Pytanie...2,5 td 130KM...gdzie sa te moje konie...???
#1 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2008 - 17:27
#2 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2008 - 17:54
#3 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2008 - 19:58
możesz jeszcze przeczytać post Elwood-a
http://forum.omegakl...read.php?t=3482
No i główne pytanie czy jesteś już po wymienianie wszystkich części eksploatacyjnych filtry itp!?
Sam od niedawna jeżdżę 2.5 TD ale niestety nie miałem z żadnym porównania! niestety ... choć wydaje się mi że też coś kiepsko jeździ jak na taki duży silnik :bad: ale za parę tygodni oddaję omeszke do mechanika i zobaczymy na razie jeżdżę :mrgreen: tak przy okazji mógłby ktoś podać namiary na szpeca w P-ń ? SZAC! :grin:
#4 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2008 - 21:48
przeciez to tylko 130KM a masa ponad 1600 kg ....można zmienić jeszcze chipa na 150 KMSam od niedawna jeżdżę 2.5 TD ale niestety nie miałem z żadnym porównania! niestety ... choć wydaje się mi że też coś kiepsko jeździ jak na taki duży silnik
#5 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2008 - 22:13
#6 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2008 - 23:42
przeciez to tylko 130KM a masa ponad 1600 kg ....można zmienić jeszcze chipa na 150 KM
..No tak tylko żeby włożyć chipa to silniczek musi być sprawdzony i cacy :smile:
Tak jak pisałem porównania z dieslem omci nie mam ale nie tak dawno mój staruszek miał jeszcze sierre kombi z silnikiem 2.0+lpg i szło lepiej .. dam mu sie przejechać to sam stwierdzi :mrgreen:
no chyba ze komus z tych 130 KM 100 zostalo......
no fakt autko z latami traci werwę :sad: ale to moje pierwsze :driver: zadbam żeby dostała zastrzyk energii :mrgreen: gorzej z portfelem
sorry za OT
#7 OFFLINE
Napisany 11 lutego 2008 - 00:21
tak jak kolega RafalskiTDS napisal: osiagi 2.5 TD to cos pomiedzy 2.0i 16V a 2.5 V6 to racja choc mimo swojej masy omesia sie zbiera. a raczej powinna a turbinki w tych silnikach to przy przebiegu podchodzacym pod 200 tysi km sa raczej wyeksploatowane a koszta regeneracji to prawie 1000 zl wiec nie kazdy je reanimuje a poprostu sprzedaje samochod druga sprawa to uklad paliwowy czyli pompa i wtryski, koszt naprawy grubo powyzej 1000 zl. Przerobilem ten temat w swojej 2,5TD gdzie jak ja kupilem to na wykresie z hamowni wykazalo tylko 119 konikow i 231 momentu ??: okazalo sie w moim przypadku nieszczelnosc pompy oraz wtryski byly odpowiedzialne za slabe osiagi. Po zrobieniu tego nie to autko dodatkowo zalozylem do swojej omegi chip (uzytkownika Lexim) i autko wogole nie do poznania pod wzgledem osiagow :bud: nie bylem na hamowni, ale szacunkowo to omesia powinna miec okolo 150 konikow mocy i tak to jest tez odczuwalne. Dlatego proponuje koledze sprawdzenie najpierw na hamowni. To "badanie" jest dosyc dobre jesli chodzi o zbadanie osiagow pojazdu. A pozniej mozna dalej kombinowac co zrobic aby podnies moc w omesi
pozdrawiam
#8 OFFLINE
Napisany 11 lutego 2008 - 00:40
#9 OFFLINE
Napisany 11 lutego 2008 - 18:34
#10 OFFLINE
Napisany 11 lutego 2008 - 20:37
#11 OFFLINE
Napisany 11 lutego 2008 - 23:35
#12 OFFLINE
Napisany 11 lutego 2008 - 23:49
To ArturL, powiedz mi jeszcze co to jest stp ? bo nie moge tego rozgrysc .. sory jezeli pisze o banalnej sprawie :mrgreen:
http://www.allegro.p...diesla_004.html
Kupisz w każdym norauto, auchanie i innym szajsie
#13 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2008 - 09:32
co do osiagow słyszalem ze jest mozliwosc przestawienia turba zeby ciagnal od nizszych obrotow. bo u mnie to turbo zalancza sie od ok 3200 obr/min u was tez ciagnie tak dopiero???
powinna sie chyba od nizszych obrotow zalanczac
#14 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2008 - 13:11
moj ojciec ma teraz 2.5td i nie powiem zeby zle chodzil z tym ze wszystkie czesci silnika eksploatacyjne sa wymienione filtry itd.
co do osiagow słyszalem ze jest mozliwosc przestawienia turba zeby ciagnal od nizszych obrotow. bo u mnie to turbo zalancza sie od ok 3200 obr/min u was tez ciagnie tak dopiero???
powinna sie chyba od nizszych obrotow zalanczac
Nie ręczę jak jest u mnie ale chyba gdzieś przy 2500 obr/min już zaczyna chodzić.
