Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wysokie spalanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
54 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 grudnia 2010 - 22:01

nie słuchaj bzdur. Wymień sam wkład termostatu, ja kupiłem: Termostat Maxis (T 01492) - firmy TERMOT. zakup w autolandzie. Koszt ok 32zł, może mniej, już nie pamiętam.
Wymiana moze z 20 minut, teraz temperatura równo 89st czy upał czy -25st mrozu.
Rewelka. Wczesniej mialem max 84 st, a podczas mrozów nawet ok 74st ....
Wkład zamontowałem ok połowy kwietnia.
Polecam. I proponuję nie słuchać tych co sami nie skalali się robotą i wiedzą a proponują wymianę wszystkiego dookoła, zamiast tego co trzeba. Różnica w cenie ok 5-6krotna, gdybyś chciał wymienić też obudowę /ona nie pada - bo niby jak ? /

#22 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 21 grudnia 2010 - 22:08

ja dwa tygodnie temu wymieniałem termostat
Vernet - 35zł i 30 minut roboty
przed wymianą temperatura nie wchodziła powyżej 75 stopni, teraz trzyma 89 stopni
jeśli szybko padnie to wtedy założę Wahlera

#23 OFFLINE   adams83

adams83
  • 52 postów
  • Dołączył: 10-12-2010

Napisany 22 grudnia 2010 - 09:49

objawy były takie jak opisałem? dużo skoczyło Ci spalanie?

#24 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 22 grudnia 2010 - 09:51

objawy były takie jak opisałem? dużo skoczyło Ci spalanie?


pamiętaj że gdy silnik jest niedogrzany zawsze będzie większe spalanie i u każdego może być inne. Po prostu wymień termostat i sprawdzisz

#25 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 22 grudnia 2010 - 10:27

objawy były takie jak opisałem? dużo skoczyło Ci spalanie?

moje spalanie przy niedogrzanym silniku było rzędu 17L
niestety po wymianie termostatu nie mogę podzielić się wrażeniami bo auto stoi i czeka na rzeczoznawce po uszkodzeniu miski olejowej na drodze
w moim przypadku jeszcze jest dawka paliwa do regulacji

#26 OFFLINE   adams83

adams83
  • 52 postów
  • Dołączył: 10-12-2010

Napisany 22 grudnia 2010 - 19:04

ja dwa tygodnie temu wymieniałem termostat
Vernet - 35zł i 30 minut roboty
przed wymianą temperatura nie wchodziła powyżej 75 stopni, teraz trzyma 89 stopni
jeśli szybko padnie to wtedy założę Wahlera


to mi samo wykrecenie zajelo kolo godziny
koszt tez nieporownywalny bo sklep zaspiewal 160 PLN
dostep to tragedia
i nawet jesli termostat byl sprawny to uszczelniony byl na silikon a do tego ktos zapomnial uszczelnic srodkowa przegrode (uszczelnienie bylo tylko na zewnetrznej krawedzi
15-16 bede mial nowy termostat i zaczne montowanie

o efektach nie zapomne napisac

termostat zmieniony, temperaturke lapie, po 10 km mialem ponad 80stC rozgrzalem i trzyma kolo 90 czyli moim zdaniem ok
minusem jest to ze o ile spalanie jakby zmalalo (tzn ten sam bieg ta sama predkosc i wychodzi jakby mniej - za malo mialem czasu zeby gdzies pojechac to spalanie przy zatrzymaniu (postojowe?) przy wylaczonych wszystkich odbiornikach nie spadlo ponizej 0,8 l/h

jakies pomysly?
chwilowo pod komputer nie bede mial jak sie podpiac (prawdopodobnie dopiero w 2011 ;>), czy moze przy mrozie ok -5stC tak ma poprostu byc?

gdzie jest czujnik temp silnika? (nie ten na termostacie bo ten jest jednopinowy, ten od komputera) czy moglby ktos zrobic zdjęcie i zaznaczyc na nim?

czy na opcom-ie mozna zmieniac dawke paliwa czy mozna ja tylko odczytac?

