zalety i wady automatu
#141 Guest_DaroX25XE_*
Napisany 14 maja 2012 - 14:58
#142 OFFLINE
Napisany 14 maja 2012 - 16:30
olej wymienia sie jak nic sie w skrzyni nie dzieje
dokładnie - dlatego kolega może śmiało wymieniać
a orientujecie się jaki symbol ma oryginał oleju i ile kosztuje?
tematów jest mnóstwo
zajrzyj do działu sprawdzone porady - jest tam opisana wymiana i olej.
Powinien być o specyfikacji Dexron III. Producent dowolny. wpisz zresztą w szukajkę i znajdziesz
#143 OFFLINE
Napisany 14 maja 2012 - 16:36
I pan mi powiedział, że olej i filtr w automatycznej skrzyni powinno się wymienić co 250 tys km.
podziel te 250tyś na trzy i co tyle wymieniaj
#144 Guest_DaroX25XE_*
Napisany 14 maja 2012 - 17:02
podziel te 250tyś na trzy i co tyle wymieniaj
Przy moich przebiegach to będzie za jakieś eeee krótko:D
#145 OFFLINE
Napisany 16 maja 2012 - 00:45
Dzisiaj byłem w salonie Opla w Skierkach, zapytać się z czystej ciekawości co panowie z serwisu myślą o tym "niewymienianiu" oleju w automacie. I pan mi powiedział, że olej i filtr w automatycznej skrzyni powinno się wymienić co 250 tys km. Nie wiem za mocno ile w tym prawdy co do przebiegu od wymiany do wymiany, ale wg niego powinno się to zrobić.
:jump: Zabawne. Wcześniej pisałem,że w ASO mówili że w automacie się oleju nie wymienia. Prawda, ale pojechałem do ASO w innej miejscowości oddalonego o 40 km i tam Panowie chcą wymienić olej. Ciekawe czy OPEL ma zalecenia serwisowe uzależnione od ...? Właśnie, od czego? Byli tak uprzejmi, że sprawdzili mi poziom oleju i to w mojej obecności. Olej wylewał się przez korek i był czysty(ponoć jak z bańki). Na moją sugestię, że OPEL zaleca wymianę tylko w kilku przypadkach (pojazdy specjalne -policja, wojsko, oraz eksploatowanych w górach i ciągnących przyczepy), zrobili wielkie oczy.
PS
Chyba powinienem sprawdzić sobie poziom oleju, ale w głowie, skoro jeżdżę do ASO
#146 OFFLINE
Napisany 16 maja 2012 - 08:26
Ciemne zabarwienie oleju jest związane z kondycją ASB. Np. jeżeli masz przypalone tarczki, to wpłynie to na ciemny kolor oleju.
Pamiętaj też, że filtr też może się zapychać (opiłkami) , magnes odebrał sporą część opiłków, więc jego zdolności też są już ograniczone.
A więc radzę Tobie olej z filtrem wymienić
W jednej mojej skrzyni dla przykładu po 150 000km olej wygląda jak nowy, ale przy montażu tej skrzyni trzeba będzie wymienić olej z fitrem, aby służyła jak najdłużej.