Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klimatyzacja chodzi ale słabo chłodzi..wysokie ciśnienie w układzie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
72 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 czerwiec 2011 - 22:58

No to czekam na efekty.

#22 OFFLINE   klaudiusz513

klaudiusz513
  • 4 postów
  • Dołączył: 15-06-2008
  • Skąd: jastrzębie-zdrój

Napisany 05 czerwiec 2011 - 08:47

jeszcze może być syf miedzy chłodnicami.ja proponuje karczer i pokłopocie.
opel omega 3.0 MV6

#23 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 czerwiec 2011 - 08:54

wysokie na sprawnej sprezarce to kolo 15-16 jak dobrze pamietam. twoja sprezarka nie ma wydajnosci poprostu. tyle ze nie powiem czy ci wymiana samego zaworu rozwiaze problem.




 


#24 OFFLINE   eMDE

eMDE
  • 222 postów
  • Dołączył: 16-02-2007
  • Skąd: Warszawa/Marki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 czerwiec 2011 - 12:16

w poniedziałek wymienię i się okaże - jak nie to albo regenerują moją albo szukam sprawnej używki -się okaże

#25 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwiec 2011 - 12:31

Mimo że się irytujesz jak piszę, muszę ... że nie ma sensu regenerować kompresora A/C bo nie wytrzymuje połowy roku. Używany to ta sama sytuacja, no chyba że zdejmiesz z auta w którym cały czas działało a ciężko coś takiego znaleźć. Sprzedawcy wciskają kit, kompresor leży w garażu rozszczelniony, łapie wilgoć.

#26 OFFLINE   eMDE

eMDE
  • 222 postów
  • Dołączył: 16-02-2007
  • Skąd: Warszawa/Marki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 czerwiec 2011 - 12:54

hehe dobre... nie irytuje się...

a czemu nie ma sensu regenerować ? mówią że regenerowane to jak nówka,
wiem że nowa 550 a regeneracja 400-500 w zależności od warsztatu.

Przy takiej różnicy faktycznie nie ma co regenerować.

Ale to się okaże wkrótce...

#27 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 czerwiec 2011 - 13:39

Dodam jeszcze swoje 3 grosze (po za tym, że pisałem w tym wątku "kompresor stracił wydajność").

Ja mam już 2 lata sprawną używkę, MadMan ma już 2 lata sprawną używkę. Oboje nie narzekamy. Warunek zdjęta bezpośrednio z auta z działającą klimą.

Dziękuję.

#28 OFFLINE   MadMan

MadMan

    ...S6...

  • 88 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwiec 2011 - 08:25

MadMan ma już 2 lata sprawną używkę.


Potwierdzam :)

Swoją pierwszą sprężarkę próbowałem reanimować i nic to nie dało. Nowa LG też mi padła (to mógł być przypadek). Sprawna używka hula do dziś :p
[SIGPIC][/SIGPIC]

#29 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 czerwiec 2011 - 09:23

Dodam jeszcze swoje 3 grosze (po za tym, że pisałem w tym wątku "kompresor stracił wydajność").

Ja mam już 2 lata sprawną używkę, MadMan ma już 2 lata sprawną używkę. Oboje nie narzekamy. Warunek zdjęta bezpośrednio z auta z działającą klimą.

Dziękuję.


ja tez jezdze 2 lata na uzywce z 2001 roku i smiga az milo. z kompresorami to jest tak ze po zdjeciu trzeba je zabezpieczyc - jesli ktos tego nie zrobi to taki nadaja sie na zlom a nie do auta.




 


#30 OFFLINE   eMDE

eMDE
  • 222 postów
  • Dołączył: 16-02-2007
  • Skąd: Warszawa/Marki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 czerwiec 2011 - 12:13

To akurat wiem.

http://www.laser-sinex.pl/

powyżej link do firmy co się zajmują w Łodzi i mają niezłe ceny

http://www.klimatyza...amochodowa.net/

całkiem niezłe kompendium wiedzy na temat klimatyzacji, można do nich napisać i odpowiadają rzeczowo.

