Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

omega bierze olej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
131 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   patryk1

patryk1
  • 2 postów
  • Dołączył: 23-07-2008
  • Skąd: łódź

Napisany 23 lipca 2008 - 14:28

witam. mam omege c z 2000 r. 2,2 16V. mam problem z olejem, otoz bierze 1l oleju na 1000 km. co moze byc przyczyna?? co trzeba naprawic, zeby pozbyc sie problemu? wystarczy wymienic uszczelniacze? czy pierscienie tez robic? z gory dzieki za pomoc. pozdrawiam
Patryk

#2 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lipca 2008 - 15:00

Najpierw popatrz, czy gdzies nie wycieka ten olej. Co do reszty to moze wystarczy wymienic uszczelniacze, ale bez sprawdzenia sie nie dowiesz.
Sprawdz cisnienie to bedziesz wiedzial czy pierscienie sa ok.

#3 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lipca 2008 - 15:44

Codziennie taki sam temat... Chyba sie w koncu wsciekne I porade zrobie, bo tak za kazdym razem ktos wyjasnia, a kolejnego dnia to samo pytanie...
Jak napisal Lendio - czy pewnosc ze silnik pali olej? Przy przegazowaniu lub rano jest niebieski lub czarny dym?
Czy rura wydechowa jest czysta czy okopcona?
Jezeli nie to szukaj raczej wyciekow. Sprawdz pod silnikiem, kolo filtra, laczenie skrzyni z silnikiem, miska. Zlokalizuj skad leci olej - czy z uszczelnienia czy z pokrywy rozrzadu. My nie wywrozymy - wytrzyj jesli sa zacieki I obserwuj podczas pracy silnika skad leci.
Jesli silnik kopci lub masz podejrzenia ze pali olej to cos sie wymysli, ale nie zaczynaj od remontu tylko od prostych rzeczy...

#4 OFFLINE   Mrozio

Mrozio
  • 235 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: München

Napisany 24 lipca 2008 - 12:37

Kolego wszechwiedzący

mkaminski100

zapewne koledze chodziło o to czy szukać jakiejś większej przyczyny czy nie!!W instrukcji obsługi omegi A było podane ile oleju może ubyć po przejechaniu 1000km i tu może też tak jest, jeśli miałby zużyte pierścienie to więcej tego oleju gdzieś by znikało. A jak nudzą cie tego typu tematy i czytasz je codzinnie to proponuje w niedziele raz a porządnie sobie poczytać , a na kolege nie najeżdzać bo kto pyta nie błądzi!!!

#5 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lipca 2008 - 12:54

Codziennie taki sam temat... Chyba sie w koncu wsciekne

sorka ale wcale nie musisz odpisywać codziennie na te same tematy :razz:

Mrozio, masz racje dla B tez było cos takiego podawane ale instrukcji do Bfl nie widziałem patryk1, jeśli nie masz wycieków to spradź czy auto ci dymi podczas przyspieszania (potrzeba drugiego auta i dobrego obserwatora) jeśli dymi na niebiesko to uszczelniacze masz do wymiany ale przedtem warto by było sprawdzić ciśnienie sprężania na cylindrach

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 lipca 2008 - 12:58

Mrozio, masz racje dla B tez było cos takiego podawane ale instrukcji do Bfl nie widziałem patryk1, jeśli nie masz wycieków to spradź czy auto ci dymi podczas przyspieszania (potrzeba drugiego auta i dobrego obserwatora) jeśli dymi na niebiesko to uszczelniacze masz do wymiany ale przedtem warto by było sprawdzić ciśnienie sprężania na cylindrach



jesli bierze olej to wystarczy otworzyc szyberdach i depnac mu ostro - bedzie czuc oleje w kabinie




 


