Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Do kolegów co mają problem z odpalaniem silnika.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
120 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 października 2006 - 07:05

Panowie! co nieco się pogubiłem!
Mam podobny problem i teraz już nie wiem, który czujnik wymienić?... :cry:
Ufol napisał:

...dopiero pomogła wymiana czujnika położenia wału. Teraz póki co jest git. Pali na dotyk, nie gaśnie i chodzi równiutko jak zegareczek. ..

A na to Robo:

... bo jak czujnik położenia wału korbowego, to dajcie sobie spokój, chyba że chcecie byc kase w plecy i mieć zapasowy czujnik

A potem inni:

Po wyglądzie wychodzi na czujnik cieczy w układzie chłodzenia. Ale jest jeszcze czujnik temperatyrt powietrza ...

...no więc w kilka dni po zmianie czujnika temperaturyzaryzykuję stwierdzenie że problem palenia zimnego silnika został u mnie rozwiązany...

A na to wszystko Dextran sprzedaje:

...oryginalny CZUJNIK TEMPERATURY SILNIKA ...

No i jeszce kolega Foxx666:

Po wyglądzie wychodzi na czujnik cieczy w układzie chłodzenia. Ale jest jeszcze czujnik temp. powietrza .... Ja właśnie dokoałem zakupu i dokonam wymiany tego pierwszego...

Po pierwsze:
Foxx używa określenia "czujnik temp. powietrza" , Dextran "czujnik temp. silnika" , a Wolf, który pisze, że rozwiązał problem, pisze "czunik temp." (nie określa czego).
OK.
Ufol pisze, że pomogł mu wymiana czujnika położenia wału, zaś u Wolfa pomogła zmiana czujnika temp. Foxx666 zakupił czujnik cieczy ukł. chłodzenia, ale nie pisze czy coś się zmieniło.

...wiem, że się rozpisałem, ale zależy mi na tym żeby dogodzić mojej Omci :oops: :wink:

#42 OFFLINE   sirchaser

sirchaser
  • 275 postów
  • Dołączył: 26-07-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 26 października 2006 - 07:54

Nikodem, dobrze , ze poruszyles ten temat...tez juz nie wiem co wymienic.
wolf, jaki czujnik wymieniles-moze nr podasz??

#43 OFFLINE   Firefox

Firefox
  • 138 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 26 października 2006 - 08:56

Ja mam ten sam problem i jestem przekonany na 99% ze jest to czujnik temperatury silnika a sam czujnik znajduje sie gdzies w ukladzie chlodzenia. Wolf ma racje bo rozmawialem juz z mechaniorami. Tak jak opisal to on steruje mieszanka. W sobote jade do serwisu i tez to zalatwie.

Wolf mozesz podac koszt czujnika i robocizny?
2.5 V6 CD automat 170 KM
Before omesia, now firefox

#44 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 października 2006 - 12:13

Nikodem, dobrze , ze poruszyles ten temat...tez juz nie wiem co wymienic.

Sie wie, że dobrze... :brawo:

... jestem przekonany na 99% ze jest to czujnik temperatury silnika a sam czujnik znajduje sie gdzies w ukladzie chlodzenia... to on steruje mieszanką. W sobote jade do serwisu i tez to zalatwie.

Omesia! Napisz obowiązkowo, gdy już rozwiążesz problem i o kosztach również.
Kto mi powie gdzie się znajduje ten czujnik temp. silnika w mojej Omesi (2.0 16v)?
Mój meches nie jest pewien czy to kwestia czujnika i zanim go wymieni chciałby najpierw jakoś go sprawdzić. Facet głównie zajmuje się Merolami; Oplami mniej, ale uf.. uf.. ufam mu , więc powierzam mu moją Krówkę. Jak do tychczas wszystko co zrobił chodzi super. JEdnak chciałbym jeszcze zaczerpnąć trochę wiedzy i informacji. :cool:

#45 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 26 października 2006 - 16:38

wolf, jaki czujnik wymieniles-moze nr podasz??

chodzi o czujnik temperatury dla komputera(lub inne określenie"czujnik temp.cieczy w ukł chłodzenia"lub czujnik temp silnika -TO JEST TO SAMO),w fałce jest on między pokrywami zaworów koło cewki zapłonowej bliżej prawej pokrywy zaworowej w pozycji wzdłuż silnika,pochylony pod kątem w kierunku szyby,co do numerów to wychodzi na to że nie jest to takie istotne,ja kupiłem zaniennik za 50 zł i działa,czujniki są uniwersalne i pasują do silników opla praktycznie we wszystkich pojemnościach,co do x20xev nie wiem dokładnie w którym mniejscu sie znajduje,trzebaby zajrzeć do tisa,ale myśle że napewno jest wkręcony gdzieś koło głowicy
co do robocizny to nie wiem bo zmieniałem sam,a roboty troche jest,w vałce trzeba zdemontować podszybie i mechanizm wycieraczek i zdjąć 4 przewody podciśnienia z górnego kolektora ssącego,po rozepchaniu kabli na boki można włożyć ręke w okolice cewki i czujnik wymienić(klucz płaski 19 nie za długi bo nie wejdziecie) a składanie mechanizmu wycieraczek do kupy w aucie to czynność dla najwytrwalszych nerwowo :mrgreen:
aha,pamiętajcie że w fałce są dwa różne rodzaje czujników(starego typu-ok.20 zł lub nowego-0k.50 zł,Różnią się wtyczką -może być krótka albo długa,zdjęcia są w wcześniejszych postach)i najpierw lepiej sprawdzić a potem kupić żeby nie biegać do sklepu z wymianą tak jak ja musiałem

