Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wyciek oleju - niekończący sie problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
76 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Darth

Darth
  • 57 postów
  • Dołączył: 27-08-2014
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 27 października 2014 - 16:13

Pokrywy uszczelnilem uszczelka plus VICTOR REINZ REINZOSIL +300 st. C
i nic nie cieknie na polksiezycach i na calej dlugosci jest sucho przod silnika tez caly uszcelnilem na elringach i tez jest sucho i nie cieknie musze sprawdzic pozostale rzeczy z listy podanej przez kolegow
U mnie silnik chodzi idealnie nic nie sychac i wyciek juz nie jest taki duzy jak przed uszczelnieniem przodu silnika u mnie jest obrzygany silnik od dolu tak jakby pocil sie od kolektorow w dol i na laczeniu skrzyni z silnikiem

#42 OFFLINE   tedico

tedico
  • 93 postów
  • Dołączył: 09-09-2012
  • Skąd: koczała
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 27 października 2014 - 19:06

najlepiej przeciąć pokrywy w zdłuż u mnie też ciekło , miesiąć , dwa , po wymianie uszczelek wytrzymywało póżniej powoli znowu zaczynało cieknąćpo przecięciu pokryw pół roku było spokój jak sprzedawałem v-kę to jeszcze nie ciekło a uszczelki erlinga są najgrubsze podrób nie zakładaj sądużo za cienkie latają luźno w rowkach pokryw

#43 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 października 2014 - 23:23

"Mimipk " chlopaki bardzo dobrze ci to opisali, jaka firma tej masy by nie byla to zawsze Masa uszczelniajaca a silikon byl stworzony dla marki np fiat 126p, ursus, zetor, cycki, bimbaly, dytki, itp :-).
Ja swoja xev zrobilem na reinz dwa lata temu i do dzis mam spokoj. :D

#44 OFFLINE   mimipk

mimipk
  • 17 postów
  • Dołączył: 03-02-2014
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 października 2014 - 15:11

A no właśnie w tej grubości uszczelki jest feler, bo jak sprawdzałem to bez uszczelki pokrywa opera się na mocowaniach, a do głowicy brakuje od 0,5mm do 1,0mm. A tyle właśnie ma uszczelka i obawiając się że jej nie dociśnie zapodałem silikon.

Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Teraz wymienię uszczelkę i zapodam masę zamiast silikonu. Zobaczymy czy będzie OK.

#45 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 29 października 2014 - 16:36

ja przy wymianie serducha na czy dwa właśnie zapodałem alu dekle i uszczelki Victor Reinz + masa w newralgicznych punktach + nowe uszczelki śrub

Zobaczymy jak z czasem się to będzie sprawować :)

#46 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 października 2014 - 23:52

A no właśnie w tej grubości uszczelki jest feler, bo jak sprawdzałem to bez uszczelki pokrywa opera się na mocowaniach, a do głowicy brakuje od 0,5mm do 1,0mm. A tyle właśnie ma uszczelka i obawiając się że jej nie dociśnie zapodałem silikon.

Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Teraz wymienię uszczelkę i zapodam masę zamiast silikonu. Zobaczymy czy będzie OK.


Uszczelke zostaw ta co masz, kup np.nitro, wyczysc silikon, wszystko "wymocz " w nitro, tam gdzie siada uszczelka przelec papierem 1000 by zmatowac , tu tez nitro i ogien z masa i ma byc git.

#47 OFFLINE   marcus711

marcus711

    VIP

  • 65 postów
  • Dołączył: 26-01-2008
  • Skąd: LATOWICZ

Napisany 30 października 2014 - 05:10

ja mam taki problem ze olej mi cieknie ze szpilki od kolektora wydechowego. z pierwszej od rozrządu, kiedys była tam zakładana reperaturka bo szpilka zerwana. ta szpilka siedzi w głowicy macie może jakis pomysł zeby to uszczelnić??? moze ten silikon VICTOR REINZ REINZOSIL +300 st. C moze by pomógł? na dzien dzisiejszy to olej leci na kolektor i go wypala przy czym smierdzi i dymi spod maski

#48 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 30 października 2014 - 07:14

A nie z pod pokrywy leci na tą szpilke?
Chyba że gamonie prawdopodobnie za mocno roswiercili. Moze w kanał olejowy trafili?
ja mam lepszą metodę wykrecania śrub.

