Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Automat czy manualna


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
70 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 marca 2007 - 23:19

po to zaplacilem 76 pln za 1 wymiane i gapilem sie mechaniora na lapy zeby nastepna zrobic samemu bo juz wiem co i jak :) Jak admin zroia dzial porady to zamieszcze manual :)


Gdyby miał miejsce to moze i bym zrobił, jednak robota brudna i wymagająca kanału/podnośnika, zeby zrobić to w jakis sensownych warunkach (zdjęcie misek, wyjecie filtra)

#42 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 marca 2007 - 23:20


po to zaplacilem 76 pln za 1 wymiane i gapilem sie mechaniora na lapy zeby nastepna zrobic samemu bo juz wiem co i jak :) Jak admin zroia dzial porady to zamieszcze manual :)


Gdyby miał miejsce to moze i bym zrobił, jednak robota brudna i wymagająca kanału/podnośnika, zeby zrobić to w jakis sensownych warunkach (zdjęcie misek, wyjecie filtra)



dokladnie. musi byc kanal a jeszcze lepiej podnosnik. pozatym po zwaleniu misek wymagana sterylnosc i zadnych przewiewow




 


#43 OFFLINE   szoi

szoi
  • 11 postów
  • Dołączył: 04-04-2007
  • Skąd: Kościerzyna

Napisany 04 kwietnia 2007 - 08:52

Nigdy nie chciał bym automatu i nie wiem co by gadać hi hi ..

nie ma go i nie ma... ale jak cos napisze to się pochlastać można.... :razz: :razz: :razz: :mrgreen:

Ale zaraz zaraz Giskard ile zapłaciłeś za wymianę za jedną blaszkę w automacie

450zł zdaje się i był to ślizg pompy ASB więc poważna sprawa... :???: ryzyko wkalkulowane w zawód itd itp... jestem skłonny ponosic to ryzyko za niesamowity i nieopisany wręcz rewelacyjny komfort jazdy....
:kumple: :kumple: :kumple:

Ja mam Vectre B automat i myślę teraz o omie C 2.5DTI z automatem.
A 450 PLN to tanio za naprawę. Niech lepiej użytkownicy manuala napiszą ile kosztuje wymiana kompletnego sprzęgła :diable: Wtedy porównamy koszty.

Dla mnie tylko i wyłącznie automat

#44 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2007 - 09:29

szoi, święta prawda, utrzymanie automatu nie jest aż tak drobie, no i silnik jest mniej wysilony, więc teoretycznie kupno autka z automatem to oszczędność , bo mniej kasy wydamy na remonty.
A tak z doświadczenia, mam Vectrę manualą i Omegę automat, ciężko to porównać, moim zdaniem ręcznie człowiek jest w stanie lepiej wykorzystać potencja, który posiada motor, ale z drugiej strony, to taką potrzebę ma się kilka razy w roku, reszta to w miarę spokojna jazda, do której automat nadaje się idealnie


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#45 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2007 - 09:50

Ja sie tak zastanawiam nad tym wysileniem silnika manual vs ASB

Bo niebardzo rozumiem z czego ma wynikać mniejsze wysilenie silnika.
To, ze przy ruszaniu nie startuje sie z wysokich obrotów w przypadku ASB to jasne - ale czy dostaje wtedy bardziej silnik czy sprzęgło .. to już inny problem.

Ja zaś widze kwestie dodatkową w przypadkku ASB.

Wyobraźcie sobie jedziecie za samochodem, chcecie go wyprzedzić, miejsca jest tak sobie - ani mało, ani duzo. W manualu zwykle naciska sie na gaz, ew, zrzuca z 5 do 4 i pedał.
W ASB ... nierzadko wpadnie 2 bieg a obrotomierz dojdzie do 5-6kRPM. W manuali praktycznie NIGDY mi sie to nie zdarzało, bo jakoś nigdy nie lubiłem kręcić tak silnika.
ASB robi mi to b. często i w zasadzie nie mamy na to wpływu. Jadąc z Boomirem z Sopotu nawet stwierdzilibyśmy, ze przydałaby sie blokafa IV biegu, tak, zeby przy wcisnięciu gazu ASB nie redukowała w ogole. Mocy i momentu starczy na normalne wyprzedzenie ... ale nie ... On (automat) musi po swojemu i poszedł do III albo II a z Omegi robi sie torpeda.
Powiecie, mozna mniej dodać gazu - niby tak, ale czy aby napewno?
Jak zostałby na IV musiałbym wcisnąć mocniej gaz i efekt byłby ten sa, co w ASB przy lżejszym dodaniu gazu.
Niestety odruchy to odruchy ... i jak już zredukuje to już za późno.

