Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zakłócenia cb po włączeniu silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwiec 2008 - 08:10

w omegach mogą siać jeszcze


pompa ABS mi sieje - ale załącza się żadko ;)



 


#22 OFFLINE   sm210

sm210
  • 209 postów
  • Dołączył: 30-04-2007
  • Skąd: Zagłębie

Napisany 18 czerwiec 2008 - 16:34

Podłączanie zasilania z aku jest totalną pomyłką !!! ( w pierwszej kolejności poleci zabezpieczenie bezpiecznika na radiu a potem końcówka mocy - pomyślcie Panowie troszkę - podstawy elektro się kłaniają !! )

Mógłbyś rozszerzyć temat bo mnie to ciekawi .

proponuję sprawdzić sobie zakres częstotliwości pracy tych urządzeń.

gdzie ?

są 2 lub 3 bezpieczniki i minimum jedno zabezpieczenie na końcówce mocy !!!

W którym CB radiu masz 3 bezpieczniki ?

#23 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwiec 2008 - 19:49

Vasquez1979 napisał/a:
Podłączanie zasilania z aku jest totalną pomyłką !!! ( w pierwszej kolejności poleci zabezpieczenie bezpiecznika na radiu a potem końcówka mocy - pomyślcie Panowie troszkę - podstawy elektro się kłaniają !! )


a możesz mi kolego powiedzieć gdzie to wyczytałeś?
w cieżarówkach jak mają dwa akumlatory połączone w szereg
to podpinaja się bezpośrednio pod jeden aku i jakoś nic nie strzela
podłączając pod zapalnioczke podłączasz tak samo jak pod aku tylko że przez włącznik

po drugie radio jest zabezpieczone jednym bezpiecznikiem
miałem nawet presidenta jaksona i też miał jeden
a końcówka mocy niejest zabezpieczona niepodłączysz anteny to ją spalisz a w radiu samochodowym możesz ją ewentualnie spalić zwierając kable od głośników.

#24 OFFLINE   Pylek

Pylek
  • 202 postów
  • Dołączył: 18-01-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 18 czerwiec 2008 - 20:20

końcówka mocy


Kolego Vasquez1979 Końcówka mocy pójdzie Ci przy dłuższym naciśnięciu PPT na micku bez podłączonej anteny. Co do zakłóceń to siać może wszystko co elektryczne i żaden filtr temu nie zjawisku nie zaradzi.
Żołnierze nie umierają. Idą do piekła aby się przegrupować.[SIGPIC][/SIGPIC]

#25 OFFLINE   sm210

sm210
  • 209 postów
  • Dołączył: 30-04-2007
  • Skąd: Zagłębie

Napisany 18 czerwiec 2008 - 20:28

dobolos, to nie ja napisałem :!:

#26 OFFLINE   przemx

przemx
  • 3 postów
  • Dołączył: 21-06-2008
  • Skąd: Toruń

Napisany 21 czerwiec 2008 - 20:04

Zgadzam się, jak sieje to niestety nic nie pomoże tylko wymiana auta:) można jeszcze na każde z urządzeń dodać kondensatorki
Zakazano

#27 OFFLINE   kodi28

kodi28
  • 2 postów
  • Dołączył: 19-09-2008
  • Skąd: Google

Napisany 19 wrzesień 2008 - 19:24

:yes_yes: :piwo: Ja miałem też problem z zakłóceniami (ford escort ) siała pompa paliwa po antenie. Ale założyłem filtr p/z od pralki i cisza jak pamiętam to jest filtr 2PI :driver: :driver:

#28 OFFLINE   Sebbie

Sebbie
  • 47 postów
  • Dołączył: 20-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 20 wrzesień 2008 - 23:15

Kolego suzam. Niestety ale w każdym aucie - przynajmniej z silnikami benzynowymi wyposażonymi w układy WN po odpaleniu silnika sieje - mniej lub bardziej.

