Omega B FL diesel z jakim silnikiem ?
#1 OFFLINE
Napisany 27 maja 2010 - 14:03
Zastanawiam się nad kupnem Omegi B FL diesel w kombi kiedy to nastąpi jeszcze nie wiem, narazie zastanawiam się jaki silnik wybrać
Mamy silniki 2.0 DTI, 2.2 DTI i 2.5 DTI. Wszystkie są produkcji BMW czy tylko ten 2.5 dti jak to jest ?
Zależy mi na silniku z którym bedzie najmniej problemów, w miare ekonomiczny i przyniesie najwięcej radości z jazdy i jak bedzie potrzeba to i zeby miał dobre kopyto Teraz mam 2.5 TD i jestem zadowolony tylko on ma o 20 koni mniej w porownaniu do B fl.
Ktoś się orientuje jakie jest prawdziwe spalanie na 100km w trasie i miescie w tych 3 silnikach ?
Nie wiem oco tu jeszcze pytać za każde wskazówki i opinie o tych silniczkach bede wdzięczny
Pozdrawiam Konrad
#2 OFFLINE
Napisany 27 maja 2010 - 14:10
Wszystkie są produkcji BMW czy tylko ten 2.5 dti jak to jest ?
tylko 2,5 dti, pozostałe mają więcej wspólnego z Isuzu
mam 2.5 TD i jestem zadowolony tylko on ma o 20 koni mniej w porownaniu do B fl.
W b fl też były 2,5 TD - do RM2000
największą wadą 2,0 i 2,2 jest brak pompy wspomagającej w zbiorniku, stąd częste awarie pompy. W tych silnikach nie było też automatycznej skrzyni biegów. Spalanie oscyluje w okolicach 6-7 l w trasie i około 8-9 l w mieście (zależy jak kto jeździ). Ogólnie fajne motorki, gdyby nie te pompy
2,5 DTI - nie mam opinii, ale jak czytałem po forum ludki sobie chwalą. Największy problem jest z blaszkami na kolektorze które w okolicach 180-200 tys przebiegu mogą odpaść i zrobić bałagan w silniku. Najprostszy sposób zapobiegnięcia temu jest je zdemontować. Spalanie - tu już nie podpowiem - może ten kto ma niech się wypowie.
Nie wiem co masz na myśli mówiąc o przyjemności z jazdy bo diesle ogólnie są dość dynamiczne, chociaż 2,0 to trochę za mało jak na omegę IMHO
#3 OFFLINE
Napisany 27 maja 2010 - 14:13
Witam
Zastanawiam się nad kupnem Omegi B FL diesel w kombi kiedy to nastąpi jeszcze nie wiem, narazie zastanawiam się jaki silnik wybrać
Mamy silniki 2.0 DTI, 2.2 DTI i 2.5 DTI. Wszystkie są produkcji BMW czy tylko ten 2.5 dti jak to jest ?
Zależy mi na silniku z którym bedzie najmniej problemów, w miare ekonomiczny i przyniesie najwięcej radości z jazdy i jak bedzie potrzeba to i zeby miał dobre kopyto Teraz mam 2.5 TD i jestem zadowolony tylko on ma o 20 koni mniej w porownaniu do B fl.
Ktoś się orientuje jakie jest prawdziwe spalanie na 100km w trasie i miescie w tych 3 silnikach ?
Nie wiem oco tu jeszcze pytać za każde wskazówki i opinie o tych silniczkach bede wdzięczny
Pozdrawiam Konrad
W Bfl do 2001r też był silnik 2.5TD 130km, także jeżeli chcesz 2.5DTI to szukaj po 2001. Tak samo jest zresztą z 2.2DTI
#4 OFFLINE
Napisany 27 maja 2010 - 15:29
W b fl też były 2,5 TD - do RM2000
No tak zapomniałem
największą wadą 2,0 i 2,2 jest brak pompy wspomagającej w zbiorniku, stąd częste awarie pompy. W tych silnikach nie było też automatycznej skrzyni biegów. Spalanie oscyluje w okolicach 6-7 l w trasie i około 8-9 l w mieście (zależy jak kto jeździ). Ogólnie fajne motorki, gdyby nie te pompy
skrzynie i tak chce manulaną więc nie ma problemu. Z tą pompą to troche lipa najbardziej zastanawiałem się właśnie nad silnikiem 2.2 dti i 2.5 dti. A jak często te pompy padają ? Bo stanąć gdzies w trasie z jej powodu bym nie chciał.
