Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

instalacja STAG-300-6 problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
56 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 09 września 2009 - 19:37

ostatnio gas przestal mi dzialac bylem u mechanika podpiol mi go pod kompa nie stwierdzil zadnych bledow stwierdzil ze to wina gazu auto na bezynie zachowuje sie normalnie obecnie nie ma mnie w polsce i nie umie tu znalesc gazownika tylko serwis opla sprawdzile koable ktore idado kompa kola aku znalazle jeden urwany szukale ale nie umie znalesc gdzie wczesniej byl podpiety jesto fioletowo-bialy przewod w dodatkowej izolacji prosze o pomoc do czego powinien byc podlonczony oto zdjecie i zapomniale dodac ze serwis powiedzial ze jednoczesnie dostaje bezyne i gas

#2 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 września 2009 - 23:45

ten kabel prawdopodobnie powinien być podłączony do drugiej sondy lambda (do pierwszej podłączony fioletowy)
można bez tego jeździć, służy w zasadzie tylko do konfiguracji staga

#3 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 10 września 2009 - 15:03

ok ale co morze byc przyczyna ze gaz szarpi silnik na wolnych obrotach nie chodzi a gdy chce ruszyc to gasnie

#4 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 września 2009 - 16:13

A jakie masz wtryski lpg i ile na nich przejechałeś? Może któryś się nie otwiera albo nie zamyka.

#5 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 10 września 2009 - 23:09

Wyłączaj w programie po kolei wtryskiwacze, być może któryś jest uszkodzony.
Jest jeszcze taka opcja, że może pomylona jest kolejność wtryskiwaczy.

#6 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 13 września 2009 - 10:14

sorki chlopaki ze tak dlugo na poczatku kiedy zalozyle gaz mial problem z przelanczaniem kiedy rano go odpalile musiale przejechac jakies 500m -przelonczyl na gaz trzesie silnikiem tak jakby wogole nie mial gazu jakby nie chodzil na wszystkie cylindry ale po 100 m problem znika gazownik zwiekszyl temperature przelanczania ale problem nie znikl wtryskiwacze sa nowe instalacja byla zalorzona w lutym dzisjaj jeszcze sprawdze jak dziala sam gaz gdy juz przelonczy na gaz to wtedy wyciagne kostke od pompy bezyny to wtedy bede pewien ze tylko dochodzi gaz a nie rowno miernie bezyna gaz

#7 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 13 września 2009 - 11:36

przelonczyl na gaz trzesie silnikiem tak jakby wogole nie mial gazu jakby nie chodzil na wszystkie cylindry ale po 100 m problem znika gazownik zwiekszyl temperature przelanczania ale problem nie znikl wtryskiwacze sa nowe

Hehe, miałem to samo, pomogła kalibracja wtryskiwaczy i ustawienie instalacji na drodze.
Nie patrz, że są nowe, każ gazownikowi je sprawdzić i w razie potrzeby wykalibrować.

#8 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 13 września 2009 - 14:33

tylko jest problem obecnie nie ma mnie w kraju czyli lipa z gazownikiem a czy morze wiesz jak morzna sprawdzic reduktor czy jest dobrze dobrany do mojego typu silnika jak wykalibrowac

#9 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 września 2009 - 15:57

Masz kabel do kompa od gazu?? Jeśli tak to podłącz do laptopa i się przejedź zobaczysz czy ciśnienie na reduktorze bardzo spada gdy dodajesz mu gazu i wchodzisz na obroty

#10 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 13 września 2009 - 21:24

nie niemam nic mi nie dal nawet plyty

#11 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 września 2009 - 08:54

No że on nie dał to się wcale nie dziwie :) Możesz kupić sobie kabelek na allegro lub eBay skoro nie jesteś w PL. Program ściągniesz ze strony producenta, pamiętaj tylko ze jeżeli gaz jest na gwarancji możesz się tylko podłączyć nie możesz dokonywać zmian, jak będziesz chciał coś zmienić to wyskoczy Ci komunikat że wszystkie zmiany są zapisywane w pamięci. Ale podłączyć i patrzeć w to możesz ile chcesz.

