Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klimatyzacja zimą.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
64 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   dwyane

dwyane
  • 104 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Skarszewy

Napisany 23 grudnia 2012 - 12:59

Podłączę się do tematu. Ostatnio zaobserwowałem coś dziwnego. Otóż normalnie latem obroty silnika na biegu jałowym przy włączonej klimie miałem na poziomie 650-700, bez klimy ok 500.
Teraz przy -11 kompresor się nie załącza a obroty na jałowym są na poziomie 650-700?
Spojrzałem pod maskę i kompresor nie chodzi.
Dlaczego tak się dzieje?

#42 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 grudnia 2012 - 19:18

Te obroty to na oko wg obrotomierza czy wg. komputera? Bo V6 ma postojowe 600.

#43 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 23 grudnia 2012 - 20:01

Podłączę się do tematu. Ostatnio zaobserwowałem coś dziwnego. Otóż normalnie latem obroty silnika na biegu jałowym przy włączonej klimie miałem na poziomie 650-700, bez klimy ok 500.
Teraz przy -11 kompresor się nie załącza a obroty na jałowym są na poziomie 650-700?
Spojrzałem pod maskę i kompresor nie chodzi.
Dlaczego tak się dzieje?


kompresor się nie włącza automatycznie jak czujnik pokazuje temperature poniżej bodajże -5

#44 OFFLINE   dwyane

dwyane
  • 104 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Skarszewy

Napisany 23 grudnia 2012 - 20:17

kompresor się nie włącza automatycznie jak czujnik pokazuje temperature poniżej bodajże -5


Moze zle sie wyrazilem. To oczywiste ze kompresor sie nie zalaczy przy takiej temperaturze. Chozilo mi o to ze teraz bez sprezarki silnik na jalowym ma takie obroty jak wczesniej z wlaczanym kompresorem. Latem gdy wylaczalem kompresor obroty spadaly do ok 500. Teraz czyli bez kompresora sa na poziomie ok 650-700 (latem mial takie z wlaczona sprezarka). To mnie zaciekawilo.

#45 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 grudnia 2012 - 20:26

A obroty nie powinny spadać po włączeniu sprężarki. A na pewno nie do 500rpm

#46 OFFLINE   dwyane

dwyane
  • 104 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Skarszewy

Napisany 23 grudnia 2012 - 20:36

Po włączeniu kompresora zawsze wzrastały właśnie do ok 700 (na podstawie obrotomierza) Gdy wciskałem ECO, czyli wyłączałem sprężarkę to obroty spadały do ok 500 na obotomierzu.
A teraz bez kompresora (bo za zimno) trzyma ok 650-700

#47 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2012 - 21:09

Po włączeniu kompresora zawsze wzrastały właśnie do ok 700 (na podstawie obrotomierza) Gdy wciskałem ECO, czyli wyłączałem sprężarkę to obroty spadały do ok 500 na obotomierzu.
A teraz bez kompresora (bo za zimno) trzyma ok 650-700


W sumie to u mnie nie ma roznicy w obrotach po wlaczeniu kompresora i bez :hmmm: Wlasnie sprawdzilem wiec wiem co mowie ;)

#48 OFFLINE   dwyane

dwyane
  • 104 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Skarszewy

Napisany 23 grudnia 2012 - 21:14

A jakie masz obroty na jałowym na obrotomierzu?

Może mieć z tymi obrotami coś wspólnego to że auto było u elektryka miał słabe ładowanie wcześniej, teraz ładowanie jest ok.
Pytam z ciekawości bo nie znam się na tym :)

#49 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2012 - 21:19

A jakie masz obroty na jałowym na obrotomierzu?

Może mieć z tymi obrotami coś wspólnego to że auto było u elektryka miał słabe ładowanie wcześniej, teraz ładowanie jest ok.
Pytam z ciekawości bo nie znam się na tym :)


Za pol godzinki wysle Ci filmik to zobaczysz jak sie u mnie zachowuje. A jak miales u siebie przed naprawa slabego ladowania??

