dziwny problem z gazem
#1 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2009 - 21:19
#2 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2009 - 21:35
#3 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2009 - 17:15
#4 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2009 - 18:31
#5 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2009 - 22:28
#6 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2009 - 00:19
#7 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2009 - 09:54
#8 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2009 - 14:53
#9 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2009 - 18:06
#10 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2009 - 18:28
Uwaga, dla przykładu: Zamiana samego układu sterującego na Bingo S-4 lub Stag-150 to koszt 250zł za części IIgen., a zamiana na STAG-300 (czerwony Valtek, Zavoli Zeta N) to 850zł za sekwencję + w każdym przypadku robocizna.
Jesli chciałbyś wymienić układ sterujący a dodatkowo okazałoby się, że i parownik stary i zużyty to aż się prosi o sekwencję. Pozdrawiam.
#11 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2009 - 22:14
co do sekwencji - chciał bym ale troche mi drogo chyba że naprawde parownik jest do bani to może się rzucę. jeśli miał bym wybierać pomiędzy BINGO s-4, a STAG 150 to który byś polecił. który lepiej będzie współgrał z z 2.0 16V. i czy zmiana instalacji wpłynie za spalanie?
#12 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2009 - 22:51
Zużycie gazu w przypadku dobrze wyregulowanej instalacji powinno utrzymywac się na poziomie maksymalnie 30% większym niż benzyny.
Układy które proponuję zamiast Staga2-L zapewniają o wiele większe możliwości regulacyjne a co za tym idzie większe szanse na utrzymanie spalania na rozsądnym poziomie. Obydwa mogą zubażać dawkę gazu przy hamowaniu silnikiem czyli obydwa mają możliwość aktywacji Cut-Off, choć przesadzanie z zubażaniem dawki też może się skończyć kichnięciem w dolot. Teraz czas na gazownika.
#13 OFFLINE
Napisany 12 listopada 2009 - 16:38
Jeszcze jedno, STAG2-L jest to silników na wtrysku natomiast BINGO do silników na wielopunkcie. Czy to nie robi różnicy?
Na jutro jestem umówiony z gazownikiem i zobaczymy co da się zrobić
#14 OFFLINE
Napisany 12 listopada 2009 - 17:12
#15 OFFLINE
Napisany 13 listopada 2009 - 19:54
aha, instalacja uszczelniona
#16 OFFLINE
Napisany 13 listopada 2009 - 20:52
Co do niemożliwości ustawienia/zalewania zbyt dużą dawką i braku reakcji na kręcenie śrubą na parowniku = pierwsze objawy zużycia.
Kocham gazowników którzy kombinują jak koń pod górkę, zakładają instalację od jednopunkta + emulator wtrysków do silników wielopunktowych i na odwrót, do jednopunktowców/monowtrysku zakładają instalację od wielopunktowca montując wszystkie kable od emulatora pod jeden wtrysk benzyny - widziałem nie raz i nie wiem, co to za chora moda.
#17 OFFLINE
Napisany 13 listopada 2009 - 21:58
Zobaczymy co się będzie teraz po regulacji działo. Może chociaz spalanie sie unormuje
#18 OFFLINE
Napisany 13 listopada 2009 - 22:15
Jeżeli jednak teraz spalanie jest poprawne to zostawiłbym to w spokoju. Ewentualne wolne opadanie obrotów może byc wynikiem "lewego powietrza" - lubi wypadać rurka podciśnienia pod przepustnicą biegnąca do regulatora ciśnienia paliwa etc; brudny regulator biegu jałowego "silniczek krokowy". Docelowo zbierałbym na sekwencję
#19 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2009 - 21:51
#20 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2009 - 22:07