1) Sprawdź czy nie spada ciśnienie gazu na parowniku przy butowaniu
2) Sprawdź różnicę czasu wtrysków benzyny i gazu powinna być niewielka z przewagą po stronie wtrysków gazowych
3) Sprawdź błędy
4) Zrób Print Screen mapy wtrysków

Pamiętaj też że jak masz nowszego laptopa musisz szukać interfejsu pod USB :) Kupisz go w granicach 20-50zł

#12 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 14 września 2009 - 17:07

ostatnio gas przestal mi dzialac bylem u mechanika podpiol mi go pod kompa nie stwierdzil zadnych bledow stwierdzil ze to wina gazu auto na bezynie zachowuje sie normalnie obecnie nie ma mnie w polsce i nie umie tu znalesc gazownika tylko serwis opla sprawdzile koable ktore idado kompa kola aku znalazle jeden urwany szukale ale nie umie znalesc gdzie wczesniej byl podpiety jesto fioletowo-bialy przewod w dodatkowej izolacji prosze o pomoc do czego powinien byc podlonczony oto zdjecie i zapomniale dodac ze serwis powiedzial ze jednoczesnie dostaje bezyne i gas


Szaro-fioletowy przewód jest od drugiej sondy lambda, ktora powinna byc podłaczona, niemniej jednak jesli jej sie nie podepnie - to problemu nie będzie wielkiego - gdyż STAG bez sond sobie poradzi. No ale sztuka cierpi.

Zrob więcej fotek spod maski - to powiem coś więcej.

#13 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 14 września 2009 - 18:15

mam male podejrzenia co do parownika jak morzna sprawdzic czy jest akurat tego silnika 211km poniewarz wczesniej jak wszystko dzalalo to czule duza roznice na mocy

ok znalazlem oznaczenia parownika E8 76 R-013949 CLASS 1/2A BDR O 10 8

kilka fotek wiecej

#14 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 14 września 2009 - 18:55

ok poszuam tego kabla jeszcze mam male podejrzenia co do parownika jak morzna sprawdzic czy jest akurat do tych 211km


Przede wszystkim napisz jaki masz reduktor. Ogólnie z dostępnych w Polsce moc w okolicy 200 KM obsługują bez problemów:
- Scorpion ST (do 240KM wg producenta i tak też jest)
- Scorpion GT (testowany ze skutkiem pozytywnym przy 333KM, jest do 350 KM)
- KME Gold (spokojnie ciśnieniowo wyrabia ale przy dłuższej jeździe z duzym obciążeniem zamarza)
- Magic Jet III - testowany osobiście przeze mnie na silniku AMC242 Jeepa Grand Cherokee (4.0 177KM) - wyrabia się bez problemów, ciśnienie jak zamurowane
- Landi Renzo IG-1 (w zestawie z Omegasem występuje)

I to jest wszystko z popularniejszych reduktorów, które dają radę w samochodach 200KM+
Reszta niestety nie daje rady, padają ciśnienia, reduktory zamarzają i tak dalej.

Jak sprawdzić - podpinamy międzymordzie do sterownika, programik ACGas Synchro ściągamy z www.ac.com.pl, i patrzymy najpierw jakie mamy nastawy.
Świetnie byłoby gdybyś zrobił zrzut ekranu z okienkiem nastaw oraz z okienkiem map.

Polecam ustawić ciśnienie minimalne na na przyklad 0.82 (jesli robocze to okolica 1-1.1 bar) - i przejechać się z pełnym gazem. Jesli nie przełączy się na benzynę - reduktor można uznać za dostateczny pod względem ciśnieniowym.

mam male podejrzenia co do parownika jak morzna sprawdzic czy jest akurat tego silnika 211km poniewarz wczesniej jak wszystko dzalalo to czule duza roznice na mocy

ok znalazlem oznaczenia parownika E8 76 R-013949 CLASS 1/2A BDR O 10 8

kilka fotek wiecej


No to po kolei:

1. Reduktor - absolutnie za słaby - to jest KME Silver a ten reduktor obsługuje (praktyka nie napis w instrukcji) realnie do 140-150KM. Do wymiany.