Radio jakie posiadasz jest delikatnie rzecz ujmując kiepskie i nie posiada wbudowanego filtra przeciw zakłóceniowego tzw. ANL bądź HI-CUT, nie posiada również filtra czułości RF-GAIN którym można w pewnym stopniu szumy zniwelować. Wycieszeni wszystkiego za pomocą SQUELCH ma natomiast bardzo negatywny wpływ na zasięg odbioru.

Co do filtra to wbrew temu co tu wyczytałem w pewnym stopniu poprawia komfort odsłuchu nie należy jednak liczyć na drastyczną poprawę - chyba że jakiś kondensatorek 1F :).

Oczywiście można radio podpiąć pod akumulator - przecież na zapalniczce jest to samo napięcię więc kogoś fantazja poniosła...

Moja rada to niestety ale zmienić radyjko na lepsze jak np. koledzy TTI880 które ma już wszystkie filtry czy też UNIDEN 520 obecnie nie posiadający deklaracji zgodności.

Pozdróffka.
Master Trade - alarmy, blokady, c. zamki. CB Radia i inne zabawki :) takie hobby.

#29 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2751 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 wrzesień 2008 - 14:27

albo zmienic antene na gorsza. dziwne co? nie znam sie, ale zauwazylem ciekawa zaleznosc. sprawadza. slabe radio i slaba antena. zbyt czula antena do slabego radia, no bedzie mocno szumiec. choc nie zawsze. ja mam u siebie alana 100 plus i ml150. chcialem zamienic radio na inne (lepsze) sprawdzalem wszystkie jakie byly w sklepie i okazalo sie ze moj alan byl najbardziej znosny jezeli chodzi o szumy, albo raczej gwizdy z przetwornic od ksenonu. tej czestotliwosci juz nie da sie przefiltrowac. co do zaklocen. zaklocac beda wszystkie silniczki komutatorowe, jakie sa w aucie. niektore tak slabo ze nie wychwycimy tego, niektore glosniej. wtryski- w benzynie dosyc slabo slyszalne, pojedyncze trzaski zmieniajace sie w szum. to samo tylko troche glosniej - wysokie napiecie.

zaskakuje mnie ze ktos sie w ogole nie zna, a probuje pouczac innych. albo jak sam kolega Vasquez1979 napisal -zna sie tylko troszke.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#30 OFFLINE   Sebbie

Sebbie
  • 47 postów
  • Dołączył: 20-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 21 wrzesień 2008 - 21:50

Hmmm antena ml150 ? a cio to? My w każdym razie nie mamy takiej w ofercie...

Jeśli chodzi o ML145 to są to bardzo dobre anteny ( tzn. dobry producent np. SIRIO = dobra antena ).

Co do siejących przetwornic przypuszczam, że kolega ma tanie dokładane...

Osobiście w omie mam dokładane xenony tyle że moje nie sieją w CB.

Kupując tanie radio musimy liczyć się z tanimi rozwiązaniami technicznymi.

Radzenie komukolwiek słabego radia i słabej anteny osobiście uważam za przesadę :) można sobie narobić wrogów u znajomych którzy posłuchają :roll:
Master Trade - alarmy, blokady, c. zamki. CB Radia i inne zabawki :) takie hobby.

#31 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2751 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 wrzesień 2008 - 09:56

no fakt. troche inaczej myslalem,a inaczej pisalem. nie radze nikomu zakupu slabego sprzetu. pisze co zauwazylem. kilku znojomych kupilo zwykle radyjka i drogie markowe anteny. dogadac sie nie mogli bo wszystko im szumialo. wiedzieli kto ma w domu kompa wlaczone bo bylo go slychac.. zmienili na krotki tanie anteny przynajmniej mogli sie w miare normalnie porozumiewac. co do anteny to fakt ML145 midlanda.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#32 OFFLINE   Pylek

Pylek
  • 202 postów
  • Dołączył: 18-01-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 22 wrzesień 2008 - 14:33

