Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dziwny problem z gazem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
54 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   krzyhoo9

krzyhoo9
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Stara Kiszewa (k. Kościerzyny)

Napisany 08 listopada 2009 - 21:19

Ostatnio zaobserwowałem coś dziwnego. rano jak zapalę nto na wolnych obrotach jest ok. ale jak już jade i przyśpieszam to często zaczyna robić tak ze się wkręca do 3000 obr. i spada tak jakby go zalewało albo gdzieś był jakiś syf. musze wtedy delikatnie go przegazowywać aż w końcu wkręci się na pełne obroty. nie dzieje się tak każdego ranka ale przynajmniej 2 razy w tygodniu. Myślałem ze to wina gazu ale taknowałem na 3 różnych stacjach i bez zmian. Filtr gazu wymieniałem, kable i świece też

#2 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2009 - 21:35

II generacja czy sekwencja? Jaka instalacja - napisz choć nazwę układu sterującego.

#3 OFFLINE   krzyhoo9

krzyhoo9
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Stara Kiszewa (k. Kościerzyny)

Napisany 10 listopada 2009 - 17:15

II generacja. na przełączniku jest napis STEG2-W na kontrolerze STEG2-L

#4 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 listopada 2009 - 18:31

Podejrzewam, że na centralce jest Stag2-W-przełącznik do instalacji wtryskowych a układ sterujący to Stag2-L czyli baaardzo prosty układ, często dla Simteca niewystarczający. Podejrzewam, że opisane problemy są na benzynie (niewłaściwa emulacja, nie do ustawienia ze względu na prostotę układu) oraz na gazie, w czym pomocne może byc odwiedzenie tej i tej strony.

#5 OFFLINE   krzyhoo9

krzyhoo9
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Stara Kiszewa (k. Kościerzyny)

Napisany 10 listopada 2009 - 22:28

czyli co sugerujesz. co mam zrobić z tym fantem. a czy może być mieć to przyczynę w nieszczelności reduktora bo zauważyłem że delikatnie mi ucieka spod pokrywki filtra

#6 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2009 - 00:19

Link do instrukcji regulacji dałem. Jeżeli występuje problem na benzynie - rozjechane mapy: trudności z odpaleniem, tak, jakby na wszystkie garnki nie chodził silnik, gaśnięcie na zimno - to winna bedzie emulacja sondy na gazie a tego juz stagiem2-L nie zrobisz. Zrób coś dla siebie :) i jedź do gazownika, niech uszczelni układ i spróbuje choć poprawnie wyrególować. A napisz czy problem występuje na gazie czy na benzynie bo dotąd nie odpisałeś.

#7 OFFLINE   krzyhoo9

krzyhoo9
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Stara Kiszewa (k. Kościerzyny)

Napisany 11 listopada 2009 - 09:54

problem występuje na gazie jak jest zimny. jak mu bardziej przykładam to przy ok 3tys go muli i jeśli nie popuszcze gazu to zgaśnie, a wtedy to jest nawet problem z odpaleniem na benzynie (muszę go trochę pokręcić żeby zachwycił). Co do regulacji to była robiona 5tyg temu, potem zaczął mi dużo palić i 2 tyg temu byłem u innego gazownika i powiedział że dawka jest ok. Ten gazownik u którego byłem ostatnio mówił mi że przydało by się jakieś "ketafo" (bo nie zawsze schodzi mi do końca z obrotów i ogólnie wolno spadają mu obroty) ale nigdzie nie mogę znaleść info o tym

#8 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2009 - 14:53

Z tego co piszesz wnioskuję, że emulacja jest dobra, problm tkwi w regulacji gazu (a może i w gazowniku, poproś o "świeże" spojrzenie) i uszczelnieniu instalacji. Nic mi fonetycznie do głowy nie przychodzi z tym "ketafo".

#9 OFFLINE   krzyhoo9

krzyhoo9
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Stara Kiszewa (k. Kościerzyny)

Napisany 11 listopada 2009 - 18:06

nie wiem czy dobrze wtedy go zrozumiałem z tym ketafo. a tak zapytam żeby nie zaczynać nowego wątku, co zrobić żeby te obroty schodziły tak samo szybko na gazie jak na benzynie i żeby zawsze schodziły do tych swoich 700obr