#7 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lipca 2008 - 13:01

Mroziu, gdybys zamiast sie unosic, przelecial tematy na pierwszej stronie dzialu silik to bys znalazl to http://forum.omegakl...ead.php?t=13839 na poczatek. Silnik inny, zasada ta sama. Nie praw wiec moralow, bo dla ludzi ich czas jest cenny I nie moga poswiecic 2 minut na poszukanie, ale ludzie ktorzy pomagaga maja go na peczki I kazdemu beda tlumaczyli to samo przy kazdym identycznym poscie. Pomagam tak samo jak Ty – bo lubie. Jesli ktos oczekuje pomocy to niech wykaze swoja inicjatywe. Jesli nie to beda dostawali bzdury od osob nabijajacych sobie pusto posty I wiedzacych, ze gdzies dzwoni.
Koledze sie dostalo za wiele innych osob, wiec niech nie ma do mnie pretensji - chodzi o zasade i tyle. Wg mnie to "kto szuka nie bladzi"...
Nie na to tu dyskusja.

A tak w temacie
1. W instrukcji jest napisane ile silnik moze palic oleju.
2. Uszczelniacze to wg Ciebie to jest “wieksza usterka” czy nie? Jak znam zycie kolega sugeruje to co powiedzial mu mechanik lub ktos walnal na innym forum (patrz pkt 3).
3. Przyczyny szuka sie od najprostszych spraw (np wycieki na zewnatrz), ale poza checia wymiany uszczelniaczy kolega nic nie napisal. Tylko ze ja o tym napisalem wiec jak kolega sobie sprawdzi to da znac. Jak nie da to znaczy ze nie potrzebuje pomocy.
FIN

#8 OFFLINE   Mrozio

Mrozio
  • 235 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: München

Napisany 24 lipca 2008 - 13:06

Ja z doświadczenia wiem że silnik bierze olej i tyle. Ciśnienie może być miodzio a olej i tak będzie ubywać. W 2.0 miałem tak, że po uzupełnieniu oleju do MAX szybko ubywało go ok. litr a potem jeździłem i jeździłem a stan się utrzymywał. O ile pamiętam to noram dla 2.0 wynosiła 0,7l na 1000...chyba, sprawdze to napiszę...Więc kolego nie pękaj, jeździj, pamietaj o wymianie bo szkoda popychaczy i kontroluj stan-dolewki jak w KFC wskazane :wink:

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 lipca 2008 - 13:13

Ja z doświadczenia wiem że silnik bierze olej i tyle. Ciśnienie może być miodzio a olej i tak będzie ubywać. W 2.0 miałem tak, że po uzupełnieniu oleju do MAX szybko ubywało go ok. litr a potem jeździłem i jeździłem a stan się utrzymywał. O ile pamiętam to noram dla 2.0 wynosiła 0,7l na 1000...chyba, sprawdze to napiszę...Więc kolego nie pękaj, jeździj, pamietaj o wymianie bo szkoda popychaczy i kontroluj stan-dolewki jak w KFC wskazane :wink:



0.7 to zabezpieczenie producenta przed wymiana silnika. na starym silniku dolewalem pod koniec litr na 500 km i to wszystko przez uszczelniacze. teraz na tym silniku na 6000 km dolalem 300ml ale mam wyciek delikatny spod filtra oleju.
pozatym - na starym silniku nie bylo widac ze kopci - bylo czuc podczas jazdy jak otworzylem szyber - sam olej.i pamietaj jeszcze za olej bedzie uszczelnial pierscienie powodujac wskazania kompresji dobre badz wieksze niz 15 bar.




 


#10 OFFLINE   Mrozio

Mrozio
  • 235 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: München

Napisany 24 lipca 2008 - 13:13

bo dla ludzi ich czas jest cenny

człowieku to jest dobrowolne forum, a nie bank!!

I nie moga poswiecic 2 minut na poszukanie

widziałeś ile ma postów ten nasz kolega? jeden!!! ja swój pierwszy też zdublowałem i troche milej byłem potraktowany

Uszczelniacze to wg Ciebie to jest “wieksza usterka” czy nie?

tak, to w cholere roboty i kasa.

#11 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lipca 2008 - 13:14

Dymienie lub brak nie jest wyznacznikiem palenia oleju. To nie Duzy Fiat. Albo okopcenie rury, albo demontaz kolektora moze udowodnic uszkodzenie uszczelniaczy.
Cisnienie w cylindrach rowniez nie musi wskazywac czy silnik pali olej czy nie. Uszkodzone pierscienie plus cieknace uszczelniacze na ssaniu pokaza ze jest wszystko dobrze.