2,5 DTI - nie mam opinii, ale jak czytałem po forum ludki sobie chwalą.
No tutaj te blaszki to mysle że nie jest to aż taki problem jak pompy w 2.2.
W Bfl do 2001r też był silnik 2.5TD 130km, także jeżeli chcesz 2.5DTI to szukaj po 2001. Tak samo jest zresztą z 2.2DTI
2.5 TD odpada nie ma sensu brać to samo co mam teraz tylko w innej budzie
Silnieczek 2.0 najmniej mnie interesuje bo ma to tylko 100koni i mysle ze to mało jak na taki samochód.
Silnik 2.2 dti ma na plusie ze na pewno pali mniej, za to jest problem pompą. 2.5 dti bedzie palil więcej ale teoretycznie wychodzi ze moze byc mniej awaryjny i jakos silnik bmw bardziej do mnie przemawia, moze z przyzwyczajenia.
#5 OFFLINE
Napisany 28 maja 2010 - 09:41
#6 OFFLINE
Napisany 28 maja 2010 - 10:39
#7 OFFLINE
Napisany 28 maja 2010 - 16:40
Jak Opel to nie diesel, a jak już się uparłeś to tylko 2.5DTI
Czemu nie diesel ? Jakieś plusy dla benzyny ?
jak kto kupuje diesla to raczej nie po to by szaleć jak bóg wie kto tylko jako rodzinne auto. Dobrze rozejrzyj się za 2,2 DTI lub wspomniane wyżej 2,5DTI i sam zdecyduj. Auto autu nie równe
Szaleć to tylko troche zimą a tak to do normalnej jazdy Rodzinne auto to też nie bedzie mam dopiero 18 lat i rodziny nie planuje zakladac
#8 OFFLINE
Napisany 28 maja 2010 - 16:52
Jak masz dużo czasu, to w miesiąc znajdziesz. Jeśli nie to pół roku szukania.
W obu przypadkach plus paliwo na podróżowanie po kraju (celem oględzin).
#9 OFFLINE
Napisany 28 maja 2010 - 17:49
Jednak gdybym teraz miał wybierać to szukałbym 2.5DTI z ASB.
Mi kombi pali średnio:
na oponach 225/55R16 - 7,2l/100km (w tym duże miasto)
na oponach 235/45R17 - 7,7l/100km
minimalne spalanie w trasie (klima zawsze na auto)
5,9l/100km
#10 OFFLINE
Napisany 28 maja 2010 - 19:45
Mam 2.2 DTI i nie zepsuło się absolutnie nic przez prawie dwa lata. Ale auto pochodzi z w miarę pewnego źródła. Omegi z dieslem, a zwłaszcza 2.2DTI były kupowane po to żeby na siebie zarabiać, dlatego z założenia nie szukałem tego samochodu w Polsce, bo to co jest ściągane na handel to lipa i dlatego ludzie narzekają na pompy,nie ma się co dziwić, skoro samochody mają ok 300tys. przebiegu realnego i jeżdżą na kiepskim paliwie.
Jednak gdybym teraz miał wybierać to szukałbym 2.5DTI z ASB.
Mi kombi pali średnio:
na oponach 225/55R16 - 7,2l/100km (w tym duże miasto)
na oponach 235/45R17 - 7,7l/100km
minimalne spalanie w trasie (klima zawsze na auto)
5,9l/100km
Świetne wyniki spalania
#11 OFFLINE
Napisany 28 maja 2010 - 20:08
Świetne wyniki spalania
Wiesz, nie mam powodu żeby ściemniać. Staram się jeździć płynnie i jak najmniej używać hamulców. To jest klucz do niskiego spalania. Tak samo jak przewidywanie tego co się będzie działo. Aha no i tankuję praktycznie zawsze to "lepsze" (verva,dynamic vpower) paliwo.
Wracając do tematu to zdecydowanie zachęcam to 2,5DTI.
#12 OFFLINE
Napisany 28 maja 2010 - 20:56
Wiesz, nie mam powodu żeby ściemniać. Staram się jeździć płynnie i jak najmniej używać hamulców. To jest klucz do niskiego spalania. Tak samo jak przewidywanie tego co się będzie działo. Aha no i tankuję praktycznie zawsze to "lepsze" (verva,dynamic vpower) paliwo.
Wracając do tematu to zdecydowanie zachęcam to 2,5DTI.
