Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

automat na zimnym nie zmienia biegow:(


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
43 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   johnnybravo

johnnybravo

    no i kupiłem Omegę :)

  • 17 postów
  • Dołączył: 15-04-2012
  • Skąd: Piotrków Trybunalski

Napisany 29 października 2013 - 18:25

Pewnie to zależy od oprogramowania, lub sprawności jakiś czujników (domysły) trudno powiedzieć . teraz w 3.2 mam opóźnienie w zmianie na drugi bieg, jak jest auto zimne. W 3.0 z 98 roku też tak miałem. I jest to zdaje się nawet w instrukcji opisane.


Jest opisane w instrukcji iż jest to w celu dogrzania katalizatorów, na forum opisane też nie raz :)

Oleju ja używam dex 6 od 20 tys, wg producenta oleju jest kompatybilny w dół, a w instrukcji chyba
- podkreslam chyba :) - olej minimalny do skrzyni w to dex 3.

#22 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 października 2013 - 19:36

U mnie po pierwszym odpaleniu po całkowitym ostygnięciu przerzuca z 1 biegu na 2 przy 3200 obr/min, aczkolwiek w takiej sytuacji zawsze włączam śnieżynkę żeby zimnego silnika nie kręcić do połowy obrotomierza (taki nawyk z drugiego auta TB). Na śnieżynce łagodnie zmienia biegi i na końcu ulicy po zatrzymaniu się wyłączam śnieżynkę i biegi już przełącza jak na rozgrzanym silniku.


śnieżynka dobra rzecz, ale nie wiem czy ruszanie z trzeciego biegu (śnieżynka) jest zdrowsze dla silnika

U mnie w 3,2 też jest ten efekt, ale nie jest uciążliwy, pierwsze 100 m rzeczywiście wrzuca 2. bieg przy wyższych obrotach, ale nie sądzę by to było jakoś szkodliwe dla silnika

#23 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 października 2013 - 19:38

U mnie w 3,2 też jest ten efekt, ale nie jest uciążliwy, pierwsze 100 m rzeczywiście wrzuca 2. bieg przy wyższych obrotach, ale nie sądzę by to było jakoś szkodliwe dla silnika

U mnie jest tak samo i IMO to kwestia przyzwyczajenia, że ten typ tak ma :D

#24 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 października 2013 - 19:44

nie tylko w omedze tak jest , u mnie w sebringu też dłużej ciągnie na pierwszym biegu jak jest zimny , widać taki urok automatów

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#25 OFFLINE   kasztan92

kasztan92
  • 4 postów
  • Dołączył: 06-10-2013

Napisany 01 listopada 2013 - 13:45

dzieki wielkie panowie:)

#26 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 listopada 2013 - 09:45

u mnie jest dokladnie tak samo, na zimnym ruszam na 1, zarzucam sniezynke, po czym po 3 sec ja wylaczam i juz biegi zmienia normalnie, nieprzeciagajac na jedynce.

#27 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 listopada 2013 - 10:04

w książce opla napisane jest że na zimnym silniku nieco na wyższych obrotach zmienia biegi by szybciej dogrzać katalizatory i było ekologiczniej

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#28 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 listopada 2013 - 10:46

Ja z kolei w ogole nie wyjezdzam z garazu poki wskazowka od temp nie dygnie. Wowczas nie musze czekac na drugi bieg bo juz sam od razu zmienia, mowie o okresie jesienno/zimowym. Jakos jestem tak nauczony, ze zimna falka sie nie jezdzi.

#29 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 listopada 2013 - 11:01

czy ja wiem, sa rozne szkoly. Ja odpalam, otwieram brame, wyjezdzam, zamykam, czyli kolo 1-2min maxx na wolnych obrotach i ruszam normalnie bez szalenstw. Wg mnie silnik bez obciazenia duzo dluzej sie nagrzewa, przez co, dojscie do optymalnej temperatury pracy trwa duzo dluzej, pomijam juz wzgledy ekonomiczne i ekologiczne ;)

#30 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 listopada 2013 - 16:02

Ja z kolei w ogole nie wyjezdzam z garazu poki wskazowka od temp nie dygnie. Wowczas nie musze czekac na drugi bieg bo juz sam od razu zmienia, mowie o okresie jesienno/zimowym. Jakos jestem tak nauczony, ze zimna falka sie nie jezdzi.

