Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaka gleba - jaki zawias


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1823 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopad 2008 - 01:13

nie mam tego systemu więc nie sprawdze, ale jak ktoś by coś wiedział to mógł by dać znać.

Też nie mam ale podejrzewam, że prościej było by przemieścić czujnik położenia ?wachacza?, w każdym razie pewnie wiadomo o co kaman.


no i ja tak wlasnie zrobilem, zmodyfikowalem (skrocilem) cięgno czujnika nivo - nie chcialem niszczyc oryginalnego cięgna, dlatego dorobilem drugie ze sztywnego drutu, ktory umozliwia mi nawet regulacje - i teraz nivo trzyma odpowiednia wysokosc na krotszych springach...

Dodany obrazek

powiedział że nivo działa tak że jak się odłonczy akum na pół godziny i potem wejdzie do auta obciążenie po czym się podłonczy akum to zapamięta to położenie jako zero i będzie do niego donżył w obie strony, więc według mnie na twardszych springach powinien mieć tylko mniej roboty. :idea:


to chyba bledna teoria, mialem okazje odlaczac aku na tyle czasu, a tyl samochodu wtedy siedzial na maxa, po podlaczeniu aku, nivo nadal chcial mocno pompowac...


 


#42 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopad 2008 - 01:30

moje pytanie jest takie....jak system NIVO pompuje, i ile może napompować więcej aby w przyszłości nie dotykać ponownie gleby, albo moze założyć inne amory regulowane, coś na wzór audi allroad aby troszkę podnieść "d*pę"?

Z tego co wiem to przy NIVO nie ma już możliwości założenia sportowych sprężyn. Chyba, że opcja kolegi Exec'a jeśli ją dobrze zrozumiałem po paru głębszych dzisiaj ;)


twardosc zalezy od firmy a nie od koloru

Każda firma ma swój kolor ;)


niemam zamiary zalozych sprezyn "czerwonych" poniewaz mialem je zalozone do vectry i jezdzilo sie jak po kamieniach gdy sie przejerzdzalo przez progi zwalniajace lub dziury

Bo były zapewne Irmschera, które są choloernie twarde :mad:


Maro zmieniał z Irmscher-a na bodajże Weitec-a, bo są bardziej miękkie.

Dokładnie :)

wiec jaka firme wy polecacie?

WEITEC. Są bardzo dobre. Przy 18" nie narzekam. Czuję komfort zbliżony na springach Irmschera i 15-calowych felgach :)

#43 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopad 2008 - 08:41

ktory umozliwia mi nawet regulacje

Tak sobie myślę i jestem nawet pewien, że gdybym miał nivo to nie dalej niż 2 tygodnie i ta regulacja odbywała by się elektrycznie z kokpitu.

#44 OFFLINE   GreGoriO

GreGoriO

    carreteras bonitas

  • 346 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Katowice, Costa del Sol
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopad 2008 - 10:56

ktory umozliwia mi nawet regulacje

Tak sobie myślę i jestem nawet pewien, że gdybym miał nivo to nie dalej niż 2 tygodnie i ta regulacja odbywała by się elektrycznie z kokpitu.

to samo pomyslałem oglądajac zdjęcie EXECa.... :bigok:

#45 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopad 2008 - 11:20

to samo pomyslałem oglądajac zdjęcie EXECa....

No i nie urażając Exec'a pewnie lepiej by wyglądało ;)

#46 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopad 2008 - 13:57

to samo pomyslałem oglądajac zdjęcie EXECa....

No i nie urażając Exec'a pewnie lepiej by wyglądało ;)


juz dawno myslalem o recznym sterowaniu tym nivo, nawet w pewnym sensie takie sterowanie w kabinie mialem (wyjmowalem i wkladalem bezpiecznik od nivo :) ) ale tak na serio, nie chcialo mi sie bawic dalej w kabelki, przelaczniki itd...


