Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem ze skrzynia automatem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
116 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 stycznia 2010 - 16:46

Hej, właśnie teraz na myśl nasunął mi się temat tego zaworu. Ponieważ już od jakiegoś tygodnia zauważyłem jedną niepokojącą rzecz. Mianowicie przy pedale wciśnietym na trochę więcej niż 1/2 gazu i rozbujaniu autka do ok 78-83km/h skrzynia zaczęła się samoczynnie tak jakby wysprzęglać ? Polegało to na tym że jechałem na 3 wrzucał 4 później znowu 3 i znów 4 - tak jakby głupiała ?
Miałem teraz po nowym roku wjechać na kanał i sprawdzić ten olej bo myślałem że to może przez to że jest go mało ? A tu psikus niestety wyskoczył na nowy rok :-(
Możliwe że przez taką zabawę kiedy olej się trochę bardziej podgrzał szlag trafił ten zawór już do końca ?
PS. Orientuje się ktoś jaka jest cena takiego zaworu na 1-2 i 3-4 ? Żeby wymienić oba.

Hej, właśnie teraz na myśl nasunął mi się temat tego zaworu. Ponieważ już od jakiegoś tygodnia zauważyłem jedną niepokojącą rzecz. Mianowicie przy pedale wciśnietym na trochę więcej niż 1/2 gazu i rozbujaniu autka do ok 78-83km/h skrzynia zaczęła się samoczynnie tak jakby wysprzęglać ? Polegało to na tym że jechałem na 3 wrzucał 4 później znowu 3 i znów 4 - tak jakby głupiała ?
Miałem teraz po nowym roku wjechać na kanał i sprawdzić ten olej bo myślałem że to może przez to że jest go mało ? A tu psikus niestety wyskoczył na nowy rok :-(
Możliwe że przez taką zabawę kiedy olej się trochę bardziej podgrzał szlag trafił ten zawór już do końca ?
PS. Orientuje się ktoś jaka jest cena takiego zaworu na 1-2 i 3-4 ? Żeby wymienić oba.

Zrobiłem stall test skrzynki, na trybie zimowym czyli III bieg obroty po prostu rosną, tył samochodu ani nie opada ani się nie podnosi. Przy stall test na I biegu wszystko w normie obroty ok. 2tys. jak koła zabuksują to wiadomo że i więcej.
Co Wy na to ? ;-)

#42 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 stycznia 2010 - 19:49

jak chciałeś się pobawić to tryb zimowy chyba niepotrzebnie włączałeś - lepiej chyba na trybie zwykłym, ewentualnie na zablokowanym "1"
taśma raczej zdrowa - bo ona jest z tego co kojarzę odpowiedzialna za biegi 1-2

Wg mnie to że padło przy zabawie to był przypadek - prawdopodobnie skrzynia i tak by padła

#43 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 01 stycznia 2010 - 19:56

Cena nie jest zawyżona mi skrzynia już też nie ciągła. Więc pojechałem na garaż wyciągnąłem ją rozebrałem. Same części kosztowały mnie 1500zł robocizna tylko mój czas. Ale teraz skrzynia jak nówka.

bo automatu się nie szykuje tylko wymienia :)

#44 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 stycznia 2010 - 10:15

Witam, mam jeszcze jedno pytanie a właściwie obserwację która może wskazywać na... no właśnie, co ? (pod kompa podepnę się dopiero jutro)
Otóż po wyjęciu bezpiecznika i jeździe w trybie manualnym biegi wchodzą ok, tzn. 1/2 super dopiero jak wpinam 3-4 to wchodzą w miarę normalnie ale efekt jest taki jakbym jechał na mocnym pół-sprzegle. Obroty przy wciśnięciu gazu do dechy dochodzą do 2500obr/min a auto przyśpiesza wolniej niż hulajnoga.
Czy może ta wskazówka pomoże coś wyjaśnić, snuć jakieś przypuszczenie ?

#45 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 stycznia 2010 - 12:03

Witam, mam jeszcze jedno pytanie a właściwie obserwację która może wskazywać na... no właśnie, co ? (pod kompa podepnę się dopiero jutro)
Otóż po wyjęciu bezpiecznika i jeździe w trybie manualnym biegi wchodzą ok, tzn. 1/2 super dopiero jak wpinam 3-4 to wchodzą w miarę normalnie ale efekt jest taki jakbym jechał na mocnym pół-sprzegle. Obroty przy wciśnięciu gazu do dechy dochodzą do 2500obr/min a auto przyśpiesza wolniej niż hulajnoga.
Czy może ta wskazówka pomoże coś wyjaśnić, snuć jakieś przypuszczenie ?


skrzynia sie konczy.




