Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega B FL diesel z jakim silnikiem ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
75 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2010 - 14:03

Witam

Zastanawiam się nad kupnem Omegi B FL diesel w kombi kiedy to nastąpi jeszcze nie wiem, narazie zastanawiam się jaki silnik wybrać :)
Mamy silniki 2.0 DTI, 2.2 DTI i 2.5 DTI. Wszystkie są produkcji BMW czy tylko ten 2.5 dti jak to jest ?
Zależy mi na silniku z którym bedzie najmniej problemów, w miare ekonomiczny i przyniesie najwięcej radości z jazdy i jak bedzie potrzeba to i zeby miał dobre kopyto :D Teraz mam 2.5 TD i jestem zadowolony tylko on ma o 20 koni mniej w porownaniu do B fl.
Ktoś się orientuje jakie jest prawdziwe spalanie na 100km w trasie i miescie w tych 3 silnikach ?
Nie wiem oco tu jeszcze pytać za każde wskazówki i opinie o tych silniczkach bede wdzięczny :)

Pozdrawiam Konrad

#2 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2010 - 14:10

Wszystkie są produkcji BMW czy tylko ten 2.5 dti jak to jest ?


tylko 2,5 dti, pozostałe mają więcej wspólnego z Isuzu

mam 2.5 TD i jestem zadowolony tylko on ma o 20 koni mniej w porownaniu do B fl.


W b fl też były 2,5 TD - do RM2000

największą wadą 2,0 i 2,2 jest brak pompy wspomagającej w zbiorniku, stąd częste awarie pompy. W tych silnikach nie było też automatycznej skrzyni biegów. Spalanie oscyluje w okolicach 6-7 l w trasie i około 8-9 l w mieście (zależy jak kto jeździ). Ogólnie fajne motorki, gdyby nie te pompy

2,5 DTI - nie mam opinii, ale jak czytałem po forum ludki sobie chwalą. Największy problem jest z blaszkami na kolektorze które w okolicach 180-200 tys przebiegu mogą odpaść i zrobić bałagan w silniku. Najprostszy sposób zapobiegnięcia temu jest je zdemontować. Spalanie - tu już nie podpowiem - może ten kto ma niech się wypowie.

Nie wiem co masz na myśli mówiąc o przyjemności z jazdy bo diesle ogólnie są dość dynamiczne, chociaż 2,0 to trochę za mało jak na omegę IMHO



 


#3 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 maja 2010 - 14:13

Witam

Zastanawiam się nad kupnem Omegi B FL diesel w kombi kiedy to nastąpi jeszcze nie wiem, narazie zastanawiam się jaki silnik wybrać :)
Mamy silniki 2.0 DTI, 2.2 DTI i 2.5 DTI. Wszystkie są produkcji BMW czy tylko ten 2.5 dti jak to jest ?
Zależy mi na silniku z którym bedzie najmniej problemów, w miare ekonomiczny i przyniesie najwięcej radości z jazdy i jak bedzie potrzeba to i zeby miał dobre kopyto :D Teraz mam 2.5 TD i jestem zadowolony tylko on ma o 20 koni mniej w porownaniu do B fl.
Ktoś się orientuje jakie jest prawdziwe spalanie na 100km w trasie i miescie w tych 3 silnikach ?
Nie wiem oco tu jeszcze pytać za każde wskazówki i opinie o tych silniczkach bede wdzięczny :)

Pozdrawiam Konrad


W Bfl do 2001r też był silnik 2.5TD 130km, także jeżeli chcesz 2.5DTI to szukaj po 2001. Tak samo jest zresztą z 2.2DTI

#4 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2010 - 15:29

W b fl też były 2,5 TD - do RM2000


No tak zapomniałem :)

największą wadą 2,0 i 2,2 jest brak pompy wspomagającej w zbiorniku, stąd częste awarie pompy. W tych silnikach nie było też automatycznej skrzyni biegów. Spalanie oscyluje w okolicach 6-7 l w trasie i około 8-9 l w mieście (zależy jak kto jeździ). Ogólnie fajne motorki, gdyby nie te pompy


skrzynie i tak chce manulaną więc nie ma problemu. Z tą pompą to troche lipa najbardziej zastanawiałem się właśnie nad silnikiem 2.2 dti i 2.5 dti. A jak często te pompy padają ? Bo stanąć gdzies w trasie z jej powodu bym nie chciał.

2,5 DTI - nie mam opinii, ale jak czytałem po forum ludki sobie chwalą.


No tutaj te blaszki to mysle że nie jest to aż taki problem jak pompy w 2.2.