#50 OFFLINE   dwyane

dwyane
  • 104 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Skarszewy

Napisany 23 grudnia 2012 - 21:25

Za pol godzinki wysle Ci filmik to zobaczysz jak sie u mnie zachowuje. A jak miales u siebie przed naprawa slabego ladowania??


Chodzi o obroty czy jakie ładowanie?
Przed wizytą u elektryka obroty tak jak opisywałem ok 700 z sprężarką i ok 500 bez sprężarki.

Teraz jest ok 700 bez sprężarki bo u mnie -10 stopni, więc sprawdzić jakie obroty z kompresorem nie mam jak, bo nie załączy.

#51 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2012 - 21:28

Chodzi o obroty czy jakie ładowanie?
Przed wizytą u elektryka obroty tak jak opisywałem ok 700 z sprężarką i ok 500 bez sprężarki.

Teraz jest ok 700 bez sprężarki bo u mnie -10 stopni, więc sprawdzić jakie obroty z kompresorem nie mam jak, bo nie załączy.


A silnik jest rozgrzany?? Bo w sumie pamietam ze w mojej bylej 2.5V6 przy takim mrozie obroty mialem okolo 600 chyba :hmmm:

#52 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 grudnia 2012 - 21:30

Teraz jest ok 700 bez sprężarki


Moze lewe powietrze gdziez zaciaga.A jakie masz chwilowe spalanie??

#53 OFFLINE   dwyane

dwyane
  • 104 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Skarszewy

Napisany 23 grudnia 2012 - 21:53

Chwilowe spalanie 1.6 l/h. Silnik trzyma normalna temperature.

#54 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 grudnia 2012 - 10:39

kompresor się nie włącza automatycznie jak czujnik pokazuje temperature poniżej bodajże -5

Potwierdzam, u mnie też tak jest. Natomiast dziś rano było -4 i klima ruszyła. Natomiast obroty nie rosną, zwiększa się jedynie wartość spalania chwilowego z 1,0 na 1,3-1,4 l/godz na wolnych obrotach.

#55 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 grudnia 2012 - 10:41

Kreska pierwsza nie pokazuje 500 tylko 600 i to są obroty jałowe ciepłego silnika jak mi się wydaje nie zmieniają się pod obciążeniem, no głowy nie dam, ale to chyba nie jest zauważalna różnica jak się klimę odpali.
500 za mało
600 ma być zawsze
700 za dużo
Jak masz zauważalnie ponad kreskę to masz za duże. Spalanie chwilowe też masz za duże. Jedynie skrzynia to odczuje:P Potem będzie... ślizga mi się skrzynia.
Zobacz komputerem jakie masz obroty.
Ale, żeby nie było na forum to wszystko jest, poczytać :p

#56 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 grudnia 2012 - 11:45

Spalanie chwilowe też masz za duże. Jedynie skrzynia to odczuje:P Potem będzie... ślizga mi się skrzynia.

Ale kolega ma automat, a przy automacie chyba jest większe niz w manualu?

#57 OFFLINE   dwyane

dwyane
  • 104 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Skarszewy

Napisany 24 grudnia 2012 - 13:43

Dziś klima ruszyła i znaczącej zmiany obrotów nie widać (wcześniej było inaczej)
Tylko że obroty trzyma ponad kreską ( 600 obr) czyli na oko 750. Spalanie chwilowe jeszcze dokładnie sprawdzę.
Jak zmniejszyć obroty silnika jakim programem?

#58 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 grudnia 2012 - 14:16

Ale kolega ma automat, a przy automacie chyba jest większe niz w manualu?


A niby dlaczego?

#59 OFFLINE   dwyane

dwyane
  • 104 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Skarszewy

Napisany 27 grudnia 2012 - 21:27

Podpiąłem pod kompa, obroty biegu jałowego 800. Tylko że tamtym programem nie dało rady ich zmniejszyć.

#60 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 grudnia 2012 - 23:07

A niby dlaczego?

Bo opory od ASB na biegu jałowym są większe niż w manualu, stąd wydaje mi się, że musi być większe. Zwłaszcza, że nawet włączenie świateł skutkuje wzrostem spalania chwilowego o 0,1 l/godz