Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Swap silnika c20let w miejsce x20se


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
63 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 października 2011 - 20:06

W PL moze i nie, ale w UK >> http://www.omegaowne...?num=1277071133

#42 OFFLINE   aarti7

aarti7
  • 29 postów
  • Dołączył: 06-06-2011

Napisany 12 października 2011 - 20:14

W PL moze i nie, ale w UK >> http://www.omegaowne...?num=1277071133



No a jednak sie da:D

#43 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 października 2011 - 20:34

No a jednak sie da

Dla chcącego nic trudnego ;)

tylko ta z linka jest zmodzona na 280PS :D
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#44 OFFLINE   aarti7

aarti7
  • 29 postów
  • Dołączył: 06-06-2011

Napisany 12 października 2011 - 20:47

Dla chcącego nic trudnego ;)

tylko ta z linka jest zmodzona na 280PS :D



Podobno da sie nawet do 400ps z tego motorku wyciagnac.:jump:

#45 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 12 października 2011 - 21:04

Blok pasuje p&p na sanki od dwulitrówki. Co za tym idzie pasuje również każda skrzynia od benzynowego silnika. Wał z 2,0. (bloki z 2,0 są te same)
Do zamachu z LETa trzeba wsadzić tulejkę pod wysprzęglik.
Tarcza sprzęgła pasuje na wieloklin.
Wiązkę da się przepiąć pod kostkę do wiązki nadwozia bez większych problemów (ok 9 przewodów).
Problemem jest jedynie aparat zapłonowy, jeśli LET go posiada (jak jest na DISie to luz).
Aparat koliduje z grodzią :)
Trochę będzie trzeba też przerobić kol. wydechowy i umiejscowienie suszarki, bo pewnie wypadnie na ABSie ;)
Do tego dorobienie całego orurowania IC i sam IC. Osobiście proponuje wrzucenie chłodnicy wody z A R6 i FMIC z galaxy TD, które jest na tyle szersze od chłodnicy, że mieszczą się przewody prowadzące powietrze.
To chyba tyle.
Powodzenia

#46 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 12 października 2011 - 21:39

Chorowałem kiedyś na LET-a, ale w Vectrze A/Calibrze...
Po dziejach gościa w tym temacie(sorry za link do innego forum):
http://forum.vectra-...=28896&page=167
Od postu 1666 zaczyna się przygoda użytkownika i samochodu z LET-em, kto doczyta do końca i się nie zniechęci, niech próbuje swoich sił.

#47 OFFLINE   lubelak

lubelak
  • 138 postów
  • Dołączył: 09-08-2010
  • Skąd: Lublin

Napisany 13 października 2011 - 21:34

c20let jest bardzo wytrzymałe, nie to co z20let więc będzie można coś grubiej pomodzić :). Na początek sam program a jak się odbijesz z kasą to coś więcej można się pobawić :). Np. zrobić coś jak ta astra co krążą filmiki z nią w necie co odstawia yamahe R6 :). Trzymam kciuki że Ci się uda uruchomić sprzęt ;). Z wiązką jak znajdziesz w necie rozpiskę który kabel do czego to też sobie poradzisz :). Kolega po ogólniaku łączył dwie różne wiązki na całkiem inne wtyczki i dał radę :)

#48 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 14 października 2011 - 06:09

Ja polecam B204 z saaba. Silnik pancerny a cena to połowa tego co LET.
W serii wytrzymuje 500KM.

#49 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 października 2011 - 09:44

Ja polecam B204 z saaba. Silnik pancerny a cena to połowa tego co LET.
W serii wytrzymuje 500KM.


Też bardzo wiele pozytywnych opinii o nim słyszałem. Znajomy szykuje się do swapa takiego silnika do Calibry :) Oj będzie się działo :p

#50 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 października 2011 - 09:57

Ze saaba turbo jezdzi w VA. Ma siakies 300 KM na te chwile. Bloku cos by na ten temat mogl chyba powiedziec.

#51 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 14 października 2011 - 19:44

No a jednak sie da:D


tutaj kolejne 2.0 T


kilka fotek, szkoda tylko ze tak mal z pod maski ;)
http://www.omegaowne...p?topic=45643.0

wiec nie pozostaje nic innego jak tylko brac sie do roboty i dlubac:D

#52 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 października 2011 - 23:38

i następne 2.0 T

tak to sobie radzi na asfalcie:
http://www.youtube.c.../14/F_phH63w6Oc

tak to przyśpiesza:
http://www.youtube.c...u/8/ROtCVVPxPr8

z pod maski, ale niestety nie za wiele widać:
http://www.youtube.c...u/5/3ttdVIwY08E

#53 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 października 2011 - 20:32

Ja polecam B204 z saaba. Silnik pancerny a cena to połowa tego co LET.
W serii wytrzymuje 500KM.