#49 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 października 2014 - 07:50

A nie z pod pokrywy leci na tą szpilke?
Chyba że gamonie prawdopodobnie za mocno roswiercili. Moze w kanał olejowy trafili?
ja mam lepszą metodę wykrecania śrub.


W xevie jest tam bardzo płytko, ta pierwsza szpilka jest problematyczna, moze leciec z niej olej jak otwór był nieumiejętnie naprawiany. Miałem 2 takie przypadki.

#50 OFFLINE   marcus711

marcus711

    VIP

  • 65 postów
  • Dołączył: 26-01-2008
  • Skąd: LATOWICZ

Napisany 30 października 2014 - 15:25

z uszczelka pokrywy nie potrzebnie zmieniona. mogłobyć za bardzo rozwiercone. i leci ze szpilki. teraz tylko pytanie czy duze cisnnienie tam jest i czy silikon pomoze???

#51 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 października 2014 - 18:12

Silikon raczej nie pomoże.

#52 OFFLINE   mimipk

mimipk
  • 17 postów
  • Dołączył: 03-02-2014
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 października 2014 - 19:52

pawel80 a z tym nitro to serio? bo jakoś mi to nie widzi się przejechać uszczelkę takim mocnym czyścidłem. Nie sparcieje albo co?

Oczywiście najpierw spróbuję ze starą uszczelką bo nowa 100zł, a w razie niepowodzenia masy wystarczy jeszcze na drugi test.

I jeszcze pytanko o samo smarowanie, bo w międzyczasie pytałem w Elringu o właściwą do tego celu masę. Podali symbol i polecili nakładać tylko w newralgicznych miejscach, a myślę czy nie lepiej pociągnąć po całości?

#53 OFFLINE   Darth

Darth
  • 57 postów
  • Dołączył: 27-08-2014
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 31 października 2014 - 20:38

I jeszcze pytanko o samo smarowanie, bo w międzyczasie pytałem w Elringu o właściwą do tego celu masę. Podali symbol i polecili nakładać tylko w newralgicznych miejscach, a myślę czy nie lepiej pociągnąć po całości?


Nitro sobie daruj moze Ci przezrec uszczelke i stopic plastikowe pokrywy lepiej kupic dobry odtluszczacz i benzyne ekstrakcyjna od wymycia pokryw i glowicco do masy to jesli chcesz miec pewnosc ze nie bedzie cieklo spod pokryw to mase wyciskasz cieniutka warstwe w rowkach w pokrywach i wkladasz uszczelke w okrywy a na glowice nie wyciskasz z tuby tylko wyciskas masze na palec i wklepujesz na glowicy miejsce obok miejsc rownomiernie zeby wypelnic cala powierzchnie styku pokrywy z glowica i odczekaj ok 10 min zanim zalozysz pokrywy w ten sposob utworzy sie tak jaby z tej cienkiej warstwy masy jakby dodatkowa uszczelka a z tuby wyciskasz dodatkowo w newralgicznych punktach potem zakladasz i przykrecasz pokrywy jak to zrobisz to najlepiej zeby auto postalo jeden dzien nie odpalane i nie ruszane zeby wszystko sobie spokojnie dobrze wysychlo

#54 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 listopada 2014 - 21:44

Nitro sobie daroj moze Ci przezrec uszczelke i stopic plastikowe pokrywy lepiej kupic dobry odtluszczacz i benzyne ekstrakcyjna od wymycia pokryw i glowicco do masy to jesli chcesz miec pewnosc ze nie bedzie cieklo spod pokryw to mase wyciskasz cieniutka warstwe w rowkach w pokrywach i wkladasz uszczelke w okrywy a na glowice nie wyciskasz z tuby tylko wyciskas masze na palec i wklepujesz na glowicy miejsce obok miejsc rownomiernie zeby wypelnic cala powierzchnie styku pokrywy z glowica i odczekaj ok 10 min zanim zalozysz pokrywy w ten sposob utworzy sie tak jaby z tej cienkiej warstwy masy jakby dodatkowa uszczelka a z tuby wyciskasz dodatkowo w newralgicznych punktach potem zakladasz i przykrecasz pokrywy jak to zrobisz to najlepiej zeby auto postalo jeden dzien nie odpalane i nie ruszane zeby wszystko sobie spokojnie dobrze wysychlo