 


#47 OFFLINE   mendrek

mendrek
  • 126 postów
  • Dołączył: 17-10-2006
  • Skąd: Bielsk Podlaski

Napisany 29 listopad 2008 - 21:33

Witam panów chcialbym sie zapytac jakie zawieszenie dobrac do omegi b. W danej chwili kupuje felgi 19 calowe najprawdopodobniej o szerokosci 8.5 i 9.5. Chcialbym do tego zestawu dokupic na poczatek jakis zestaw sprezynek który obnizy mi autko. Myslalem tu o zestawie przód 40 tyl 35. Moze macie jakies zdjecia omegi która ma felgi 19 cali i obnizenie tak okolo 40. Same sprezynki. Moze przód 45 tyl 40. Bylbym wdzieczny za pomoc

#48 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 listopad 2008 - 21:45

Witam panów chcialbym sie zapytac jakie zawieszenie dobrac do omegi b. W danej chwili kupuje felgi 19 calowe najprawdopodobniej o szerokosci 8.5 i 9.5. Chcialbym do tego zestawu dokupic na poczatek jakis zestaw sprezynek który obnizy mi autko. Myslalem tu o zestawie przód 40 tyl 35. Moze macie jakies zdjecia omegi która ma felgi 19 cali i obnizenie tak okolo 40. Same sprezynki. Moze przód 45 tyl 40. Bylbym wdzieczny za pomoc


same sprężynki są do bani - zawias zadziała prawidłowo dopiero po zamontowaniu krótszych amorów, inaczej jest tragedia - wiem, bo przerobiłem na swojej skórze.

jakby co, mam zbędnego kompletnego "gwinta" KW do sedana,
chyba nic lepszego do omy nikt nie wymyślił :looz:

szczegóły priv.

#49 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 listopad 2008 - 02:55

45 tyl 40

Rozmawiałem z przedstawicielem Weitec'a i przy taliej glebie trzeba wymieniać również amory ale 45 na przód przy 19'' może okazać sią za dużo. Ja mam 18'ki i jest na styczek dosłownie. Weitec mi zaproponował przód 30/35 tył.

#50 OFFLINE   HAIDI

HAIDI
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: WROCLAW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 listopad 2008 - 12:05

Weitec mi zaproponował przód 30/35 tył.

I do tego amortyzatory Bilstein B8 i naprawdę całkiem niezła jazda jak na nasze Polskie drogi. Wiem bo właśnie taki zestaw mam tylko że na H&R i fele 17 cali.
19 cali chyba będzie za dużo,ale 18 będą super.
PELEN WYPAS

#51 OFFLINE   mendrek

mendrek
  • 126 postów
  • Dołączył: 17-10-2006
  • Skąd: Bielsk Podlaski

Napisany 01 grudzień 2008 - 19:24

troszke moze sie nie dopowiedzialem planuje wymienic komplet amor plus sprezyny przód 40 i tyl 40 o ile takowe dostane. Felgi beda inne poniewaz 19 nie dostane i aktualnie sa do zamówienia 18 o rozmiarze przód 8.5 lub 9, a tyl 9.5 lub 10 cala rh zw1 lub 3. Maja duze et wiec moze sie smieszcza z oponkami tyl 285 przód 245( jeszcze nie jestem pewien co do opon) Mozecie dac namiary na jakies fajne zestawy z amorkami czy lepiej kupic sprezyny odzielnie i amorki odzielnie

#52 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudzień 2008 - 21:50

Mozecie dac namiary na jakies fajne zestawy z amorkami


proszę, oto cały zestaw w okazyjnej cenie:

zawieszenie

w razie zainteresowania mogę dorzucić do kompletu:

moje czarne alusy ATS 18"
Felgi są wzmacniane, przeznaczone do SUV / Jeep, proste, bez śladów używania - po 1 sezonie.

w zestawie 4szt felg 18" szerokość 8,5" ET=38
oraz 2szt felg 18" szerokość 9,5" ET=30
+ 4szt kapsle ATS

tył bez jakichkolwiek dystansów zgrywa się idealnie z zewnętrzną krawędzią błotnika w omie - wygląda ostro :)

opony na felgach jakies są ale wg mnie nadają się tylko do śmietnika - w razie czego mam rezerwację na 2x nówki 235/40/18 za 650 i 2x b.ładne używki (7mm z 2007r) 255/40/18 za 300, wszystko porządne i markowe.

