Robert wie jak się ściągało ze mną skrzynię, bez przegubu by była kicha.Przedłużki są w dwóch rozmiarach. Przydatny może też być przegub kardana.
wymiana sprzęgła
#41 OFFLINE
Napisany 10 maja 2013 - 22:22
#42 OFFLINE
Napisany 11 maja 2013 - 15:10
Przedłużki są w dwóch rozmiarach. Przydatny może też być przegub kardana.
http://img17.allegro...0/65/3176606531
dziękuje za info i fotki bardzo mi to pomogło, czekam na sprzęgło i biore się za wymiane pozdro...
#43 OFFLINE
Napisany 30 lipca 2013 - 06:59
#44 OFFLINE
Napisany 30 lipca 2013 - 09:43
Czy łożysko oporowe też należy kupić LUK'a, czy jakieś innej firmy polecacie?
Ja kupowałem w zestawie z tarczą i dociskiem LUK'a i było ok. Ew. zamiast LUK'a możesz wziąć SACHS'a lub VALEO.
#45 OFFLINE
Napisany 30 lipca 2013 - 09:51
To kolejne pytanko w temacie.
Pan Etzold na stronie 133 radzi aby przy silnikach 2.0 oraz 2.2 za pomocą specjalnego przyrządu rozłączyć sprzęgło (nacisnąć na sprężynę) ale w przypadku braku tegoż przyrządu można rozbierać "normalnie" luzując stopniowo śruby trzymające zacisk aby odchodził od dwumasy jednakowo z każdej strony.
Jak Wy robicie? Czy bez rozłączania sprzęgła można coś spaprać lub czy coś mi tam nagle wystrzeli?
Ów stronę załączam do postu.
Pomożecie?
#46 OFFLINE
Napisany 30 lipca 2013 - 16:55
Dzięki lucas
To kolejne pytanko w temacie.
Pan Etzold na stronie 133 radzi aby przy silnikach 2.0 oraz 2.2 za pomocą specjalnego przyrządu rozłączyć sprzęgło (nacisnąć na sprężynę) ale w przypadku braku tegoż przyrządu można rozbierać "normalnie" luzując stopniowo śruby trzymające zacisk aby odchodził od dwumasy jednakowo z każdej strony.
Jak Wy robicie? Czy bez rozłączania sprzęgła można coś spaprać lub czy coś mi tam nagle wystrzeli?
Ów stronę załączam do postu.
Pomożecie?
smialo sciagaj docisk, tylko pamietaj by rownomiernie sruby okrecac,
#47 OFFLINE
Napisany 31 lipca 2013 - 06:41
I wszystko jasnesmialo sciagaj docisk, tylko pamietaj by rownomiernie sruby okrecac,
Dzięki za info.
To kolejne pytanko. Czy trudno jest wymienić w wale korbowym łożysko prowadzące wałek sprzęgłowy (fotka)?
To kosztuje 12zł więc przy okazji możnaby wymienić.
#48 OFFLINE
Napisany 31 lipca 2013 - 16:49
#49 OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2013 - 08:18
Nawet widziałem tą poradę na YT i wydaje się, że to dobry sposób. Nawet jeden gostek pachał tam... chlebdopasuj jakas srube/pret gruboscia zblizona do walka sprzeglowego, napchaj w lozysko gestego smaru, wloz lekko ta srube/pret w otwor lozyska i energicznie walnij w nia mlotkiem, powinien smar wypchnac lozysko
Tylko pytanie jest takie czy wogóle wymienia się to łożysko? Nikt nigdzie nie pisał, że wymieniał. Zawsze wspominają o uszczelniaczu wału ale nigdy o tym łożysku.
#50 OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2013 - 08:28
ja słyszałem o papierze toaletowymchleb
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#51 OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2013 - 10:39
No sami zobaczcieNawet jeden gostek pachał tam... chleb
#52 OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2013 - 16:10
Tylko pytanie jest takie czy wogóle wymienia się to łożysko? Nikt nigdzie nie pisał, że wymieniał. Zawsze wspominają o uszczelniaczu wału ale nigdy o tym łożysku.
jak sie zatrze to lozysko, to bedzie tobie ciagnac walek sprzeglowy mimo rozlaczonego sprzegla, wiec bedziesz mial problem z wrzucaniem biegow, z pierwszym i wstecznym przede wszystkim, po za tym potrafi tez niezle piszczec jak jest uszkodzone,
koszt lozyska niewielki, a majac juz wszystko rozebrane to warto wymienic,
#53 OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2013 - 17:34
#54 OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2013 - 19:23
jak zlozyc mam te sprzeglo bo przy odkrecaniu docisku nie przytrzymalem calego zestawu i tarcza mi wypadla na ziemie i teraz nie wiem ktora strona tarcza idzie do silnika a ktora do skrzyni ? Z góry dzieki za podpowied
dłuższy wieloklin w stronę docisku
wsadź w środek nasadkę 13 żeby wypośrodkować tarczę...
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#55 OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2013 - 19:50
tarcza mi wypadla na ziemie i teraz nie wiem ktora strona tarcza idzie do silnika a ktora do skrzyni ?
Na tarczy jest napisane gertribe czy jakoś tak ;p i tą stroną do skrzyni zakładasz.
#56 OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2013 - 18:17
Witam mam juz sprzeglo zlozone i w koncu odpowietrzanie, kto mi powie jak to zrobic poprawnie czy na odkreconym zbiorniczku czy zakreconym to jedno dwa auto ma byc odpalone czy zgaszone, trzy po odpowietrzeniu pedal byl lepszy czyli twardszy i po chwili odpowietrzaniu znow spadl w podloge
#57 OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2013 - 19:15
#58 OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2013 - 20:25
wg. mnie najlepszy sposób i sam tak odpowietrzałem sprzęgło. aczkolwiek można tradycyjnie we dwie osoby jedna pompuje druga odkręca i zakręca odpowietrznik.Jeden z najlepszych sposobow to wziasc duza strzykawke z kawalkiem wezyka, odkrecic korek zbiorniczka na plyn hamulcowy, zejsc pod auto, odkrecic odpowietrznik i przez niego wstrzyknac plyn hamulcowy. Zakrecic odpowietrznik i gotowe
#59 OFFLINE
Napisany 06 września 2013 - 07:01
- "zdemontować moduł zapłonowy z głowicy cylindrów"
- "odkręcić przednią rurę wylotową od tłumika wstępnego"
Fragment książki w załączniku.
#60 OFFLINE
Napisany 06 września 2013 - 07:09
Czy przy demontażu skrzyni faktycznie trzeba wykonać m.in. te czynności, jak prawi Pan Etzold:
- "zdemontować moduł zapłonowy z głowicy cylindrów"
- "odkręcić przednią rurę wylotową od tłumika wstępnego"
cewkę nie..
wydech musisz zwalić..
ZWYKŁY KLUBOWICZ