W Bfl do 2001r też był silnik 2.5TD 130km, także jeżeli chcesz 2.5DTI to szukaj po 2001. Tak samo jest zresztą z 2.2DTI


2.5 TD odpada nie ma sensu brać to samo co mam teraz tylko w innej budzie :)

Silnieczek 2.0 najmniej mnie interesuje bo ma to tylko 100koni i mysle ze to mało jak na taki samochód.

Silnik 2.2 dti ma na plusie ze na pewno pali mniej, za to jest problem pompą. 2.5 dti bedzie palil więcej ale teoretycznie wychodzi ze moze byc mniej awaryjny i jakos silnik bmw bardziej do mnie przemawia, moze z przyzwyczajenia.

#5 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 28 maja 2010 - 09:41

Jak Opel to nie diesel, a jak już się uparłeś to tylko 2.5DTI ;)

#6 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 maja 2010 - 10:39

a dlaczego tylko 2,5 DTI - ja Ci powiem mam frotkę z 2,2 DTI i nie można narzekać - bardzo dobrze sobie radzi z taką masą, 2,2 DTI też sobie poradzi - jak kto kupuje diesla to raczej nie po to by szaleć jak bóg wie kto tylko jako rodzinne auto. Dobrze rozejrzyj się za 2,2 DTI lub wspomniane wyżej 2,5DTI i sam zdecyduj. Auto autu nie równe



 


#7 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 maja 2010 - 16:40

Jak Opel to nie diesel, a jak już się uparłeś to tylko 2.5DTI


Czemu nie diesel ? Jakieś plusy dla benzyny ? :)

jak kto kupuje diesla to raczej nie po to by szaleć jak bóg wie kto tylko jako rodzinne auto. Dobrze rozejrzyj się za 2,2 DTI lub wspomniane wyżej 2,5DTI i sam zdecyduj. Auto autu nie równe


Szaleć to tylko troche zimą a tak to do normalnej jazdy :) Rodzinne auto to też nie bedzie mam dopiero 18 lat i rodziny nie planuje zakladac :p

#8 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 maja 2010 - 16:52

Jak jesteś zadowolony z R6, którym teraz pomykasz, to szukaj 2.5DTI.
Jak masz dużo czasu, to w miesiąc znajdziesz. Jeśli nie to pół roku szukania.
W obu przypadkach plus paliwo na podróżowanie po kraju (celem oględzin).

#9 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 28 maja 2010 - 17:49

Mam 2.2 DTI i nie zepsuło się absolutnie nic przez prawie dwa lata. Ale auto pochodzi z w miarę pewnego źródła. Omegi z dieslem, a zwłaszcza 2.2DTI były kupowane po to żeby na siebie zarabiać, dlatego z założenia nie szukałem tego samochodu w Polsce, bo to co jest ściągane na handel to lipa i dlatego ludzie narzekają na pompy,nie ma się co dziwić, skoro samochody mają ok 300tys. przebiegu realnego i jeżdżą na kiepskim paliwie.
Jednak gdybym teraz miał wybierać to szukałbym 2.5DTI z ASB.

Mi kombi pali średnio:
na oponach 225/55R16 - 7,2l/100km (w tym duże miasto)
na oponach 235/45R17 - 7,7l/100km

minimalne spalanie w trasie (klima zawsze na auto)
5,9l/100km

#10 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 28 maja 2010 - 19:45

Mam 2.2 DTI i nie zepsuło się absolutnie nic przez prawie dwa lata. Ale auto pochodzi z w miarę pewnego źródła. Omegi z dieslem, a zwłaszcza 2.2DTI były kupowane po to żeby na siebie zarabiać, dlatego z założenia nie szukałem tego samochodu w Polsce, bo to co jest ściągane na handel to lipa i dlatego ludzie narzekają na pompy,nie ma się co dziwić, skoro samochody mają ok 300tys. przebiegu realnego i jeżdżą na kiepskim paliwie.
Jednak gdybym teraz miał wybierać to szukałbym 2.5DTI z ASB.

Mi kombi pali średnio:
na oponach 225/55R16 - 7,2l/100km (w tym duże miasto)
na oponach 235/45R17 - 7,7l/100km

minimalne spalanie w trasie (klima zawsze na auto)
5,9l/100km


Świetne wyniki spalania :)

#11 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 28 maja 2010 - 20:08

Świetne wyniki spalania :)


Wiesz, nie mam powodu żeby ściemniać. Staram się jeździć płynnie i jak najmniej używać hamulców. To jest klucz do niskiego spalania. Tak samo jak przewidywanie tego co się będzie działo. Aha no i tankuję praktycznie zawsze to "lepsze" (verva,dynamic vpower) paliwo.

Wracając do tematu to zdecydowanie zachęcam to 2,5DTI.