 


#46 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 stycznia 2010 - 16:24

Ok, ale tak po prostu, z dnia na dzień ? Przed tym wszystkim robiłem stall test skrzyni i wszystko książkowo, olej zmieniany na czas. Filtry orginalne. Czy w grę wchodzi zmiana tarcz ciernych ? Czy one mogą być przyczyną ?

#47 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 stycznia 2010 - 16:41

Ok, ale tak po prostu, z dnia na dzień ? Przed tym wszystkim robiłem stall test skrzyni i wszystko książkowo, olej zmieniany na czas. Filtry orginalne. Czy w grę wchodzi zmiana tarcz ciernych ? Czy one mogą być przyczyną ?


wchodzi ale nie jest oplacalna - szukaj skrzyni od 3.0 i przekladaj. twoja juz swoje przelatala. mozesz jeszcze olej sprobowac zmienic ale IMO zbedny koszt




 


#48 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 stycznia 2010 - 16:48

Oki, to się rozglądam, przekonałeś mnie. :-)
Powiedz mi jeszcze w jakich ramach cenowych szukać, coby przesadnie tanio/drogo nie było. I czy szukać kompletnej (z elektroniką) czy tylko części mechanicznej ?

#49 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 stycznia 2010 - 16:49

Oki, to się rozglądam, przekonałeś mnie. :-)
Powiedz mi jeszcze w jakich ramach cenowych szukać, coby przesadnie tanio/drogo nie było. I czy szukać kompletnej (z elektroniką) czy tylko części mechanicznej ?


mechanicznej. elektroniki nie potrzebujesz. U mnie taka skrzynia 1000 pln

http://www.allegro.p...ga_b_bfl_c.html




 


#50 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 stycznia 2010 - 16:54

Odezwę się na dniach, dzięki za pomoc, powiedz mi jeszcze czy dyfer fabryczny będzie mi z tym hulał ? :D

#51 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 stycznia 2010 - 16:55

Odezwę się na dniach, dzięki za pomoc, powiedz mi jeszcze czy dyfer fabryczny będzie mi z tym hulał ? :D


dyfer nie ma nic do znaczenia. ze swojej skrzyni przekladasz element mocujacy, mocowanie wydechow i wajche do wybieraka. AR35 montowali od 99 w 2.5td




 


#52 OFFLINE   dragoon22

dragoon22

    VV12

  • 168 postów
  • Dołączył: 22-08-2008
  • Skąd: Gdynia-Żukago
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 04 stycznia 2010 - 18:56

ja mam takie pytanko z ciekawości skąd wiadomo czy skrzynia jest w tym trybie awaryjnym czy nie
Ps.zgóry przepraszam że tutaj umieszczam to zapytanie,ale bede wmieniać jutro olej w skrzyni i zastanawiam się czy warto
Fastly live fastly perish:cool:

Dodany obrazek

#53 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 05 stycznia 2010 - 21:20

No cóż Panowie, dzisiaj wieczorkiem drogi puste... przetestowałem jeszcze raz dogłębnie skrzynkę i... cholera już sam się gubię ale może się jeszcze okaże że temat jest błachy (mam nadzieję). Bo skrzynia ślizga się na wszystkich biegach ! Przy obrotach do ok 1500-1800 nie jest to wyczuwalne ale jak dociśnie się pedał to obroty wędrują do max 2500obr. i przyspieszenie się nie zmienia. Identyczna sytuacja jest na każdym biegu. Do ok. 30km/h idzie w miarę dynamicznie później muli i zachowuje się tak jakby część napędu nie była przekazywana na koła. Wiem zaraz mnie skierujecie na komputer (czekam na swój moduł opel tech 2) więc muszę się uzbroić w cierpliwość.
Podpowiecie czy to może być sprzęgło hydro. ? Tudzież czy uszkodzenie obu zaworków może powodować takie hopki szopki ?
Testowałem to wszystko bez bezpiecznika od skrzyni. Przy redukcji biegu (manualnej) czuć lekkie poszarpywanie i takie dudnienie i walenie w most ?
(Proszę miejcie na uwadze że usterka nastąpiła w trybie zimowym przy wariacjach i przekręceniu samochodu tyłem do kier jazdy i wzrostem obrotów do jakiś 3500min.)