-----------------------------------------------------------

dzis mialem lekka trase (140km) lacznie 258 km spisywalem sobie srednie spalanie na danym dystansie i po obliczeniu tego co wyszlo wg komputera wyszlo 13,9 l/100km
ale juz przy zalewaniu do pelna (najstarsza metoda pomiaru wilekosci spalania ;>) wyszlo 8,5 -nie wydaje mi sie to porazką bo sporo bylo miasta i stania i grzania i czekania (moim zdaniem calkiem rozsadne spalanie - czekam na opinie

a teraz co zauwazylem
po 1 - na zimnym silniku spalanie nie spada ponizej 0,8l/h
po 2 - klima zwieksza spalanie o ok 0,5l/h
po 3 - dziwnie zachowuje sie komputer ale tylko na 5 biegu, tzn utrzymujac predkosc 4 biegu miedzy 50 a 60 km/h jestem w stanie zejsc do spalania ok 6-6,5l ale juz na 5 biegu nawet utrzymujac 80 albo 90 km/h niemozliwe jest zejscie ponizej 9 l/100km

ma ktos jakiekolwiek pomysly co do tego? spotaklo kogos costakiego?
ktos gmeral przy komputerze? zmienial oprogramowanie? da sie to jakos skasowac? zresetowac?

prosze o odpowiedzi

ps. przeniesc temat/zaczac nowy?

#27 OFFLINE   damianek

damianek
  • 37 postów
  • Dołączył: 29-08-2010
  • Skąd: Łęczyca

Napisany 24 grudnia 2010 - 10:44

kolego diesel z reguły ciężko ma się zagrzać, ale to nie powinno za wiele wpłynąć na spalanie. Ja też mam 2.0 DTI i też miałem zima ciężko ja zagrzać chodź termostat mam ok i nawet wymieniłem. Ale kilka dni temu na polowe chłodnicy założyłem kawałek tektury i robie 15-20km i w aucie mam cieplutko temperatura silnika ładnie trzyma 90 stopni.

#28 OFFLINE   korsarz717

korsarz717
  • 31 postów
  • Dołączył: 03-11-2010
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 grudnia 2010 - 15:16

Kolego ty widzę szukasz dziury w całym,przecież spalanie na zagrzanym silniku 0.8l/h masz ok tak jak ma być.Tak jak kolega wcześniej napisał silnik Diesla ciężej się nagrzewa.A co do przekłamań na 5biegu może masz coś z softem,niewłaściwy wgrany,albo inny komputer nie od twojego modelu.Duże spalanie to ja osobiście miałem.Przez miesiąc od kiedy kupiłem Omcie nie mogłem dojść co jest powodem że autko muł totalny i pali jak smok (po mieście ok 15l)W końcu okazało się że padnięty termostat,wyłamana w dodatku obudowa termostatu i po wymianie na nowy i tak ciecz przepuszczało na duży obieg i silnik nie dogrzany.A głównym sprawcą całego zamieszania w moim przypadku był uwalony wtrysk sterujący.W tej chwili autko chodzi jak zegarek i zero błędów.Oby jak najdłużej żeby nie zapeszać.

#29 OFFLINE   adams83

adams83
  • 52 postów
  • Dołączył: 10-12-2010

Napisany 24 grudnia 2010 - 19:44

nie szukam dziury w calym, poprostu skoro cos mam to chcialbym aby to dzialalo

spalanie 8,5 w mieszanym nie przeraza mnie wiem ze silnik nie maly i auto nie lekkie wiec jest ok

temp trzyma deko ponizej 90stC ale mysle ze to tez ok
nagrzewa sie szybko

teraz pytanie dot tylko komputera i tego czy klima tez Wam podnosi tak spalanie
a skoro postojowe spalanie to 0,8-0,9l to tez ok
poprostu nie wiedzialem jak jest u innych

#30 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 24 grudnia 2010 - 23:20

nie szukam dziury w calym, poprostu skoro cos mam to chcialbym aby to dzialalo

spalanie 8,5 w mieszanym nie przeraza mnie wiem ze silnik nie maly i auto nie lekkie wiec jest ok

temp trzyma deko ponizej 90stC ale mysle ze to tez ok
nagrzewa sie szybko

teraz pytanie dot tylko komputera i tego czy klima tez Wam podnosi tak spalanie
a skoro postojowe spalanie to 0,8-0,9l to tez ok
poprostu nie wiedzialem jak jest u innych


masz bajkę jeśli chodzi o spalanie i nie kombinuj bo możesz tylko pogorszyć
a jak chcesz mieć jeszcze mniejsze to szukaj innego auta z 1.9TDI bo Omegi takiej nie znajdziesz

#31 OFFLINE   adams83

adams83
  • 52 postów
  • Dołączył: 10-12-2010

Napisany 25 grudnia 2010 - 09:18

sam o tym wiem ze jest ok
pytanie co zrobic z komputerem

#32 OFFLINE   krzysiek108

krzysiek108
  • 99 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kalej/Częstochowa

Napisany 25 grudnia 2010 - 11:41

w mojej omie postojowe 0,8 po zalączeniu klimy 1,1-1,2 czyli że dobrze

#33 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 grudnia 2010 - 18:31

u mnie spalanie na jałowym po zatrzymaniu rozgrzanego auta jest ok 0.7, często 0,6.
Ale sporadycznie mam 0.5 /mozna na palcach jednej reki policzyc/. włączenie klimy powoduj wzrost u mnie o ok 0.1-0.2

#34 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 grudnia 2010 - 23:33

Dobrze rozgrzany bez włączonych odbiorników prądu pokazuje mi najczęściej 0.6l/h. Czasami na 0.5l/h przeskakuje. 0.8l/h to mam przy odpalonym dość mocno ogrzewaniu i włączonych światłach.

