Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana tuleji wahacza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
491 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 wrzesień 2008 - 22:09

promocja od kczech

 

nr katalogowe dużych tuleji:

Lamforder 10531
Febi 06213
teknorot 547
delphi td338w


a na koniec nr orginalu bmw 31121139456

 


Edytowany przez czesiek, 06 luty 2016 - 20:11.

CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#22 OFFLINE   kubik224

kubik224
  • 20 postów
  • Dołączył: 11-11-2007
  • Skąd: Lubin

Napisany 07 wrzesień 2008 - 19:55

Witajcie po dłuższej przerwie.
W końcu zmieniłem w sobotę te tulejki o których mowa, lecz tyko z prawej strony.
Życzę powodzenia przy wymianie tulei jak komuś śruba od tulei pionowej wpadnie do wewnątrz sanek. MASAKRA jest ją wyciągnąć 1,5 h mi to zajęło.
Dzisiaj kupłem sobie drugi zestaw na koło lewe oraz dwa nowe sworznie i gumki na stabilizator porzeczny.Wszystko firmy Lamforder czyli BOGE tylko gumki jakieś insze.
Będzie ostra wymiana
Moje pytanko:
Podczas wymiany musiałem odkręcić dwie śruby przy macpersonie trzymające zwrotnice, piaste. Teraz to mi się chyba kąt przestawił co myślicie? Przy skręcaniu jest luz niewiadomo jak skręcić.

#23 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2751 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 wrzesień 2008 - 10:29

pytanie. jaki powinien byc kat pochylenia kola w omedze? bo przy zmianie tulei wahacza musialem odkrecic mcpersona i na bank zmienilem kat. kola u mnie staly tak / \ i zdarlo mi opone od wewnatrz.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#24 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4915 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 wrzesień 2008 - 14:46

Kąt pochylenia kół przednich -1`40`+/-45` (minus 1stopień 45 minut,plus/minus 45 minut)

W/G Info techa
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

#25 OFFLINE   zorro22

zorro22
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-06-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 styczeń 2009 - 00:07

 
I \ /I
I \ / I
I \ / I
sworzeń <-- I \ / I --> sworzeń
I / \ I
I / \ I
I / \ I
I / \I


tak to ma wyglądać jak patrzysz od przodu auta.::D

#26 OFFLINE   opel

opel

    kl

  • 100 postów
  • Dołączył: 14-06-2008
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 25 styczeń 2009 - 02:26

[quote name='zorro22'][HTML]
I \ /I
I \ / I
I \ / I
sworzeń <-- I \ / I --> sworzeń
I / \ I
I / \ I

#27 OFFLINE   opel

opel

    kl

  • 100 postów
  • Dołączył: 14-06-2008
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 25 styczeń 2009 - 19:14

No czyli montowac strzalka w strone sworznia tak zeby gorna czesc tego trojkata byla do srodka auta.

Jutro wyciagam wahacze i wprasuje tak jak piszecie. Dzieki chlopaki i sorry za male zamieszanie .:D

#28 OFFLINE   opel

opel

    kl

  • 100 postów
  • Dołączył: 14-06-2008
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 26 styczeń 2009 - 16:39

Witam. Zalozylem tuleje tak jak pisaliscie strzalka w kierunku sworznia i jest ok. ze 140 km/h przy puszczonej kierownicy tylko asekuracja hampel do spodu i auto hamuje prosciutko zadnych znoszen. Na koleinach tez wpozadku. Takze chyba bedzie wszystko dobrze.

aha i jak pisal gdzies kolega KCZECH po wymianie tych tulei nie trzeba ustawiac zbieznosci przynajmniej tak jest u mnie bo zmienilem tuleje w obu wahaczach i pojechalem na zbieznosc gosc zalozyl oparature cos tam pomierzyl i powiedzial ze jest ok . 20 zeta za sprawdzenie zebral.

