Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pytanie...2,5 td 130KM...gdzie sa te moje konie...???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
35 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Klonu

Klonu

    3.0 v6

  • 158 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: LUBIN
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lutego 2008 - 17:27

Witam...!! jestem szczesliwym posiadaczem opla omegi kombi 98r 2,5 td...ale mam pewien problem z jej eksploatacja...a mianowicie: wczesniej nie mialem stycznosci z silnikiem disla...i rozczarowalem sie jej osiagami...wydaje mi sie ze ten silnik powinien jednak dobrze "ciagnac..." a tu jest inaczej...niemam niestety porownania jak to ma jezdzic ale czytalem na forum ze to moze miec zwiazek z uszkodzeniem turbiny...:( wiec pytam czy ktos cos wie na ten temat badz mial podobne odczucie,mile widzane rowniez opinie na temat osiagow itp...z gory dziekuje za pomoc bo juz niewiem co mam myslec...
Opel Omega...Piękna ta bestia...

#2 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 lutego 2008 - 17:54

Najlatwiej bedzie sprawdzic "na oko" przyspieszenie 0-100 stoperem (katalogowo chyba 12.3s). Drozej, ale dokladniej, sprawdzisz moc na hamowni

#3 OFFLINE   LukasPoznań

LukasPoznań
  • 18 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 10 lutego 2008 - 19:58

DamianB, można też i tak :lol:

możesz jeszcze przeczytać post Elwood-a
http://forum.omegakl...read.php?t=3482

No i główne pytanie czy jesteś już po wymienianie wszystkich części eksploatacyjnych filtry itp!? :wink:
Sam od niedawna jeżdżę 2.5 TD ale niestety nie miałem z żadnym porównania! niestety ... choć wydaje się mi że też coś kiepsko jeździ jak na taki duży silnik :bad: ale za parę tygodni oddaję omeszke do mechanika i zobaczymy ;) na razie jeżdżę :mrgreen: tak przy okazji mógłby ktoś podać namiary na szpeca w P-ń ? SZAC! :grin:

#4 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 lutego 2008 - 21:48

Sam od niedawna jeżdżę 2.5 TD ale niestety nie miałem z żadnym porównania! niestety ... choć wydaje się mi że też coś kiepsko jeździ jak na taki duży silnik

przeciez to tylko 130KM a masa ponad 1600 kg ....można zmienić jeszcze chipa na 150 KM :)

#5 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lutego 2008 - 22:13

osiagi 2.5 TD to cos pomiedzy 2.0i 16V a 2.5 V6 ogolnie na ta moc i mase wlasna to auto swietnie jezdzi no chyba ze komus z tych 130 KM 100 zostalo......

#6 OFFLINE   LukasPoznań

LukasPoznań
  • 18 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 10 lutego 2008 - 23:42

przeciez to tylko 130KM a masa ponad 1600 kg ....można zmienić jeszcze chipa na 150 KM :)


..No tak tylko żeby włożyć chipa to silniczek musi być sprawdzony i cacy :smile:

Tak jak pisałem porównania z dieslem omci nie mam ale nie tak dawno mój staruszek miał jeszcze sierre kombi z silnikiem 2.0+lpg i szło lepiej .. dam mu sie przejechać to sam stwierdzi :lol: :mrgreen:

no chyba ze komus z tych 130 KM 100 zostalo......


no fakt autko z latami traci werwę :sad: ale to moje pierwsze :driver: zadbam żeby dostała zastrzyk energii :mrgreen: gorzej z portfelem :smiech:

sorry za OT

#7 OFFLINE   bartekb

bartekb
  • 1 postów
  • Dołączył: 11-10-2007
  • Skąd: Rybnik

Napisany 11 lutego 2008 - 00:21

w tym temacie moge sie wypowiedziec :grin:

tak jak kolega RafalskiTDS napisal: osiagi 2.5 TD to cos pomiedzy 2.0i 16V a 2.5 V6 to racja ;) choc mimo swojej masy omesia sie zbiera. a raczej powinna ;) a turbinki w tych silnikach to przy przebiegu podchodzacym pod 200 tysi km sa raczej wyeksploatowane a koszta regeneracji to prawie 1000 zl wiec nie kazdy je reanimuje a poprostu sprzedaje samochod ;) druga sprawa to uklad paliwowy czyli pompa i wtryski, koszt naprawy grubo powyzej 1000 zl. Przerobilem ten temat w swojej 2,5TD gdzie jak ja kupilem to na wykresie z hamowni wykazalo tylko 119 konikow i 231 momentu :???: okazalo sie w moim przypadku nieszczelnosc pompy oraz wtryski byly odpowiedzialne za slabe osiagi. Po zrobieniu tego nie to autko ;) dodatkowo zalozylem do swojej omegi chip (uzytkownika Lexim) i autko wogole nie do poznania pod wzgledem osiagow :bud: nie bylem na hamowni, ale szacunkowo to omesia powinna miec okolo 150 konikow mocy i tak to jest tez odczuwalne. Dlatego proponuje koledze sprawdzenie najpierw na hamowni. To "badanie" jest dosyc dobre jesli chodzi o zbadanie osiagow pojazdu. A pozniej mozna dalej kombinowac co zrobic aby podnies moc w omesi ;)