A czy kolega mógłby zapodać jakieś konkretniejsze informacje o tym silniku?
Bo jak zapytałem googla to wyskoczyły w sumie modyfikacje przednionapędówek.

#54 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 17 października 2011 - 06:24

Seryjnie występował tylko w FWD saaba. Seryjnie w mocach od 150 - 200KM doładowany. Rozrząd na łańcuchu, natrysk oleju na denka tłoków w serii, bardzo wytrzymałe seryjne korby i tłoki.
Bliźniaczymi silnikami są B234 (pojemność 2,3 ale średnica tłoków ta sama).
Ponoć do ekstremalnych mocy lepszy jest 2,0.
Oba silniki pasują do skrzyni od 2,0 i V6. Trzeba jedynie pomyśleć nad łapami.
Więcej doczytasz na SR:
http://www.racingfor...20t-t67697.html

#55 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 17 października 2011 - 08:01

Ogólnie silniki z Saab-a o których mowa, pochodzą z Saab-ów zbudowanych na płycie Vectry A/Calibry, więc robota taka sama jak z włożeniem LET-a. Tyle że Sabowskie silniki są o niebo wytrzymalsze od Oplowskich;)

#56 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 października 2011 - 21:42

Powiem wam koledzy, że ten silnik od saaba to ciekawa sprawa.

A mam takie pytanko (takie w sumie teoretyczne): skoro silnik B204 z saaba jest taki pancerny, to może pasują jego wałki do x20xev? albo jakieś inne części?

Tak się pytam, ponieważ gdzieś na forum przewinął się kiedyś temat modyfikacji x20xev - kolesie wsadzili tam wałki od jakiejś hondy, wystroili i zrobiło się 180 koni :)

#57 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 18 października 2011 - 02:26

(...) Seryjnie w mocach od 150 - 200KM doładowany. Rozrząd na łańcuchu, natrysk oleju na denka tłoków w serii, bardzo wytrzymałe seryjne korby i tłoki.
Bliźniaczymi silnikami są B234 (pojemność 2,3 ale średnica tłoków ta sama).
Ponoć do ekstremalnych mocy lepszy jest 2,0.

Wszystko prawda i truizmy. Zawsze mniejszy skok tłoka = lepszy "do ekstremalnych mocy", no bo przy tej pojemności nie ma się co oszukiwać trzeba obrotów i dużego doładowania żeby osiągnąć "ekstremum". Osobiście gdybym miał coś takiego wsadzać do Omegi to tylko i wyłącznie małą hybrydę B234 i B235 z relatywnie nie dużą turbosprężarką - coś tak w okolicach 400KM spokojnie starczy, czyli nie więcej niż GT35R/HX35... No replacement for displacement :D Najlepsze w tych silnikach jest ECU i możliwości jego praktycznie bezkosztowego strojenia.

#58 OFFLINE   aarti7

aarti7
  • 29 postów
  • Dołączył: 06-06-2011

Napisany 21 października 2011 - 20:45

A w czym dokłőadniej to ecu jest takie dobre i tanie w strojeniu???

Mam juz wszystko do tego swapa oprócz skrzyni.Bo nadal nie jestem pewien jaka bedzie najleprza doradzcie cos.

#59 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 21 października 2011 - 21:14

Na początek zostaw tą co masz.
Ja miałem R25 w X30XE z lekkim kołem a teraz w C30SE (tą samą) i dzielnie znosi wszelkie trudy :)
Teraz do X32XE też idzie R25.

Mam juz wszystko do tego swapa oprócz skrzyni.Bo nadal nie jestem pewien jaka bedzie najleprza doradzcie cos.



#60 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 21 października 2011 - 21:36

A w czym dokłőadniej to ecu jest takie dobre i tanie w strojeniu???

Poszukaj w internecie oprogramowania Trionic Suite - jest darmowe, ma rozpisane wszystkie mapy występujące w sterownikach Trionic, a do tego do komunikacji wystarczy bardzo tani interfejs CAN<->USB.