#29 OFFLINE   PanTadeusz

PanTadeusz
  • 45 postów
  • Dołączył: 18-11-2008
  • Skąd: Włocławek

Napisany 05 luty 2009 - 15:54

Witam.
Teraz ja sie przymierzam do tulei.przy wymianie opon na zimowe zauważyłem ,że opony są nierówno wytarte.Pojechałem do gościa na sprawdzenie zawieszenia i zbiezności - niby było ok - ale wszedł pod wózek z łyżka (do opon) i stwierdził,ze tuleje lewego wachacza sa słabe i należy się przymierzyc do wymiany.No to się przymierzam.
Moje pytanie - czy wymienić jedna strone czy odrazu obie? skąd Wy wiedzieliście,że czas zmieniać? Niemam żadnych stuków a auto prowadzi sie w miare dobrze(poza koleinami - bo tu trzeba walczyć z kierownicą- ale to opony- 225)
Prowadzę Agencję Celną.

#30 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 luty 2009 - 20:50

jesli juz tuleje z przodu beda tak wybite ze zaczniesz slyszec stuki to juz o wiele za pozno.......... najczesciej te tuleje robia sie miekkie i z tego powodu wahacz zaczyna pracowac ale nie w tym kierunku co trzeba.......
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#31 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 2983 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 marzec 2009 - 20:15

A tak przy okazji, dla tych którzy jeszcze mają wątpliwości jak założyć tuleje od BMW, fotki porównawcze.

Pozdrawiam.
[ATTACH]748[/ATTACH]

[ATTACH]749[/ATTACH]

#32 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 maj 2009 - 08:26

moze teraz ja sie wypowiem jesli chodzi o te tuleje:
przyszla pora i u mnie na wymiane tych tulejek, dlugo sie zastanawialem co wlozyc. Jakies dwa lata temu (mniej wiecej) zalozylem tuleje teknorot bylo ok nie wozilo mocno na koleianch - generalnie tak sie omega prowadzila jak ja kupilem 4 lata temu. W tym roku po zalozeniu letnich (szer 215) zaczely sie problemy w koleinach i na dobrym asfalcie podczas mocengo hamowania. Zrobilem przeglad zawiechy i okazalo sie ze niby tuleje nie sa wybite i niby nie az tak strasznie miekkie natomiast koncowka drazka padla (wszystkie koncowki i amory to jeszcze oryginal). Jednak zdecydowalem na wymiane tulejek - padlo na wersje BMW/OPEL z firmy: duza BOGE/LEMFORDER a mala FEBI. Znajomy meches zrobil wymiane stosujac oczywiscie zasade kierunkowosci montazu i efekt jest mile zaskakujacy. Samochod prowadzi sie pewnie podczas zmiany pasu nie trzeba kontrować kierownica (oczywiscie na budzie czuc zmiane pasu w koleiny), a w samej koleinie nie musze teraz co chwile zmieniac kata kierownicy , tylko jak juz raz ustale kontre (dopasuej do koleiny) tak trzyma. Przy hamowaniu idealnie. Geometrie przodu robilem bo wymiana koncowki i meches zdejmowal wahacz razem z piasta (wiec musial odkrecic od mcperhsona) bo sworzen siedzial mocno w piascie.
Oczywiscie zrobole test na zimowkach - zalozylem na przod 195 i rura - i jest roznica - nie czuc zmiany pasa z rownego w koleiny. Przod lagodnie wszedl natomiast tyl typowo dla szerszych opon, dal znac ze wjechalem w koleine. Wiec mysle ze nie da sie calkowicie wyeliminowac to "wozenie w glebokich koleinach" - tutaj juz szerokosc opony decyduje o tym jak mocno odczuwalny jest ten efekt. Najwazniejsze ze moge panowac nad tym zjawiskiem a nie w kolko ruszac kierownica....
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#33 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 24 maj 2009 - 15:54

jak kupiłem omegę w sierpniu 2008 to mi mechanik powiedział: omega na laczkach 235 będzie rwała gumy na wachaczach - mówił to jak wymienialiśmy :)
jestem skłonny mu wierzyć bo wiem że przez jakiś czas w ASO Opla pracował - to widział co i jak się psuło.
Nadszedł kwiecień 2009 - pojechałem by mi chłopaki obejrzeli wszystko przed przeglądem do dow. rej. patrzymy a tu wyciek oleju z gum (czemu te gumy mają olej w środku?: ) więc wymiana.
ponieważ na laczkach 235 gumy wystarczył na jakieś 20.000km i przez zimę 20.000km na zimówkach 195 - moje oponki 235 poszły do żyda - gdyż nie mam zamiaru za 40.000km - u mnie za pół roku znowu wymieniać gum.

