recyrkulator spalin tylko rurki od odkurzacza.Kolektor bez otworów spokojnie pasuje,sam taki mam,odkurzacz odłaczasz,wywalasz rurki i po sprawie.W 17 letnim aucie i tak ten odkurzacz potrzebny nie jest a jego brak niczemu nie zaszkodzi.

#24 OFFLINE   MikuL1986

MikuL1986
  • 26 postów
  • Dołączył: 26-10-2011
  • Skąd: Warszawa Bielany

Napisany 27 września 2012 - 21:20

A to sorry mój błąd :dziura:

#25 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 28 września 2012 - 15:47

KOLEKTORY NIE SĄ TAKIE SAME (nie wiem jak uszczelki), kolektory są niemal identyczne ale jedne mają otwory na recyrkulację salin a inne nie. Dzisiaj z mechanikiem szukałem po allegro kolektora do mojej bo mój oczywiście pęknięty. Skończyło się że trafił na spawanie, konieczne jest też planowanie kolektora ponieważ z pewnością trochę się odkształci po zespawaniu.

Zamówiliśmy też wszystkie szpilki i nakrętki + uszczelka [kolektor wydechowy-|-wydech] + 4 śruby do skręcenia z wydechem = 150zł nowe w ASO.

Były też spore chwile grozy, jedna szpilka okazała się ukręcona już wcześniej a następna ukręciła się dzisiaj. Walka z tymi dwiema trwała 4 godziny.....udało się wykręcić te urwane szpilki bez ściągania głowicy :D żeby nie mój uparty mechanik to było by cienko.
Więc ostrzegam każdego komu przyszło do głowy ściąganie kolektora, że może się to skończyć zdejmowaniem głowicy z silnika :masakra:.


Podaj adresik ,gdzie spawają ten kolektor i cenę, a także proszę o dresik twego upartego :D mechanika i jego cenę za robotę .

#26 OFFLINE   DJPromo

DJPromo
  • 326 postów
  • Dołączył: 11-09-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 28 września 2012 - 18:16

Podaj adresik ,gdzie spawają ten kolektor i cenę, a także proszę o dresik twego upartego :D mechanika i jego cenę za robotę .



Nie ma sensu spawać przerabiałem to jak każdy 3 razy już chyba spawając na chwile. Też naszukałem sie na allegro i wychaczyłem na allegro od calibry za 150zł w bardzo dobrym stanie od firmy GB Import a to moja fotka wyczyściłem go trochę i teraz tylko planowanie zostało i pomalować tylko hymm czym ?

#27 OFFLINE   MikuL1986

MikuL1986
  • 26 postów
  • Dołączył: 26-10-2011
  • Skąd: Warszawa Bielany

Napisany 29 września 2012 - 08:04

Za spawanie, planowanie kolektora oraz wykręcenie z niego dwóch ukręconych śrub od dwururki 250zł. Nowe Szpilki i nakrętki oraz śruby i uszczelki do dwururki w ASO 150zł. Uszczelka pod kolektor wydechowy 80zł, przy okazji montaż filtra odmy 30zł. Całodniowa męczarnia mechanika z 2 urwanymi szpilkami w głowicy i cała ta robocizna 250zł. Razem 760zł auta nie miałem 2 dni.

Spawanie kolektora to już oni zawieźli do firmy co tylko takie rzeczy robi:
http://www.dar-spaw.waw.pl/prace.htm

Mój uparty mechanik który uchronił mnie od zwalania głowicy:
http://www.autoserwismoolin.pl/ a w galerii moja zielona Oma :)

Pozdrowionka chłopaki czas iść do roboty :masakra:

#28 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 29 września 2012 - 13:47

Za spawanie, planowanie kolektora oraz wykręcenie z niego dwóch ukręconych śrub od dwururki 250zł. Nowe Szpilki i nakrętki oraz śruby i uszczelki do dwururki w ASO 150zł. Uszczelka pod kolektor wydechowy 80zł, przy okazji montaż filtra odmy 30zł. Całodniowa męczarnia mechanika z 2 urwanymi szpilkami w głowicy i cała ta robocizna 250zł. Razem 760zł auta nie miałem 2 dni.