Bardzo dobrze:D Też tak staram się jeździć i ludzie mi nie wieżą że 2.5TD pali mi po mieście ok 8 a na trasie sporo poniżej 7. Zawsze słyszę 2.5 - niemożliwe coś ściemniasz - a wystarczy stosować zasady ecodrivingu i paliwo zostaje i klocki wytrzymują bardzo długo. Sorry za OT.
Wracając do tematu to jeżeli diesel to moim zdaniem tylko 2.5.
#13 OFFLINE
Napisany 29 maja 2010 - 20:31
Jeszcze mam jedno pytanie w silniczkach 2.2 dti mniej wiecej srednio co ile pada pompa ?
#14 OFFLINE
Napisany 29 maja 2010 - 20:57
Jeszcze mam jedno pytanie w silniczkach 2.2 dti mniej wiecej srednio co ile pada pompa ?
Oryginał pada dokładnie po 212 tys km, pierwsza naprawa starcza na kolejne 117 tys km - do zepsucia po drugiej naprawie nikt się jeszcze nie przyznał.
...a tak poważnie to nie da się przewidzieć.
Bierz 2,5 DTI. Mam taką od 2,5 roku i jedyne czego żałuję to to, że nie ma pod maską tego dieselka 3,0 bi-turbo z 535d
#15 OFFLINE
Napisany 30 maja 2010 - 12:13
Jak się uparłeś kolego na diesla to trzeba celować np. w MB CDI, Opel to nie w dieslu
#16 OFFLINE
Napisany 30 maja 2010 - 17:28
Jak się uparłeś kolego na diesla to trzeba celować np. w MB CDI, Opel to nie w dieslu
To żeś teraz przyfasolił... :jump: Zamienił stryjek siekierkę na.....
Jeśli diesel w omedze to sprawdzona, chwalona konstrukcja BMW M57, która doczekała się wielu wariacji przez swoją wysoką jakość, niezawodność i klasę, którą reprezentuje. - 2,5DTI. :tank:
Ale równie dobrze możesz natrafić na 10 trupów 2,5DTI aż w końcu znajdziesz 2,2DTI - jeśli nie wadzi Ci charakterystyczny klekot diesla, który w 2,2 jest o wiele wyraźniejszy niż w 2,5, ryzyko padnięcia pompy bez ostrzeżenia - to można w to wchodzić..
Chociaż ja w życiu bym teraz nie kupił 2,2 kiedy 2,5 DTI są przetestowane, znane są bolączki tych silników (łatwe do wyeliminowania), a silnik daje tak dużą satysfakcję z jazdy.
#17 OFFLINE
Napisany 30 maja 2010 - 17:49
Do przyszlego samochodu zadnych chipów nie bede wstawiac to na pewno.
A mercedesy w okolicach do 15tys są brzydkie jak dla mnie, szczegulnie wewnątrz samochodu.
Wracając do omegi w benzynie + lpg to troche mi butla przeszkadza w bagażniku.
#18 OFFLINE
Napisany 31 maja 2010 - 10:49
No stary, ja nie będę tutaj dyskutował czy lepsze rybki czy akwarium, fakt jest taki, ze jeśli diesel to MB i tyle. Kupując Opla w dieslu to jak kupowanie kota w worku, ty akurat jesteś zadowolony i daj ci Boże bezawaryjnej jazdy, ale to najprostszy sposób aby wpędzić sie w koszta. Kumpel też dużo patrząc na forum kupił diela 2.5TDS (odradzałem mu) bo to ani bezawaryjne, ani ekonomiczne. Był zachwycony jak to nie lata i jak pięknie chodzi. Minęły 3 tygodnie i czeka go poważny remont, gdzie włoży minimalnie 2tyś zł. Wymiana głowicy i osprzętu. A teraz napisz średnie spalanie swojej maszyny, tylko bez ściemy. Nie negujesz chyba że utrzymanie diesla jest wiele droższe od benzyny, zwłaszcza w tych czasach gdzie bardzo podniosły sie koszta eksploatacji klekota.To żeś teraz przyfasolił... :jump: Zamienił stryjek siekierkę na.....