każdy silnik nie lubi być jeżdżony na zimnym, ale można jechać tylko bez szaleństw przez kilka km dopóki się nie nagrzeje :)

ja w zimę odpalam gada, odśnieżam (jeśli trzeba), wsiadam i jadę. Nagrzeje się silnik to wtedy dopiero można dać rurę :)

pomyśl kolego o webasto. Nastawisz, nagrzeje silnik i odrazu ruszysz nawet na LPG :)

czy ja wiem, sa rozne szkoly. Ja odpalam, otwieram brame, wyjezdzam, zamykam, czyli kolo 1-2min maxx na wolnych obrotach i ruszam normalnie bez szalenstw. Wg mnie silnik bez obciazenia duzo dluzej sie nagrzewa, przez co, dojscie do optymalnej temperatury pracy trwa duzo dluzej, pomijam juz wzgledy ekonomiczne i ekologiczne ;)

dokładnie :) mądre słowa

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#31 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 listopada 2013 - 18:11

A znam takich, -10 na dworzu, odpalenie ledwo co, właściwie to hłe hłe hłeee, jedynka ciężko bo olej gęsty i rura! Już nie mówię o samym silniku, ale chodzi też o skrzynie (bo tutaj taki temat), ona dużo wolniej łapie temperaturę aniżeli silnik. Niektórzy błędnie myślą, że olej w skrzyni nagrzewa się tylko podczas jazdy, na postoju również.

#32 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 listopada 2013 - 20:12

no w przypadku automatu to na wolnych obrotach mysle ze bardzo slabo sie nagrzewa, bo nic tam nie pracuje, nie ma zadnego tarcia itp. Jedyne wyjscie, to ogrzanie sie w chlodnicy wody, ale zanim termostat choc troche pusci cieplej wody do chlodnicy, to minie hohoho ;)
Ja nawet przy -20st, bmka 730d w automacie, odpalalem ja i jesli byla mozliwosc to po chwili ruszalem. Fakt ze w BMW(tam byla skrzynia ZF) nie bylo czegos takiego, ze przeciagala na 1 biegu, wiec moglem spokojnie sie turlac do 1,5k obr, co mysle, ze nie jest jakims wielkim obciazeniem dla zimnego silnika.

#33 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 listopada 2013 - 01:28

A znam takich, -10 na dworzu, odpalenie ledwo co, właściwie to hłe hłe hłeee, jedynka ciężko bo olej gęsty i rura!

to katowanie silnika, skrzyni i dyfra :masakra:

Już nie mówię o samym silniku, ale chodzi też o skrzynie (bo tutaj taki temat), ona dużo wolniej łapie temperaturę aniżeli silnik. Niektórzy błędnie myślą, że olej w skrzyni nagrzewa się tylko podczas jazdy, na postoju również.

o wcale że niekoniecznie :p

no w przypadku automatu to na wolnych obrotach mysle ze bardzo slabo sie nagrzewa, bo nic tam nie pracuje, nie ma zadnego tarcia itp. Jedyne wyjscie, to ogrzanie sie w chlodnicy wody, ale zanim termostat choc troche pusci cieplej wody do chlodnicy, to minie hohoho ;)

jesteś pewny kolego ? :p poczytaj o budowie skrzyni stosowanej w omedze, ona też nagrzewa się na biegu jałowym (oczywiście wolniej)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#34 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 listopada 2013 - 08:06

Pewny nie, ale roznica w rozgrzewaniu na jalowych a podczas jazdy jest pewnie ogromna ;)
Ja jesli chodzi o rozgrzewanie skrzyni, uwazam, ze rozgrzewanie jej na jałowych obrotach(jak i calej reszty) jest bez sensu ;)

#35 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 listopada 2013 - 08:18

Nagrzewa sie, ale duzo wolniej tak jak pisalem, gdy silnik ma 90c to skrzynia ma gdzies dopiero 60-70c. Musi dogonic silnik. Na postoju idzie wolniej bo nie pracuja uklady mechaniczne w skrzyni, a dwa jest mniejszy przeplyw oleju.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#36 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 stycznia 2018 - 21:08

Panowie a to ze jak wrzucam wsteczny i wskakuje po chwili tzn 1-2sekunde po wrzuceniu na r? To normalne?Tylko wsteczny

#37 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 stycznia 2018 - 00:23

Nie jest normalne i będzie dalej wyglądać tak: wsteczny zginie całkowicie, a potem zaczną znikać kolejne biegi i auto przestanie jechać. Tą ome to w jakiejś promocji kupiłeś?



#38 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 lutego 2018 - 23:18

Nie jest normalne i będzie dalej wyglądać tak: wsteczny zginie całkowicie, a potem zaczną znikać kolejne biegi i auto przestanie jechać. Tą ome to w jakiejś promocji kupiłeś?

nooo za 4000zl
Co moge zrobic w tej sytuacji? Chcialbym ja robic dalej

#39 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 lutego 2018 - 19:47

Sprawdzałeś może poziom oleju w skrzyni?

#40 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 lutego 2018 - 21:12

Sprawdzałeś może poziom oleju w skrzyni?

nie, sprzedajacy zapewnial mnie ze zmienial, ale jutro sprawdze