Automat czy manualna
#1 OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 14:45
Prosze wiec o Wasze opinie na temat tej skrzyni.
#2 OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 14:49
Zwykle jak sie psuje ASB to nie na amen tylko coś drobnego.
Jesli będzie o nią dbał, przestregał zasad użykowania, a jak będzie coś nie tak to nie będziesz jeździł do konca tylko za wczasu usuniesz niedomaganie .. to przeżyje nie jednego manuala.
#3 OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 14:52
Kupuj automat i pochwal się nowym nabytkiem :grin:
pzdr.
#4 OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 17:46
Dzien zakupu pierwszej omegi sie zbliza :mrgreen: , wiadomo juz ze bedzie to diesel 2.2 dti albo 2.5 td, ale pojawil sie kolejny dylemat. Automat czy manual : . Osobiscie wolałbym automat, ale troszke sie boje co bedzie jak sie popsuje.
Prosze wiec o Wasze opinie na temat tej skrzyni.
tylko automat.
#5 OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 17:56
jazda jest rewelacyjna... jeździć, dbać, głaskać... i bedzie śmigać...
P.S.
też maiłem te obawy... znikneły zara po tym jak się przejechałem...
#6 OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 18:21
#7 OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 18:57
#8 OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 19:18
Ale w V6, zwłaszcza 3,0 .. ale i w dieselku 2,5 - IMO to bardzo dobry wybór.
#9 OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 20:14
Mam ASB i w nie zamienię się na żadną inną skrzynię...
(poza pełną sekwencją... - ale to już nie w Omci.. :grin: )
#10 OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 20:22
Zwolenników automatu jest jak narazie mniej niz przeciwników.
Wszystko też zależy od tego na jak długo zamierza mieć omege. Bo automata trudniej jednak później sprzedać niz manuala.
Ja nie mam automata, ale mogę powiedzieć jedno że jak już konkretnie coś w niej poleci to pozostanie juz wymiana na inną ze szrotu lub wstawienie manuala, ponieważ koszty naprawy są wiele wieksze niż w manualu i automata nie każdy jest w stanie naprawic.
Moim zdaniem automat nie jest zły, ale jeśli poprzedni właściciel był normalnym użytkownikiem tego auta.
#11 OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 20:32
dziadzia zmieniaj.... :pad: :pad: :pad: :razz: :razz: :hehe:że automat to dla leniwych oraz ułomnych i nawet niemowle poprowadzi
1. nie tzreba ciągle naciskac sprzegła zmieniac(wajchowac w te i na zad) dźwignią zmainy biegów.
2. w mieście niopisany wręcz komfort swoboda ruchu
3.nie występuje zajwisko szarpania przy zmianiebiegów(czego nie cierpiałem)
4.nie da się zajeżdzić silnika... chyba ze na "N" :mrgreen:
#12 OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 20:36
Zapodajcie mu konkretne sprawy jakie są plusy i minusy skrzyń automatycznych, a nie tylko info, że wyłącznie automat i nic więcej.
.
moge obmacywac pasażerke i nie martwić sie, ze w pewnym momencie bede musiał zabrać rękę z jej ud żeby zmienić bieg:P
#13 OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 20:36
Oczywiscie masz racje, co do użytkowania, ale jak to mówią są plusy i minusy automata.
Ty napisałeś o plusach i jest OK, ale może napiszcie też o minusach tych skrzyń. Nikt mi nie wmówi, że nie maja minusów. A właśnie coś komus proponując należy pisać o jednym i drugim.
Kuba to jak Beniek jeszcze kupi sobie z tempomatem to jadąc autobaną w Niemczech to będzie mogł nawet sobie pobzykać.moge obmacywac pasażerke i nie martwić sie, ze w pewnym momencie bede musiał zabrać rękę z jej ud żeby zmienić bieg:P
#14 OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 20:44
- zmiana biegów przy ruszaniu... i zmiana na wsteczny po zatrzymaniu.... trzeba zawsze odczekaz aż mnieni... ale komu się spieszy...
dziadzia...
przytocze usłayszane ostatnio(wczoraj) na CB powidzenie kierowców TIRów...
gdzie się spieszysz...pamiętaj zawsze zdążysz się spóźnić...
:hehe:
pozdr
#15 OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 20:47
Kuba to jak Beniek jeszcze kupi sobie z tempomatem to jadąc autobaną w Niemczech to będzie mogł nawet sobie pobzykać.moge obmacywac pasażerke i nie martwić sie, ze w pewnym momencie bede musiał zabrać rękę z jej ud żeby zmienić bieg:P
jeszcze musiałby zamontować komputer pokłądowy z "knight rider'a' ...
