Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

nie odpala


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1066 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 wrzesień 2023 - 17:46

Rok:2000
Silnik: 2,5 TD
Witam, mam problem; nie odpala silnik, pare dni wczesniej juz musiałem dłuzej krecic rozrusznikiem, zeby odpaliła, dzis juz nic, swiece nowe, rozrusznik kreci, co moze byc?




Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#2 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1828 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 wrzesień 2023 - 20:24

Paliwo dochodzi? Pompa, wtryski (w tym sterujący) itd.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#3 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1066 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 wrzesień 2023 - 11:26

tak, wziąłem go na hol i odpalił po 2 m, i jechałem 80km bez problemu...zakładam ze czujnik wałka, lub wału, ciezko wymienic?


Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#4 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1828 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 wrzesień 2023 - 22:24

Nie wiem, jak jest w M51. Poszukaj w tematach. Jam mam M57 i wymiana czujnika wału korbowego 20min. (tydzień temu mi walnął w Chorwacji)

Najlepiej sprawdzić błędy i wyjdzie winowajca.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#5 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1066 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 wrzesień 2023 - 06:32

jade dzis na komp...szukałem w tematach, piszą jakie objawy, ze problem z wtyczka, ale nic wiecej


Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#6 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1066 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 wrzesień 2023 - 18:02

i okazało sie ze komp nic nie pokazał, dlaczego? .. poszedł bezpiecznik swiec, wymieniłem i znowu wywaliło... odkreciłem  dolot, i badałem wszystkie swiece, jedna miała zwarcie, jakim cudem? swiece firmy Meyle, 2 lata temu wymieniane , a byłem u dwoch mechanikow, kazdy tylko dokładał przyczyn awari ha ha, sam doszedłem do tego..


Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#7 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1828 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 wrzesień 2023 - 20:15

Bravo Ty. Większość mechaników, kiedy widzi Omegę (do tego z silnikiem od bawarki), trzęsie się ze strachu.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#8 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1066 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 wrzesień 2023 - 06:31

dziekuje
tak to racja boją sie robic..u 2 mechanikow byłm i nikt nie chciał sie tego podjąć..kazdy wymyslał ile usterek moze byc..ale ciesze sie ze udało mi sie naprawic samemu


Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#9 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 wrzesień 2023 - 21:58

Jak świeca miała zwore to żebyś czasem niedługo nowego przekaźnika świec nie szukał.



#10 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1066 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 wrzesień 2023 - 06:36

chyba gorzej, bo sterownik chyba padł, mam zamowiony, zobaczymy


Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#11 OFFLINE   saja300

saja300
  • 19 postów
  • Dołączył: 09-08-2014
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 październik 2023 - 12:05

Ale jazda! Ktoś tu jeszcze wchodzi czasem:)

#12 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1066 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 październik 2023 - 06:36

jak nie, jak tak..zawsze ktos jest


Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#13 OFFLINE   vision95

vision95
  • 45 postów
  • Dołączył: 10-06-2015
  • Skąd: Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 październik 2023 - 14:59

Temperatura niższa to i problemy się zaczynają, u mnie też był przekaźnik walnięty, ale do 10 stopni powinien chyba gadać bez świec bez pierdnięcia co? Przynajmniej u mnie w m57 tak jest. Świece poniżej 7-9 stopni nie pamiętam dokładnie dopiero startują.



#14 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1828 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 październik 2023 - 18:03

@vision95 W M57 świece grzeją zawsze przy zimnym starcie. Kontrolka informuje tylko, że trzeba poczekać ze startem silnika.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#15 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1066 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 październik 2023 - 18:28

przy zimnym zawsze,trzeba odczekac na zgasniecie spiralki,,.. jak troche cieplejszy, to przy sprawnej pompie obywa sie bez grzania
PS dopiero 3 mechanik dał sobie rady z silnikiem, 2 mechaników padło, nie dali rady, mimo ze kupiłem komplet ; sterownik , petla i do kluczyka chip


Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#16 OFFLINE   vision95

vision95
  • 45 postów
  • Dołączył: 10-06-2015
  • Skąd: Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 październik 2023 - 19:46

@vision95 W M57 świece grzeją zawsze przy zimnym starcie. Kontrolka informuje tylko, że trzeba poczekać ze startem silnika.

to musze się doinformować, obecnie omega jest na malowaniu budy, ale jak wróci to można zrobić test napięcia kiedy świece grzeją a kiedy nie.