#46 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 26 października 2006 - 17:47

Ja wam mówie to nie czujnik położenia wału (przynajmniej nie u mnie) wyżygałem kase i chodze wku##### :bad:
konto usunięte

#47 OFFLINE   sirchaser

sirchaser
  • 275 postów
  • Dołączył: 26-07-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 października 2006 - 08:27

Robo, to napewno nie jest czujnik polozenia walu-ja wymienialem bo mialem walniety, a problem jest. Wolf w poprzednim poscie napisal co i jak.

#48 OFFLINE   Firefox

Firefox
  • 138 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 października 2006 - 07:45

Hmm, no i juz po wizycie w serwisue. Wedlug Oplowcow to nie jest wina czujnika a przyczyn moze byc wiele. W moim przypadku przeczyscili pol samochodu :mrgreen: i problem ich zdaniem powinien zniknac.

Narazie jestem na etapie testowania i dzis pomimo zerowej temperatury samochod odpalil. Po przekreceniu kluczyka wpadl na ponad tysiac obrotow poczym spadly obroty, przez doslownie sekunde sie przydusil i wrocil na ponad tysiac.
:mrgreen: :mrgreen:
2.5 V6 CD automat 170 KM
Before omesia, now firefox

#49 OFFLINE   sirchaser

sirchaser
  • 275 postów
  • Dołączył: 26-07-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 października 2006 - 10:38

Dzisiaj w nocy w Wawie bylo zdecydowanie ponizej 0 stopni. Nad ranem, jak odpalalem auto bylo 0,5. Niestety nie bylo latwo...za czwartym kreceniem odpalila.Az sie boje zimy...co to bedzie jak bedzie taka zima jak w zeszlym roku (swoja droga w zeszlym roku przy -32 w Toruniu, moje Clio II 1.4 odpalilo bez problemu...)

#50 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 listopada 2006 - 12:09

Panowie, proszę o odpowiedź przynajmniej na niektóry z poniższych pytań. Umieszczam je w jednym poście bo generalnie dotyczą jednego problemu (czujnika temp. silnika?)

Jak to jest z tym czujnikiem?

1. Bo moja Omcia wra z nastaniem chłodów odpala bez problemów (jak poprzednio). Czy to, waszym zdaniem, tylko zbieg okoliczności czy też to, że auto lepiej odpala gdy jest na zewnątrz zimniej, świadczy o czymś? Czy to może być czujnik, czy też trzeba szukać gdzieś w innym miejscu?

2. Poza tym dziś byłem w sklepie, gdzie moją wszelkie możliwe zamienniki (jak dotychczas wszystko co u nich kupiłem jest OK) i w tym sklepie facet pokazał mi taki czujnik temp. silnika do mojego modelu (2.0 16v - x20xev) za 15 zł. Więc jak ta cena ma się do tej którą wy podajecie (50-65zł); chyba, ze wy mieliście na uwadze firmowy oplowski czujnik.
No i ten czujnik wyglądał podobnie, tylko nie ma tego niebieskiego plastiku. Czy ten plastik musi być, czy też ściąga go się ze starego?

3. W którym miejscu jest umieszczony ten czujnik temp. silnika?

4. Moja Oma nadal muli się na benzynie gdy silnik jest zimny. Gdy przejadę kilka km i siliniczek się rozgrzeje na benie jest zdecydowanie lepiej. Gdy przełączam na gaz mułowatość wogóle ustępuje. Z niektórych postów wynika, że przyczyna może tkwić w czujniku, ale czy wtedy na gazie nie zachowywał by się podobnie? A może to jednak wtryski? Qurde

#51 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 listopada 2006 - 12:14

przyczyna może tkwić w czujniku, ale czy wtedy na gazie nie zachowywał by się podobnie?

Nie! Jeśli nie masz sekwencji, to zdecydowana większość czujników jest olewana przez instalacje gazową.