#12 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 maja 2010 - 20:56

Wiesz, nie mam powodu żeby ściemniać. Staram się jeździć płynnie i jak najmniej używać hamulców. To jest klucz do niskiego spalania. Tak samo jak przewidywanie tego co się będzie działo. Aha no i tankuję praktycznie zawsze to "lepsze" (verva,dynamic vpower) paliwo.

Wracając do tematu to zdecydowanie zachęcam to 2,5DTI.


Bardzo dobrze:D Też tak staram się jeździć i ludzie mi nie wieżą że 2.5TD pali mi po mieście ok 8 a na trasie sporo poniżej 7. Zawsze słyszę 2.5 - niemożliwe coś ściemniasz - a wystarczy stosować zasady ecodrivingu i paliwo zostaje i klocki wytrzymują bardzo długo. Sorry za OT.

Wracając do tematu to jeżeli diesel to moim zdaniem tylko 2.5.

#13 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 maja 2010 - 20:31

No to chyba już zadecydowane że silnik to bedzie 2.5 DTI :) Tylko musze jeszcze dokładnie poczytac o tych nieszczęsnych blaszkach kolektora ssącego.

Jeszcze mam jedno pytanie w silniczkach 2.2 dti mniej wiecej srednio co ile pada pompa ?

#14 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 29 maja 2010 - 20:57

Jeszcze mam jedno pytanie w silniczkach 2.2 dti mniej wiecej srednio co ile pada pompa ?


Oryginał pada dokładnie po 212 tys km, pierwsza naprawa starcza na kolejne 117 tys km - do zepsucia po drugiej naprawie nikt się jeszcze nie przyznał.

...a tak poważnie to nie da się przewidzieć.

Bierz 2,5 DTI. Mam taką od 2,5 roku i jedyne czego żałuję to to, że nie ma pod maską tego dieselka 3,0 bi-turbo z 535d :D

#15 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 30 maja 2010 - 12:13

Dlaczego 2.5DTI zamiast 2.2DTI? Ze wzgledu chociaż by na statystycznie większą problemowosc silników 2.2, przez większą moc, po frajdę z jazdy 6cio cylindrowcem i większą możliwość modyfikacji (chiptuningu) tej jednostki.

Jak się uparłeś kolego na diesla to trzeba celować np. w MB CDI, Opel to nie w dieslu ;)

#16 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 30 maja 2010 - 17:28

Jak się uparłeś kolego na diesla to trzeba celować np. w MB CDI, Opel to nie w dieslu ;)


To żeś teraz przyfasolił... :jump: Zamienił stryjek siekierkę na.....

Jeśli diesel w omedze to sprawdzona, chwalona konstrukcja BMW M57, która doczekała się wielu wariacji przez swoją wysoką jakość, niezawodność i klasę, którą reprezentuje. - 2,5DTI. :tank:

Ale równie dobrze możesz natrafić na 10 trupów 2,5DTI aż w końcu znajdziesz 2,2DTI - jeśli nie wadzi Ci charakterystyczny klekot diesla, który w 2,2 jest o wiele wyraźniejszy niż w 2,5, ryzyko padnięcia pompy bez ostrzeżenia - to można w to wchodzić..
Chociaż ja w życiu bym teraz nie kupił 2,2 kiedy 2,5 DTI są przetestowane, znane są bolączki tych silników (łatwe do wyeliminowania), a silnik daje tak dużą satysfakcję z jazdy.

#17 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 maja 2010 - 17:49

Ze swojego diesla ogólnie jestem zadowolony, jakiś tam strasznych awarii nie było.
Do przyszlego samochodu zadnych chipów nie bede wstawiac to na pewno.
A mercedesy w okolicach do 15tys są brzydkie jak dla mnie, szczegulnie wewnątrz samochodu.
Wracając do omegi w benzynie + lpg to troche mi butla przeszkadza w bagażniku.

#18 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 31 maja 2010 - 10:49

To żeś teraz przyfasolił... :jump: Zamienił stryjek siekierkę na.....

Jeśli diesel w omedze to sprawdzona, chwalona konstrukcja BMW M57, która doczekała się wielu wariacji przez swoją wysoką jakość, niezawodność i klasę, którą reprezentuje. - 2,5DTI. :tank:

Ale równie dobrze możesz natrafić na 10 trupów 2,5DTI aż w końcu znajdziesz 2,2DTI - jeśli nie wadzi Ci charakterystyczny klekot diesla, który w 2,2 jest o wiele wyraźniejszy niż w 2,5, ryzyko padnięcia pompy bez ostrzeżenia - to można w to wchodzić..
Chociaż ja w życiu bym teraz nie kupił 2,2 kiedy 2,5 DTI są przetestowane, znane są bolączki tych silników (łatwe do wyeliminowania), a silnik daje tak dużą satysfakcję z jazdy.

