Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Wywalić filtr powietrza i wstawić 2 stożki...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 sierpnia 2008 - 12:21

panowie jedno... ALE???

czy ktoś z was obniżających wysokość dolotu powietrza brał pod uwagę, że w trakcie deszczu samochody poprzedzające wyrzucają tony wody z pod kół, która zassana dostanie się do samego filtra.....
w orginalnej trąbce, umiejscowienie niweluje ryzyko zassania wody.....
to takie moje spostrzeżenia...


Moim zdaniem ryzyko podobne. Też się nad tym zastanawiałem i ostatnio po dłuższej jeździe po deszczu zdjąłem rurkę doprowadzającą powietrze ze zderzaka i nie była mokra.

#42 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2008 - 12:35

u mnie teraz jest tak załozone że nie ma mozliwośći żeby cokolwiek z deszczu sie tam dostało...

 


#43 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2008 - 14:23

Dzisiaj zrobiłem drugi dolot powietrza z pod zderzaka. Nic wielkiego ale zawsze filtr troche wiecej powietrza dostanie :mrgreen: Czesci zakupione w Castoramie (sztywna rura obwod 56 mm, 2 kolanka po 90 stopni od wc, czarna tasma naprawcza - zeby w jednym kolorze wszystko bylo :twisted: i zlaczki paskowe dluggggie - koszt okolo 30 pln). Troche krojenia, oklejania, mocowania i dolocik gotowy :wink: A jutro biore sie za blache separujaca stozek od cieplego silnika wiec poki co 70% done :smile:


hmm...Ty sobie z nas jaja robisz czy jak :?: Przecież to cały stożek ma być obok halogenu a nie jakaś tam rurka :???:

#44 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2008 - 20:42

Lukasboss dzwiek super - sam ma ochote na takiego moda po tym filmiku.
Napisz, czy odczuweasz jaks roznice -bardziej interesuje mnie, czy nie jest gorzej !!

Pytanie: czy ta rurka ktora doprowadza dodtakowe powietrze spod zderzaka nie bedzie pchala tam syfow ?? -piasku kurzu itp .

#45 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 września 2008 - 00:09

hmm...Ty sobie z nas jaja robisz czy jak :?: Przecież to cały stożek ma być obok halogenu a nie jakaś tam rurka :???:


to sobie wsadz tam cały stożek... jakaś rurka czy nie jakaś zawsze cos dodatkowo łapie powietrze (oryg. dolotu przecież nie zlikwidowałem i ssie pełnąparą :roll: ). Obok halogenu jak go dasz to co zamiast 10 tys go czyści to upierd... go w tydzień.... no ale Ty masz swoja wizje ja mam swoja... btw to o czym piszesz to CAI (ludzie też tak montują, ale to nie jest takie hoop jak Ci sie wydaje). Przy dużej kałuży życze powodzenia z Twoim pomysłem :roll: woda na stożek = woda do silnika = the end :roll: Nie wspominam już, że jest to wtedy dość spora ingerencja w układ dolotowy (teraz filtr jest + - tam gdzie oryg filtr), pozatym srednica otworu pod filtrem wynosi okolo 53 mm i jak widac na foto inna rura niz ta ktora dalem nie przejdzie co oznacza, że dolot zaraz za filtrem musial by miec fest zwezenie (oryg rura dolotu ma okolo 77 mm) itp itd nie chce mi sie nawet dalej o tym pisac...

Dzwiek zmieniony (i podoba mi sie), fura ciagnie jak ciągneła nie dławi się nie przegrzewa i wszystko jest ok wiec na co mi stożek obok halogenu ? mam co chciałem i jest dobrze :twisted:

Pytanie: czy ta rurka ktora doprowadza dodtakowe powietrze spod zderzaka nie bedzie pchala tam syfow ?? -piasku kurzu itp .


coś będzie napewno, ale to wszystko jest przed filtrem więc nie ma strachu. Ewentualnie pończoche czy inne ustrojstwo na dole :mrgreen: (mowie o ochronie przed kamyczkami itp bo syfu i tak nie powstrzymasz)

Lukasboss dzwiek super - sam ma ochote na takiego moda po tym filmiku.
Napisz, czy odczuweasz jaks roznice -bardziej interesuje mnie, czy nie jest gorzej !!


Co do różnicy to nic nie odczuwam... Moge Ci napisać, że lepiej wkręca sie u góry ale obiektywne to nie będzie ;) tylko hamownia pokazała by prawde :)

Nie oszukujmy się, przerobiony dolot bez przerobionego wydechu nic nie daje prócz dźwięku :mrgreen: lecz obie te przeróbki są już odczuwalne (przykład Honda CRX d16z5 10-20 km potrafi dać).

