jak wyjać silnik?
#41 OFFLINE
Napisany 29 września 2009 - 20:42
#42 OFFLINE
Napisany 03 października 2010 - 09:07
Na dniach planuje małą operacje w jednej Omedze Mianowicie muszę wyjąć silnik, jest to 2.0 16V - automat. Mam do Was prośbe aby ktoś kumaty napisał jak sie do tego zabrać, na co zwrócić uwage itd, oczekuje jesli to możliwe takich wskazowek jak np; lepiej jest wyjąć silnik do góry czy do dołu, czy nie będzie problemów z rozłączeniem skrzyni autoatycznej od silnika itd... Myśle że taki temacik przyda się każdemy w razie ewentualnej potrzeby
Pozdr All
#43 OFFLINE
Napisany 03 października 2010 - 09:14
Oczywiscie najpierw musisz wypiać instalację elektryczną, osprzęt i reszte tak bys mial wolny blok\\sciagasz tez podszybie, wycieraczki, maskę i reszte tego co przeszkadza
#44 OFFLINE
Napisany 03 października 2010 - 09:23
#45 OFFLINE
Napisany 03 października 2010 - 09:49
#46 OFFLINE
Napisany 03 października 2010 - 11:09
nie trzeba odktecac kolektorow tylko rozpiac wydech przy 2 rurce.
jedynie trzeba uwarzac zeby nie uszkodzic chlodnicy przy wyjmowaniu
#47 OFFLINE
Napisany 03 października 2010 - 12:42
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#48 OFFLINE
Napisany 03 października 2010 - 13:48
Wydechowy możesz odkręcić od rury wydechowej tylko - i wyjdzie
#49 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2010 - 12:19
Pamiętaj jeszcze żeby rozkręcić silnik z skrzynią na kole zamachowym a nie wyciągając ze skrzyni sprzęgło.
Odgrzeję
Co za różnica czy zostaje z silnikiem czy skrzynią? Chodzi o automata?
#50 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2010 - 13:01
generalnie to wg mnie o wiele mniej roboty jest wyciagajac silnik wraz ze skrzynia
#51 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2010 - 16:08
Zależy jakim kto sprzętem dysponuje
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#52 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2010 - 16:18
#53 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2010 - 19:23
#54 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 21:09
mmmm, juz to chyba raz widzialem. (jesli to napewno to).
tu jest opisany remont.
ale dla nie-anglojezycznych (jak przykladowo mi - wole niemiecki) bedzie to ciut. kłopot.
apropo. tez sie szykuje do wyciagania silnika. i jest dylemat. uzywke w "dobrym" stanie, czy robic swoj (nie wiadomo jaki przebieg wielki:O )
ale to juz nie ten dzial
#55 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 22:59
mmmm, juz to chyba raz widzialem. (jesli to napewno to).
tu jest opisany remont.
ale dla nie-anglojezycznych (jak przykladowo mi - wole niemiecki) bedzie to ciut. kłopot.
apropo. tez sie szykuje do wyciagania silnika. i jest dylemat. uzywke w "dobrym" stanie, czy robic swoj (nie wiadomo jaki przebieg wielki:O )
ale to juz nie ten dzial
Kup używany, ale z możliwością sprawdzenia, najlepiej jeszcze w karoserii,
a tu krótka porada demontażu.
#56 OFFLINE
Napisany 24 listopada 2010 - 20:13
a silnik wlasnie taki szukam. 2.5 v6 badz, jesliby sie trafilo cos zdrowego to 3.0 v6
jesli tez ktos ma cos zdrowego na sprzedaz, najlepiej jeszcze w budzie, to zapraszam na PW
#57 OFFLINE
Napisany 24 listopada 2010 - 20:16
Mniej roboty a czemu? Macie na myśli odkręcanie silnika od skrzyni, że trudne czy co? W najbliższym czasie(kiedy go będę miał) prawdopodobnie wyjmować będę silnik bo prawdopodobnie któraś z UPG poszła mi "a więc przy okazji chcę zrobić....(tutaj długa lista)" i zbieram informacje na temat wszystkiego więc.
prosciej jest wyjac silnik ze skrzynia. a do wymiany UPG nie trzeba silnika wyjmowac. bez sensu - tylko wiecej roboty
oho, Robert514, dzieki bardzo za pdf'a
a silnik wlasnie taki szukam. 2.5 v6 badz, jesliby sie trafilo cos zdrowego to 3.0 v6
jesli tez ktos ma cos zdrowego na sprzedaz, najlepiej jeszcze w budzie, to zapraszam na PW
3.2 nie chcesz
#58 OFFLINE
Napisany 24 listopada 2010 - 20:28
3.2 nie chcesz
hehe, powiem szczerze, kusi mnie ta moc
ale cena miedzy 2.5 a 3.2 praie 2x wieksza, jak nie ponad
a narazie mnie tu nie stac na taki wydatek
jesli zostane w niemczech jeszcze troche, to czemu nie. wtedy napewno sie skusze. napisze PW, bedzie prosciej ^^
#59 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2010 - 10:01
#60 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2010 - 10:29
prosciej jest wyjac silnik ze skrzynia. a do wymiany UPG nie trzeba silnika wyjmowac. bez sensu - tylko wiecej roboty
No własnie pisali, że trzeba wyjąć bo głowica od strony kierowcy nie chce wyjść choć nie chciało mi się wierzyć ale PDF z remontem V6 właśnie pokazuje, że koleś zdjął od strony pasarzera głowice potem wyjął silnik, no ale dzięki na info, nie chcę dawać do mechaników bo chcę wszystko na cacy zrobić a sam nie mam czasu puki co i tak sobie auto stoi;/ Zastanawiałem czy np przy okazji uszczelek na dole nie pozmieniać, miski, uszczelniaczy na wale itp ale nie wiem czy jest sens wymieniać z dobrego na lepsze(no chyba że znajdę wyciek to tak czy tak muszę. Bo postawiłem auto rozbieram góre patrze a tam plama oleju ze skrzyni, z przodu leci, myślałem, że to uszczelniacz na wale poszedł ale wszedłem pod spód i przytarłem miske małą skrzyni musiało ją ruszyć i poci się.