#10 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2009 - 18:28

Jeśli wszystko w porządku z silnikiem (brak "lewego powietrza", czysty silniczek krokowy) to w zasadzie na dobrze wyregulowanym gazie silnik na obroty jałowe powinien schodzić naprawdę prawie tak szybko jak na benzynie. W przypadku nieco lepszych układów sterujących (BINGO S-4, STAG-150, Autronic itd) z możliwością aktywacji opcji Cut-Off odcięcie paliwa przy hamowaniu silnikiem(pewnie to "ketafo" - teraz skojarzyłem ;)) spadek obrotów jest naprawdę wyraźny a i regulacja gazu jest lepsza. Na razie jeszcze raz regulacja a może wymiana parownika bo np, zbyt sztywne membrany i dlatego przy uruchamianiu problemy ale patrz niżej->

Uwaga, dla przykładu: Zamiana samego układu sterującego na Bingo S-4 lub Stag-150 to koszt 250zł za części IIgen., a zamiana na STAG-300 (czerwony Valtek, Zavoli Zeta N) to 850zł za sekwencję + w każdym przypadku robocizna.

Jesli chciałbyś wymienić układ sterujący a dodatkowo okazałoby się, że i parownik stary i zużyty to aż się prosi o sekwencję. Pozdrawiam.

#11 OFFLINE   krzyhoo9

krzyhoo9
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Stara Kiszewa (k. Kościerzyny)

Napisany 11 listopada 2009 - 22:14

facet za to "kefato" zaśpiewał mi 350zł (łącznie z robotę. cos tam właśnie wspominało o zmianie instalacji. a czy stag 150 też posiada to ketafo??

co do sekwencji - chciał bym ale troche mi drogo chyba że naprawde parownik jest do bani to może się rzucę. jeśli miał bym wybierać pomiędzy BINGO s-4, a STAG 150 to który byś polecił. który lepiej będzie współgrał z z 2.0 16V. i czy zmiana instalacji wpłynie za spalanie?

#12 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2009 - 22:51

"Cut-Off" i takiej nazwy się trzymajmy :) Czyli chciał zrobić to, co ja sugerowałem, Bingo S-4 jest prostsze w obsłudze, całkiem wystarczające dla Omegi, dobrze emuluję sonde lambda nie mieszając w mapach benzyny (emulacja: przebieg, czas: H=0,5s, L=1,5s) i jest tańszy, Stag 150 jest nieco bardziej skomplikowany/rozbudowany, droższy, czujnika ilości gazu nie ma w zestawach, trzeba dokupić osobno, w Omedze jeden i drugi będzie się sprawował tak samo.

Zużycie gazu w przypadku dobrze wyregulowanej instalacji powinno utrzymywac się na poziomie maksymalnie 30% większym niż benzyny.

Układy które proponuję zamiast Staga2-L zapewniają o wiele większe możliwości regulacyjne a co za tym idzie większe szanse na utrzymanie spalania na rozsądnym poziomie. Obydwa mogą zubażać dawkę gazu przy hamowaniu silnikiem czyli obydwa mają możliwość aktywacji Cut-Off, choć przesadzanie z zubażaniem dawki też może się skończyć kichnięciem w dolot. Teraz czas na gazownika.

#13 OFFLINE   krzyhoo9

krzyhoo9
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Stara Kiszewa (k. Kościerzyny)

Napisany 12 listopada 2009 - 16:38

Co do cen to chyba jest na odwrót. Patrząc na allegro Stag jest nieco tańszy od BINGO i oba maja w zestawie sensor wskazania rezerwy.
Jeszcze jedno, STAG2-L jest to silników na wtrysku natomiast BINGO do silników na wielopunkcie. Czy to nie robi różnicy?

Na jutro jestem umówiony z gazownikiem i zobaczymy co da się zrobić

#14 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 listopada 2009 - 17:12

Omegę masz na wielopunktowym, sekwencyjnym wtrysku benzyny :). Nie sugeruj się opisami na allegro. Widzę, że ceny podobne około 250zł ale czujników nie ma w zestawach. Decyzję może niech wesprze gazownik, jeżeli czuje się w którymś układzie lepszy.

#15 OFFLINE   krzyhoo9

krzyhoo9
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Stara Kiszewa (k. Kościerzyny)

Napisany 13 listopada 2009 - 19:54

wizyta u gazownika była. dawka była ciut za duża. rozmawiałem z nim na temat tych wysokich i nie schodzących obrotów. Zdziwiony był tym że tak się dzieje i nie mógł sobie z tym poradzić. Rozmawiałem także o zmianie instalacji ale powiedział że nie jest powiedziane że napewno to ustąpi. Proponował mi bingo M. Co o tym sądzisz?

