Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana amortyzatorów tylnych NIVO


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   manta44

manta44
  • 9 postów
  • Dołączył: 28-09-2010

Napisany 27 listopada 2010 - 16:27

Mam pytanie czy wiecie jak wymienić łatwo i sprawnie tylne amortyzatory NIVO?
Z góry dzięki za pomoc.

#2 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 listopada 2010 - 16:37

Tak jak normalne z tym, że najpierw musisz odłączyć od nich wężyki. Oczywiście najbezpieczniej jest tę czynność wykonać przy podniesionym aucie i zdjętym kole. Cała reszta to już bajka.... o ile masz klucze. Jak coś, to pisz na GG 7037944.

#3 OFFLINE   smoli

smoli
  • 116 postów
  • Dołączył: 08-10-2010

Napisany 17 grudnia 2010 - 20:27

Witam.Panowie a zamiast nivo podejdą mi normalne do kombi???

#4 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 grudnia 2010 - 20:32

tak, najlepiej kup tez gorne mocowania z wersji bez nivo bo sa troche inne i jak masz wybite to po przelozeniu na wersje bez nivo amor u gory moze miec luz
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#5 OFFLINE   smoli

smoli
  • 116 postów
  • Dołączył: 08-10-2010

Napisany 17 grudnia 2010 - 20:47

rozumie dzięki.

#6 OFFLINE   mnowacz

mnowacz
  • 273 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 18 grudnia 2010 - 00:31

Być może gdzieś już było na forum .. ale pociągnę tutaj.
Czy amortyzatory z nivo są konieczne przy oryginalnym xenonach ? Chodzi mi o to czy mają jakiś związek z samo poziomowaniem xenonów czy to inna bajka ?

#7 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2010 - 09:21

Czy amortyzatory z nivo są konieczne przy oryginalnym xenonach ?

To oddzielny układ.Przy ksenonach trzeba mieć samopoziomowanie reflektorów a nie poziomowanie zawieszenia.

#8 OFFLINE   mnowacz

mnowacz
  • 273 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 18 grudnia 2010 - 11:39

Dzięki machony79 ...
Xenony mam oryginalne więc mają samopoziomowanie, tylko chyba jeden amortyzator mi się rozszczelnił i bałem się że to wpłynie na ustawienie i oślepianie innych kierowców.

#9 OFFLINE   smoli

smoli
  • 116 postów
  • Dołączył: 08-10-2010

Napisany 20 grudnia 2010 - 20:08

tak, najlepiej kup tez gorne mocowania z wersji bez nivo bo sa troche inne i jak masz wybite to po przelozeniu na wersje bez nivo amor u gory moze miec luz


Kolego a te mocowania to trzeba wycinać z budy czy jak,nie wiem bo jeszcze nie zaglądałem a mam używki wmiare dobre do kupna i gość powiedział żebym mu foto przesłał bo nie bardzo wie o co chodzi z tymi mocowaniami>może masz jakieś foto.Pozdro.

#10 OFFLINE   daktyl

daktyl

    ..opisu dziś nie będzie..

  • 250 postów
  • Dołączył: 24-06-2008
  • Skąd: Gliwice / Jaryszów
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2010 - 21:57

te mocowania to trzeba wycinać z budy czy jak

Hmmm, w lecie zmieniałem NIVO na tradycyjne amortyzatory i nic dodatkowo nie zmieniałem. Nie mam też żadnych luzów. Jedyna czynności, które zrobiłem poza wymianą to zabezpieczenie wężyków (może kiedyś się przydadzą;) ) oraz wyciągnąłem bezpiecznik nr.27 aby kompresor się nie uruchamiał. ;)

#11 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 grudnia 2010 - 23:06

gorne mocowanie to tulejka metalowa dwie podkladki metalowe i dwie tulejki gumowe. Tulejki maja inna wysokosc i srednice (nie ma to wplywu na montaz bo pasuja do tych bez nivo) Problem jest wtedy gdy stare sa "zbite" wtedy bedzie luz na trzpieniu bo tulejka nie ktora nasadza jest na trzpien jest dystansem...
Jesli stare sa ok to przekladasz a jesli po zalozeniu na gornym trzpieniu bedzie luz to gorne mocowanie do wymiany
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#12 OFFLINE   smoli

smoli
  • 116 postów
  • Dołączył: 08-10-2010

Napisany 21 stycznia 2011 - 17:55

Witam.Koledzy proszę o podanie jakiegoś linka z allegro do takich amortyzatorów które wstawię zamiast nivo,konkretnie chodzi mi o w miare dobre używki.Dzięki.

