Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ASB - obciąża obroty silnika.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jasiek1974

jasiek1974

    jasiek1974

  • 74 postów
  • Dołączył: 04-03-2007
  • Skąd: Piła

Napisany 10 lutego 2008 - 18:31

Witam.
Panowie na biegu jałowym lub na P obroty silnika 2.0 16V w moim aucie wynoszą około 900 obrotów. Podczas załączenia D lub R automatycznie silnik jest obciążany przez skrzynię i obroty spadają do 500 i czasami nawer auto gaśnie. Jest odczucie jak siada tył samochodu. Moim zdaniem jest to bądź wybierak lub sprzęgło hydrauliczne, które obciąża silnik. Przecież nie powinny tak lecieć obroty w dół. Co dziwne skrzynia pracuje normalnie i olej jest oki, tylko zamocno wysprzęgla.
Proszę o poradę co jest grane. Kody zczytane i wszystko oki. :?: :?: :?:
jasiek1974

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 lutego 2008 - 18:41

Witam.
Panowie na biegu jałowym lub na P obroty silnika 2.0 16V w moim aucie wynoszą około 900 obrotów. Podczas załączenia D lub R automatycznie silnik jest obciążany przez skrzynię i obroty spadają do 500 i czasami nawer auto gaśnie. Jest odczucie jak siada tył samochodu. Moim zdaniem jest to bądź wybierak lub sprzęgło hydrauliczne, które obciąża silnik. Przecież nie powinny tak lecieć obroty w dół. Co dziwne skrzynia pracuje normalnie i olej jest oki, tylko zamocno wysprzęgla.
Proszę o poradę co jest grane. Kody zczytane i wszystko oki. :?: :?: :?:


po wlaczeniu na D skrzynia zaczyna ciagnac wiec naturalne ze tyl przysiadzie i spadna obroty. jesli za duzo to byc moze sprzeglo sie konczy




 


#3 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2008 - 17:42

Czy ktos mial zuzyte "sprzeglo" ktore jezdzi i nie wydaje dzwiekow? U mnie tez spadaja obroty i tyl auta siada (po puszczeniu hamulca auto jedzie) i z tego co wiem to zuzyte sprzeglo jest slyszalne. Oczywiscie jest wiele innych mozliwosci i bylbym wdzieczny za informacje czy sprzeglo moze sie popsuc jezdzac i nie wyjac.
Wydaje mi sie, ze raczej przy zuzytym przekazniku mocy auto po prostu nie jedzie.

#4 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2008 - 18:23

Jesli w automacie padnie "sprzeglo" to przy wrzucaniu biegu nie bedzie ciagnal, tyl bedzie przysiadal bardzo powoli a po puszczeniu pedalu hamulca samochod w miejscu - wiec objaw "siadniecia" tylu - jak najbardziej prawidlowy
To co napisalem wyczytalem w ksiazce o atomatach, na stronie intrnetowej (goscia ktory zajmuje sie naprawa automatow) i znajomy mechanik mi to powiedzial
P.S. U mnie tez przysiada (wolne obroty mam 880 wg kompa) i przy wrzuceniu D spadnie gdzies w okolice 500 ale podciagnie po chwili troszke wyzej - 610 wg kompa) - ale trzeba trzymac na hamulcu bo nawet pod niewielka gorke bedzie sam jechal - jak sciagalem auto (a bylem ze zjaomymyi handlarzami) to taki objaw byl dla nich sygnalem ze skrzynia ok

#5 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 lutego 2008 - 00:01

Moim zdaniem jest to bądź wybierak lub sprzęgło hydrauliczne

W automacie to jest sprzęglo hydrokinetyczne :grin:

#6 OFFLINE   Hiszpan

Hiszpan
  • 1 postów
  • Dołączył: 07-07-2007
  • Skąd: z Czestochowy

Napisany 10 marca 2008 - 21:09

Witam przylaczam sie do tematu i uwazam ze jest to normalny objaw gdy auto przysiada a obroty nieznacznie spadaja ,natomiast u mnie dochodza jeszcze dziwne wibracje gdy trzymam na hamulcu z wlaczonym biegiem ,zadnych odglosow sprzegla nie slychac za to cale auto trzesie sie do tego stopnia ze czekajac na zmiane swiatel musze zmienic na neutral zeby miec troche spokoju .Jesli ktos z was juz pozbyl sie tych niedomagan PROSZE
ABY PISAC bo cztajac podobne tematy nasuwa mi sie SPRZEGLO ale chcialbym zeby ktos cos poradzil. Pozdrawiam
Hiszpan

#7 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 marca 2008 - 09:59

Hiszpan - a nie masz czasem problemow z nierowna praca silnika na wolnych obrotach (pozycja N lub P). Ostatnio znajomemu diagnozowalem automat i po wrzuceniu D auto przysiadalo, chcialo ciagnac (objaw prawidlowy) ale jak sie chwile potrzymalo noge na hamulcu to silnik zaczynal nierowno pracowac , podszarpywac co po chwilo onjawialo sie tym ze obroty schodzily w dol na 500, krokowy je podciagal na 800 i za chwile dalej w dol ( przyokazji d*pa : gora dol, ), mechaniory stwierdzili ze skrzynia do roborty a problem tkwil w swiecach i przewodach WN. Po prostu byly wyeksploatowane i bez obciazenia jakos te 700-800 obrotow silnik mial, ale ja dostal obciazenie (D) no to trudno mu bylo utrzymac stabilne niski obroty.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#8 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 marca 2008 - 10:26

To co napisall Kczech plus czsesto wibracje auta spowodowane sa zuzytym/niewlasciwym zawieszeniem silnika. Tanie lub zerwane poduszki tez podowuja taki efekt.