2. Wtryskiwacze - czerwony waldemar. Za wolne, za mało precyzyjne, rozkalibrowujące się. Do wymiany.

3. Czy trójnik pomiarowy jest między reduktorem a filtrami fazy lotnej czy też między filtrami fazy lotnej a wtryskiwaczami ? Tego dobrze nie widzę. Jesli jest ta pierwsza opcja - do poprawy (musi być między filtrami a jedną z listew)

4. Listwy powinny być skompensowane, a nie są.

No i najważniejsze - nie widać w jakim miejscu zrobiono nawierty kolektora (nie dziwię się, bo tam cięzko dojść z aparatem by cyknąć foto).

Jesli nawierty są OK, oraz wprowadzi się poprawki jak wyżej stosując dysze w okolicy 2.7 mm przy ciśnieniu rzędu 1 bara - samochód powinien chodzić jak marzenie.

Na tym reduktorze i na tych wtryskiwaczach ten silnik po prostu nie ma prawa dobrze jeździć.

#15 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 14 września 2009 - 19:05

2. Wtryskiwacze - czerwony waldemar. Za wolne, za mało precyzyjne, rozkalibrowujące się. Do wymiany.

Nie przesadzaj, czerwone waldemary w omedze V6 dają rade, pod warunkiem, że są skalibrowane :)

#16 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 14 września 2009 - 19:08

ok ale nazwa parownika powinna pisac na parowniku. statnio po odlonczeniu gazu przy kompe auto zachowywalo sie normalie obroty nie skakaly wszystko bylo ok ale tylko wtedy kiedy podlonczyle przewody od wtryskiwaczy jeden czerwony w osobnej izolacji tez jest dziwnie podlonczony

#17 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 14 września 2009 - 19:09

Nie przesadzaj, czerwone waldemary w omedze V6 dają rade, pod warunkiem, że są skalibrowane :)


Może i dają ale moim zdaniem chwilowo dobrze :).
Wymieniłbym to na Magic Jety - różnica w cenie jest niewielka a uzysk całkiem spory.

No, w drodze wyjątku możnaby je zostawić na chwilę w tym silniku, ale skompensowac listwy - obowiązkowo !.
I reszta poprawek !.

ok ale nazwa parownika powinna pisac na parowniku. statnio po odlonczeniu gazu przy kompe auto zachowywalo sie normalie obroty nie skakaly wszystko bylo ok ale tylko wtedy kiedy podlonczyle przewody od wtryskiwaczy jeden czerwony w osobnej izolacji tez jest dziwnie podlonczony


Swięci pańscy - co za chlew ! - że tak dosadnie powiem.
Co to za drutownia Ci montowała tego STAG'a - jak można kable łączyć na okretkę taśmą izolacyjną ?
Przecież to jest rozwiązanie doraźne. Nie dziwię się, że zaczynają się problemy.
Do poprawy.

#18 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 14 września 2009 - 19:33

ja je chwilowo polonczyle tasmo jak widac termozlaczki czekaja na zgrzania tylko zastanawiam sie czy calkiem nie odlnczyc instalacji ta tych przewodach i jak wroce do kraju to mu dam do zrozumiena jake bledy zrobil w instalacja jest na gwaracji to musi ja poprawic tak mi sie wydawalo wsadzil mi jakis stary parownik za pozno sie zorietowale poniewasz szybko szybko no i lipa

#19 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 września 2009 - 19:37

Może i dają ale moim zdaniem chwilowo dobrze .
Wymieniłbym to na Magic Jety - różnica w cenie jest niewielka a uzysk całkiem spory.

No, w drodze wyjątku możnaby je zostawić na chwilę w tym silniku, ale skompensowac listwy - obowiązkowo !.

Wtrace sie troche z pytaniem:
Na 90% bede zmienial wtryski na magicjety niedlugo i teraz mam dylemat, czy brac pojedyncze, czy dwie listyw po 3 :neutral:
magicy tez kompensowac ?? bo niechce mi sie juz przerabiac tego a pewnie po dolozeniu kompenascji spadnie cisnienie i trzeba bedzie podnosic na red ( niechce mi sie bawic )

Z ciekawosci jakie masz dysze w tych magicach.

#20 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 września 2009 - 19:49

te waldemary jak tak się palają to samochód przestał jeżdzić to pewne na bank one powinny pracować w pionie i dają radę ale ich zywotność to 20 do 30 tyś.