Pany z zakłóceniami to jest tak jak walka z wiatrakami . No chyba że znajdzie się jakiś magik który zaizoluje wszystko w FERYDZIE :razz:
Co jest odbiornikiem tych zakłóceń :?: Wiadomo antena :wink: Więc nie ma co kombinować z jakimiś filterkami z Alledrogo bo i tak ich nie usunie .
Ja mam radyjko Cobra 150 GTL DX plus antenkę Magnum AT 71 na podstawie magnesowej i też mam problemy z zakłóceniami nawet z załączonymi filtrami (są dwa) na radyjku. Więc temat taki że słaby sprzęt jest do bani to nie jest tak do końca prawda, w naszych autkach mamy za dużo elektroniki coś za coś :wink:
Żołnierze nie umierają. Idą do piekła aby się przegrupować.[SIGPIC][/SIGPIC]

#33 OFFLINE   marx74

marx74

    XEV+TC+4.22+COŚ

  • 158 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Olsztyn [NO xxxxC]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 18 lipiec 2009 - 16:18

Nie znam sięna CB.
Ja mam INTEKA M-790 i antenke ML-145 (midlandowska), używałem go w hyundaiu santa fe (nowka Dizelek doładowany) i to była porażka siały wtryskiwacze czy jak to tam zwał. Wsadziłem radyjko do siebie do viki 1.8 benzyna i też siało, w końcu radio nie ma ANL i NB (ale odbiera wszystko do okoła co sie da i dość dobrze - sprawdzałem razem ze swoim alanem 28). Po tygodniu zamontowałem radio w autku i postanowiłem je podłaczyć, zasadziłem kondenstor 4700uF 25V i wygładziło ładnie napięcie SQ ustawiłem na godzine 12-1 i było super nawet pod zapalniczką. Trzeba patrzeć na jakość kabli NW i najlepiej tak jak ktoś napisał Ferydami pozapinać kabelki, albo dobre kupować. radio teraz jest w omedze i rewelka, cisza i nic nie słychać z autka, a kondensator dalej na kablu jest i dalej z zasilanie z zapalniczki, tylko antena magnesowa centralnie nad pompą paliwa (sedan i na klapie). A i jeszcze jedno, jak nie macie dobrze zmasowanej anteny to warto jakiś kabelek sobie od konstrukcji autka do radyjka pociągnąć, w końcu to puszka i trzeba jakiś odbieg jej zrobić ;-)

#34 OFFLINE   piotras.plock

piotras.plock

    W KOŃCU UKOCHANA SAFRANE

  • 98 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Płock->Gąbin

Napisany 05 wrzesień 2009 - 22:40

Panowie !!! Nie wiem , czy ja już jestem tak ograniczony , że w głowie mi się kręci od czytania niektórych wypowiedzi , czy Wy sami nie wiecie , o czym piszecie ?
Po pierwsze : nie antena sieje zakłócenia do radia , tylko je do niego ściąga
Po drugie : im dłuższa antena , tym większy zasięg odbioru ale i tym samym więcej zakłóceń w radiu ( niekoniecznie z Waszego auta )
Po trzecie ( i chyba najważniejsze ) : stan radia bardzo wiele zmienia w codziennej eksploatacji .
A dla czego piszę , że stan radia ? Ano dla tego , że każde radio fabrycznie przygotowane do sprzedaży nigdy nie daje pełni możliwości ( tak samo nadawanie jak i odbiór ) . Dopiero fachowa regulacja parametrów radia u człowieka , który się na tym zna daje zadowalające efekty ( oczywiście nie w każdym radiu ) . Na przykład President Harry 2 Asc po nie wiadomo jakich przeróbkach nigdy nie będzie chodził tak dobrze , jak dobrze zrobiony Uniden Pro 510 Xl ( o ponad połowę tańszy z resztą ). Wiem , bo miałem Presidenta po ostrych modyfikacjach , a i tak odbierał zakłócenia . Teraz mam 510-kę poprawioną u speca od nas z Płocka i dla mnie pokrętła squelch mogłoby w radiu nie być , modulacja 100% na fabrycznym mikrofonie i równo 4 W , według przepisów ( można spokojnie zrobić 6-7 W ) . I żeby nie było głupich pytań , to jeszcze powiem w jakim aucie sprawdzone oba radia : Polonez Truck 1,6 i rok produkcji 1995 , a antena przykręcona do laminatowej nadstawki nad kabiną ( SWR 1,1 ) .
DA SIĘ ???
Jakby ktoś nie wierzył , to zapraszam do Płocka , posłucha sobie - wystarczy PM
I gwarantuję , że na każdym fabrycznie ustawionym radiu będą u mnie w Polonezie zakłótniki jak cholera . Nawet słychać dokładnie co i kiedy się załącza ( wentylator chłodnicy , silnik , wycieraczki , pompka spryskiwaczy , silnik nawiewu i nawet wsteczny bieg )
A tak w ogóle , to najważniejszą rzeczą w radiu ( według mnie ) jest filtr ANL . Nie radzę kupować radia bez tego !
Poza tym mnogość bajerów w radiu też może powodować zakłócenia np. wyświetlacz LCD .
Jak by były jakieś pytania do mnie ,to PM - nie zaśmiecajmy tematu .
Mam nadzieję , że chociaż troszkę pomogłem ,choć wiedzę na temat CB mam niewielką , to jednak doświadczenia dobre i złe z moimi radiami wcale nie małe .
Pozdrawiam i szerokości !:bud:
Posłuchaj...Nie mówi się "bedzie",tylko-"będzie".Rozumisz?
-Ś.P. dziadek Julek...