#46 OFFLINE   Bruno_MV6

Bruno_MV6

    Opel Scanner jak co mam

  • 105 postów
  • Dołączył: 22-04-2009
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 11 października 2009 - 22:37

wrrrr . . Panowie
filtr stożkowy w tym przypadku nic nie zmienia i nic nie daje prócz własnej satysfakcji ( no i dźwięku), a jak już to moment obrotowy ! pytanie : skąd ty chcesz mieć te dodatkowe konie ze stożka ? :smiech:
każdy ma własny sposób na życie i nie mamy prawa w niego ingerować ani wyśmiewać !
ewentualnie podkładać własne pomysły lub rozwiązania ...


to na tyle >dziękuję<
:peace:


Lukasboss gratuluję pomysłowości (podwójny stożek z K&N to już byłby ryk) :D

http://www.mielcarek...tuning/fps.html
"Ważne jest też oszacowanie wymiarów zewnętrznych filtra. Zasadą jest montaż możliwie największego gabarytami filtra (dostępne są filtry różnej wielkości, a o takiej samej średnicy montażowej)"
Kiedy wsiadam do wozu, czuję ten dreszcz V6, kiedy odpalam przeszywa mnie dreszcz, kiedy spoglądam na wskaźnik już wiem ... CPN :D

#47 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 października 2009 - 23:14

pomysł był lecz skończyło się na tym, że siedzi puszka na pająki + dolot wziety z kratki obok halogenu :) a stozek wylecial i wrocil oryg filtr tylko dlatego, ze przy puszcze na pajaki stozek niestety traci swoje brzmienie ;)

http://www.lukasboss.pl/galeria/dolot/ (nie sugerowac sie podpisem + - 190 km... tak naprawde niedlugo na rolkach sie sprawdzi)

aktualnie puszka nie ma na sobie tej swiecacej jak psu jajca izolacji :) (jest mata zagrzejnikowa + czarna tasma) i teraz w koncu jakos to wyglada...

EDIT:

Znalazlem aktualny wygląd:

Dodany obrazek

Dodany obrazek

#48 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 12 października 2009 - 09:41

hmm...Ty sobie z nas jaja robisz czy jak : Przecież to cały stożek ma być obok halogenu a nie jakaś tam rurka

Tak tez moze byc, ale to tylko z takim czyms jak hydroshield (http://www.autoanyth...5A2582A0A0.aspx)
Ale lepiej zrobic tak jak Lukasboss pisze.

Powodzenia w modach,
S

#49 OFFLINE   Bruno_MV6

Bruno_MV6

    Opel Scanner jak co mam

  • 105 postów
  • Dołączył: 22-04-2009
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 15 października 2009 - 22:52

Zadam Lukas Ci klina .....

nadal nie rozumiem po co ten piekarnik :D poprawianie producenta to jak poprawianie żony zawsze można dostać po pysku :p :D
i czy działanie potwierdzone przez hamownie ?

to ja już obstaje za propozycją podwójnego stożka ... dajcie pomysł ilustracyjny jak to zrobić :D
Kiedy wsiadam do wozu, czuję ten dreszcz V6, kiedy odpalam przeszywa mnie dreszcz, kiedy spoglądam na wskaźnik już wiem ... CPN :D

#50 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 października 2009 - 22:56

Zadam Lukas Ci klina .....

nadal nie rozumiem po co ten piekarnik :D poprawianie producenta to jak poprawianie żony zawsze można dostać po pysku :p :D
i czy działanie potwierdzone przez hamownie ?

to ja już obstaje za propozycją podwójnego stożka ... dajcie pomysł ilustracyjny jak to zrobić :D


Wiesz dobrze, ze jest temat pod tytułem Mantzel... tyle już tam postów napisano, że naprawde głupio jest się powtarzać :) Masz tam nawet wykres z hamowni kolegi Exec-a :D

P.S Nie wszystko co wymyślił producent jest idealne, nie wymagające poprawek :D

...to jak poprawianie żony zawsze można dostać po pysku :p


Czasem warto spróbować :D

#51 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 października 2009 - 23:15

poprawianie producenta to jak poprawianie żony zawsze można dostać po pysku :p :D


1. jakby właśnie od poprawiania producenta jest dział tuning
2. tuning żony w innym dziale :p

#52 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 października 2009 - 08:21

poprawianie producenta to jak poprawianie żony zawsze można dostać po pysku

Rozumiem że wierzysz że GM:
- dołożył nadludzkich wysiłków aby jego silnik był najlepszy jaki tylko może być (mając w d*pie koszty) - czyli 270Nm i 211KM to absolutny max jaki można z wycisnąć z 3 litrów
- nie obowiązują go żadne nakazy/zakazy/normy różnych państw gdzie będzie sprzedawał swój produkt (często skrajnie różne), więc nie ma mowy o żadnych kompromisach
- produkcja masowa jest wybitnie dokładna i precyzyjna (szczególnie w aucie z segmentu super-premium w jakim niewątpliwie znajduje się omega)
- amerykańskie konstrukcje z definicji są nad wyraz dopracowane, więc rynek modyfikacji tychże silników praktycznie nie istnieje...

