Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jak wyjać silnik?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
72 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 29 wrzesień 2009 - 20:42

Witam wyjąłem silnik wszystko idzie łatwo poza fatalnym dostępem do łapy od strony kierowcy nie ma większych problemów. Do wydechów 3 przedłużki potrzebne żeby odkręcić od kolektora. Pamiętaj jeszcze żeby rozkręcić silnik z skrzynią na kole zamachowym a nie wyciągając ze skrzyni sprzęgło. A co do klimy odkręciłem ją od ściany grodziowej i od chłodnicy więc ją czynnik wyleciał jak można bez rozszczelniania to byłem 100 niepotrzebne w plecy.

#42 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 październik 2010 - 09:07

Witam :)

Na dniach planuje małą operacje w jednej Omedze :) Mianowicie muszę wyjąć silnik, jest to 2.0 16V - automat. Mam do Was prośbe aby ktoś kumaty napisał jak sie do tego zabrać, na co zwrócić uwage itd, oczekuje jesli to możliwe takich wskazowek jak np; lepiej jest wyjąć silnik do góry czy do dołu, czy nie będzie problemów z rozłączeniem skrzyni autoatycznej od silnika itd... Myśle że taki temacik przyda się każdemy w razie ewentualnej potrzeby :)

Pozdr All :)

#43 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 październik 2010 - 09:14

odpinasz silnik od skrzyni i silnik w gore

Oczywiscie najpierw musisz wypiać instalację elektryczną, osprzęt i reszte tak bys mial wolny blok\\sciagasz tez podszybie, wycieraczki, maskę i reszte tego co przeszkadza



 


#44 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 październik 2010 - 09:23

Roozga a czy muszę odkrecać kolektory? Dolotowy i wydechowy..?

#45 OFFLINE   mazi82

mazi82
  • 361 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 październik 2010 - 09:49

Michał, Jak chcesz to dzwoń do mnie, po kolei powiem co i jak, akurat jestem po demontażu silnika. Ja wyciągałem po kolei, głowica, blok, ale to z braku wyciągarki. Jak masz to tylko odpinasz elektrykę i wio w górę, napisz jaka micha podwójna czy mała ?? Przy dużej żeby odpiąć skrzynie musisz obie michy zrzucić, żeby do śrub od konwertera się dobrać. Przy odrobinie samozaparcia, uda się wyjąć bez rozpinania klimy.

#46 OFFLINE   serek

serek
  • 1571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 03 październik 2010 - 11:09

proponuje zeby wyjac razem ze skrzynia zeby potem przy skladaniu nie uszkodzic skrzyni jak to bywalo juz wielokrotnie. wcale nie duzo wiecej roboty a bezpieczniej i pewniej ze sie nie uszkodzi skrzyni, w ktorej sprzeglo pasuje tylko w jednej pozycji w pompie
nie trzeba odktecac kolektorow tylko rozpiac wydech przy 2 rurce.

jedynie trzeba uwarzac zeby nie uszkodzic chlodnicy przy wyjmowaniu

#47 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 październik 2010 - 12:42

W 2,5TD jest dojście do śrub konwertera po odkręceniu dolnej osłony koła... Może w 2,0 jest tak samo.. duży płaski wkrętak opierasz o zęby, obracasz kołem i śruba za śrubą da się odkręcić... nasadka na przedłużce i mniej roboty ;)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#48 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 październik 2010 - 13:48

dolotowego nie musisz

Wydechowy możesz odkręcić od rury wydechowej tylko - i wyjdzie :)



 


#49 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 listopad 2010 - 12:19

Pamiętaj jeszcze żeby rozkręcić silnik z skrzynią na kole zamachowym a nie wyciągając ze skrzyni sprzęgło.


Odgrzeję
Co za różnica czy zostaje z silnikiem czy skrzynią? Chodzi o automata?

#50 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 listopad 2010 - 13:01

tak chodzi o automata...
generalnie to wg mnie o wiele mniej roboty jest wyciagajac silnik wraz ze skrzynia

#51 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 listopad 2010 - 16:08

Mniej roboty ale skrzynia sporo waży... :)
Zależy jakim kto sprzętem dysponuje :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#52 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 listopad 2010 - 16:18

Mniej roboty a czemu? Macie na myśli odkręcanie silnika od skrzyni, że trudne czy co? W najbliższym czasie(kiedy go będę miał) prawdopodobnie wyjmować będę silnik bo prawdopodobnie któraś z UPG poszła mi "a więc przy okazji chcę zrobić....(tutaj długa lista)" i zbieram informacje na temat wszystkiego więc.

#53 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3185 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopad 2010 - 19:23

zbieram informacje na temat wszystkiego więc.