#35 OFFLINE   Manciarz

Manciarz
  • 48 postów
  • Dołączył: 20-10-2010

Napisany 26 grudnia 2010 - 13:42

ja na rozgrzanym mam spalanie 1,6/1,7 i teraz w święta jeździłem i średnie zużycie wzrosło mi do ponad 25l/ 100 i to jest zgodne z tym co się dzieje w zbiorniku Normalnie masakra musze wyrególować nastawnik bo z kasą nie wyrabiam:pokoj:

#36 OFFLINE   adams83

adams83
  • 52 postów
  • Dołączył: 10-12-2010

Napisany 26 grudnia 2010 - 21:34

w tym momencie nie mam jak sugerowac sie konputerem bo prawdopodobnie jest z inego auta tak wiec jakiekolwiek odczyty spalania sa z kosmosu ;< moze elektronicy cos doradza

#37 OFFLINE   Manciarz

Manciarz
  • 48 postów
  • Dołączył: 20-10-2010

Napisany 13 stycznia 2011 - 21:16

Witam
Dzisiaj wyrególowałem nastawnik i mam 0,9 l/h przy rozgrzanym silniku i przy wszystkim na off i HURA HURA HURA spalanie wreszcie jest normalne jeszcze nie mogę podać dokładnego wyniku ale po paruset kilometrach zdam relację, ale już MID wskazuje o 2/3 mniej niż to było przed rególacją no i mocy troszkę przybyło :) Jutro jeszcze wymienie filtry i olejki i można się szykować na chipa :) POZDRAWIAM

#38 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 14 stycznia 2011 - 08:20

nie szukam dziury w calym, poprostu skoro cos mam to chcialbym aby to dzialalo

spalanie 8,5 w mieszanym nie przeraza mnie wiem ze silnik nie maly i auto nie lekkie wiec jest ok

temp trzyma deko ponizej 90stC ale mysle ze to tez ok
nagrzewa sie szybko

teraz pytanie dot tylko komputera i tego czy klima tez Wam podnosi tak spalanie
a skoro postojowe spalanie to 0,8-0,9l to tez ok
poprostu nie wiedzialem jak jest u innych


Ja ostatnio znaczy wczorej wracalem z Włoclawka i trasa 7.9/100km spalanie chwilowe dodam ze automat 1.0-1.1 i tak zostawiam bo wszystko gra i chuczy temperatura 90 stopni czasem 87 a i 97 potrafila sie pojawic (180 autostrada ):jump:

#39 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 stycznia 2011 - 09:28

teraz przez zimę pije 10-10.5l/100km, ale nie ma co na miejscu się jeździ, jak przycisnę ponad 160km/h to temp spada do 90st

dawka skacze 0.9-0.8l/h

#40 OFFLINE   zala87

zala87
  • 1 postów
  • Dołączył: 09-01-2011

Napisany 17 lutego 2011 - 17:32

nie słuchaj bzdur. Wymień sam wkład termostatu, ja kupiłem: Termostat Maxis (T 01492) - firmy TERMOT. zakup w autolandzie. Koszt ok 32zł, może mniej, już nie pamiętam.
Wymiana moze z 20 minut, teraz temperatura równo 89st czy upał czy -25st mrozu.
Rewelka. Wczesniej mialem max 84 st, a podczas mrozów nawet ok 74st ....
Wkład zamontowałem ok połowy kwietnia.
Polecam. I proponuję nie słuchać tych co sami nie skalali się robotą i wiedzą a proponują wymianę wszystkiego dookoła, zamiast tego co trzeba. Różnica w cenie ok 5-6krotna, gdybyś chciał wymienić też obudowę /ona nie pada - bo niby jak ? /


Dokładnie tak. Kupiłem cały komplet z obudową firmy Wahler na poczatku dobrze...po przejechaniu 10km znowu lipa...komplet wahlera oddałem na reklamację, a w zamian kupiłem sam wkład i jest idealnie do dzisiaj koszt wkładu ok 40zł a nie 170 za cały zestaw.