Dodam tu jeszcze że wraz z pierwszą wymianą gum wymieniłem końcówki drążków - wszystkie 4 - by zrobić i zapomnieć i ustawiłem geometrię. Więc to na pewno nie było przyczyną ponownego uszkodzenia gum wahaczy. a Może one są przewidziane na 40.000km ?

jako ciekawostka - ceny: w GSI-GOSZCZYŃSKI po rabacie dla OKP komplet gum - 112PLN, robocizna - 140 PLN.

#34 OFFLINE   michaooo

michaooo
  • 2 postów
  • Dołączył: 01-06-2007
  • Skąd: Konskie

Napisany 09 czerwiec 2009 - 06:47

panowie czy ktos wie jak zamontowac tuleje od BMW do omegi,jak ma byc ten plastik ?

#35 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 czerwiec 2009 - 07:11

michaoooo no wiemy kolego - dlaczego nie przeczytales dokladnie tego tematu - sa zdjecia opisy itp....... LENISTWO :)
prosze
http://forum.omegakl...t=13807&page=10

http://forum.omegakl...?t=13807&page=9
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#36 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 15 czerwiec 2009 - 21:16

Wszystko pięknie wymienione, geometria ustawiona a Omega dalej pływa na koleinach

Heh... dziś byłem na ścieżce diagnostycznej u znajomego:
1. Zbieżność przodu rozwalona - geometria przodu ustawiona ponownie.
2. Tuleje założone chyba nieprawidłowo. Przy podniesionym samochodzie obcięta część tulei jest u góry, a ten dodatkowy plastik na dole (w stronę jezdni). To chyba nie jest prawidłowo? Nie wiem jak jest na opuszczonym. Jutro jadę potwierdzić, ale wahacz chyba nie robi 90 stopni obrotu przy opuszczaniu samochodu?

Czy ja w końcu będę miał normalnie jeżdżący samochód...? :(

Widok od spodu samochodu - stojąc przodem do kierunku jazdy i patrząc do góry - lewa strona:
Dodany obrazek

Patrząc od strony prawego koła (prawa strona).
Dodany obrazek

#37 OFFLINE   Przemek217

Przemek217
  • 229 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Limanowa

Napisany 28 czerwiec 2009 - 11:55

Panowie ma ktoś możliwość podesłania schematu z EPC lub innego programu budowy wahacza?? <nabicia tuleji> bo chce udowodnić mechanikowi że spier..... robote, tuleje nabite źle o 180 stopni:/

#38 OFFLINE   johny88

johny88
  • 16 postów
  • Dołączył: 21-11-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 15 styczeń 2010 - 23:55

Witam.

Mam pytanie czy ktoś z Was spotkał się z tym ze tuleje oplowskie czy to zamiennik czy oryginał został założony inaczej, a dokładnie tak jak się go wkłada prawidłowo tylko że odwrócony o 180 stopni.

Zadaje to pytanie ponieważ mój mechanik mi je tak założył z twierdzeniem ze nie będzie rzucać na koleinach jak się ma duże rozmiar felg i opon(225/17).

Ku mojemu zdziwieniu czy koleiny czy dziury czy hamowanie trzyma idealnie.

Jeszcze dodał że auto będzie trochę sztywniejsze, no i miał rację.

Co o tym sądzicie??

#39 OFFLINE   Przemek217

Przemek217
  • 229 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Limanowa

Napisany 16 styczeń 2010 - 07:28

Po co ktoś fabryke poprawia?? zmień mechanika!! jeśli tuleje mają być nabite wypustką do wewnątrz to po coś taki zabieg jest, pojeździsz miesiąc góra dwa <przy dobrych wiatrach> i znowu kasa na tulejki i wymiane, tak więc eksperymenty nie bardzo sie opłacają. Pozdrawiam

#40 OFFLINE   johny88

johny88
  • 16 postów
  • Dołączył: 21-11-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 16 styczeń 2010 - 10:03

Fabryka nie zawsze jest idealna przykład: dlaczego się wkłada tuleje z BMW??
I dużo innych rzeczy można w każdym samochodzie byłoby inaczej zrobić niż fabryka.

Już kilku znajomych u niego wymienia tuleje i zawsze im tak zakłada i chlopaki zadowoleni a mają nie male alusy i tak jak im mechanik mówił mniej ich rzuca po koleinach.