Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana termostatu w V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
190 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 października 2009 - 11:31

Ale koła zęmbate, pompę wody i blachę trzeba jeszcze zdjąć. Kolektora nie ma potrzeby ruszać.

#42 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 października 2009 - 13:17

ups, ja tylko z rozrządem robię , a się wkurzam że tyle rozbierania :)

#43 OFFLINE   matys0644

matys0644
  • 212 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 17 października 2009 - 19:14

ja przy remoncie silnika pokusiłem się na wymianę termostatu i zakupiłem Wahlera(ale założyłem tylko jego wkład bez obudowy) i cóż po 2 m-cach czyli do teraz jak przyszły chłodne dni autko po 7km czyli jakieś 20min jazdy łapie 80*C więc prostym sposobem odpaliłem zimne auto i czekam kiedy rura od termostatu zacznie się grzać i ku mojemu xdziwieni wskazówka lekko drgneła a rura zaczęła robić się już ciepła :mad:
i tu moje pytanie jaki termostat polecacie,bo już nerwicy dostaję

#44 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 października 2009 - 19:26

Do termostatu nie trzeba zdejmować rozrządu ,pompy wody, blachy ........ - wystarczy zdjąć kolektor ssący i masz dojście do dwóch śrub od termostatu , odkręcasz je później tą śrubę od rury termostatu i masz go na zewnątrz , montaż w odwrotnej kolejności
Powodzenia

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#45 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 października 2009 - 19:30

Do termostatu nie trzeba zdejmować rozrządu ,pompy wody, blachy ........ - wystarczy zdjąć kolektor ssący i masz dojście do dwóch śrub od termostatu , odkręcasz je później tą śrubę od rury termostatu i masz go na zewnątrz , montaż w odwrotnej kolejności
Powodzenia


problemem moze byc tylko rura od termostatu ktora czesto nie chce nawet drgnac




 


#46 OFFLINE   Adriann89

Adriann89
  • 14 postów
  • Dołączył: 12-10-2009

Napisany 19 października 2009 - 12:30

jaką powinna mieć temperaturę omega b 3.o? Przy jakiej powinien się otworzyć termostat?

#47 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 października 2009 - 13:01

Z tego co pamietam z ksiazki "Sam naprawiam ..." poczatek otwarcia 92 st. koniec 107 st.
Wysokosc temp. w trakcie pracy silnika zalezna jest od wielu czynnikow:
- czystosci ukladu (zakamienienie),
- sprawnosci pomp plynu (mechanicznej i elektrycznych) - czy wymuszaja obieg,
- sprawnosci korka wlewu - czy utrzymuje nadcisnienie,
- poziomu ogrzewania kabiny.
Przy sprawnym ukladzie, powinna oscylowac miedzy od 92 nawet do 100 st. latem.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#48 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 października 2009 - 16:55

Panowie to jeszcze uściślając , jaki termostat kupić , bo skoro mam wszystko na górze , a coś miałem wrażenie , że latem za wysoko , a teraz za nisko .... to te kilka złotych mnie nie zbawi

#49 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 października 2009 - 16:59

Z tego co pamietam z ksiazki "Sam naprawiam ..." poczatek otwarcia 92 st. koniec 107 st.

82 stopnie tak jakby coś.

#50 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 października 2009 - 17:21

82 stopnie tak jakby coś.


nie wprowadzaj w blad. mariusz dobrze napisal 92 stopnie. 82 miales w czesci diesli a pytanie bylo o benzyny


biszek - www.termot.com.pl

jesli masz oryginalna obudowe to mozesz sam wklad wymienic




 


#51 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 października 2009 - 17:35

tak mam oryginalna obudowę , a jako że ostatnio przy temp zew u mnie pokazywało długo poniżej , a później kolo 90 , więc nie ma się co zastanawiać, w lecie miałem dokładnie odwrotnie tak jakby się z kolei nie otwierał i blokował obieg , wyciągnąłem pompę - wygląda na ok
beast dzieki za namiar :)

własnie sobie do gorącej wody włożyłem ( termostat oczywiście) i niestety zaczyna się otwierać poniżej 70 st C więc dobrze diagnozowałem , cholera tylko dlaczego wszystko teraz