A przypadkiem Nitro nie zje glowic jak sie nin wyczysci uszczelki? Przeciez nitro to zadna zasada czy mega kwas. Czyszcze uszczelki w benzynie, nitro, birolu itd i nic. Jak zostawisz na kilka godzin uszczelki w nitro to sie zgodze ale nie jak odtluscisz tylko.

via tapatalk

#55 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 listopada 2014 - 19:27

czy wy ludziska mieliście kiedykolwiek kontakt z "nitro"? dobrze odtłuszcza , szybko odparowuje i krzywdy nie robi niczemu! chyba , że tak jak wcześniej było napisane , ktoś zostawi to na parę dni to może kto wie.
Nitro można przetrzeć lakier samochodowy itp a np inne rozcieńczalniki wchodzą w reakcję z lakierem , itp.
śmiało stosować i nie bać się o konsekwencje .

Alley święta racja :-)

"darth" czy ty wiesz co piszesz? zastanów się nad sobą!

#56 OFFLINE   Darth

Darth
  • 57 postów
  • Dołączył: 27-08-2014
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 02 listopada 2014 - 21:14

"darth" czy ty wiesz co piszesz? zastanów się nad sobą!


Wiem co pisze co do nitro niech wam bedzie:p

#57 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 listopada 2014 - 19:17

Wiem co pisze co do nitro niech wam bedzie:p


:zgoda:

#58 OFFLINE   mimipk

mimipk
  • 17 postów
  • Dołączył: 03-02-2014
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2014 - 21:33

Zrobiłem. :D
Czwarty dzionek śmigam i ni kropelki wycieku.
Oczywiście kupiłem masę uszczelniającą oryginalną GM strikte do pokryw na głowicy. Psiakaś zielonkawa maź. Niestety instrukcji ni hu hu.

Starą uszczelkę zacząłem czyścić, ale była już tak oblepiona silikonem, że nie opłacało się czyścić więc kupiłem nówkę ELRINGA. I teraz wiem, że winowajcą była poprzednia uszczelka marki chyba TOPRAN.

Pany jak zmierzyłem obie to różnica kolosalna. Wysokość ogólna 4,4/6,4mm, a wysokość na półksiężycach z których ciekło 14,4/16,4mm. 2 mm to sporo! Że nie wspomnę o wykończeniu na półksiężycach, które w Elring było o niebo lepsze. W zasadzie zastanawiałem się po co kupiłem masę, ale jak kupiłem to już posmarowałem. Tylko nad wałkami rozrządu z przodu i z tyłu (tylko w rowkach pokrywy).

I chyba ważne: z powodu braku instrukcji do tej masy to odczekałem dobre 20 min po smarowaniu, bo nie chciała stygnąć. Samo autko odpaliłem dopiero następnego dnia. I tak coś jeszcze wypłynęło jak silnik rozgrzał się, ale nie było wycieku oleju.

Jestem zadowolony. Dzięki wszystkim za porady i pozdrawiam.

#59 OFFLINE   iBOX

iBOX
  • 25 postów
  • Dołączył: 11-12-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 18 lutego 2015 - 23:13

Witam szanowne grono forumowiczów : ))

Problem z jakim do Was się zwracam jest następujący... Wyciek oleju silnikowego. :pokoj::pokoj:
Lokalizacja miejsca wycieku, wszystko od spodu ładnie umyte, wyczyszczone, odpalam silnik, po około 5minutach pracy pokazała się strużka oleju w okolicach filtra oleju, strużka idealnie płynie po drugiej misie, tej wyższej aluminiowej (śruby torx dokręcone ). Pytanie jest następujące, którą uszczelkę należy wymienić, a może to nie wina uszczelek, nie chce wchodzić koszta bo po co...
Która uszczelka jest walnięta, co obstawiacie ?
1. Uszczelka misy olejowej blaszanej
2. Uszczelka misy olejowej drugiej, aluminiowej ?
3. Uszczelka podstawy filtra, jest w ogóle coś tam takiego ?
4. Może z czujnikiem coś jest nie tak, czujnik też dokręciłem...

Z góry dziękuje, i czekam na propozycje : )

#60 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 lutego 2015 - 23:41

4. Może z czujnikiem coś jest nie tak, czujnik też dokręciłem...


Który czujnik dokręciłeś?