aha, instalacja uszczelniona

#16 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopada 2009 - 20:52

Bingo M to instalacja do samochodów z jednopunktowym wtryskiem benzyny. Oprócz tego Bingo M gazownik musiałby zastosować dodatkowo emulator wtryskiwaczy. Trochę bez sensu bo po 1: wyjdzie drożej, 2: z oddzielnym emulatorem nie ma możliwości zastosowania nakładania, choć 1 sekundowego paliw w czasie przełączania. Tylko niech nie kombinuje Bingo M + przekaźnik odcinający wtryski, bo niebawem kolego zacząłbyś pisać nowy temat w stylu: Mam problem z wtryskiwaczami benzynowymi - choć na benzynie chodzi ok. Nie rozumiem, czemu gazownik chce wcisnać Bingo M, w Bingo S-4 miałby do podłączenia raptem 6 kabli więcej. No i Bingo S-4 ma pełne wskazanie gazu (cztery diody stanu plus rezerwa) a Bingo M tylko rezerwę.

Co do niemożliwości ustawienia/zalewania zbyt dużą dawką i braku reakcji na kręcenie śrubą na parowniku = pierwsze objawy zużycia.

Kocham gazowników którzy kombinują jak koń pod górkę, zakładają instalację od jednopunkta + emulator wtrysków do silników wielopunktowych i na odwrót, do jednopunktowców/monowtrysku zakładają instalację od wielopunktowca montując wszystkie kable od emulatora pod jeden wtrysk benzyny - widziałem nie raz i nie wiem, co to za chora moda.

#17 OFFLINE   krzyhoo9

krzyhoo9
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Stara Kiszewa (k. Kościerzyny)

Napisany 13 listopada 2009 - 21:58

Może nie wciskał mi Bingo M ale proponował. Bingo S4 miał bo mnie kosztować 250zł (fajnie bo drugi gazownik chciał 350) ,a Bingo M 450 + emulator o którym wspominał. Raczej jakbym już się dał na zmianę instalacji to raczej na Bingo S moze i z tej racji ,że przełączenie na lpg zależy od obrotów a nie jak to jest w M od temp. Do pracy nie mam daleko to pewnie nawet nie zdążył by się przełączyć na gaz.

Zobaczymy co się będzie teraz po regulacji działo. Może chociaz spalanie sie unormuje :(

#18 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopada 2009 - 22:15

Przełączenie w Bingo M i Bingo S-4 zależy od obrotów. Dodatkowo, podłanczając dostępny w zestawie czujnik temperatury oraz aktywując tę funkcję w programie można wymusić, aby gaz załączył się po osiągnięciu ustalonej temperatury. Obydwa układy oprócz pełnego wskazania gazu w Bingo S są TAKIE SAME. Taka sama konfiguracja, te same właściwości. Bingo-M jest do jednopunktowego wtrysku - ma wbudowany emulator jednego wtryskiwacza, Bingo-S jest do wielopunktowego (full-grupa, półsekwencyjnego, sekwencyjnego) wtrysku - ma wbudowany wielokanałowy emulator (Bingo S-4 emulator 4 wtryskiwaczy; Bingo S-6 emulator 6 wtryskiwaczy). Z racji tego, do Twojej Omegi zamierzeniem producenta, firmy KME było stworzenie sterownika gazu mającego emulator sondy lambda i emulator 4 wtryskiwaczy benzynowych Bingo S-4 jest (o ile ma to być akurat ten sterownik, tej firmy) dla Twojej Omegi najbardziej odpowiednie. Coś ten gazol kombinuje...


Jeżeli jednak teraz spalanie jest poprawne to zostawiłbym to w spokoju. Ewentualne wolne opadanie obrotów może byc wynikiem "lewego powietrza" - lubi wypadać rurka podciśnienia pod przepustnicą biegnąca do regulatora ciśnienia paliwa etc; brudny regulator biegu jałowego "silniczek krokowy". Docelowo zbierałbym na sekwencję :)

#19 OFFLINE   krzyhoo9

krzyhoo9
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Stara Kiszewa (k. Kościerzyny)

Napisany 25 listopada 2009 - 21:51

Inny gazownik i zaraz inna diagnoza. Dwóch poprzednich gazowników chciało mi zmieniać instalacje i nie mogli poprawnie wyregulować dawki gazu. Trzeci gazownik zredukował spalanie do 14,8L (i mówi że jeszcze to troche dużo bo powinna mniej palić) a co do tych obrotów... na próbę chcę zmienić reduktor i zobaczyć co zrobi

#20 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 listopada 2009 - 22:07

No temat parownika już był podejmowany. Poszukaj na Allegro np. TOMASETTO ASTERIK 140 HP AT-07 zintegrowany z filtrem fazy ciekłej. Ceny od 180zł z wysyłką. Wygoda, bo z filtrem i elektrozaworem, ceny przystępne, trwałość w rozsądnych granicach.