Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Samodzielny montaż instalacji opartej na STAG 300+


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
135 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 15 listopada 2009 - 23:01

Witam posiadam w mojej klusce instalację II gen. mam już dość strzelania które rozwala mi dolot, ciągłych niespodzianek związanych z jazdą na gazie i spadku mocy. Jednocześnie skończyła mi się legalizacja na butlę, więc chce wywalić wszystko i samodzielnie zamontować nową instalację opartą na STAG 300+, ponieważ w wyniku przeszukania forum to nr 1. I tu powstają pytanie czy jest to wykonalne ?? Gaz mam wbity w dowód, więc już chyba nikogo nie obchodzi co mam pod maską i kto to zakładał ?? Na początku miałem obawy co do wiercenia w kolektorze ale po przejrzeniu tego linku http://www.myomega.o...szekolektor.htm rozjaśniło mi się to znacznie. Tyle, że wyczytałem aby wiercić z lewej strony. Wybrałem gotowy zestaw z alledrogo (http://moto.allegro...._magic_jet.html)
* kontroler wtrysku gazu STAG 300 6 PLUS
* wiązka emulatora z wtyczkami typu Europa (Bosch),
* panel sterowania z pełnym wskazaniem poziomu gazu,
* czujnik ciśnienia i podciśnienia
* czujnik temperatury gazu
* czujnik temperatury reduktora
* wskaźnik poziomu gazu z wiązką,
* buzer
* oprogramowanie.
* drobne elementy montażowe,
* instrukcja montażu
* listwa wtryskowa MAGIC JET
* reduktor SCORPION ST o mocy 240KM
...czy w waszym odczuciu będzie to dobry zestaw do MV6 ?? Do tego chcę kupić butlę STAKO taką jak mam czyli 65L i wielozawór tylko nie wiem jeszcze jaki oraz miedz fi 8. Czy podłączenie elektryki STAGa jest problematyczne i wymaga skomplikowanej wiedzy ??
Jak zawszę liczę na waszą pomoc i trafne uwagi

#2 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 listopada 2009 - 23:09

robiłem identyczny manewr w espero - zamiana II gen. na stag-300. Większych problemów nie miałem, choć robiłem to pierwszy raz.
Zaopatrz się w zestaw wierteł o średnicach od 2,5 do 3mm (rozmiary co 0,1mm) do kalibracji dysz
od razu zamów sobie też interfejs do staga
i kup dobry filtr fazy lotnej, a wtryskiwacze zamontuj pionowo - dyszą w dół

przewód miedziany może zostać stary, chyba że jest na 6mm a Ty koniecznie chcesz mieć 8mm.
wielozawór od biedy możesz przełożyć ze starej butli

#3 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 15 listopada 2009 - 23:41

Mam wszystkie potrzebne narzędzia. Interfejs ma mój dobry kolega, więc problem z głowy :> Miedź mam 6, ale z tego co słyszałem to musi być 8 żeby nie było spadku mocy. Powiedz mi jeszcze, czy trzeba ciąć jakieś kable przy podłączaniu czy może przystosowane są już jakieś wtyczki ?? Wpadłem na taki pomysł mianowicie może ktoś ma STAGa 300+ w swojej klusce MV6 i mieszka w okolicy Sochaczewa ewentualnie Warszawy i ustawił by się ze mną żebym zobaczył co i jak ??

#4 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 listopada 2009 - 23:57

ciąć zasadniczo nic nie trzeba z tego co pamiętam

obecną II generację masz dopiętą do sygnału obrotów silnika i do sondy lambda oraz do wielozaworu, zaworu gazu przy parowniku i prawdopodobnie do czujnika poziomu gazu przy butli - wykorzystaj te połączenia i podłącz do nich staga.
Poza tym II gen. podpięta jest do czujnika przepustnicy - to odetnij i zaizoluj.
aha - możliwe że masz zastosowaną opcję siłową przy wtryskiwaczach benzyny - przecięte kable i wpięty emulator wtrysków - wówczas musisz połączyć odpowiednie kabelki. Stag ma odpowiednie wtyczki, więc wiązka wtryskiwaczy benzynowych zostaje fabryczna.

#5 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 16 listopada 2009 - 21:39

Jakie macie zdanie na temat wybranego przeze mnie zestawu ?? IMO w tej kasie dobra opcja ale może się mylę. Przyjmę każdą pomocną uwagę dotyczącą tej przeróbki.