Spawanie kolektora to już oni zawieźli do firmy co tylko takie rzeczy robi:
http://www.dar-spaw.waw.pl/prace.htm

Mój uparty mechanik który uchronił mnie od zwalania głowicy:
http://www.autoserwismoolin.pl/ a w galerii moja zielona Oma :)

Pozdrowionka chłopaki czas iść do roboty :masakra:


Dziękować :)

#29 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2012 - 18:22

pomalować tylko hymm czym ?


A po kiego chcesz go malować :hmmm:, splanuj tylko i to wsio.

#30 OFFLINE   DJPromo

DJPromo
  • 326 postów
  • Dołączył: 11-09-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 30 września 2012 - 18:34

A po kiego chcesz go malować :hmmm:, splanuj tylko i to wsio.



Widzialeś zdjęcie na dole które dałem oczyściłem go do zeliwa jak z odlewu i teraz chcialbym go troche zabezpieczyć chodz i tak wiem ze farba zejdzie za jakis czas.
Czy farba do 800° wystarczy

#31 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2012 - 18:45

Bardzo dobrze go oczyściłeś i nie ma sensu go malować bo po
1 farba do 800* to za mało-zjara się
2 będziesz miał smród w aucie

A przed czym chcesz go zabezpieczyć?

#32 OFFLINE   DJPromo

DJPromo
  • 326 postów
  • Dołączył: 11-09-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 30 września 2012 - 18:52

Bardzo dobrze go oczyściłeś i nie ma sensu go malować bo po
1 farba do 800* to za mało-zjara się
2 będziesz miał smród w aucie

A przed czym chcesz go zabezpieczyć?


Ogólnie przed korozją jaka pojawia się na nich po xx czasie brudem itp

A pokrycie ceramika przerabiał ktoś ?
Czy dać sobie siana z tym i montować :pokoj:

#33 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2012 - 18:58

Czy dać sobie siana z tym i montować

zdecydowanie odpuść sobie i montuj

#34 OFFLINE   DJPromo

DJPromo
  • 326 postów
  • Dołączył: 11-09-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 30 września 2012 - 19:04

zdecydowanie odpuść sobie i montuj


Oki dziękować za rady tak więc zostaje mi przygotować cześć i modlić sie aby wszystkie stare szpilki odkręcily sie.

Aha brakuje mi tych szpilek/ śrub do dwururki to są te same co do przykręcenia kolektora czy inne bo o nich zapomniałem :masakra: masakra znowu dymać do ASO :oonie:

#35 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2012 - 19:11

Na dwururce jest M10 a na głowicy jest M8.

#36 OFFLINE   kezman1991

kezman1991
  • 11 postów
  • Dołączył: 01-12-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 marca 2013 - 17:25

witam serdecznie, mam pytanie odnośnie kolektora i portek. wymieniłem przed chwila w warsztacie portki do kolektora i jak podniosłem maske do góry to leciał dym. i niepokoi mnie co to moze byc, czy ten jakiś spray wysokotemperaturowy czy moze cos sie popieprzyło przy dokrecaniu? prosze o podpowiedz:pokoj:

#37 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marca 2013 - 17:31

Dym ze spalin czy jakiś inny? Może majster miał rękawice usyfione i wysmarował czymś części i teraz się to wszystko wypala.

#38 OFFLINE   kezman1991

kezman1991
  • 11 postów
  • Dołączył: 01-12-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 marca 2013 - 17:34

no tak jakby sie coś spalało, wiem ze psikał jakims tam spreyem, ale i taki zapach dziwny jest spalin wcogole nie czuć.:(

#39 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marca 2013 - 17:36

No to zapewne wyświechtał wydech syfem i musi się wypalić. Pewnie popsikał śruby jakim wd40 albo innym szajsem. Wypali się, trochę pośmierdzi i przestanie.

#40 OFFLINE   kezman1991

kezman1991
  • 11 postów
  • Dołączył: 01-12-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 marca 2013 - 17:39

no mam nadzieje, a pytanie jeszcze jedno, po całej tej wymianie wywaliło mi kontrolke na desce CHECK, czym może być to spowodowane?