Proszę:D
http://forum.omegakl...ead.php?t=14752

#54 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 23 listopad 2010 - 21:09

Proszę:D
http://forum.omegakl...ead.php?t=14752


mmmm, juz to chyba raz widzialem. (jesli to napewno to).
tu jest opisany remont.
ale dla nie-anglojezycznych (jak przykladowo mi - wole niemiecki) bedzie to ciut. kłopot.

apropo. tez sie szykuje do wyciagania silnika. i jest dylemat. uzywke w "dobrym" stanie, czy robic swoj (nie wiadomo jaki przebieg wielki:O )
ale to juz nie ten dzial ;)

#55 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3185 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 listopad 2010 - 22:59

mmmm, juz to chyba raz widzialem. (jesli to napewno to).
tu jest opisany remont.
ale dla nie-anglojezycznych (jak przykladowo mi - wole niemiecki) bedzie to ciut. kłopot.

apropo. tez sie szykuje do wyciagania silnika. i jest dylemat. uzywke w "dobrym" stanie, czy robic swoj (nie wiadomo jaki przebieg wielki:O )
ale to juz nie ten dzial ;)


Kup używany, ale z możliwością sprawdzenia, najlepiej jeszcze w karoserii,
a tu krótka porada demontażu.

#56 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 24 listopad 2010 - 20:13

oho, Robert514, dzieki bardzo za pdf'a ;)
a silnik wlasnie taki szukam. 2.5 v6 badz, jesliby sie trafilo cos zdrowego to 3.0 v6 ;)

jesli tez ktos ma cos zdrowego na sprzedaz, najlepiej jeszcze w budzie, to zapraszam na PW :D

#57 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 listopad 2010 - 20:16

Mniej roboty a czemu? Macie na myśli odkręcanie silnika od skrzyni, że trudne czy co? W najbliższym czasie(kiedy go będę miał) prawdopodobnie wyjmować będę silnik bo prawdopodobnie któraś z UPG poszła mi "a więc przy okazji chcę zrobić....(tutaj długa lista)" i zbieram informacje na temat wszystkiego więc.


prosciej jest wyjac silnik ze skrzynia. a do wymiany UPG nie trzeba silnika wyjmowac. bez sensu - tylko wiecej roboty

oho, Robert514, dzieki bardzo za pdf'a ;)
a silnik wlasnie taki szukam. 2.5 v6 badz, jesliby sie trafilo cos zdrowego to 3.0 v6 ;)

jesli tez ktos ma cos zdrowego na sprzedaz, najlepiej jeszcze w budzie, to zapraszam na PW :D


3.2 nie chcesz :)




 


#58 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 24 listopad 2010 - 20:28

3.2 nie chcesz :)


hehe, powiem szczerze, kusi mnie ta moc ;)
ale cena miedzy 2.5 a 3.2 praie 2x wieksza, jak nie ponad :(
a narazie mnie tu nie stac na taki wydatek :(

jesli zostane w niemczech jeszcze troche, to czemu nie. wtedy napewno sie skusze. napisze PW, bedzie prosciej ^^

#59 OFFLINE   DEMON MV6

DEMON MV6
  • 38 postów
  • Dołączył: 05-11-2010
  • Skąd: SULEJÓW

Napisany 27 listopad 2010 - 10:01

odkręć klimę i na bok bez rozpinania . żeby silnik wyszedł w sumie bez problemu ja wyjąłem podszybie i silniczek od wycieraczek bo nie odkręcałem kolektora ssącego . przy wyciaganiu calego naboju nie było za tyle roboty w sumie odbyło sie to bez zadnych problemów . powodzenia

#60 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 listopad 2010 - 10:29

prosciej jest wyjac silnik ze skrzynia. a do wymiany UPG nie trzeba silnika wyjmowac. bez sensu - tylko wiecej roboty


No własnie pisali, że trzeba wyjąć bo głowica od strony kierowcy nie chce wyjść choć nie chciało mi się wierzyć ale PDF z remontem V6 właśnie pokazuje, że koleś zdjął od strony pasarzera głowice potem wyjął silnik, no ale dzięki na info, nie chcę dawać do mechaników bo chcę wszystko na cacy zrobić a sam nie mam czasu puki co i tak sobie auto stoi;/ Zastanawiałem czy np przy okazji uszczelek na dole nie pozmieniać, miski, uszczelniaczy na wale itp ale nie wiem czy jest sens wymieniać z dobrego na lepsze(no chyba że znajdę wyciek to tak czy tak muszę. Bo postawiłem auto rozbieram góre patrze a tam plama oleju ze skrzyni, z przodu leci, myślałem, że to uszczelniacz na wale poszedł ale wszedłem pod spód i przytarłem miske małą skrzyni musiało ją ruszyć i poci się.