Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

większe hamulce do V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
67 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Immortal

Immortal
  • 14 postów
  • Dołączył: 22-01-2011
  • Skąd: Oława

Napisany 01 marca 2011 - 21:38

Witam!

W zyciu każdego meżczyzny nadchodzi taki moment, że trzeba zregenerować układ hamulcowy w swojej ukochanej omedze mv6 sedan z 1998 roku... Niektórych mężczyzn nachodzi myśl "Tyyyy, skoro bede to robił, to może dam troche więcej kasy i założe większe tarcze, co uskuteczni hamowanie..." Myśl ta, zaiste kusząca rodzi tysiąc pytań...

pytanie nr 1: Jakiej wielkości komplet tarcz zmieści się do standardowych felg 16 opla ?
Na tą chwilę, skoncentrujmy się na tym jednym, fundamentalnym pytaniu. Reszta, wyjdzie w praniu ;-)

Zatem: Drodzy szanowni koledzy, prosze o fachowe i eleganckie wypowiedzi, wyczerpujące temat, nie jednozdaniowe posty... Zniecierpliwiony czekam na odpowiedzi Pozdrawiam.

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 marca 2011 - 22:21

Aby zmienić tarcze, musiałbyś zmienić zacisk. Pod 16' pewnie nie więcej jak 308, choć może i to dużo. ALI (jeśli mylę, to mnie poprawcie) ma w swojej zaciski bodajże 6-tłoczkowe Brembo i tarczę 336 (tak z pamięci). Ale taki zestaw to ok 2.500 zł.

#3 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 marca 2011 - 22:33

widziałem V6 z brembo... bodajże z Audi lub Porshe
z tego co pamiętam to nawet w 16" się nie mieściło...

używki na allegro za 5-6 stówek wyrwiesz... ale do tego klocki i mocowania... koszta rosną...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#4 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 marca 2011 - 22:47

kiedys gdzies widzialem w necie zestaw przelozony z signum
niewiem nawet czy to nie tutaj ktos o tym pisal

jesli by to podeszlo to wiadomo ze to jakies ekstremalne nie bedzie tylko fabryczne ale wieksze i niekoniecznie drozsze

ale nie chce balamucic bo nie wtajemniczony jestem;)

#5 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 marca 2011 - 23:18

a nie lepiej kolego jak założysz tarcze o standardowej wielkości ale nawiercane jakiegoś dobrego producenta

#6 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 02 marca 2011 - 08:01

a nie lepiej kolego jak założysz tarcze o standardowej wielkości ale nawiercane jakiegoś dobrego producenta

dokładnie. Są i Brembo. Nie jest to już takie drogie.

#7 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2011 - 09:45

Ogromna roznica jest juz miedzy "tarczami" a tarczami z ASO (ponoc robi je ATE). Mialem kiedys Omege na sprzedaz z prawie nowymi nawiercanymi tarczami i klockami EBC "green stuff". W stosunku do dosc zuzytych tarcz i w miare nowych klockow Vauxhalla roznica byla ogromna...na korzysc tarcz Vx.
Zamienilem calosc zeby wyeliminowac sam uklad hamulcowy i moja Omega balem sie wyjechac. Na tym nawiercanym badziewiu nie bylo hamowania. Zamienilem wszystko ponownie i znow moglem sie cieszyc porzadnym hamowaniem.

Jezeli chodzi o zamiane to wiem, ze ludzie kombinuja z przekladaniem zaciskow i tarcz z GTO/Monaro, ale kupno nowego zestawu samych tarcz i klockow to dosc droga zabawa.

#8 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 marca 2011 - 10:46

ALI (jeśli mylę, to mnie poprawcie)

Immo :D
Audi Q7 chyba.
I jeszcze cateramv6 ze Stanow przekladal zaciski... znajde temat, to wkleje.

#9 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 marca 2011 - 12:25

Jakiej wielkości komplet tarcz zmieści się do standardowych felg 16 opla ?

Zależy od zacisku, adaptując jakieś większe zaciski pływające może udałoby się wcisnąć tarczę o rozmiarze 305-310mm. Jakbyś wkładał zaciski 4-tłoczkowe z E38, to nic większego niż seryjna tarcza nie wejdzie.

widziałem V6 z brembo... bodajże z Audi lub Porshe
z tego co pamiętam to nawet w 16" się nie mieściło...

Z tarczą 323mm mieszczą się jakoś w 17", z tarczą 360mm wchodzą na styk w 18".

a nie lepiej kolego jak założysz tarcze o standardowej wielkości ale nawiercane jakiegoś dobrego producenta

Niezależnie od tego jak super wypasioną tarczę byś założył, to większa, choćby zwykła tarcza dobrej jakości zawsze będzie hamowała skuteczniej. Fizyki nie oszukasz :)

I jeszcze cateramv6 ze Stanow przekladal zaciski... znajde temat, to wkleje.