pozdrawiam
Dodany obrazek

#8 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 11 lutego 2008 - 00:40

a dlaczego nikt nie zaproponuje zbadanie wlasnie pompy wtryskowej?moze ma zla dawke ?...
I'm flirt..

#9 OFFLINE   Klonu

Klonu

    3.0 v6

  • 158 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: LUBIN
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2008 - 18:34

No tak wasze porady sa calkim ciekawe i z pewnoscia cos w nich jest...olej i filtry bede zmienial na dniach, a dzisiaj wlalem jej 30 literkow drozszego i podobno "lepszego " paliwka...fakt faktem ze odczolem drobna roznice...bo jak ja kupilem to byla zatankowana do pelna niewiadomo czym...bo pewnosci niemam co on tam lał wczesniej... :???: a poza tym sprawdzalem przyspieszenie i wyszlo ok 13-13,5 sek pomiar byl malo dokladny ale zawsze...a poza tym jeszcze niewiem przy jakich obrotach omcia bedzie pracowala najlepiej tzn.przy ilu najszybciej a przy ilu jakos optymalnie...moze i wtym doradzicie... :grin: a swoja droga do pewnych rzeczy trzeba sie przyzwyczaic bo to wkoncu td... :razz:
Opel Omega...Piękna ta bestia...

#10 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lutego 2008 - 20:37

Klon83, wlej 2 opakowania stp do czyszczenia wtrysków do diesla na ok 50l ON, wyjedź na autostrdę, daj ostro w rurę przez 150-200km i zobaczysz, co będzie się działo. Możesz przed tym podłączyć kompa i spr w wartościach rzeczywistych / do żadanych: dawki paliwa, ciśnienie doładowania na jałowych przy różnych obrotach i to samo jadąc. Po przejażdżce autostadą zrób to samo i porównaj.

#11 OFFLINE   LukasPoznań

LukasPoznań
  • 18 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 11 lutego 2008 - 23:35

To ArturL, powiedz mi jeszcze co to jest stp ? bo nie moge tego rozgrysc .. sory jezeli pisze o banalnej sprawie :mrgreen:

#12 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 lutego 2008 - 23:49

To ArturL, powiedz mi jeszcze co to jest stp ? bo nie moge tego rozgrysc .. sory jezeli pisze o banalnej sprawie :mrgreen:


http://www.allegro.p...diesla_004.html

Kupisz w każdym norauto, auchanie i innym szajsie :)

 


#13 OFFLINE   zgredzik

zgredzik

    Ciamciaramcia

  • 118 postów
  • Dołączył: 25-09-2007
  • Skąd: Koziegłówki

Napisany 28 lutego 2008 - 09:32

moj ojciec ma teraz 2.5td i nie powiem zeby zle chodzil z tym ze wszystkie czesci silnika eksploatacyjne sa wymienione filtry itd.

co do osiagow słyszalem ze jest mozliwosc przestawienia turba zeby ciagnal od nizszych obrotow. bo u mnie to turbo zalancza sie od ok 3200 obr/min u was tez ciagnie tak dopiero???
powinna sie chyba od nizszych obrotow zalanczac
Łukasz

#14 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 lutego 2008 - 13:11

moj ojciec ma teraz 2.5td i nie powiem zeby zle chodzil z tym ze wszystkie czesci silnika eksploatacyjne sa wymienione filtry itd.

co do osiagow słyszalem ze jest mozliwosc przestawienia turba zeby ciagnal od nizszych obrotow. bo u mnie to turbo zalancza sie od ok 3200 obr/min u was tez ciagnie tak dopiero???
powinna sie chyba od nizszych obrotow zalanczac


Nie ręczę jak jest u mnie ale chyba gdzieś przy 2500 obr/min już zaczyna chodzić.