#17 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1828 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 październik 2023 - 23:12

to musze się doinformować, obecnie omega jest na malowaniu budy, ale jak wróci to można zrobić test napięcia kiedy świece grzeją a kiedy nie.

Op-com em sprawdzisz, widać w blokach pomiarowych


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#18 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 14 styczeń 2024 - 10:50

i okazało sie ze komp nic nie pokazał, dlaczego? .. poszedł bezpiecznik swiec, wymieniłem i znowu wywaliło... odkreciłem  dolot, i badałem wszystkie swiece, jedna miała zwarcie, jakim cudem? swiece firmy Meyle, 2 lata temu wymieniane , a byłem u dwoch mechanikow, kazdy tylko dokładał przyczyn awari ha ha, sam doszedłem do tego..

Sprawna świeca żarowa ma zwarcie, to przecież zwykła grzałka oporowa jest, dostaje plusa z kabla a gwint/silnik jest masą.Moduł świec ma bezpiecznik blaszkowy ale sam moduł też potrafi się zepsuć, jeśli pali bezpiecznik to znaczy że typowa przypadłość omegi 2.5td czyli wiązka silnika się przeciera i zwiera w okolicach kolektora dolotowego. Finalnie kończy się to pożarem pod maską

to musze się doinformować, obecnie omega jest na malowaniu budy, ale jak wróci to można zrobić test napięcia kiedy świece grzeją a kiedy nie.

2.5tds grzeje zawsze świece i nawet latem bez nich ciężej odpala, 2.2dti grzeje poniżej 4-6C° 2.5dti powinien też zawsze grzać tyle że latem to jest sekunda dwie.W dieslach z systemem CR świece potrafią się pare razy dodgrzewać jeszcze długo po odpaleniu auta dla szybszego rozgrzania się/emisji spalin czym steruje komputer a właściciel nawet niewie

#19 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1066 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 styczeń 2024 - 08:07

mam diesle prawie od początku mojej przygody z motoryzacja, a to juz ponad 50 lat, zdarzały sie zawsze przypadki z "spaleniem" swiecy, ale nigdy nie małem przypadku ze swieca robi "zwarcie" a poszło potem , mimo bezpiecznika, na sterownik silnika,ale tak dziwnie ze nie sterownik sie uszkodził, tylko wiazka doprowadzajaca do sterownika, kupiłem nowe sterowniki i nic nie dąło, dopiero dobry fachowiec dał sobie z tym rady, ale koszt tej  pracy to 500 zł [sterownik załozony moj stary]


Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#20 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 styczeń 2024 - 23:39

mam diesle prawie od początku mojej przygody z motoryzacja, a to juz ponad 50 lat, zdarzały sie zawsze przypadki z "spaleniem" swiecy, ale nigdy nie małem przypadku ze swieca robi "zwarcie" a poszło potem , mimo bezpiecznika, na sterownik silnika,ale tak dziwnie ze nie sterownik sie uszkodził, tylko wiazka doprowadzajaca do sterownika, kupiłem nowe sterowniki i nic nie dąło, dopiero dobry fachowiec dał sobie z tym rady, ale koszt tej  pracy to 500 zł [sterownik załozony moj stary]

50 lat z motoryzacją? Nieźle! Dla mnie niestety Omega to przeszłość. Chociaż wspominam często. 12 lat jeździłem Omegą 2,5 DTI. Dużo mnie ten samochód nauczył. Jak wchodzę na te forum to żal się robi... mało Omegamaniaków zostało.... :(