Proszę bardzo - klik ;)
Na pewno lepiej hamuje niz seria, ze względu na większy klocek.
Ale mogę się załozyć że często zmienia tarcze z powodu ich przegrzania ;)

#10 OFFLINE   Immortal

Immortal
  • 14 postów
  • Dołączył: 22-01-2011
  • Skąd: Oława

Napisany 02 marca 2011 - 16:09

Po pierwsze, chciałem podziękować koledze Immo za wyczerpującą odp.
Po drugie chciałbym podsumować dotychczasowe wypowiedzi...

Zainteresował mnie temat tarcz i zacisków z E38 ;> szczególnie tarcze 310 mm, jeżeli kolega Immo mógłby poświęcić czas i rozwinąć kwestię, byłbym bardzpo rad ;-)

#11 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 marca 2011 - 16:49

jeśli nie przerażają Cię koszta takich przeróbek można też pomyśleć nad zaadoptowaniem tarcz i zacisków z Vectry/Signum 2.8 V6 Turbo, tarcze 345mm

tarcze http://cgi.ebay.de/G...=item1c1926df77
zaciski http://cgi.ebay.de/B...=item19bc9f3f38

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#12 OFFLINE   Immortal

Immortal
  • 14 postów
  • Dołączył: 22-01-2011
  • Skąd: Oława

Napisany 02 marca 2011 - 17:55

jeśli nie przerażają Cię koszta takich przeróbek można też pomyśleć nad zaadoptowaniem tarcz i zacisków z Vectry/Signum 2.8 V6 Turbo, tarcze 345mm

tarcze http://cgi.ebay.de/G...=item1c1926df77
zaciski http://cgi.ebay.de/B...=item19bc9f3f38



Cześc kolego. niestety, nie mam za dużo o 1000 jurków... Chcialbym wstawić coś w czym się zmieszczę do maks 1000 zł ;-) [mówie tu o samym przodzie

#13 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 marca 2011 - 22:06

Po pierwsze, chciałem podziękować koledze Immo za wyczerpującą odp.
Po drugie chciałbym podsumować dotychczasowe wypowiedzi...

Zainteresował mnie temat tarcz i zacisków z E38 ;> szczególnie tarcze 310 mm, jeżeli kolega Immo mógłby poświęcić czas i rozwinąć kwestię, byłbym bardzpo rad

Spoko ;)

szukaj tarcz od Audi A6/A8, najmniej przeróbek potrzeba do ich zaadaptowania.

#14 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 marca 2011 - 14:39

przejrzałem temat na omegaowners i wychodzi na to, że do omegi bez problemu podchodzi 2 tłoczkowy zacisk z Monaro GTO, albo Corvetty (notabene też produkowane w Australi).

#15 OFFLINE   mateusz19921

mateusz19921

    Irmscher Będzie :)

  • 168 postów
  • Dołączył: 16-05-2011
  • Skąd: Olsztyn\Worliny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 czerwca 2014 - 19:41

Chciałbym od swiezyc temat mozliwe ze cos juz sie zmieniło i moze ktos juz mody robił.

jakie zaciski podejdą bez wiekszych modów?? bo tez bym sobie dobre heble zrobił:D:D

#16 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 czerwca 2014 - 14:07

Chciałbym od swiezyc temat mozliwe ze cos juz sie zmieniło i moze ktos juz mody robił.

:tak: robił to Immo, domin86 i toptom, czy ktoś jeszcze :hmmm: nie przypominam sobie by ktoś się tym chwalił.

jakie zaciski podejdą bez wiekszych modów bo tez bym sobie dobre heble zrobił

Praktycznie wszystkie wejdą, i wszystkie wymagają tej samej operacji. Czyli dorobienia łącznika mocowania zacisku do piasty.

#17 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 30 czerwca 2014 - 14:23

Ciekawe czy takie by nie podeszły ????
http://allegro.pl/za...4369074781.html
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek

#18 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 czerwca 2014 - 14:30

Ciekawe czy takie by nie podeszły
http://allegro.pl/za....369074781.html

są pod tarczę 280mm wię ciutkę by zabrakło ;)

#19 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 czerwca 2014 - 17:42

a 3.2 nie ma innej pompy/serwa ?
bo tylne tarcze ma wentylowane, średnice te same, zaciski też a hamuje zdecydowanie lepiej od wersji na cienkich tarczach

#20 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 czerwca 2014 - 17:59

a 3.2 nie ma innej pompy/serwa ?

nie.

bo tylne tarcze ma wentylowane, średnice te same, zaciski też a hamuje zdecydowanie lepiej od wersji na cienkich tarczach

bo zapewne miałeś zapieczone tylne zaciski więc hamowanie było słabsze.