

Obroty silnika szaleją check engine świeci
#1
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2008 - 15:52
Jestem zdruzgotany i niewiem co mam zrobić.
Zaczeło sie od problemow z sonda lambda-zmienilem byla uszkodzona.
auto nie chcialo odpalac -czujnik położenia walu korbowego zmienilem uszkodzony.
Na sam koniec check engine po wizycie w aso i u znajomych mechanikow ciągle świeci.
Po resecie błedow wystarczy przejechac ok 50km 80km i znowu sie zapala.
Bez wzgledu na to obroty silnika czy check engine swieci czy nie, szaleja na poziomie
1600 2200obr,wystarczy go przydusic lekko na sprzegle w czasie postoju i utrzymuja sie
na poziomie stalym 550 600obr,lecz gdy tylko dodam gazu to znowu 1600 2200obr
Przy konroli bledow wychodzi blad zaplonu 1,2,3,5.Czy ktos wie co moze byc przyczyna.
Mechanik mi mowi żebym zaczął od postaw (czyszczenie silnika krokowego....a przynajmniej cos co ma związek z wolnymi obrotami,przewody,swiece) a ja juz tyle wydalem.Czy miał ktos podobne objawy.
Jeżdżę na pb98 nawet kata mam nowego.
:piwo: Prosze o pomoc i z góry DZIĘKUJĘ :piwo:
2001
#2
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2008 - 15:58
I nie płacz, że dużo wydałeś. Ja mam swoja 4 miesiące a wsadziłem w nią już około 8000 i w zeszłym tygodniu 900, a nadal wygląda jak szrot.
Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520
#3
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2008 - 16:02
Miałem praktycznie takie same objawy.
Na zimnym silniku było w miare OK. Klocki pojawiały się przy rozgrzanym silniku. Stoje na skrzyżowaniu mam 500 obr a tu nagle 1300 i automat chce jechać. Zmieniłem kable zapłonowe - nie pomogło.
W końcu zczytałem błędy - 0
Czek zapalał się jak miała 1300obr ale jak gasiłem auto żeby zczytać błędy to było ok i zero błędów.
Postawiłem na czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Kupiłem nówke za 18 pln i wymieniłem (zaledwie 5 godzin walki).
Teraz jest OK. Autko ma 500 obr i ani razu nie podniosło na więcej.
Może to właśnie to.
P.S.
Masz dwa czujniki jeden od temperatury na licznik a drugi na temperature na ECU. Właśnie ten na ECU wymieniłem. Na allegro znajdź - 18 pln
Może to to. Mam w prawdzie 3.0 ale też V6
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic
#4
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2008 - 16:23
#5
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2008 - 18:08
Dzięki za podpowiedzi świece i tak miałem wymieniać więc przy okazji posprawdzam cewki itd..

Z tym czujnikiem może być zapomniałem o jednym że na zimnym silniku po dłuższym postoju zawiesza sie wskaznik obrotów silnika na 3000 5000 7000obr różnie i dopiero jak
zagrzeje omenie to musze ja zgasic wskaznik opada zapalam działa jak powinien...
Będę walczył jak się uporam to dam znać co to za choroba...
pozdrawiam
:smile:
2001
#6
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2008 - 18:26
a czy to tylko sam obrotomierz czy silnik wchodzi na takie obroty ?Z tym czujnikiem może być zapomniałem o jednym że na zimnym silniku po dłuższym postoju zawiesza sie wskaznik obrotów silnika na 3000 5000 7000obr różnie i dopiero jak
zagrzeje omenie to musze ja zgasic wskaznik opada zapalam działa jak powinien...
#7
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2008 - 20:18
Tylko sam obrotomierz na szczescie.Na zimnym działa sobie niezaleznie od obrotów
silnika.Jest od niego jakiś czujnik????
2001
#8
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2008 - 20:38
Mechanik mi mowi żebym zaczął od postaw (czyszczenie silnika krokowego,przewody,swiece) a ja juz tyle wydalem.
Krokowca tez nima.
#9
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2008 - 20:45
#10
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2008 - 09:06
o ile pamiętam przepływomierza również niema ale nie pamiętam na 100 % (a może to tylko w 2,2) - napisz do maraboot on ma również 2,6 V6a przepływka sprawna?? czy podmieniałeś z kims komu dobrze działa?
#11
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2008 - 18:47
o ile pamiętam przepływomierza również niema ale nie pamiętam na 100 %
Przeplywka jest.
Daj znac co sie dzialo z Twoja omka.
#12
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2008 - 22:20
W wtorek jade wymienić świece od tego zaczne,potem przepływka..
Małe pytanko czy w tej wersji y2.6se v6 metoda na spinacz bedzie funkcjonować/??
2001
#13
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2008 - 22:22
Witam
W wtorek jade wymienić świece od tego zaczne,potem przepływka..
Małe pytanko czy w tej wersji y2.6se v6 metoda na spinacz bedzie funkcjonować/??
niestety tylko komp
#14
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2008 - 22:25
2001
#15
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2008 - 19:07
Na wstępie :piwo2: dla podpowiedzi za przepływkę wymontowałem potraktowałem
ją pewnym magicznym środkiem do czyszczenia styków elektr.auto panowie zaczeło
oddychać odłączyłem aku. na jakieś 20min. i co widze wirus o nazwie check engine
zniknoł no to na twarzy :yes_yes:

Jutro wymienię jeszcze świece bo to planowałem już od dawna, a gdyby ten holern. check engine znowu powrócił to dam znać.
Dzięki za podpowiedzi!


Dla wszystkich :piwo: :piwo: :piwo2: :zabawa:
2001
#16
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2008 - 22:01
2001
#17
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2008 - 21:33
nadmienie ze mam problem z check engine pali sie nieustannie odlaczylem aku na 10 min i na jakis czas pomoglo ale na nastepny dzien zapalila sie znowu dodam ze po zresetowaniu dziwnie sie zachowywal obroty falowaly ksztusil sie i chodzil jakby palil na dwoch garach teraz jest ok ale tylko ten check engine mnie caly czas irytuje.
pozdrawiam.
#18
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2008 - 08:03
#19
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2008 - 09:10
Ja ich wsyzstkich omijam szerokim lukiem

Jesli trafiles na jakiegos dobrego daj info , moze kiedys bedzie potrzebny
#20
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2008 - 15:48
Na wstępie :yes_yes: zlokalizowałem wymieniłem a połowe tych mechaników
u których byłem to w powietrze z nimi.
Przede wszystkim panowie check engine zapalał się u mnie bo!



-świece wymiana BOSCH
-cewki wymiana BOSCH
-przepływka wyczyszczona bezdotykowo tzn.specjalnym sprayem do styków elektr.
Koszt wymiany na nowe 800zł po rabacie 746zł jak za orginały nowe dla mnie super.
Dla porównania w aso przepływomierz 1080zł a w bosch Bielsko Biała 680zł.
Wieczorkiem wrzucę pare fotek jak nie powinny wyglądać cewki w y2.6se....
Jeżeli check engine wyskakuje po przejechaniu np.70km tak jak umnie dotycz.y2.6se
to na kompie wyskakuje 0170,0173.
Dodam że cewki i świece wymieniałem w BOSCH Bielsko Biała i naprawde jestem zadowolony z jakości obsługi polecam...
Jeżeli chodzi o wstępną diagnozę to teraz już wiem że przy zapłonie nie może świecić
tzw.autko z kluczykiem ponieważ w tej wersji silnika y2.6se(FL) określa to problem z elektryką.Po przekręceniu zapłonu musi po chwili zgasnąć, wtedy oznacza to że inspekcja elektryczna zakończona powodzeniem.
Natomiast jeżeli chodzi o check engin to dotyczy to tylko i wyłacznie problemów z spalinami........sonda lambda,kat,przedmuchy itp..Nadmienie po raz kolejny że dotyczy
to wersji y2.6se rocznik 2001 benzyna...
PS.
Nadmienie jeszcze że dzieki waszemu forum bardzo ułatwiło mi zdiagnozowanie w czym tak naprawde problem...... :grin:
Pozdrawiam
wieczorkiem fotki

Jeżeli chodzi o mechaników kolego (biszek) to zgadzam się z tobą w stu procentach.
A ASO to omijać wielkim łukiem :bad:
Pozdrawiam
:grin: :grin:
mam pytanie co do przeplywki czy da sie ja wymontować pod blokiem czy trzeba jechac na kanal i oczywiscie gdzie sie dokladnie znajduje.
nadmienie ze mam problem z check engine pali sie nieustannie odlaczylem aku na 10 min i na jakis czas pomoglo ale na nastepny dzien zapalila sie znowu dodam ze po zresetowaniu dziwnie sie zachowywal obroty falowaly ksztusil sie i chodzil jakby palil na dwoch garach teraz jest ok ale tylko ten check engine mnie caly czas irytuje.
pozdrawiam.
Jeżeli chodzi o wymianę pod blokiem to jak narbajdziej mnie to zajeło ok 10 min...
U mnnie pomogło ale jeżeli chodzi o falujące obroty,check engin palił sie z innego powodu...
Też odłączałem aku i nic!

Sprawdz cewki i świece u mnie pomogło, no i oczywiście przepływka.
Masz dokładnie te same objawy co ja..
Dodam ze sama wymiana swiec nic nie dała dopiero po wymianie cewek i odłaczeniu aku jest super!

Pozdrawiam
2001