#15 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2008 - 15:15
#16 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2008 - 16:50
TURBOSPREZARKA ZACZYNA DZIALAC RAZEM ZE STARTEM SILNIKA - NAPEDZANA JEST PRZECIEZ SPALINAMI : : :
Kiedy ktoś pisze "zaczuna ciągnąć" lub "załącza się" ma na myśli, że wtedy odczuwalny jest efekt działania turbiny.. Omega 2,5 TD posiada coś takiego co się zwie "turbo-dziurą" i polega to na tym, że kierownica w turbinie nakierowuje spaliny na łopatki wirnika pod takim kątem, że wirnik rozpędza się do wysokich prędkości dopiero przy wysokich obrotach silnika - poniżej tych obrotów silnik pracuje niemal jak wolnossący (bez turbinki)..
W omedze B 2,5 TD moment ten to ok 1900 obr/min - daje się to ładnie wyczuć jadąc na 3-4 biegu poniżej tych obrotów a następnie dodając gazu bez zmiany biegu. Przekraczając granicę 1900 - 2000 obr/min powinno dać się odczuć szybsze przyspieszanie - jeśli jest inaczej trzeba szukać przyczyny..
#17 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2008 - 16:58
osiagi 2.5 TD to cos pomiedzy 2.0i 16V a 2.5 V6 ogolnie na ta moc i mase wlasna to auto swietnie jezdzi no chyba ze komus z tych 130 KM 100 zostalo......
Nie wiem czy abuy napewno ma lepsze osiągi jak 2.0 16V bo TD podobno ma wg katalogu 12.3 a X20XeV ma 11 bodajże ale katalogi potrafią kłamać ale 6 KM i około 150kg różnicy na korzyśc benzyny robi swoje zresztą Prezesssa męczę od dawna żeby się ścignąć z nim sprawdzić co lepsze ale on nie chce bo wie że przegra :tere-fere: :tere-fere: :tere-fere:
#18 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2008 - 17:35
Nie wiem czy abuy napewno ma lepsze osiągi jak 2.0 16V bo TD podobno ma wg katalogu 12.3 a X20XeV ma 11 bodajże ale katalogi potrafią kłamać ale 6 KM i około 150kg różnicy na korzyśc benzyny robi swoje
No nie zaczynaj znowu dyskusji co jest lepsze... Hehe
Jak staniesz obok 2,5 TD i będziesz się rozpędzał spod świateł ciągnąc do końca - pewnie wygrasz, ale rafalskiemuTDS chodziło o dynamikę podczas normalnego poruszania się
Zadaj sobie pytanie - jak często jeździsz w taki sam sposób jak robi się pomiary 0-100 km/h ? Zawsze trzymasz silnik w przedziale obrotów 4000-6500 tys ?
Bo tu właśnie jest kwintesencja różnicy pomiędzy 2,5 TD a 2,0 16V - podczas "normalnej" jazdy dieslem jeździ się i przyspiesza szybciej
#19 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2008 - 17:52
Cicho, bo dzieci pobudziszTURBOSPREZARKA ZACZYNA DZIALAC RAZEM ZE STARTEM SILNIKA - NAPEDZANA JEST PRZECIEZ SPALINAMI
#20 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2008 - 17:57
Nie wiem czy abuy napewno ma lepsze osiągi jak 2.0 16V bo TD podobno ma wg katalogu 12.3 a X20XeV ma 11 bodajże ale katalogi potrafią kłamać ale 6 KM i około 150kg różnicy na korzyśc benzyny robi swoje
No nie zaczynaj znowu dyskusji co jest lepsze... Hehe
Jak staniesz obok 2,5 TD i będziesz się rozpędzał spod świateł ciągnąc do końca - pewnie wygrasz, ale rafalskiemuTDS chodziło o dynamikę podczas normalnego poruszania się
Zadaj sobie pytanie - jak często jeździsz w taki sam sposób jak robi się pomiary 0-100 km/h ? Zawsze trzymasz silnik w przedziale obrotów 4000-6500 tys ?
Bo tu właśnie jest kwintesencja różnicy pomiędzy 2,5 TD a 2,0 16V - podczas "normalnej" jazdy dieslem jeździ się i przyspiesza szybciej
Tak ale on pisał o osiągach a nie o dynamice na wolnych obrotach bo to wiadomo żę każdy diesel będzie lepszy ale jak chcesz wyprzedzić i masz mało miejsca to ciśniesz do końca i wyprzedzasz a tak po za tym to ja często używam obrotów powyżej 4 tys