#52 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 listopada 2006 - 13:09

co do robocizny to nie wiem bo zmieniałem sam,a roboty troche jest,w vałce trzeba zdemontować podszybie i mechanizm wycieraczek i zdjąć 4 przewody podciśnienia z górnego kolektora ssącego,po rozepchaniu kabli na boki można włożyć ręke w okolice cewki i czujnik wymienić(klucz płaski 19 nie za długi bo nie wejdziecie) a składanie mechanizmu wycieraczek do kupy w aucie to czynność dla najwytrwalszych nerwowo :mrgreen:


po dwukrotnej wymianie cewki w krótkim odtępnie czasu - podszybie ON/OFF to 20 min z papieroskiem w ustach :D

Hint:trzeba troche podgiąć jedno z mocowań mechanizmu wycieraczek :)

#53 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 03 listopada 2006 - 14:47

czujnik temp. silnika do mojego modelu (2.0 16v - x20xev) za 15 zł. Więc jak ta cena ma się do tej którą wy podajecie (50-65zł); chyba, ze wy mieliście na uwadze firmowy oplowski czujnik.

nie,są dwa rodzaje czujników do opli,starego typu taki jak ty masz z krótką niebieską wtyczką -koszt około 20 zł(są różni producenci zamienników więc ceny są +/- pare złotych,i jest czujnik nowego typu(w nowszych modelach,chyba od 97 wzwyż)ma długą niebieską wtyczkę i niestety jego koszt to około 40-50 złotych,oczywiście zamienniki bo oryginał jest droższy

po dwukrotnej wymianie cewki w krótkim odtępnie czasu - podszybie ON/OFF to 20 min z papieroskiem w ustach

teraz tez to robie z palcem w d.. ale za pierwszym razem nie było tak łatwo :looz:

#54 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 listopada 2006 - 14:55

teraz tez to robie z palcem w d.. ale za pierwszym razem nie było tak łatwo


troche wprawy i można jeszcze przy tym pare innych rzeczy robić :piwo:
dwa,trzy razy trzeba rozebrać żeby nabrać wprawy :mrgreen:

#55 OFFLINE   fotozen

fotozen
  • 152 postów
  • Dołączył: 24-08-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 03 listopada 2006 - 14:56

Panowie! co nieco się pogubiłem!
Mam podobny problem i teraz już nie wiem, który czujnik wymienić?... :cry:
...

Może nie ma sensu gdybać czy ten czy ten czujnik trza wymienić? Warto może podjechać na kompa. Podepną i dokładnie będziesz wiedział jaki czujnik padł.
Pzdr, Zen

#56 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 03 listopada 2006 - 17:06

Podepną i dokładnie będziesz wiedział jaki czujnik padł.

no i tu niestety zasadzka,na kompie nie wyjdzie że czujnik temp jest padnięty,jedynie wymontować i pomierzyć ręcznie,ja mam możliwość podpięcia auta do kilku kompów(tech,unicheck,)i niestety żaden nie wspomniał o padniętym czujniku

#57 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 listopada 2006 - 19:29

Podepną i dokładnie będziesz wiedział jaki czujnik padł.

no i tu niestety zasadzka,na kompie nie wyjdzie że czujnik temp jest padnięty,jedynie wymontować i pomierzyć ręcznie,ja mam możliwość podpięcia auta do kilku kompów(tech,unicheck,)i niestety żaden nie wspomniał o padniętym czujniku

Właśnie!
Oczywiście do kompa się podpjąłem już kilka razy i nie pokazał żadnych błędów, dlatego też mój meches miał pewne wątpliwości żeby tak od razu wymieniać.
A jak się mierzy ręcznie taki czujnik?

A jak się ma taki zamiennik do oryginału? czy jest zdecydowanie gorszy, czy wogóle nie ma żadnej różnicy, tylko kwestia marki? Bo może jak już się go i tak odkręci, to olać sprawdzanie i po prostu dać te kilka złotych i wymienić?

#58 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 03 listopada 2006 - 21:54

A jak się mierzy ręcznie taki czujnik?

trochę to pokręcone,nie wiem jak w jest w 2.0 bo tam rządzi simtec ale w motroniku 2.8.1 w mv6 trzeba wyszukać piny 30 i 45.Pin 30 to temp.powietrza zasysanego a pin 45 to temp cieczy czyli właśnie nasz czujnik.Odczyt robi się miernikiem między tymi pinami z tym że wał silnika musi być ustawiony na odpowiednim stopniu i tak przy ustawieniu silnika na 75 stopniu napięcie między pinami musi wynosić 1,2 V a na 115 stopniu 0,5 V.Wszelkie inne odczyty oznaczają niesprawność czujnika(ponoć)Tak więc lepiej dać sobie spokój i wymienić czujnik na nowy.

A jak się ma taki zamiennik do oryginału? czy jest zdecydowanie gorszy, czy wogóle nie ma żadnej różnicy, tylko kwestia marki?

no ja mam zamiennik z długą wtyczką ten droższy i auto od czasu wymiany pali na dotyk,firmy nie pamiętam,na czujniku był tylko numer

#59 OFFLINE   Nowak

Nowak
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Żabno (k Tarnowa)

Napisany 03 listopada 2006 - 22:21

A możesz mi napisac gdzie jest ten czujnik temp.?

#60 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 03 listopada 2006 - 22:33

Wszystko jest opisane w tym właśnie poście tylko wcześniej :looz: