Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

MV6 3.0 i automatyczna skrzynia biegów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MarSo

MarSo
  • 24 postów
  • Dołączył: 23-09-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 30 września 2006 - 19:33

Witam

No i stało się, kilka dni temu w trasie moja MV6 3.0 automat :mrgreen: , podczas jazdy obciażonym samochodem, 5 osób + sporo bagażu, zauważyłem zwiększone obroty silnika na każdym przełożeniu, porównywałem do porzedniego stanu sprzed kilku dni. Wyglądało tak jakby "sprzęgło" się ślizgało. Przejechałem do stacji benzynowej i faktycznie, były problemy z ruszeniem czy to na D, 1, 2, 3 czy nawet na R, ale przy większych obrotach ruszał. Przejechałem jeszcze kawałek do stacji benzynowej i po zatrzymaniu, chwili odpoczynku po uruchomieniu silnika próba wbicia jakiejkolwiek pozycji w automacie, nic nie powodowała, samochód nie ruszał, ani do tyłu ani do przodu. :sad:
Czy ktoś już spotkał się z czymś takim i ew. wie na co można się szykować?
Z tego co wiem, kilka dni wcześniej był sprawdzany poziom oleju w skrzyni i był w normie, skrzynia nie była także zaolejona, brak wycieków.

Pozdrawiam
MarSo


MarSo

#2 OFFLINE   gegner

gegner
  • 44 postów
  • Dołączył: 30-09-2006
  • Skąd: woj. łódzkie

Napisany 30 września 2006 - 19:55

były problemy z ruszeniem czy to na D, 1, 2, 3 czy nawet na R, ale przy większych obrotach ruszał

SIEMA ja tez mialem podobny problem na D niechial mi sie zbierac bo przeszedl w tryb awaryjny mi sie tak stalo po wymianie oleju w skrzyni.Dalem skzrzynke do naprawy okazalo sie sie ze tarczki sie ziechaly kompletnie :cry: .I skrzynka po naprawie nie powiem chodzi jak marzenie no prawie nie wiem dlaczego nieraz podczas jazdy na 4 kiedy zdejmuje noge z gazu to mi przechodzi w tryb awaryjny jak by nie mogla na 3 zredukowac musze pogadac z gosciem co mi skrzynie robil :bad: .Ps. przed tym co sie stalo nie czules szarpania podczas zmiany biegów jak tak to 98% ze poszly tarczki
:wink:
Omega B 2.5TD automat caravan 96'
Omega B 2.5TD manualna caravan 98'
Omega B 2.0 16v manual caravan anglik
Chyba musze sobie podwórko powiekszyć :)

#3 OFFLINE   MarSo

MarSo
  • 24 postów
  • Dołączył: 23-09-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 30 września 2006 - 20:32

Faktycznie, kilka razy, może ze trzy cztery czułem szarpnięcie przy ruszaniu, czyli na 1 biegu. Ile z ciekawości płaciłeś za taką naprawę ?
Pozdro.
MarSo

#4 OFFLINE   gegner

gegner
  • 44 postów
  • Dołączył: 30-09-2006
  • Skąd: woj. łódzkie

Napisany 30 września 2006 - 20:36

Ile z ciekawości płaciłeś za taką naprawę ?

ja dalem 2500zł za naprawe zkrzyni i konwektora ale mam problem z tym wlaczajacym sie trybem awaryjnym szukalem na forum tez pisali o tym problemie ale nie ma odpowiedzi :bad: widac jeszcze nasi mechanicy musza sie troche o automatach nauczyc
Omega B 2.5TD automat caravan 96'
Omega B 2.5TD manualna caravan 98'
Omega B 2.0 16v manual caravan anglik
Chyba musze sobie podwórko powiekszyć :)

#5 OFFLINE   gegner

gegner
  • 44 postów
  • Dołączył: 30-09-2006
  • Skąd: woj. łódzkie

Napisany 30 września 2006 - 20:37

Faktycznie, kilka razy, może ze trzy cztery czułem szarpnięcie przy ruszaniu, czyli na 1 biegu.

jescze jedno nie czules moze zapachu takiej spalnoniej gumy?????
Omega B 2.5TD automat caravan 96'
Omega B 2.5TD manualna caravan 98'
Omega B 2.0 16v manual caravan anglik
Chyba musze sobie podwórko powiekszyć :)

#6 OFFLINE   MarSo

MarSo
  • 24 postów
  • Dołączył: 23-09-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 30 września 2006 - 20:40

Po zatrzymaniu, faktycznie śmierdziało spalenizną, ulatniał się nawet taki obłoczek spalin spod samochodu.
MarSo

#7 OFFLINE   MarSo

MarSo
  • 24 postów
  • Dołączył: 23-09-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 30 września 2006 - 20:40