No stary, ja nie będę tutaj dyskutował czy lepsze rybki czy akwarium, fakt jest taki, ze jeśli diesel to MB i tyle. Kupując Opla w dieslu to jak kupowanie kota w worku, ty akurat jesteś zadowolony i daj ci Boże bezawaryjnej jazdy, ale to najprostszy sposób aby wpędzić sie w koszta. Kumpel też dużo patrząc na forum kupił diela 2.5TDS (odradzałem mu) bo to ani bezawaryjne, ani ekonomiczne. Był zachwycony jak to nie lata i jak pięknie chodzi. Minęły 3 tygodnie i czeka go poważny remont, gdzie włoży minimalnie 2tyś zł. Wymiana głowicy i osprzętu. A teraz napisz średnie spalanie swojej maszyny, tylko bez ściemy. Nie negujesz chyba że utrzymanie diesla jest wiele droższe od benzyny, zwłaszcza w tych czasach gdzie bardzo podniosły sie koszta eksploatacji klekota.

I żeby nie było, jak już pisałem, jeśli ja kupował bym DTI to tylko 2.5.

#19 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 31 maja 2010 - 18:09

No stary, ja nie będę tutaj dyskutował czy lepsze rybki czy akwarium,


może faktycznie nie pisz, bo temat tyczy się diesla a Ty z tego co pamiętam dwie benzynki miałeś jak do tej pory -więc co Ty możesz wiedzieć o omedze w dieslu? Tyle co z opowiadań kolegów i czytania na forum - więc oszczędź sobie.

fakt jest taki, ze jeśli diesel to MB i tyle.


:) fakt poparty jakimiś argumentami? stawiasz CDI merola nad M57 od bejki? :)

....otwórz więc sobie ten link chłopcze

http://www.ukipme.co...previous04.html

1999-2002 - cztery lata z rzędu M57 (ten sam co siedzi w omedze) zdobywał tytuł silnika roku,
2005-2006 - znowu M57 - oczywiście zmodyfikowany

ile razy tam widzisz silnik mercedesa?

...i bynajmniej nie chodzi mi tu tylko o jakiś ranking - jednak jest to na pewno mocniejszy argument niż "kolega mi opowiadał" i jak by nie patrzeć każdy silnik ma równe szanse - wyklucza to błędy oceny awaryjności na podstawie licznika (który najczęściej jest kręcony) lub różnego traktowania silników.

Kupując Opla w dieslu to jak kupowanie kota w worku, ty akurat jesteś zadowolony i daj ci Boże bezawaryjnej jazdy, ale to najprostszy sposób aby wpędzić sie w koszta.


Dziękuję za życzenia :) A co do sposobów na wydawanie pieniędzy - znam wiele, ale z autami jakoś mi się dobrze układa (tfu-tfu)

Kumpel też dużo patrząc na forum kupił diela 2.5TDS (odradzałem mu) bo to ani bezawaryjne, ani ekonomiczne. Był zachwycony jak to nie lata i jak pięknie chodzi. Minęły 3 tygodnie i czeka go poważny remont, gdzie włoży minimalnie 2tyś zł. Wymiana głowicy i osprzętu.


...kumpel...no no rozumiem... - a dwa, nie porównuj TDS-a do CDI a juz tym bardziej do M57.

A teraz napisz średnie spalanie swojej maszyny, tylko bez ściemy. Nie negujesz chyba że utrzymanie diesla jest wiele droższe od benzyny, zwłaszcza w tych czasach gdzie bardzo podniosły sie koszta eksploatacji klekota.


Spalanie - jasne - 7,5l/100 bez klimy prędkościach 130-140km/h - przeloty przez miasta oczywiście wolniej, częste wyprzedzania ;) 10% miasta, reszta trasa - inaczej nie eksploatuję omegi (ani jednego zbiornika nie wyjeździłem w mieście), więc nic innego nie powiem.

Awarie? A co to?


...temat prosty - 2,5 DTI :)

#20 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 01 czerwca 2010 - 11:38

może faktycznie nie pisz, bo temat tyczy się diesla a Ty z tego co pamiętam dwie benzynki miałeś jak do tej pory -więc co Ty możesz wiedzieć o omedze w dieslu? Tyle co z opowiadań kolegów i czytania na forum - więc oszczędź sobie.

Forum i opowiadania ludzi tutaj znających się na rzeczy skutecznie mnie od tego pomysłu (Omega w dieslu) odsunęły kiedy imałem się z zamiarem kupna FLki. Moze bym się skusił gdyby to były 3l.

....otwórz więc sobie ten link chłopcze

tak to się możesz zwracać do swojego funfla. Poza tym chyba się nie zrozumieliśmy, ja też napisałem że jak Omega to tylko 2.5DTI więc sie nie napinaj, albo przyjedź kiedyś na spot do Brodnicy to sobie porozmawiamy.