Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z odpaleniem na ciepło 2.5TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
116 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   HrEhO

HrEhO
  • 47 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Miłakowo

Napisany 06 lipca 2010 - 16:42

Witam . jeśli juz ten tematy sie kiedyś pojawił proszę wybaczyć ale nie zauważyłem. wiec tak: mam taki problem z moją Omką, bo gdy sie rozgrzeje mam problem z odpaleniem a na zimno pali dobrze , kiedy zgasze i za 5 min chce odpalic ciepły sielnik to kręcę rozrusznikiem z 30s lub nawet czasem wiecej dopiero odpala i puszcza ciemno siwego kopciucha... na dłuzszej trasie typu 100km non stop przy predkosci 120-160 to potrafi zgasnąć przy zmianie biegów lub na wyrzuceniu na luz ;/. wtedy na rozrusznik nie ma szans odpalić chyba ze auto sie toczy i zdąze wbic bieg i odpalic na "zapych" wtedy jeszcze pojedzie do tego wszystkiego dochodzą falujące obroty na ciepłym silniku . co to moze być??? proszę o pomoc i z góry dzięki. OMEGA B 2.5TD 94r

#2 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 lipca 2010 - 18:30

od siebie ci powiem że temat był wałkowany milion razy... :)

ale do rzeczy... wpisz w szukajkę pompa wtryskowa, nastawnik :)

koszta zabójcze, ale warto

Jak ci gaśnie przy zmianie biegów to nastawnik pompy na 95% masz walnięty. Nie chce odpalać na ciepłym tzn głowiczka w pompie wtryskowej.

Na kompa - pewnie błąd 64 wyskoczy (nastawnik)

Pompę możesz regenerować a nastawnik chyba lepiej nowy kupić, ale co użytkownik to powie co innego.

 


#3 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 lipca 2010 - 19:15

Tak jak kolega THIN napisał to na pewno wina pompy a efekt gaśnięcia to nastawnik,
odczytaj błędy. Jest jeszcze możliwe że problem odpalania na ciepłym jest spowodowany źle ustawionym kątem wtrysku.

#4 OFFLINE   HrEhO

HrEhO
  • 47 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Miłakowo

Napisany 06 lipca 2010 - 21:28

jutro jade na warsztat odczytac błędy, dodam ze nastawnik miałem juz wymieniany jakies 2mies temu ale używka, na tamtym mi szarpało a na tym było ok, teraz cos sie powaliło ;/ dzieki za rady , o wynikach będe informował na bierząco

#5 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 06 lipca 2010 - 22:20

jutro jade na warsztat odczytac błędy, dodam ze nastawnik miałem juz wymieniany jakies 2mies temu ale używka, na tamtym mi szarpało a na tym było ok, teraz cos sie powaliło ;/ dzieki za rady , o wynikach będe informował na bierząco


Spróbuj jeszcze odlonczyc czujnik grzania swiec.

#6 OFFLINE   HrEhO

HrEhO
  • 47 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Miłakowo

Napisany 07 lipca 2010 - 10:35

a który to czujnik??? co to da???

#7 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 07 lipca 2010 - 11:19

a który to czujnik??? co to da???


Pod kolektorem ssącym w okolicy 4-5 cylindra. Spowoduje to grzanie świec na ciepłym silniku i umożliwi rozruch. Dzisiaj jest promocja ale w przyszłości :szukaj2:

#8 OFFLINE   HrEhO

HrEhO
  • 47 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Miłakowo

Napisany 07 lipca 2010 - 15:40

;] dzieki będę grzebać ;/

#9 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 08 lipca 2010 - 15:51

Spróbuj jeszcze odlonczyc czujnik grzania swiec.


a czy jak jest walnięta głowiczka pompy to odpięcie czujnika grzania świec coś pomoże czy już tylko regeneracja pompy? U mnie np. pali na zimnym tak nie za bardzo a na gorącym raz dobrze a raz trzeba ją trochę pokręcić, a jeszcze innym wcale nie zapali dopiero jak ostygnie. I czym to może być spowodowane?

#10 OFFLINE   misiek1503

misiek1503
  • 107 postów
  • Dołączył: 27-08-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 08 lipca 2010 - 16:18

Jak odłączysz czujnik to za każdym razem będą grzały świece na jakiś czas to pomoże tylko klima nie będzie działać a pompę i tak kiedyś będzie trzeba zrobić.
Jest jeszcze takie ustrojstwo na allegro które oszukuje kompa na kilka sekund z tym klima chodzi ale to tylko pół środki które na jakiś czas na pewno pomogą

#11 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 08 lipca 2010 - 18:35

Jak odłączysz czujnik to za każdym razem będą grzały świece na jakiś czas to pomoże tylko klima nie będzie działać a pompę i tak kiedyś będzie trzeba zrobić.
Jest jeszcze takie ustrojstwo na allegro które oszukuje kompa na kilka sekund z tym klima chodzi ale to tylko pół środki które na jakiś czas na pewno pomogą


Urzadzenie z allegro pomoze tak samo jak odlonczenie czujnika.A jesli chodzi o klime to tak jest.A ja z tym urzadzeniem zrobilem juz ponad 80tys\km i nadal jezdze i pali za kazdym razem wiec nie powiedzial bym ze to na chwilke!