#52 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 października 2009 - 19:55

bo jak się coś psuje to parami hehehe...
spoko przede mną wymiana paska rozrządu no i oczywiście termostat też mi padł ...
Osobiście mam problem z zakupem termotu.
W sklepie oferują - uniwersalną wkładkę Walera 56zł.

#53 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 października 2009 - 20:12

bo jak się coś psuje to parami hehehe...
spoko przede mną wymiana paska rozrządu no i oczywiście termostat też mi padł ...
Osobiście mam problem z zakupem termotu.
W sklepie oferują - uniwersalną wkładkę Walera 56zł.


napisz albo zadzwon do termotu - przysla ci.




 


#54 OFFLINE   matys0644

matys0644
  • 212 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 października 2009 - 16:45

no i wymieniłem dzisiaj termostat i wszystko ładnie do temp.90*C a jak już ją osiągnie włączają się wszystkie trzy wentylatory te dwa z przodu od klimy i ten na chłodnicy wody,a jak się wyłączą mam temp. 80*C wydaje mi się,że tak nie powinno być :mad:

#55 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 października 2009 - 17:03

no i wymieniłem dzisiaj termostat i wszystko ładnie do temp.90*C a jak już ją osiągnie włączają się wszystkie trzy wentylatory te dwa z przodu od klimy i ten na chłodnicy wody,a jak się wyłączą mam temp. 80*C wydaje mi się,że tak nie powinno być :mad:


czujnik moze przeklamywac - sprawdz faktyczna temperature plynu




 


#56 OFFLINE   matys0644

matys0644
  • 212 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 października 2009 - 17:05

odkręcić zbiorniczek i wsadzić termometr??
czy jest jakiś inny sposób,a to jest ten czujnik na wsuwkę do którego taki wspaniały dostep

#57 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 października 2009 - 19:00

tylko trzymaj auto na lekkich obrotach , żebyś widział że płyn w zbiorniczku się miesza.
Ale czy dobrze zrozumiałem , wentylatory wszystkie naraz się włączają ?, tak raczej nie powinno być, każdy się chyba włącza przy innej temperaturze. Jak sprawdzasz to zwróć uwagę żebyś klimy nie miała włączonej :)
Zaraz na pewno koledzy bardziej rozeznani w temacie Cie tu uświadomią odnośnie tych temperatur :)

#58 OFFLINE   matys0644

matys0644
  • 212 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 21 października 2009 - 12:46

a więc dzisiaj na kompie sprawdziłem temperaturę i w momencie jak mam na wskaźniku 85*C to na kompie 93-4*C czyli wina tkwi w zegarach bo komputer dostaje sygnał od czujnika dobrze rozumiem?
Jeśli tak to muszę zmienić zegary czy da się sam wskaźnik?

#59 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 października 2009 - 12:59

a więc dzisiaj na kompie sprawdziłem temperaturę i w momencie jak mam na wskaźniku 85*C to na kompie 93-4*C czyli wina tkwi w zegarach bo komputer dostaje sygnał od czujnika dobrze rozumiem?
Jeśli tak to muszę zmienić zegary czy da się sam wskaźnik?


na kompa i na zegary sa 2 rozne czujniki. co wymienic ? jak masz licznik to podmien z kims - bedziesz wiedzial - nawet z angola zaloz do testow




 


#60 OFFLINE   matys0644

matys0644
  • 212 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 21 października 2009 - 13:14

no właśnie nie mam nikogo kto ma Omegę :mad:
beast a ten co podaje sygnał na zegary gdzie się znajduje,bo przy remoncie głowic zmieniałem ten na tym wygiętym łączniku