Jeszcze pytanko, gdzie robiłeś naprawę i ile kosztowały części a ile robocizna ?
MarSo

#8 OFFLINE   gegner

gegner
  • 44 postów
  • Dołączył: 30-09-2006
  • Skąd: woj. łódzkie

Napisany 30 września 2006 - 20:56

[quote]Po zatrzymaniu, faktycznie śmierdziało spalenizną, ulatniał się nawet taki obłoczek spalin spod samochodu.
To juz masz po tarczkach.Co do naprawy to tak skrzynia naprawian byla w poznaniu chociaz w lodzi tez naprawiaja.Jednak tata uparł sie na poznań.Koszty jak mowie 2500zł wyszlo wszystko dołaczana jest gwarancja na pół roku.Kosztu czesci nie znam bo nie moglem nigdzie tarczek znales obdzwonilem znajome sklepy ale nie bylo do tarczek dochodza jeszcze uszczelki i nie zapomnij o filtrze warto go wymienic razem z olejem jak bys mial problem to moge podac Tobie adres dobrego sklepu bo filter jest ciezko trafic
Omega B 2.5TD automat caravan 96'
Omega B 2.5TD manualna caravan 98'
Omega B 2.0 16v manual caravan anglik
Chyba musze sobie podwórko powiekszyć :)

#9 OFFLINE   MarSo

MarSo
  • 24 postów
  • Dołączył: 23-09-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 30 września 2006 - 21:00

Bardzo chętnie, podaj adresy sklepów. Czy w takim układzie nie lepiej kupić uzywaną skrzynię biegów? Chodzą coś ok. 1000 zł. Tylko jak ją ew. sprawdzić, niestety to już chyba loteria.

Pozdr.
MarSo

#10 OFFLINE   gegner

gegner
  • 44 postów
  • Dołączył: 30-09-2006
  • Skąd: woj. łódzkie

Napisany 30 września 2006 - 21:46

[quote name='"MarSo"']Bardzo chętnie, podaj adresy sklepów. Czy w takim układzie nie lepiej kupić uzywaną skrzynię biegów? Chodzą coś ok. 1000 zł. Tylko jak ją ew. sprawdzić, niestety to już chyba loteria.
Własnie sie zastanawialismy nad uzywana alwe zrezygnowalismy ceny dochodza do 2000zł i gwarancja rozruchowa. :razz: tatulek mowil ze jak byl tam w zakladzie pelno takich lezalo wszystkie do roboty sprawdzic jest ciezko moze byc jak u nas wszystko oki tylko troszke pozniej begi przezucalo po wymianie super ale tylko przez 300km pozniej po tarczkach z uzywanymi tez tak moze byc.Jesli chodzi o filterek to napewno bedzie mial gosciu z tej strony www.tomiicars.com.pl.Jesli chodzi o warszty podal bym jutro bo dzisaj nie za happy szukac remont w chacie mialem :mrgreen:
Omega B 2.5TD automat caravan 96'
Omega B 2.5TD manualna caravan 98'
Omega B 2.0 16v manual caravan anglik
Chyba musze sobie podwórko powiekszyć :)

#11 OFFLINE   MarSo

MarSo
  • 24 postów
  • Dołączył: 23-09-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 04 października 2006 - 23:04

No i niestety, poszło łożysko w środku, tak, ze zostało zmielone. Dodatkowo pouszkadzało zęby trybów, tarcze pościerane, obudowa też. W takim układzie szukam skrzynię automatyczną do silnika 3.0 MV6 AR-35 na tabliczce DE.

Pozdrawiam
MarSo

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 października 2006 - 09:42

No i niestety, poszło łożysko w środku, tak, ze zostało zmielone. Dodatkowo pouszkadzało zęby trybów, tarcze pościerane, obudowa też. W takim układzie szukam skrzynię automatyczną do silnika 3.0 MV6 AR-35 na tabliczce DE.

Pozdrawiam



dzwon albo pisz

mariuszborowka@interia.pl
504323992




 


#13 OFFLINE   nli

nli
  • 2 postów
  • Dołączył: 04-03-2010

Napisany 02 września 2010 - 20:48

Pomocy...
omega 3.0.
mam problem ze skrzynią automatyczną. Objawy były już opisywane na forum ale w sumie to żadnej konkretnej odpowiedzi nie znalazłem. Mianowicie samochód ruszał ale przy prędkości obrotowej silnika ok 3000obr. tak jakby się wysprzęglało wszystko i nie zmieniało biegów dalej. Jest tylko pierwszy bieg i to taki jakiś słaby. odkręciłem małą miskę olejową a w niej znalazłem coś tak jakby okrągły plastikowy pierścień o średnicy ok 6cm. oczywiście połamany... wie może ktoś co to jest i skąd się wzięło w tej misce i czy da rade to naprawić czy raczej czeka mnie wymiana skrzyni???? proszę o pomoc.