#13 OFFLINE   Kornik

Kornik

    .....................

  • 2 143 postów
  • Dołączył: 02-02-2009
  • Skąd: Las
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 21 stycznia 2011 - 18:25

Hmm, jest coś takiego jak dobre używki? :D i to jeszcze amory?
Ja zamieniałem nivo na zwykłe od kolegi kczecha i jestem bardzo zadowolony. :p

#14 OFFLINE   smoli

smoli
  • 116 postów
  • Dołączył: 08-10-2010

Napisany 21 stycznia 2011 - 18:27

jakie ceny?????

#15 OFFLINE   Fatum

Fatum
  • 26 postów
  • Dołączył: 31-10-2009
  • Skąd: Wodzisław Śląski

Napisany 02 maja 2011 - 07:58

Witam.

Odgrzeje kotleta bo mam pewne wątpliwości, mianowicie...

Wymieniłem wczoraj amortyzatory tylne z nivo. Wyciągnąłem stare, założyłem nowe, wyrównałem poziom prawej do lewej strony auta (bo miałem tylko jeden lewarek i po opuszczeniu auta okazało się, że ma 2,5cm różnicy w stosunku do drugiej strony) , podłączyłem wężyki, sprawdziłem czy amory działają (pojeździłem po okolicy + siadło nas trzech na bagażnik celem sprawdzenia nivomatu, auto się ładnie podniosło do równego, po zejściu opadło), czyli wszystko wydaje się być w jak najlepszym porządku.
Ale...

W zestawie przysłali mi jeszcze manometr i instrukcje z której wyczytałem, że w amortyzatorach powinno być ciśnienie 1,4 kg/cm2 i na bieżąco być sprawdzane. Wnioskuje, że manometr miałem podłączyć przy rozgałęzieniu przewodów na prawy/lewy amor ale niby jak to zrobić? Tzn musiałbym sobie kompresorem zewnętrzym nabić i potem co? Przecięż jak bede chciał go odłączyć i podłączyć przewód z kompresora wewnętrznego(czyli tej pompki spod zderzaka) to powietrze zejdzie??
Czy ktoś w ogóle się tym przejmował przy wymianie takich amortyzatorów????????

#16 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 maja 2011 - 08:06

Zdaje mi się że powinieneś mieć gdzieś w bagarzniku zaworek podobny do wentylka od koła. Nie oreintuję się bardzo w sedanie, w kombi jest pod osłoną prawej tylnej lampy. Może przez ten wantylek trzeba dopompować i mieć jak sprawdzić ciśnienie.

#17 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 20 lutego 2012 - 17:04

Zdaje mi się że powinieneś mieć gdzieś w bagarzniku zaworek podobny do wentylka od koła. Nie oreintuję się bardzo w sedanie, w kombi jest pod osłoną prawej tylnej lampy. Może przez ten wantylek trzeba dopompować i mieć jak sprawdzić ciśnienie.

A dokladnie gdzie ten wentylek sie znajduje?Dzis zagladalem pod oslone,bo jestem po wymianie amortyzatora pompowanego i nic takiego nie trafilem.Mam zdjac klosz?
Hubert

#18 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2012 - 17:59

Ja wymieniałem nivo w omie z 2002,nie było tam żadnych wentylków ani nie trzeba było manometru.Układ poziomowania sam odpowiednio ustawiał samochód zależnie od obciążenia.Możliwe,że i w starszych modelach tak jest.

#19 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 20 lutego 2012 - 18:14

Ja wymieniałem nivo w omie z 2002,nie było tam żadnych wentylków ani nie trzeba było manometru.Układ poziomowania sam odpowiednio ustawiał samochód zależnie od obciążenia.Możliwe,że i w starszych modelach tak jest.

Tez mi sie tak wydaje.Po kilku uruchomieniach kompresor powinien wytworzyc odpowiednie cisnienie i w zaleznosci od obciazenia bedzie powietrze dobijal lub wypuszczal,zakladajac,ze uklad jako calosc jest sprawny,a u mnie byl i chyba jest bo pompa furczy ;-)

#20 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 162 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 czerwca 2012 - 23:11

A w czym się różnią amorki nivo od kombi od amorków nivo sedana?
Chodzi mi o to, czy można w kombi B po lifcie wsadzić amorki do sedana B po lifcie?

Jeżeli nie są identyczne, to czy można jakoś te od sedana dopasować do kombi?