Ech, zazdroszczę ci, brakuje mnie tej dziecięcej naiwności :lol:

#53 OFFLINE   Bruno_MV6

Bruno_MV6

    Opel Scanner jak co mam

  • 105 postów
  • Dołączył: 22-04-2009
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 16 października 2009 - 09:15

Immo nie jestem dzieckiem i nie strzęp sobie jęzora bo sobie przygryziesz zębami jadowymi
:D
Klin _ to jest zapytanie zapytania bez odpytania :p czyli żarcik dla podniesienia rozmowy :D
chodzi mi o stożki gdyż ja tam piekarnika ładował nie będę :D chyba :D że mi odwali :D

ale te dwa duże stożki z K&N to bym jakoś nogą pod maską upchał :smiech:
tu się utnie tam się wspawa i wyjdzie hot mobil :D

GM ma ogólnie dobre silniki a przekonała mnie do tego moja asterka której po 3 latach nienawidziłem za bezawaryjność . . . bo co miałem powiedzieć kobiecie skoro jej sie widziała musiałem ją zarżnąć a ona nic, w końcu po 2 latach zęby na pasku rozrządu poszły, a że to 8 zaworowa jednostka była z czystym sumieniem sprzedałem jako sprawną :D

Ja zamiast latać po tunerach wolałbym wsadzić większy silnik, pytanie tylko jaki dałoby się wcisnąć pod maskę kluski :D

Lukas spoko wim o co biega ale wizualnie jakoś mi to nie podchodzi :D

7gsi taaa tuning żony czasami może wyjść drożej niż kluski ___ i tu bym się naprawdę zastanawiał :D
Kiedy wsiadam do wozu, czuję ten dreszcz V6, kiedy odpalam przeszywa mnie dreszcz, kiedy spoglądam na wskaźnik już wiem ... CPN :D

#54 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 października 2009 - 09:55

Nie mam na co strzelać jadem, zwyczajnie się nabijam ;)
Uwielbiam dywagacje teoretyków :)

#55 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 października 2009 - 16:35

Immo widze ze troche leciwa juz ta Twoja omega jest :D

Uwielbiam dywagacje teoretyków :)


Teoria to pestka, jak widać wiekszosc znas w niej jest dobra ;) gorzej z praktyką :cool:

Lukas spoko wim o co biega ale wizualnie jakoś mi to nie podchodzi :D


Nie ma tragedii :jezor:

#56 OFFLINE   flog30

flog30
  • 10 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 października 2009 - 20:12

witaski powiedzcie mi jak stozek sie ma do gazu ....czy nie wariuje nic ?
u wiekszosci z was jest sekwa załozona ja niestety mam zwykłą instalke ...(taka była jak kupiłem )
chodzi klucha super dlatego to pytanie o prace silnika na takim gazie jak ja mam a stożek?
flog30:looz: (odważni nie żyją wiecznie, za to ostrożni nie zyją wcale.........)
gg 512561

#57 OFFLINE   Paciak

Paciak

    StuntPoland.com

  • 119 postów
  • Dołączył: 13-06-2009

Napisany 27 października 2009 - 16:57

Witam mam 2.5 V6 ! Czy te puszki (rezonatory) faktycznie odczuwalnie dodają mocy? Czy ktoś kto je ma mógłby podac wymiary? Zeby nie spamowac.... wałki rozrządu zmieniamy tylko ssace od MV6 czy wydechowe równiez zeby zwiekszyc moc ? Ma to moze ktos wychamowane jak to jest na papierze?

#58 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 października 2009 - 18:18

Witam mam 2.5 V6 ! Czy te puszki (rezonatory) faktycznie odczuwalnie dodają mocy? Czy ktoś kto je ma mógłby podac wymiary? Zeby nie spamowac.... wałki rozrządu zmieniamy tylko ssace od MV6 czy wydechowe równiez zeby zwiekszyc moc ? Ma to moze ktos wychamowane jak to jest na papierze?


tylko ssące. Puszka daje lepsze odczucia przy wyzszych obrotach. Nie ma "dziury" jaka dawal multiram.

#59 OFFLINE   ZYBI007

ZYBI007

    Life sucks...!!!

  • 129 postów
  • Dołączył: 15-02-2012
  • Skąd: Chojnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 października 2012 - 22:34

Puszka daje lepsze efekty przy niższych obrotach nie ma dziury a w szczególności jak silnik jest zimny to multiram zamulał silnik a z puszką to praktycznie nie i lepiej się wkręca z niższych pułapów czyli z wolnych obrotów po prostu jest lepsza dynamika na niższych jak i na wyższych obrotach.

#60 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 października 2012 - 06:41

Myśle że kolega już dawno się wszystkiego dowiedział:D