Dziś rano wstawiłem samochód i na początku po zrobieniu próżni ciśnienie LP spadło do 4 a HP było 11. Napełniliśmy układ od nowa i jest lepiej.
Najpierw wymienią osuszacz bo ewidentnie po jakimś czasie coś się blokuje i ciśnienie LP skacze do góry. Jeżeli nie pomoże to zawór rozprężny idzie do wymiany.

Odpowiedź speców ze strony Laser Sinex :

"Ostatni opis wyrównanych ciśnień może sugerować problem z zaworem rozprężnym parownika. Sprężarkę można by w tym układzie sprawdzić mostkując zasilanie aby układ sterowania nie mógł jej rozłączyć, jeśli w trakcie próby ciśnienie na HP układu będzie rosło to raczej nie wina sprężarki. Jeśli ciśnienie nie będzie rosło to może wskazywać na problem ze sprężarką. Uszkodzenie osuszacza może objawiać się zamrażaniem rurki zaraz za osuszaczem i w takim przypadku układ również nie będzie chłodził bo rozprężenie czynnika nie następuje w parowniku a w osuszaczu. "

#31 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwiec 2011 - 19:56

Działaj, działaj i zdawaj relację.

#32 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 czerwiec 2011 - 20:27

zawór regulacyjny sprężarki odpowiada tylko za niskie ciśnienie. Jego zadaniem jest, by ciśnienie po stronie ssącej było w okolicach 2 Bar jak pisał beast.
Natomiast po stronie tłocznej ciśnienie jest różne w zależności od temperatury i wilgotności powietrza. Przy 20 stopniach C i wilgotności względnej 20% ciśnienie po tłocznej powinno wynosić ok. 10 Bar, przy 40 stopniach i wilgotności 70% - nawet 25 Bar. Ciśnienie po stronie tłocznej zależy ponadto od czystości skraplacza, sprawności wentylatorów, wydajności sprężarki, sprawności zaworu rozprężnego i paru innych czynników

#33 OFFLINE   eMDE

eMDE
  • 222 postów
  • Dołączył: 16-02-2007
  • Skąd: Warszawa/Marki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 czerwiec 2011 - 11:18

Wróciłem wczoraj o 12 w nocy z warsztatu, samochód stał cały dzień, po pracy podjechałem do mechanika wspomóc go w nierównej walce :)

Zaczął od najprostszej sprawy, czyli o filtra osuszacza.
Okazało się, że mój stary był w kiepskim stanie.

Dodany obrazek

Potem było płukanie, szczelność i napełnienie układu.

I niestety nic się nie zmieniło.

Następnie zabrał się za zawór rozprężny.
Jak niektórzy na forum pisali wcale nie trzeba rozbierać całej deski rozdzielczej.
Wystarczy dostać się nad pedały i zdjąć obudowę parownika i mamy dostęp.

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Po wymianie zaworu, niestety nic się nie zmieniło :

LP-5 HP-10-12

Po moich sugestiach zajęliśmy się zaworem sterującym sprężarki.
Dostęp do niego jest tylko z kanału, zabezpieczony jest segerem i po jego zdjęciu wychodzi z lekkim oporem.

Niestety nie mieliśmy na wymianę 2 bo była już 7-8 wieczorem.
Ale został oczyszczony i przedmuchany sprężonym powietrzem, po czym wrócił na swoje miejsce w sprężarce.

Dodany obrazek

Po złożeniu, powtórnym napełnieniu, odpalamy samochód i co ??

LP-2,5 HP-15
Z nawiewu leci powietrze około 4C, a wewnątrz nawiewu -1,5C (mierzone laserowym termometrem i dla potwierdzenia zwykłym)

Ciekawe prawda?

Wracając do domu postanowiłem się schłodzić na maxa :D

Chciałem podziękować panu Mariuszowu z firmy Autowarsztat.eu za pomoc.
Nie powiem ile zapłaciłem - bo mi wstyd, że tak mało.
Dodam ten warsztat jako polecany w Wawie.