Tak jak w omie był TID, MID .. tam był KID
ps. a powaznie-mercedes czy BMW testowało system trzymający auto na pasie ruchu po ocenie wizualnej namalowanych pasów.
A poważnie - automat naprawde jest wygodny, zwłaszcza w mieście. A jesli do tego pracuje dobrze (w odpowiednim momencie zmienia biegi w góre i w dół, mysli za Ciebie, stara sie trzymać odpowiednie obroty itp) .. to nie widze powodu posiadania manuala.
Jedyna róznica jest taka, ze nie wystartujesz automatem tak jak manualem - ale czy omega służy do szybkich startów?
Ponad to - wberw pozorom automat szybciej zmienia biegi niż kierowca w manualu - co oznacza, ze wygrywasz ganiając sie z kimś.
Jelsi to nie jest omega 2,0, której porpstu brakuje mocy do automatu, to naprawde nie widze plusów manuala. Mojej w życiu nie zamieniłbym na manual - bo mimo, ze lubie auta, lubie sie nimi bawić, delektować jazdą to nie widze potrzeby wachlowania biegami, skoro auto moze to zrobić za mnie i to w naprawde przyzwoity sposób.
#16 OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 21:19
#17 OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 21:32
ojciec miał peugeota 405 w automacie 2.0B(skóra, klima :mrgreen: ) i bardzo ładnie chodził, jeżeli jechało się spokojnie, to pracował na naprawde małych obrotach, ale jak się dociskało pedał do podłogi to kreska obrotomierza zachaczała aż o czerwone pole :grin: , jedyny minus automatu to troche wieksze spalanie( jak manualem jedziesz to zjeżdzając np. z górki wyrzucasz na luz, a samochód toczy się oszczędzając paliwo, w automacie trzymasz noge cały czas na gazie), więcej minusów nie stwierdzono. Mielismy jeszcze kilka lat temu honde accord z 86 w automacie, to była machina( automat zmieniał biegi jak stara babka :mrgreen: ), ruszyć się nie dało normalnie, trzeba było z blokady pierwszego biegu, ale to tylko dlatego, że kupywaliśmy od chłopaka mającego chyba z 20 lat :razz:
kolego twoj sposob na oszczednosc to niestety nie sprawdza sie przy samochodach z wtryskiem. poczytaj troche odnosnie dzialania takich silnikow (hint - szukaj cut-off) ale fakt faktem automat bedzie troche wiecej palil ale silnik na automacie nie dostaje tak w dupe jak na manualu
#18 OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 21:38
prawda - wynika to ze sprawności sprzęgła, a dokłanie z jego poślizgujedyny minus automatu to troche wieksze spalanie
( jak manualem jedziesz to zjeżdzając np. z górki wyrzucasz na luz,
bzudra w doatku niezgodnia z prawidłową techniką jazdy. Ponad to - stwarzająca niebezpieczeństwo.
Dlaczego ludzie nie chcecie jeździć technicznie prawidłowo
Kolejna bzdura (w ogólności - nie będziemy rozpatrywać różnego rodzaju systemów zasilania paliwem. Mówimy o Omedze z wtryskiem paliwa)a samochód toczy się oszczędzając paliwo,
Auto pali wiecej na biegu jałowym, niż hamując silnkiem. Wiec nie tylko nie oszczędzasz, ale i jedziesz niebezpiecznie.
Kolejna bzdura. Niby dlaczego mam trzymać cały czas na gazie.w automacie trzymasz noge cały czas na gazie),
Tak samo hamuje silnikiem, tyle, ze mniej skutecznie, bo na najwyższym z mozliwych biegów + poślizg sprzęgła.
Znaczy sie mało wiesz o ASB, choć z punktu widzenie zwykłego użytkownika - tak jak powiedzialem wyżej - ASB jest fajniejszym rozwiązaniem niż manual, kiedy silnik ma wystarczającą moc.więcej minusów nie stwierdzono.
#19 OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 21:40
jedyny minus automatu to troche wieksze spalanie
dla mnie wielkość ta jest niemierzalna... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
w automacie trzymasz noge cały czas na gazie
ja tam czasem zdejmuje noge z gazu.... spalanie chwilowe pokazuje 0.0l/100km
:mrgreen:
#20 OFFLINE
Napisany 21 marca 2007 - 23:05
więc duży plus dla automata w omedze to szybkość zmiany biegów oraz duża płynność pracy
Ja zachorowałem na ASB :mrgreen:
ps. jedno mnie interesi. W różnych publikacjach są sprzeczne dane odnośnie przyśpieszenia omeg od 0 do 100km/h. Raz można znaleźć info, że np MV6 z ASB ma taki sam czas jak manual, a innym razem, że manual jest szybszy o 0,5 sek. Dotyczy to wszystkich silników omegi.
jak jest realnie??