Generalnie wiec nie jestem do konca przekonany kiedy silnik dostaje bardziej w dupe - czy z ASB czy bez niej. Pomijam kwestie dzieciaków kręcących bączki, palących gume itp. W normalym użytkowaniu Piterek - il razy dokręciłeś Vectre w manualu do czerwonego na obrotomierzu, a ile razy w Omedze z ASB ?

#46 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 kwietnia 2007 - 09:57


po to zaplacilem 76 pln za 1 wymiane i gapilem sie mechaniora na lapy zeby nastepna zrobic samemu bo juz wiem co i jak :) Jak admin zroia dzial porady to zamieszcze manual :)


Gdyby miał miejsce to moze i bym zrobił, jednak robota brudna i wymagająca kanału/podnośnika, zeby zrobić to w jakis sensownych warunkach (zdjęcie misek, wyjecie filtra)



dokladnie. musi byc kanal a jeszcze lepiej podnosnik. pozatym po zwaleniu misek wymagana sterylnosc i zadnych przewiewow


dokładnie maseczka na twarz ,rekawiczki chirurgiczne, tylko rączki wysterlizować :smiech:
jak ma ktos troche pojęcia to wcale nie jest to takie trudne,
tylko jak napisał Cita kanał lub podnośnik bez tego ani rusz.

#47 OFFLINE   szoi

szoi
  • 11 postów
  • Dołączył: 04-04-2007
  • Skąd: Kościerzyna

Napisany 04 kwietnia 2007 - 12:54

Wyobraźcie sobie jedziecie za samochodem, chcecie go wyprzedzić, miejsca jest tak sobie - ani mało, ani duzo. W manualu zwykle naciska sie na gaz, ew, zrzuca z 5 do 4 i pedał.
W ASB ... nierzadko wpadnie 2 bieg a obrotomierz dojdzie do 5-6kRPM. W manuali praktycznie NIGDY mi sie to nie zdarzało, bo jakoś nigdy nie lubiłem kręcić tak silnika.
ASB robi mi to b. często i w zasadzie nie mamy na to wpływu. Jadąc z Boomirem z Sopotu nawet stwierdzilibyśmy, ze przydałaby sie blokafa IV biegu, tak, zeby przy wcisnięciu gazu ASB nie redukowała w ogole. Mocy i momentu starczy na normalne wyprzedzenie ... ale nie ... On (automat) musi po swojemu i poszedł do III albo II a z Omegi robi sie torpeda.
Powiecie, mozna mniej dodać gazu - niby tak, ale czy aby napewno?
Jak zostałby na IV musiałbym wcisnąć mocniej gaz i efekt byłby ten sa, co w ASB przy lżejszym dodaniu gazu.
Niestety odruchy to odruchy ... i jak już zredukuje to już za późno.

Generalnie wiec nie jestem do konca przekonany kiedy silnik dostaje bardziej w dupe - czy z ASB czy bez niej. Pomijam kwestie dzieciaków kręcących bączki, palących gume itp. W normalym użytkowaniu Piterek - il razy dokręciłeś Vectre w manualu do czerwonego na obrotomierzu, a ile razy w Omedze z ASB ?

Przy jeździe z ASB trzeba mieć po prostu lżejszą nogę. Jak depniesz w gaz mocno to zadziała kickdown i zwali tyle biegów ile może, a jeśli dodasz gazu spokojnie to nie zredukuje - wszystko to po prostu technika jazdy. I uwierz że w manualu częściej zdarzało mi się wkręcić auto w czerwone pole niż w automacie.

#48 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2007 - 14:19

Przy jeździe z ASB trzeba mieć po prostu lżejszą nogę. Jak depniesz w gaz mocno to zadziała kickdown i zwali tyle biegów ile może, a jeśli dodasz gazu spokojnie to nie zredukuje - wszystko to po prostu technika jazdy. I uwierz że w manualu częściej zdarzało mi się wkręcić auto w czerwone pole niż w automacie.


ale ja nie mówie o KickDownie, a o redukcji bez niego.

Nie masz większego wpływu na zmieny biegów w ASB i dużo częściej zmienia On biegi niż ja zmieniałem w manualu. A w 3,0 V6 przypuszczam ze robiłbym to jeszcze rzadziej, bo co jak co, ale elastyczny on jest wystarczająco.
I tak jak jeździłem manualem z 2,0 tak nie przypominam sobie ile razy dokręciłem ją do czerwonego ... ale nie wiecej niż kilka razy - a 3,0 w automacie ... przynajmniej raz dziennie.