P.S. Niektorzy zmienili zdanie co do powielania watkow…

Mroziu - wrzuc na luz.
Nie mam zamiaru dyskutowac jak powinno wygladac forum. Od tego jest inny dzial jak masz chec.
Widzisz kolega zaczyna od wymiany uszczelniaczy, wiec chyba wie co robi i nie jest to tak trudna procedura. A tak dla Twojej informacji - uszczelniacze w 2.2 mozna w 1 dzien zrobic.

#12 OFFLINE   Mrozio

Mrozio
  • 235 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: München

Napisany 24 lipca 2008 - 13:21

teraz na tym silniku na 6000 km dolalem 300ml

...cholercia mi troche i to nawet więcej bierze. Kolega opowiadał mi że jadąc za mna na takim średnio zimnym silniku depnołem to poszedł niebieski dym. Wiem, że na zimnym silniku nie wkręca się maszyny ale tak jakoś wyszło...
Jutro oddaje ome do mechanika na złośliwe zwyrodnienie UPG, uszczelniacze wymienie i opisze co po tej wymianie, a i jak będe miał czas to opisze cały remoncik co i jak, łącznie z cenami itp.

Pozdro

P.S.

mkaminski100

też :wink:

#13 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lipca 2008 - 13:46

P.S. Niektorzy zmienili zdanie co do powielania watkow…

od pilnowania porządku sa mody i admini widać sa nowe wytyczne bo by dawno juz temat zamkneli :razz:

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 lipca 2008 - 13:47

od pilnowania porządku sa mody i admini widać sa nowe wytyczne bo by dawno juz temat zamkneli


narazie dyskusja jest rzeczowa - jesli to sie zmieni to napewno poleci klodeczka




 


#15 OFFLINE   Mrozio

Mrozio
  • 235 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: München

Napisany 24 lipca 2008 - 13:52

A tak dla Twojej informacji - uszczelniacze w 2.2 mozna w 1 dzien zrobic.

wow, zapisze to sobie...który dzisiaj jest :mrgreen:

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 lipca 2008 - 13:57

wow, zapisze to sobie...który dzisiaj jest



czemu mial sluzyc ten komentarz ? w V6 jak sie sprężysz to max w 2 dni zrobisz tracac troche na planowanie glowic.




 


#17 OFFLINE   Mrozio

Mrozio
  • 235 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: München

Napisany 24 lipca 2008 - 14:07

czemu mial sluzyc ten komentarz ?

...aaa już niczemu :wink:

#18 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lipca 2008 - 14:13

To moze zamiast podkladac sobie do ognia I snuc teorie poczekajmy co ma do powiedzienia zainteresowany kolega :)

#19 OFFLINE   patryk1

patryk1
  • 2 postów
  • Dołączył: 23-07-2008
  • Skąd: łódź

Napisany 30 lipca 2008 - 14:38

dzieki koledzy za pomocne komentarze!wyciekow zadnych nie mam. jeszcze sprawdze te kopcenie. pozdrawiam i jeszcze raz dzieki :wink:
Patryk

#20 OFFLINE   Chardy

Chardy
  • 33 postów
  • Dołączył: 17-11-2007
  • Skąd: Bydgoszcz (PL)/ Greystones (IRL)

Napisany 19 sierpnia 2008 - 20:31

Witam serdecznie

mam podobny problem do kolegi patryk1. mam omege 2.0 16v z 99 roku. przebieg ok.140000km. od pewnego czasu ubywa mi oleju ok.0.5 l na 1000km. wyciekow zadnych nie zauwazylem i nie widze tez zeby dymil (moze troche ale tylko po odpaleniu na zimnym silniku). teraz moje pytanie, czy jesli faktycznie pali mi olej to wyjdzie to na analizie spalin, czy tez wszystko zostanie w katalizatorze? i w zwiazku z tym czy lepiej sprawdzic spaliny czy cisnienie sprezania? bo nie wiem od czego zaczac

dzieki za podpowiedzi