Koszty części dla informacji :
Osuszacz - 70zł
Zawór rozprężny - 120zł
Zawór sterujący - z hurtowni w Warszawie - 220zł
Zawór sterujący - z Laser-Sinex z Łodzi - 68zł

To tyle... (mam nadzieje)

PS.
Nie zawsze czarne wizję się sprawdzają:D
Warto się uczyć i dowiadywać bo można trochę oszczędzić - nie jeden warsztat chciał
mi pół układu wymienić.
Takie wnioski z całej tej historii.

#34 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 czerwiec 2011 - 16:43

To jesteś zadowolony, że się udało i działa. Co do "czarnych wizji" to były one na podstawie co najczęściej się wymienia żeby działało. W Twoim przypadku wystarczyło wymienić (wyczyścić) element z kompresora ale gdybyś wymienił cały kompresor to też klimatyzacja by działała. Koszty naprawy kompresora są zbliżone do kupna nowego, nie każdy ma czas i chęci szukać warsztatu który to zrobi. Zwłaszcza latem terminy są długie w warsztacie a w aucie ciężko wytrzymać bez A/C. Tak że wszystko zależy od konkretnej sytuacji i często nie ma co porównywać. Np. "beast" ma całkiem inne możliwości i ma używany kompresor ale większość miała by problem z taką przekładką. Ty miałeś przychylny warsztat a ktoś inny płaci 600 pln za kompresor z "laser-sinex" plus 150 pln za wymianę i ileś za nabicie i działa klima i wszyscy się cieszą.

p.s.
dobrze że zrobiłeś fotki

#35 OFFLINE   eMDE

eMDE
  • 222 postów
  • Dołączył: 16-02-2007
  • Skąd: Warszawa/Marki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 czerwiec 2011 - 17:06

Fotki dla potomnych :D

Zdaje sobie z tego sprawę, że gdybym wstawił do jakiegoś mega renomowanego warsztatu to pewnie bym był lżejszy z 1500zł - i albo by mnie nabili w butelkę wymieniając zawór - albo nie bawili się w diagnozowanie przez 2 dni i wstawili nowe elementy.

Tak więc warto być dociekliwym - szczególnie jak ktoś liczy forsę.

#36 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 08 czerwiec 2011 - 21:51

Prześledziłem cały temat i chciałem się zapytać jaka powinna być dokładnie temperatura na wylocie z nawiewu , dokładnie chodzi mi o taką wzorową temperaturę ?

#37 OFFLINE   eMDE

eMDE
  • 222 postów
  • Dołączył: 16-02-2007
  • Skąd: Warszawa/Marki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 czerwiec 2011 - 21:55

na 3 lub 4 biegu w klimatroniku w środkowym nawiewie 4-5 stopni C

#38 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 czerwiec 2011 - 22:30

eMDE dobra robota i kaska w kieszeni, gratuluję zawzięcia i uporu :ok:

#39 OFFLINE   eMDE

eMDE
  • 222 postów
  • Dołączył: 16-02-2007
  • Skąd: Warszawa/Marki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 czerwiec 2011 - 10:21

Dzięki, powiedziałem sobie że nie odpuszczę.

Co to informacji o niesprawności klimatyzacji i wysokim LP, często usterką jest za duża ilość oleju w układzie, na zaworze na zdjęciu powyżej widać, że uwalony cały w oleju i często się zawiesza.

#40 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 19 czerwiec 2011 - 07:52

Powiedzcie mi proszę jakie są objawy zapchanego osuszacza?

Czasem u mnie słychać kompresor jakby stukał jak panewki. Ostatnio napełniałem klimę swieżym gazem i maszyna jakby nie miała siły wtłoczyć całych 950g czynnika. Doszło do 815g i potem wchodziło to bardzo pomału. W końcu się jej to udało :) Ale też mam wrażenie ze temperatura nie jest taka niska jak kiedyś.... Muszę ją zmierzyć :)

No i zmierzyłem... temperatura na dworze 15stC wg MID. Temperatura auta - blachy 12stC wt termometru laserowego. Po odpaleniu auta temp na kratce 14stC. Po około minucie termometr pokazał -5stC na kratce srodkowej :o. Czy to możliwe że parownik zachodzi lodem i potem przestaje chłodzić ?