...czy taki zestaw jest "fajny" ?

:)

#53 OFFLINE   mendrek

mendrek
  • 126 postów
  • Dołączył: 17-10-2006
  • Skąd: Bielsk Podlaski

Napisany 01 grudzień 2008 - 22:19

tak oczywiscie taki zestaw jest fajny lecz ja poszukuje normalnej zawiechy nie gwintowanej. Uwazam ze ona jest zbedna wiem jak to jest ze 1 raz w roku ja sie bedzie krecic i po co ona. To moje zdanie. Wiec poprosze jak Klubowicze mozecie o jakis konkretny zestaw sprezyn -40 na tyl i -45 na przód i amorków do nich odpowiednich

#54 OFFLINE   mendrek

mendrek
  • 126 postów
  • Dołączył: 17-10-2006
  • Skąd: Bielsk Podlaski

Napisany 04 grudzień 2008 - 14:15

Tak m,yslalem zeby nie sciagnac sobie zawiechy z niemiec przez ebay.de . Czy ktos moze powiedziec czy w takich zestawy sa dobre. Myslalem zeby sciagnac 50/35 zestaw z amortyzatorami lub same sprezyny, a w polsce kupic bilstein b6 i sie cieszyc zawieszeniem

#55 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 grudzień 2008 - 14:33

Myslalem zeby sciagnac 50/35 zestaw z amortyzatorami lub same sprezyny, a w polsce kupic bilstein b6 i sie cieszyc zawieszeniem

B6 to twarde amory do seryjnych sprężyn, do krótkich springów stosuje się B8.

#56 OFFLINE   mendrek

mendrek
  • 126 postów
  • Dołączył: 17-10-2006
  • Skąd: Bielsk Podlaski

Napisany 04 grudzień 2008 - 16:16

a gdzie takie bilstainy b8 mozna dostac do krótszych sprezyn i w jakiej one sa cenie. Takie amortyzatory sa dostepne tylko na przód czy tez mozna kupic w razsadnej cenie na tyl. Mysle tak jak to zrobic z tym zamówieniem z ebay.de Fajne zestawy sa tylko z jak ich wytrzymaloscia. Moze ktos sciagal taki zestawik

#57 OFFLINE   HAIDI

HAIDI
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: WROCLAW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 grudzień 2008 - 13:29

a gdzie takie bilstainy b8 mozna dostac do krótszych sprezyn i w jakiej one sa cenie.

Amort.BILSTEIN B8 VE3-4426(przód)- 590zł szt.
Amort.BILSTEIN B8 B46-2258(tył) - 380zł szt.
www.automalica.pl



A jeśli chodzi o wytrzymałość to zależy od jazdy.
PELEN WYPAS

#58 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 grudzień 2008 - 20:05

a gdzie takie bilstainy b8 mozna dostac do krótszych sprezyn i w jakiej one sa cenie.

Może u Krzyśka będzie taniej: http://forum.omegakl...ead.php?t=12611

#59 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 grudzień 2008 - 20:15

p.s. no oczywiscie ze mam taniej
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#60 OFFLINE   Pytka

Pytka
  • 5 postów
  • Dołączył: 04-08-2009
  • Skąd: Tczew

Napisany 11 styczeń 2010 - 11:39

hej jak poznac czy mam w swojej omie nivo? i gdzie znajduje sie bezpiecznik od nivo? czy po wyciągnięciu bezpiecznika **** auta trochę siądzie? czy jak to wygląda bo wogóle nie wiem za bardzo jak sprawdzic czy to nivo wogóle działa o ile je mam hehe