#35 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3159 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 wrzesień 2009 - 17:33

Witam, kolega piotras.plock ma rację, a zakłócenia w radiu CB pochodzą z instalacji samochodu + innych urządzeń zewnętrznych. Jedni wyeliminują jedne lub drugie łatwo, inni nigdy, i tak powstają legendy co do napraw. Posiadam radio Midland 77-104 od 1990 roku i sprawuje się bardzo dobrze w różnych samochodach.

#36 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 01 wrzesień 2013 - 22:53

Czyli co...słabe radio, nic się nie da zrobić. Dobre radio, brak zakłóceń?
A może po prostu antena zamontowana na stałe a tym samym dobrze zmasowana rozwiązuje problem?

#37 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 wrzesień 2013 - 09:32

Czyli co...słabe radio, nic się nie da zrobić. Dobre radio, brak zakłóceń?
A może po prostu antena zamontowana na stałe a tym samym dobrze zmasowana rozwiązuje problem?


Nie rozwiąże. Ja mam na stałe w dachu i mam zakłócenia. Pomogło zamontowanie instalacji CB na stałe do zasilania z zapalniczki + filtr przeciwzakłóceniowy 10A ale i tak jak maxymalnie rozkręcę RFgain i SQlech to słychać silnik albo silniczek od szyb. mniej ale jednak.

Radio mam Unidena 520.

#38 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 03 wrzesień 2013 - 09:44

Kufa no :mad:Też mam U tylko 68XL :hihi:
Czytałem żeby podpinać się na stałe pod elektrykę siedzeń, jak myślisz dobry pomysł?

#39 OFFLINE   DaZmud_9

DaZmud_9
  • 10 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Sandomierz - Wrocław

Napisany 05 wrzesień 2013 - 12:03

I żeby nie było głupich pytań , to jeszcze powiem w jakim aucie sprawdzone oba radia : Polonez Truck 1,6 i rok produkcji 1995 , a antena przykręcona do laminatowej nadstawki nad kabiną ( SWR 1,1 ) .
DA SIĘ ???


Mogę zapytać skąd wziąłeś masę na laminatowej nadstawce nad kabina? Czy może masz zamontowaną antenę bezmasową/ okrętową? Bo bardzo mnie to intryguje. Słyszałem o problemach nawet wtedy gdy klapa samochodu była na tulejkach teflonowych... a tutaj na laminacie.

#40 OFFLINE   hunter266

hunter266
  • 108 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 21 wrzesień 2013 - 17:57

Koledzy ja mam zakłócenia spowodowane pracą elektrycznych pompek obiegu wody. Co można na to poradzić??