#12 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 08 lipca 2010 - 18:43

Urzadzenie z allegro pomoze tak samo jak odlonczenie czujnika.A jesli chodzi o klime to tak jest.A ja z tym urzadzeniem zrobilem juz ponad 80tys\km i nadal jezdze i pali za kazdym razem wiec nie powiedzial bym ze to na chwilke!


Ja mam założone to urządzonko z allegro i raz mi pali dobrze a raz źle. Jak kupiłem omę to paliła od strzała i na zimnym i na ciepłym potem zaczeła gorzej palić i założyłem to urządzonko i nic nie dało dalej pali źle i nie wiem co z tym jest na tym urządzonku niby zawsze się zapala grzanie świec ale czasami jest tak że po odpalaniu przez chwilę ma wyższe obroty a czasami ma niskie. Tyle że mi na zimnym też nie zapala od strzała tylko musi trochę pokręcić i czasami to jak ją kręcę to łapie ale nie może załapać i po dłuższym kręceniu wreszcie załapuje i wtedy walnie czarna chmura, ale znowu czasami zdarza się tak że na zimnym odpali od strzała i na ciepłym od strzała zapali, po prostu za każdym razem nie jest tak samo. Od czego to może byc?

#13 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 08 lipca 2010 - 18:54

moze masz nieszczelnosc w ukladzie paliwowym lub pompka w zbiorniku szwankuje albo zbiornik zasyfiony.Zwróć uwage kiedy gorzej odpala ze stanem paliwa.

#14 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 08 lipca 2010 - 19:52

moze masz nieszczelnosc w ukladzie paliwowym lub pompka w zbiorniku szwankuje albo zbiornik zasyfiony.Zwróć uwage kiedy gorzej odpala ze stanem paliwa.


Pompka jest dobra i zbiornik był czyszczony a takie same ma napady przy pełnym zbiorniku i przy mniejszej ilości, może jeszcze ktoś ma jakiś pomysł?

#15 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 08 lipca 2010 - 21:06

Pompka jest dobra i zbiornik był czyszczony a takie same ma napady przy pełnym zbiorniku i przy mniejszej ilości, może jeszcze ktoś ma jakiś pomysł?


jedynie co mi przychodzi do glowy to swiece( oczywiscie jesli chodzi o zimny silnik), nieszczelonsc lub filtr paliwa.... moze procz pompki warto to rowniez sprawdzic

#16 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 08 lipca 2010 - 21:20

jedynie co mi przychodzi do glowy to swiece( oczywiscie jesli chodzi o zimny silnik), nieszczelonsc lub filtr paliwa.... moze procz pompki warto to rowniez sprawdzic


no właśnie ja też już nie mam pomysłów co może jaj być świece nowe, filtr nowy przelewy nowe.

#17 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 lipca 2010 - 07:17

Ustawienie kąta wtrysku może pomóc, ja jak miałem źle ustawiony to też paliła raz dobrze a raz źle.

#18 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 09 lipca 2010 - 09:39

Ustawienie kąta wtrysku może pomóc, ja jak miałem źle ustawiony to też paliła raz dobrze a raz źle.


a miałeś tak że czasami wcale ci nie zapaliła na ciepłym? Ile tak mniej więcej może kosztować takie ustawienie konta wtrysku i czy można to jakoś sprawdzić czy on jest źle ustawiony np. fejsem?

#19 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 lipca 2010 - 10:42

Aż tak nie miałem żeby wcale nie zapaliła ale był problem z odpaleniem, że nawet musiałem kręcić rozrusznikiem ze 30-40sec. Nie wiem ile może kosztować ustawienie bo ja nic nie płaciłem (znajomy mi ustawiał) a co do wartości na fejsie to nie wiem jakie powinny być tak więc może ktoś napisze co ma takie informacje.

#20 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 09 lipca 2010 - 18:51

troszkę mi się nie chcę wierzyć że to głowiczka pompy by mi walneła bo to się stało tak z dnia na dzień najpierw paliła od strzała a potem nagle już nie chciała. Muszę znaleźć jakiegoś majstra w okolicy i podjadę że by mi ustawił kont wtrysku i zobaczymy jaki będzie efekt.