Co daje porting przepustnic?
#1 OFFLINE
Napisany 13 września 2010 - 12:19
Chciałem podjąć temat, który jeszcze nie był poruszany na tym forum. Mianowicie, co daje porting przepustnic? Temat dojrzałem na omegaowners.
#2 OFFLINE
Napisany 13 września 2010 - 13:15
#3 OFFLINE
#4 OFFLINE
Napisany 13 września 2010 - 14:31
tylko ile kombinacji żeby to z przepławką podłączyć
Grzebiąc po necie widzę że taki porting jest bardzo popularny.Tylko ja to ma się do rzeczywistości??
#5 OFFLINE
Napisany 13 września 2010 - 15:30
Więcej dałoby wypolerowanie kolektora od środka i kanałów dolotowych i spasowanie łączeń kolektorów, żeby zadziorów i przesunięć nie było.
Do rzeczywistości to się ma tak jak chce się zrobić auto na 2 gaźniki albo i 4 to może to mieć jakiś sens ale to stare dzieje o których mogę przy pifku poopowiadać.
#6 OFFLINE
Napisany 13 września 2010 - 15:37
Ja jakbym mial sie za to zabierac to odrazu dolot polerka i poszerzanie kanalow dolotowych/wydechowych.
#7 OFFLINE
Napisany 15 września 2010 - 06:31
Polecam lekturę forum Guy Crofta. On sam wykańcza kanały papierem 80 na mokro i to w zupełności wystarcza. Podstawa to wyrównać wszelkie zadziory, powiększyć kanały i odpowiednio obrobić kanały w głowicy(na jego forum są fajne rysunki poglądowe).
Koleś ma też swój instytut badania silników
#8 OFFLINE
Napisany 15 września 2010 - 08:19
Generalnie im mniej przeszkód po drodze powietrze spotka tym lepiej dla osiągów.
#9 OFFLINE
#10 OFFLINE
#11 OFFLINE
#12 OFFLINE
Napisany 17 września 2010 - 14:27
Z jakiego materiału może być wykonana taka uszczelka
#13 OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 19:19
Odma wypad!
Wicek ciekawy pomysł dowiem się coś więcej gdzie tu na miejscu mogę wypolerować kolektor (chociaż się zastanawiam czy jest możliwość pokrycia kolektora od środka jakąś cienką warstwą lakieru odpornego na temp.) na szkiełko wyrównać kanały i z tą przepustnica zaraz się za to zabieram
#14 OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 19:48
Wicek ciekawy pomysł dowiem się coś więcej gdzie tu na miejscu mogę wypolerować kolektor (chociaż się zastanawiam czy jest możliwość pokrycia kolektora od środka jakąś cienką warstwą lakieru odpornego na temp.) na szkiełko wyrównać kanały i z tą przepustnica zaraz się za to zabieram
IMO - jak sa porowatosci to powietrze wpada w zawirowania i lepiej sie miesza z paliwem. polerowanie ma sens przy autach doladowanych ale nie wolnossacych.
#15 OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 20:14
#16 OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 20:24
a zawirowania powstają miedzy innymi z oporu na sciance, a chodzi chyba o to zeby jak najmniej przeszkód powietrze miało.
no dokladnie - ale w przypadku silnika wolnossacego prawidlowe wymieszanie mieszanki jest bardzo wazne do prawidlowego spalania. po to masz np uklad multiram w omedze w ktorym przepustnice odpowiadaja za wprowadzenie powietrza w zawirowanie wlasnie celem lepszego wymieszania a paliwem. w doladowanym mozna sobie na lustro zrobic - w wolnossacym przyrostu nie bedzie.
#17 OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 20:25
I co teraz!
#18 OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 20:28
Hmm no to już nie wiem co robić z tym kolektorem bo z jednej strony mógł bym wypolerować kolektor w środku i zostawić śruby w przepustnicy które mogły by powodować zawirowania powietrza,albo zostawić kolektor w spokoju a przerobić śruby w przepustnicy.
I co teraz!
podjedz na hamownie przed - potem zrob polerowanie i podjedz na hamownie. bedziesz wiedzial
#19 OFFLINE
#20 OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 20:51
IMO - jak sa porowatosci to powietrze wpada w zawirowania i lepiej sie miesza z paliwem. polerowanie ma sens przy autach doladowanych ale nie wolnossacych.
tak samo mówił taki szwed który przygotowywał swój motocykl w startach na 1/4mili, wolnossące bez polerki