Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

zalety i wady automatu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
145 odpowiedzi na ten temat

#141 Guest_DaroX25XE_*

Guest_DaroX25XE_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 14 maja 2012 - 14:58

Dzisiaj byłem w salonie Opla w Skierkach, zapytać się z czystej ciekawości co panowie z serwisu myślą o tym "niewymienianiu" oleju w automacie. I pan mi powiedział, że olej i filtr w automatycznej skrzyni powinno się wymienić co 250 tys km. Nie wiem za mocno ile w tym prawdy co do przebiegu od wymiany do wymiany, ale wg niego powinno się to zrobić.

#142 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 14 maja 2012 - 16:30

olej wymienia sie jak nic sie w skrzyni nie dzieje


dokładnie - dlatego kolega może śmiało wymieniać

a orientujecie się jaki symbol ma oryginał oleju i ile kosztuje?


tematów jest mnóstwo :)
zajrzyj do działu sprawdzone porady - jest tam opisana wymiana i olej.
Powinien być o specyfikacji Dexron III. Producent dowolny. wpisz zresztą w szukajkę i znajdziesz :)

#143 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 maja 2012 - 16:36

I pan mi powiedział, że olej i filtr w automatycznej skrzyni powinno się wymienić co 250 tys km.


podziel te 250tyś na trzy i co tyle wymieniaj :D

#144 Guest_DaroX25XE_*

Guest_DaroX25XE_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 14 maja 2012 - 17:02

podziel te 250tyś na trzy i co tyle wymieniaj :D


Przy moich przebiegach to będzie za jakieś eeee krótko:D

#145 OFFLINE   baca67

baca67
  • 7 postów
  • Dołączył: 25-10-2010
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 maja 2012 - 00:45

:jump:

Dzisiaj byłem w salonie Opla w Skierkach, zapytać się z czystej ciekawości co panowie z serwisu myślą o tym "niewymienianiu" oleju w automacie. I pan mi powiedział, że olej i filtr w automatycznej skrzyni powinno się wymienić co 250 tys km. Nie wiem za mocno ile w tym prawdy co do przebiegu od wymiany do wymiany, ale wg niego powinno się to zrobić.


:jump: Zabawne. Wcześniej pisałem,że w ASO mówili że w automacie się oleju nie wymienia. Prawda, ale pojechałem do ASO w innej miejscowości oddalonego o 40 km i tam Panowie chcą wymienić olej. Ciekawe czy OPEL ma zalecenia serwisowe uzależnione od ...? Właśnie, od czego? Byli tak uprzejmi, że sprawdzili mi poziom oleju i to w mojej obecności. Olej wylewał się przez korek i był czysty(ponoć jak z bańki). Na moją sugestię, że OPEL zaleca wymianę tylko w kilku przypadkach (pojazdy specjalne -policja, wojsko, oraz eksploatowanych w górach i ciągnących przyczepy), zrobili wielkie oczy.
PS
Chyba powinienem sprawdzić sobie poziom oleju, ale w głowie, skoro jeżdżę do ASO

#146 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 16 maja 2012 - 08:26

baca67 to że kolor oleju jest "jak z bańki" to nie znaczy, że nie trzeba go wymieniać. Bo zużycie mechaniczne oleju to jedno, a zabarwienie to drugie.
Ciemne zabarwienie oleju jest związane z kondycją ASB. Np. jeżeli masz przypalone tarczki, to wpłynie to na ciemny kolor oleju.
Pamiętaj też, że filtr też może się zapychać (opiłkami) , magnes odebrał sporą część opiłków, więc jego zdolności też są już ograniczone.

A więc radzę Tobie olej z filtrem wymienić :)

W jednej mojej skrzyni dla przykładu po 150 000km olej wygląda jak nowy, ale przy montażu tej skrzyni trzeba będzie wymienić olej z fitrem, aby służyła jak najdłużej.