 


#15 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 28 lutego 2008 - 15:15

TURBOSPREZARKA ZACZYNA DZIALAC RAZEM ZE STARTEM SILNIKA - NAPEDZANA JEST PRZECIEZ SPALINAMI :!: :!: :!:

#16 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 28 lutego 2008 - 16:50

TURBOSPREZARKA ZACZYNA DZIALAC RAZEM ZE STARTEM SILNIKA - NAPEDZANA JEST PRZECIEZ SPALINAMI :!: :!: :!:


Kiedy ktoś pisze "zaczuna ciągnąć" lub "załącza się" ma na myśli, że wtedy odczuwalny jest efekt działania turbiny.. Omega 2,5 TD posiada coś takiego co się zwie "turbo-dziurą" i polega to na tym, że kierownica w turbinie nakierowuje spaliny na łopatki wirnika pod takim kątem, że wirnik rozpędza się do wysokich prędkości dopiero przy wysokich obrotach silnika - poniżej tych obrotów silnik pracuje niemal jak wolnossący (bez turbinki)..

W omedze B 2,5 TD moment ten to ok 1900 obr/min - daje się to ładnie wyczuć jadąc na 3-4 biegu poniżej tych obrotów a następnie dodając gazu bez zmiany biegu. Przekraczając granicę 1900 - 2000 obr/min powinno dać się odczuć szybsze przyspieszanie - jeśli jest inaczej trzeba szukać przyczyny..

#17 OFFLINE   Twaróg

Twaróg
  • 378 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Kobyłka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lutego 2008 - 16:58

osiagi 2.5 TD to cos pomiedzy 2.0i 16V a 2.5 V6 ogolnie na ta moc i mase wlasna to auto swietnie jezdzi no chyba ze komus z tych 130 KM 100 zostalo......


Nie wiem czy abuy napewno ma lepsze osiągi jak 2.0 16V bo TD podobno ma wg katalogu 12.3 a X20XeV ma 11 bodajże ale katalogi potrafią kłamać ale 6 KM i około 150kg różnicy na korzyśc benzyny robi swoje zresztą Prezesssa męczę od dawna żeby się ścignąć z nim sprawdzić co lepsze ale on nie chce bo wie że przegra :tere-fere: :tere-fere: :tere-fere:

#18 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 28 lutego 2008 - 17:35

Nie wiem czy abuy napewno ma lepsze osiągi jak 2.0 16V bo TD podobno ma wg katalogu 12.3 a X20XeV ma 11 bodajże ale katalogi potrafią kłamać ale 6 KM i około 150kg różnicy na korzyśc benzyny robi swoje


:smiech: No nie zaczynaj znowu dyskusji co jest lepsze... Hehe

Jak staniesz obok 2,5 TD i będziesz się rozpędzał spod świateł ciągnąc do końca - pewnie wygrasz, ale rafalskiemuTDS chodziło o dynamikę podczas normalnego poruszania się

Zadaj sobie pytanie - jak często jeździsz w taki sam sposób jak robi się pomiary 0-100 km/h ? Zawsze trzymasz silnik w przedziale obrotów 4000-6500 tys ? :)

Bo tu właśnie jest kwintesencja różnicy pomiędzy 2,5 TD a 2,0 16V - podczas "normalnej" jazdy dieslem jeździ się i przyspiesza szybciej

#19 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2008 - 17:52

TURBOSPREZARKA ZACZYNA DZIALAC RAZEM ZE STARTEM SILNIKA - NAPEDZANA JEST PRZECIEZ SPALINAMI

Cicho, bo dzieci pobudzisz ;)

#20 OFFLINE   Twaróg

Twaróg
  • 378 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Kobyłka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lutego 2008 - 17:57

Nie wiem czy abuy napewno ma lepsze osiągi jak 2.0 16V bo TD podobno ma wg katalogu 12.3 a X20XeV ma 11 bodajże ale katalogi potrafią kłamać ale 6 KM i około 150kg różnicy na korzyśc benzyny robi swoje


:smiech: No nie zaczynaj znowu dyskusji co jest lepsze... Hehe

Jak staniesz obok 2,5 TD i będziesz się rozpędzał spod świateł ciągnąc do końca - pewnie wygrasz, ale rafalskiemuTDS chodziło o dynamikę podczas normalnego poruszania się

Zadaj sobie pytanie - jak często jeździsz w taki sam sposób jak robi się pomiary 0-100 km/h ? Zawsze trzymasz silnik w przedziale obrotów 4000-6500 tys ? :)

Bo tu właśnie jest kwintesencja różnicy pomiędzy 2,5 TD a 2,0 16V - podczas "normalnej" jazdy dieslem jeździ się i przyspiesza szybciej


Tak ale on pisał o osiągach a nie o dynamice na wolnych obrotach bo to wiadomo żę każdy diesel będzie lepszy ale jak chcesz wyprzedzić i masz mało miejsca to ciśniesz do końca i wyprzedzasz a tak po za tym to ja często używam obrotów powyżej 4 tys