#54 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 06 stycznia 2010 - 00:06

No cóż Panowie, dzisiaj wieczorkiem drogi puste... przetestowałem jeszcze raz dogłębnie skrzynkę i... cholera już sam się gubię ale może się jeszcze okaże że temat jest błachy (mam nadzieję). Bo skrzynia ślizga się na wszystkich biegach ! Przy obrotach do ok 1500-1800 nie jest to wyczuwalne ale jak dociśnie się pedał to obroty wędrują do max 2500obr. i przyspieszenie się nie zmienia. Identyczna sytuacja jest na każdym biegu. Do ok. 30km/h idzie w miarę dynamicznie później muli i zachowuje się tak jakby część napędu nie była przekazywana na koła. Wiem zaraz mnie skierujecie na komputer (czekam na swój moduł opel tech 2) więc muszę się uzbroić w cierpliwość.
Podpowiecie czy to może być sprzęgło hydro. ? Tudzież czy uszkodzenie obu zaworków może powodować takie hopki szopki ?
Testowałem to wszystko bez bezpiecznika od skrzyni. Przy redukcji biegu (manualnej) czuć lekkie poszarpywanie i takie dudnienie i walenie w most ?
(Proszę miejcie na uwadze że usterka nastąpiła w trybie zimowym przy wariacjach i przekręceniu samochodu tyłem do kier jazdy i wzrostem obrotów do jakiś 3500min.)

jak to bez bezpiecznika skrzyni?? czyli slizga sie ale biegi sa wszystkie? czy rusza se snierzynki? czy jak przelaczas biegi selektorem to lampka swieci sie tylko w tej pozycj w jakiej jest lewrek?

#55 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 stycznia 2010 - 01:16

Problem opisałem klika postów niżej. ;-)
Biegi są wszystkie, jeżdżę bez bezpiecznika skrzyni (nr.9). Więc biegi mam wszystkie ale tak jak mówię, na każdym jest znaczny uślizg. Po włożeniu bezpiecznika rusza normalnie z 1 później jakoś idzie 2 (z delikatnym przywieszeniem) no i kiedy przychodzi do zmiany na 3 obroty rosną a on poszarpuje. Kiedy obroty spadają tak jakby zasprzęglał, kiedy rosną wysprzęgla. Przy wybraniu śnieżynki obroty znacząco rosną ale on jakoś niewiarygodnie długo się zbiera (rozumiem że to 3 bieg ale... bez przesady) Powiem tak...
na każdym biegu zachowuje się tak jak w trybie zimowym, obroty hulają w górę auto zbiera się jak żółw przy jakim kolwiek przyciśnięciu. Szybicej rozpędza się przy 1300obr niż przy 2000obr.

Selektor działa chyba prawidłowo, tzn. biegi pokazuje poprawnie. Ale zauważyłem że i na wstecznym występuje podobne ślizganie. To może być kwestia napięcia taśmy ?

#56 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 stycznia 2010 - 01:21

taśma raczej nie - ona działa tylko na 1. i 2. biegu
Sprawdź ciśnienie oleju i jego poziom

#57 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 stycznia 2010 - 01:27

Ok jutro wjeżdżam na kanał, sprawdzę to pierwszej kolejności. Powiedzcie mi czy jest możliwość skasowania błędów ze skrzynki inaczej niż kompem ? Np. odpięcie aku ?
I czy zapisane błędy w pamięci (kiedy skrzynia jest w trybie normalnym nie awaryjnym) mogą wpływać na jej działanie ?

#58 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 stycznia 2010 - 17:08

Witam ponownie. Napiszę w osobnym poście żeby było to wszystko bardziej czytelne.
Mój znajomy zaoferował mi skrzynke AR25 z anglika 2.0 16v. W bardzo atrakcyjnej cenie i na gwarancji. Ma przelatane ok 140tys. Moje pytanie, jak zaadaptować tą skrzynkę do 2.5TD, czy są różnice europejczyk-anglik ? I czy sprzęgło hydro. będzie pasować od 2.0 ? Nigdzie nie mogę dostać do 2.5TD a wolę je też wymienić, bo nie wiem w jakim stanie zastanę swoje stare.
Z góry dziękuję za odpowiedź.

#59 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 stycznia 2010 - 17:25

Witam ponownie. Napiszę w osobnym poście żeby było to wszystko bardziej czytelne.
Mój znajomy zaoferował mi skrzynke AR25 z anglika 2.0 16v. W bardzo atrakcyjnej cenie i na gwarancji. Ma przelatane ok 140tys. Moje pytanie, jak zaadaptować tą skrzynkę do 2.5TD, czy są różnice europejczyk-anglik ? I czy sprzęgło hydro. będzie pasować od 2.0 ? Nigdzie nie mogę dostać do 2.5TD a wolę je też wymienić, bo nie wiem w jakim stanie zastanę swoje stare.
Z góry dziękuję za odpowiedź.


skrzynie idzie zaadaptopac. zreszta tez masz ar25 (blad opla bo ta skrzynia jest za slaba do klekota) sprzeglo musisz dac swoje




 


#60 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 stycznia 2010 - 21:39

O super, dzięki beast :-)

Z ciekawości, co może się stać jeśli założę sprzęgło z innego silnika (teoretycznie), w ogóle mogłoby pasować ?