#6 OFFLINE   borewicz8719

borewicz8719

    ZIELONA KLATWA

  • 147 postów
  • Dołączył: 26-07-2008
  • Skąd: RKL

Napisany 16 listopada 2009 - 22:19

Jakie macie zdanie na temat wybranego przeze mnie zestawu ?? IMO w tej kasie dobra opcja ale może się mylę. Przyjmę każdą pomocną uwagę dotyczącą tej przeróbki.


http://www.ac.com.pl

tu masz wszsystko

napisz do nich zrobia ci napewno dobra cene tego samego zestawu

instrukcje, softy, itp.

#7 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 17 listopada 2009 - 20:13

Nie chodzi mi o dostępność i cenę tego zestawu (chociaż i w pewnym stopniu też) a bardziej o to czy na pewno da radę. Może jest coś lepszego w tym przedziale cenowym lub coś za co warto dopłacić

#8 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 listopada 2009 - 22:16

reduktor SCORPION ST o mocy 240KM

Reduktor bym zalozyl mocniejszy np. Scopion GT, bo jak poczytasz na forum AC to zobaczysz, ze ten ST moze byc czasem za slaby przy ostrzejszej jezdzie.

Jak bys sie decydowal na zakup Scopiona GT to trzeba tam sprawdzic elektrozawor bo mialy jakas usterke ( jak bedziesz zainteresowany to podam ci konkretnie link do tematu co i jak )

#9 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 18 listopada 2009 - 19:49

Też się zastanawiałem nad wersją GT bo nie uśmiecha mi się pchać dwóch Zavolaków (które wcześniej były w planie) bo i tak jest ciasno. Możesz rozjaśnić o co chodzi z tą usterką ??

#10 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 listopada 2009 - 21:08

tak jak prawi Lendio ;)
jak chcesz sam robić elektronikę to spędzisz dużo czasu na znalezieniu odpowiednich kabelków.
zacznij od DOKŁADNEGO przeczytania instrukcji.

#11 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 listopada 2009 - 22:06

Możesz rozjaśnić o co chodzi z tą usterką ??

Tu znajdziesz odpowiedz:
https://forum.ac-sa....c7fbec604a2dfeb

Sam niemialem z tym stycznosci, wiec tez wiem to co poczytalem.

#12 OFFLINE   luiggi

luiggi
  • 61 postów
  • Dołączył: 01-11-2006
  • Skąd: Ćmielów

Napisany 18 listopada 2009 - 22:24

kolego ja do e39 528i załozyłem ST i niemiałem zadnych problemów moc była jak powinna ale to było zamontowane juz na styk jak wiadomo 528 ma 190 KM omega mv6 211 wiec teoretycznie powinien byc gt ( bardzo stabilny i mocny reduktor) i taki bym ci proponował jesli chodzi o elektronike to dobrze wybrałes STAGA z tym ze czy musi byc to plus (niekoniecznie ) moze byc zwykły nawet stag 200-6 to to samo co 300 tylko w plastikowej obudowie ja miałem taki w w/w bmw, i teraz sprawa wtryskiwaczy to minimum to MAGIC JET najlepiej jakby był matrix HD 544 (500 zl za listwe na 4 gary ) u ciebie muszą byc 2 listwy bo niema matrixów na 3 cyl. ale na migach spokojnie bedzie smigac dobra to tyle co do setupu teraz cos o montazu:
1. miedz 6mm spokojnie moze zostac nietrzeba pchac 8mm
2. stag ma koncówki typu BOSCH czyli wypinasz z wtrysków PB wtyczki i wpinasz STAGOWSKIE
3. jesli masz 2 gen. to butla zostaje ta sama ,wielozawór, wlew, elektrozawór, tez.
4. musisz sie wlutowac do sygnału obrotów ,+ po stacyjce (np. wtryskiwacza PB lub z cewki) 2 sondy i tyle .


na koniec dodam tylko ze w przypadku magic jetów proponowałbym ci pojedyncze wtrykiwacze (mozna takie kupic) i montaz jak najblizej wtrysków pb ,oczywiście nalezy wwiercic sie w kolektor dolotowy równiez jak najblizej wtrysków PB rzecz jasna po domentazu kolektora.

na pocieszenie napisze ze w twoim przypadku montaz odbywał by sie tylko pod maską wiec masz ułatwiona sprawe i napewno podołasz

#13 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 19 listopada 2009 - 10:45

Możesz rozjaśnić o co chodzi z tą usterką ??

