Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Co daje porting przepustnic?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
50 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 września 2010 - 12:19

Witam!
Chciałem podjąć temat, który jeszcze nie był poruszany na tym forum. Mianowicie, co daje porting przepustnic? Temat dojrzałem na omegaowners.

Dodany obrazek

#2 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 września 2010 - 13:15

wieksza ilosc powietrza dostajaca sie do kolektora ssacego przy pelnym bucie ? Bardziej gladkie kierowanie strumienia niz na wystajacych głowkach ?? Czy to nie przypadkiem przerost formy nad trescia ??

#3 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 września 2010 - 13:17

Każdy kóń się liczy :D

#4 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 13 września 2010 - 14:31

http://cgi.ebay.de/d...=item483995a4a5
tylko ile kombinacji żeby to z przepławką podłączyć
Grzebiąc po necie widzę że taki porting jest bardzo popularny.Tylko ja to ma się do rzeczywistości??

#5 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 września 2010 - 15:30

wygląda równie nieestetycznie jak i w oryginale i to wszystko. Dobrze że nie widać.
Więcej dałoby wypolerowanie kolektora od środka i kanałów dolotowych i spasowanie łączeń kolektorów, żeby zadziorów i przesunięć nie było.

Do rzeczywistości to się ma tak jak chce się zrobić auto na 2 gaźniki albo i 4 to może to mieć jakiś sens ale to stare dzieje o których mogę przy pifku poopowiadać.

#6 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 września 2010 - 15:37

wszystko ma sens. kazda poprawka po fabryce wychodzi na plus.


Ja jakbym mial sie za to zabierac to odrazu dolot polerka i poszerzanie kanalow dolotowych/wydechowych.

#7 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 15 września 2010 - 06:31

Polerowanie dolotu nie ma sensu, daremna robota.
Polecam lekturę forum Guy Crofta. On sam wykańcza kanały papierem 80 na mokro i to w zupełności wystarcza. Podstawa to wyrównać wszelkie zadziory, powiększyć kanały i odpowiednio obrobić kanały w głowicy(na jego forum są fajne rysunki poglądowe).
Koleś ma też swój instytut badania silników ;)

#8 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 września 2010 - 08:19

a widziales kolektor ssacy (ten z wtryskami) w omedze v6? nie jest gladki i olej sie osadza na nim. fakt mozna sama 80tka wyrownac, ale masz pewnosc ze dalej nie bedzie ci osadzal olej?

Generalnie im mniej przeszkód po drodze powietrze spotka tym lepiej dla osiągów.

#9 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2010 - 14:05

olej sie osadza na nim

Odma wypad! :D

#10 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 15 września 2010 - 14:13

wicek daj linka gdzie to znalazłeś

#11 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2010 - 14:51

http://www.omegaowne...?num=1267996783

#12 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 17 września 2010 - 14:27

Żeby nie robić śmietnika napisze tu ;) Co sądzicie o tych uszczelkach czy to naprawdę da taki przyrost mocy http://www.sharkraci...&cate=010803000 :confused:Wheel Horsepower - 126.90 --> 132.84 = 5.94 HP increase
Z jakiego materiału może być wykonana taka uszczelka

#13 OFFLINE   polar2000

polar2000
  • 62 postów
  • Dołączył: 12-06-2010
  • Skąd: Międzybrodzie Bialskie / Katowice

Napisany 19 września 2010 - 19:19

Odma wypad! :D


Wicek ciekawy pomysł dowiem się coś więcej gdzie tu na miejscu mogę wypolerować kolektor (chociaż się zastanawiam czy jest możliwość pokrycia kolektora od środka jakąś cienką warstwą lakieru odpornego na temp.) na szkiełko wyrównać kanały i z tą przepustnica zaraz się za to zabieram

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 września 2010 - 19:48

Wicek ciekawy pomysł dowiem się coś więcej gdzie tu na miejscu mogę wypolerować kolektor (chociaż się zastanawiam czy jest możliwość pokrycia kolektora od środka jakąś cienką warstwą lakieru odpornego na temp.) na szkiełko wyrównać kanały i z tą przepustnica zaraz się za to zabieram


IMO - jak sa porowatosci to powietrze wpada w zawirowania i lepiej sie miesza z paliwem. polerowanie ma sens przy autach doladowanych ale nie wolnossacych.




 


#15 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 września 2010 - 20:14

a zawirowania powstają miedzy innymi z oporu na sciance, a chodzi chyba o to zeby jak najmniej przeszkód powietrze miało.

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 września 2010 - 20:24

a zawirowania powstają miedzy innymi z oporu na sciance, a chodzi chyba o to zeby jak najmniej przeszkód powietrze miało.


no dokladnie - ale w przypadku silnika wolnossacego prawidlowe wymieszanie mieszanki jest bardzo wazne do prawidlowego spalania. po to masz np uklad multiram w omedze w ktorym przepustnice odpowiadaja za wprowadzenie powietrza w zawirowanie wlasnie celem lepszego wymieszania a paliwem. w doladowanym mozna sobie na lustro zrobic - w wolnossacym przyrostu nie bedzie.




 


#17 OFFLINE   polar2000

polar2000
  • 62 postów
  • Dołączył: 12-06-2010
  • Skąd: Międzybrodzie Bialskie / Katowice

Napisany 19 września 2010 - 20:25

Hmm no to już nie wiem co robić z tym kolektorem bo z jednej strony mógł bym wypolerować kolektor w środku i zostawić śruby w przepustnicy które mogły by powodować zawirowania powietrza,albo zostawić kolektor w spokoju a przerobić śruby w przepustnicy.
I co teraz!!!

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 września 2010 - 20:28

Hmm no to już nie wiem co robić z tym kolektorem bo z jednej strony mógł bym wypolerować kolektor w środku i zostawić śruby w przepustnicy które mogły by powodować zawirowania powietrza,albo zostawić kolektor w spokoju a przerobić śruby w przepustnicy.
I co teraz!!!


podjedz na hamownie przed - potem zrob polerowanie i podjedz na hamownie. bedziesz wiedzial




 


#19 OFFLINE   polar2000

polar2000
  • 62 postów
  • Dołączył: 12-06-2010
  • Skąd: Międzybrodzie Bialskie / Katowice

Napisany 19 września 2010 - 20:32

No właśnie tak będzie najlepiej....

#20 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 września 2010 - 20:51

IMO - jak sa porowatosci to powietrze wpada w zawirowania i lepiej sie miesza z paliwem. polerowanie ma sens przy autach doladowanych ale nie wolnossacych.


tak samo mówił taki szwed który przygotowywał swój motocykl w startach na 1/4mili, wolnossące bez polerki ;)