Jeśli diesel w omedze to sprawdzona, chwalona konstrukcja BMW M57, która doczekała się wielu wariacji przez swoją wysoką jakość, niezawodność i klasę, którą reprezentuje. - 2,5DTI. :tank:
Ale równie dobrze możesz natrafić na 10 trupów 2,5DTI aż w końcu znajdziesz 2,2DTI - jeśli nie wadzi Ci charakterystyczny klekot diesla, który w 2,2 jest o wiele wyraźniejszy niż w 2,5, ryzyko padnięcia pompy bez ostrzeżenia - to można w to wchodzić..
Chociaż ja w życiu bym teraz nie kupił 2,2 kiedy 2,5 DTI są przetestowane, znane są bolączki tych silników (łatwe do wyeliminowania), a silnik daje tak dużą satysfakcję z jazdy.
I żeby nie było, jak już pisałem, jeśli ja kupował bym DTI to tylko 2.5.
#19 OFFLINE
Napisany 31 maja 2010 - 18:09
No stary, ja nie będę tutaj dyskutował czy lepsze rybki czy akwarium,
może faktycznie nie pisz, bo temat tyczy się diesla a Ty z tego co pamiętam dwie benzynki miałeś jak do tej pory -więc co Ty możesz wiedzieć o omedze w dieslu? Tyle co z opowiadań kolegów i czytania na forum - więc oszczędź sobie.
fakt jest taki, ze jeśli diesel to MB i tyle.
fakt poparty jakimiś argumentami? stawiasz CDI merola nad M57 od bejki?
....otwórz więc sobie ten link chłopcze
http://www.ukipme.co...previous04.html
1999-2002 - cztery lata z rzędu M57 (ten sam co siedzi w omedze) zdobywał tytuł silnika roku,
2005-2006 - znowu M57 - oczywiście zmodyfikowany
ile razy tam widzisz silnik mercedesa?
...i bynajmniej nie chodzi mi tu tylko o jakiś ranking - jednak jest to na pewno mocniejszy argument niż "kolega mi opowiadał" i jak by nie patrzeć każdy silnik ma równe szanse - wyklucza to błędy oceny awaryjności na podstawie licznika (który najczęściej jest kręcony) lub różnego traktowania silników.
Kupując Opla w dieslu to jak kupowanie kota w worku, ty akurat jesteś zadowolony i daj ci Boże bezawaryjnej jazdy, ale to najprostszy sposób aby wpędzić sie w koszta.
Dziękuję za życzenia A co do sposobów na wydawanie pieniędzy - znam wiele, ale z autami jakoś mi się dobrze układa (tfu-tfu)
Kumpel też dużo patrząc na forum kupił diela 2.5TDS (odradzałem mu) bo to ani bezawaryjne, ani ekonomiczne. Był zachwycony jak to nie lata i jak pięknie chodzi. Minęły 3 tygodnie i czeka go poważny remont, gdzie włoży minimalnie 2tyś zł. Wymiana głowicy i osprzętu.
...kumpel...no no rozumiem... - a dwa, nie porównuj TDS-a do CDI a juz tym bardziej do M57.
A teraz napisz średnie spalanie swojej maszyny, tylko bez ściemy. Nie negujesz chyba że utrzymanie diesla jest wiele droższe od benzyny, zwłaszcza w tych czasach gdzie bardzo podniosły sie koszta eksploatacji klekota.
Spalanie - jasne - 7,5l/100 bez klimy prędkościach 130-140km/h - przeloty przez miasta oczywiście wolniej, częste wyprzedzania 10% miasta, reszta trasa - inaczej nie eksploatuję omegi (ani jednego zbiornika nie wyjeździłem w mieście), więc nic innego nie powiem.
Awarie? A co to?
...temat prosty - 2,5 DTI
#20 OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2010 - 11:38
Forum i opowiadania ludzi tutaj znających się na rzeczy skutecznie mnie od tego pomysłu (Omega w dieslu) odsunęły kiedy imałem się z zamiarem kupna FLki. Moze bym się skusił gdyby to były 3l.może faktycznie nie pisz, bo temat tyczy się diesla a Ty z tego co pamiętam dwie benzynki miałeś jak do tej pory -więc co Ty możesz wiedzieć o omedze w dieslu? Tyle co z opowiadań kolegów i czytania na forum - więc oszczędź sobie.
tak to się możesz zwracać do swojego funfla. Poza tym chyba się nie zrozumieliśmy, ja też napisałem że jak Omega to tylko 2.5DTI więc sie nie napinaj, albo przyjedź kiedyś na spot do Brodnicy to sobie porozmawiamy.....otwórz więc sobie ten link chłopcze