Co do techniki jazdy ... chyba zdążyłęm sie już nauczyć :p

#49 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2007 - 14:27

Omkę dokręciłem może 2, 3 razy - poważnie :!:
Vectrę, co najmniej 2,3 razy ........ ale dziennie :D


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#50 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 kwietnia 2007 - 14:33

Nie masz większego wpływu na zmieny biegów w ASB i dużo częściej zmienia On biegi niż ja zmieniałem w manualu. A w 3,0 V6 przypuszczam ze robiłbym to jeszcze rzadziej, bo co jak co, ale elastyczny on jest wystarczająco.
I tak jak jeździłem manualem z 2,0 tak nie przypominam sobie ile razy dokręciłem ją do czerwonego ... ale nie wiecej niż kilka razy - a 3,0 w automacie ... przynajmniej raz dziennie.


Mam takie odczucia ze 3.0 V6 -lubi wysokie obr i szybciej wkreca sie na czerwone pole niz 2.0 16V.
Troche mocniej po gazie np. na 2 i w sekundzie wchodzi na okolo 5000 obr.

Ja mam manuala , ale duzo jedzilem automatem 3.2 i ta redukcja kickdown gdzie wskakuje na wysokie obroty robi swietne wrazenie. Skrzynia automat w omedze jest kapiatalna. Wystarczy ja tylko wyczuc.

#51 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 kwietnia 2007 - 14:59

Skrzynia automat w omedze jest kapiatalna. Wystarczy ja tylko wyczuć.

:brawo: :brawo: :brawo:

kikdałn... to tylko w ostateczności.... staram się operować gazem tak żeby redukował i heja do przodu.....

#52 OFFLINE   jedros1

jedros1

    Mondeo Driver MK III Rs

  • 132 postów
  • Dołączył: 29-09-2006
  • Skąd: Nowy Dwór Maz / Warszawa

Napisany 13 kwietnia 2007 - 16:50

No dobra :mrgreen: A do 2.2 DTi to lepsiejsza Manualna czy automatyczna???? :komp: :peace: :hehe: :hehe: :hehe:
[you:6dd337b636]Zajrzyj TU koniecznie

Kupię Opla Omegę 2.2 DTi Rocznik 2002 - 2003

#53 OFFLINE   szoi

szoi
  • 11 postów
  • Dołączył: 04-04-2007
  • Skąd: Kościerzyna

Napisany 16 kwietnia 2007 - 07:28

Automatyczna

#54 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 kwietnia 2007 - 15:27

tylko automatyczna nie ważne do jakeigo motoru.... tzn. napewneo nie do 2.0... :hehe:

#55 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 kwietnia 2007 - 15:34

tylko automatyczna nie ważne do jakeigo motoru.... tzn. napewneo nie do 2.0... :hehe:



a Lord ma i jakos zyje , jaki by silnik nie byl to da rade jezdzic ;)

#56 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2007 - 15:38

No dobra :mrgreen: A do 2.2 DTi to lepsiejsza Manualna czy automatyczna???? :komp: :peace: :hehe: :hehe: :hehe:

Jedrus takich osób jak Giskard to nie słuchaj sie wogóle, bo potem bedziesz więcej stał i marudził niz jeździł. :mrgreen:

#57 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 kwietnia 2007 - 19:50

No dobra :mrgreen: A do 2.2 DTi to lepsiejsza Manualna czy automatyczna???? :komp: :peace: :hehe: :hehe: :hehe:

Jedrus takich osób jak Giskard to nie słuchaj sie wogóle, bo potem bedziesz więcej stał i marudził niz jeździł. :mrgreen:


dziadzia... :guns: :guns: :guns: :bud: :bud: :bud:

#58 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2007 - 23:06

tylko automatyczna nie ważne do jakeigo motoru.... tzn. napewneo nie do 2.0... :hehe:

a Lord ma i jakos zyje , jaki by silnik nie byl to da rade jezdzic ;)

Bo trzeba umieć wykorzystać to co się ma, a nie onanizować się dużą pojemnością ;)

:piwo:

#59 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 kwietnia 2007 - 06:36

No dobra :mrgreen: A do 2.2 DTi to lepsiejsza Manualna czy automatyczna???? :komp: :peace: :hehe: :hehe: :hehe:


jeżeli chcesz raczej jeździć spokojnie to automat ,natomiast jeżeli chcesz ruszać ze świateł z piskaczem to manual.
No i jeżeli będziesz sam jeździł to spokojnie manual ,ale jeżeli bedzie jeszcze jeździła kobitka to tylko manual.

#60 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 kwietnia 2007 - 07:08

No i jeżeli będziesz sam jeździł to spokojnie manual ,ale jeżeli bedzie jeszcze jeździła kobitka to tylko manual.

Sugerujesz, że kobiety nie potrafią jeździć automatem?