Chodzi o to, że jak masz rozgrzany reduktor to zacina się elektrozawór, nie chce się otworzyć. Efektem jest brak ciśnienia gazu i powrót na benzynę. Na zimno nie ma tego problemu.
Tak się składa, że mam taki wadliwy elektrozawór u siebie w ST. Raz na kilka/kilkanaście dni jest problem jak np. przejadę 5km zgaszę i chcę jechać dalej. Nie chce się przełączyć na gaz. Wystarczy poczekać 5 min i można problem znika :)

Podobno już zostały poprawione elektrozawory i w/w problemy nie występują.

#14 OFFLINE   luiggi

luiggi
  • 61 postów
  • Dołączył: 01-11-2006
  • Skąd: Ćmielów

Napisany 19 listopada 2009 - 11:43

tak potwierdzam problem elektrozaworów w st w pierwszej seri teraz juz sa inne na początku montowane były valtekowskie niebieskie elektrozaworki a problem ten mozna rozwiązac w prosty sposów poprostu wyjmuje sie tłoczek z elektrozaworu a montuje sie zewnętrzny elektrozawór i po problemie

#15 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 19 listopada 2009 - 20:13

Dziękuję za porady raczej kupię GT żeby nie było żadnego problemu. Jak tylko dostanę wypłatę kupię całą instalkę i w wolnej chwili biorę się za robotę w razie problemów będę kontynuował temat

...jeszcze jedno pytanie jak z tą miedzią zostawić 6 czy założyć 8 ??

#16 OFFLINE   luiggi

luiggi
  • 61 postów
  • Dołączył: 01-11-2006
  • Skąd: Ćmielów

Napisany 19 listopada 2009 - 21:41

pomyśl sam gdyby zapotrzebowanie na gaz było az tak duze ze nie wystarczała by miedz 6 to w jakiej predkosci zniknie gaz butli wtedy miałbys koszty dużo wieksze niż na pb zamontuj wszytsko zgraj mapy pojezdzij i dopiero wtedy ocenimy czy 6 wystarczy a zapewniam cie ze wystarczy nic nie tracisz mozesz jedynie zyskac

pamietaj ze zmieniajac miedz musisz zmienic wielozawór na taki o wiekszej wydajności tzn SUPER a to dodatkowe koszty i druga sprawa poprowadzić miedz 8 mm to jest poprostu masakra to nie masełko co 6 mm niby 2 mm ale inna bajka nieraz bys zapłakał przy tym zabiegu a pamietaj ze jesli raz złamiesz miedz to juz jej nie wolno prostowac a 8 mm jest strzasznie podatna na zagiecia i trzeba doświadczenia z prowadzeniem jej .

#17 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 25 listopada 2009 - 20:29

Zakup dokonany :> Zamiast Scorpiona (po tym co się nasłuchałem o ich wadliwym działaniu i rozmowy z znajomym który ostatnio przyjął dużo reklamacji) będzie KME Silver słyszałem że spokojnie da radę przy dobrym ustawieniu.

Jakie dysze do tego zestawu ??

#18 OFFLINE   luiggi

luiggi
  • 61 postów
  • Dołączył: 01-11-2006
  • Skąd: Ćmielów

Napisany 25 listopada 2009 - 21:02

wybrałes najgorsze co mogłes wybrac silver to taka lipa ze sie nawet nie mówi ciśnienie siada w nich na łeb na szyje a i termicznie nie wyrabia

a po drugie kto ci to doradził jak silver nie obsługuje nawet 150 KM a ty masz 211 co za patałach ci wcisnoł taka ciemnote , najpierw pytasz o rade a i tak kupiłes badziew zresztą jak to zamontujesz to i tak tu napiszesz dlaczego auto pali jak smok ,przełacza na PB i nie jedzie na gazie .

#19 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 25 listopada 2009 - 21:59

Z tego co wiem to np. Beast ma i nie narzeka (chyba że to błędna informacja) poza tym trochę przesadzasz z tym że obsługuje do 150 KM. Fizycznie jeszcze nie mam zestawu, więc mogę zmienić jego skład bo będzie wysłany dopiero jutro, ale obawiam się że trafię rozwalonego Scorpiona

#20 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 listopada 2009 - 22:27

Z tego co wiem to np. Beast ma i nie narzeka (chyba że to błędna informacja) poza tym trochę przesadzasz z tym że obsługuje do 150 KM.

KOlega wyzej ma racje, jak masz jeszcze mozliwosc wyboru to wez tego scorpiona GT.

Co innego jak sie kupuje auto z gazem a co innego jak sam zakladasz (lepiej wziasc cos z zapasem)