Rok:2000
Silnik: 2,5 TD
Witam, mam problem; nie odpala silnik, pare dni wczesniej juz musiałem dłuzej krecic rozrusznikiem, zeby odpaliła, dzis juz nic, swiece nowe, rozrusznik kreci, co moze byc?
nie odpala
#1 OFFLINE
Napisany 19 wrzesień 2023 - 17:46
#2 OFFLINE
Napisany 23 wrzesień 2023 - 20:24
Paliwo dochodzi? Pompa, wtryski (w tym sterujący) itd.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#3 OFFLINE
Napisany 24 wrzesień 2023 - 11:26
tak, wziąłem go na hol i odpalił po 2 m, i jechałem 80km bez problemu...zakładam ze czujnik wałka, lub wału, ciezko wymienic?
#4 OFFLINE
Napisany 24 wrzesień 2023 - 22:24
Nie wiem, jak jest w M51. Poszukaj w tematach. Jam mam M57 i wymiana czujnika wału korbowego 20min. (tydzień temu mi walnął w Chorwacji)
Najlepiej sprawdzić błędy i wyjdzie winowajca.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#5 OFFLINE
Napisany 25 wrzesień 2023 - 06:32
jade dzis na komp...szukałem w tematach, piszą jakie objawy, ze problem z wtyczka, ale nic wiecej
#6 OFFLINE
Napisany 26 wrzesień 2023 - 18:02
i okazało sie ze komp nic nie pokazał, dlaczego? .. poszedł bezpiecznik swiec, wymieniłem i znowu wywaliło... odkreciłem dolot, i badałem wszystkie swiece, jedna miała zwarcie, jakim cudem? swiece firmy Meyle, 2 lata temu wymieniane , a byłem u dwoch mechanikow, kazdy tylko dokładał przyczyn awari ha ha, sam doszedłem do tego..
#7 OFFLINE
Napisany 26 wrzesień 2023 - 20:15
Bravo Ty. Większość mechaników, kiedy widzi Omegę (do tego z silnikiem od bawarki), trzęsie się ze strachu.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#8 OFFLINE
Napisany 27 wrzesień 2023 - 06:31
dziekuje
tak to racja boją sie robic..u 2 mechanikow byłm i nikt nie chciał sie tego podjąć..kazdy wymyslał ile usterek moze byc..ale ciesze sie ze udało mi sie naprawic samemu
#9 OFFLINE
Napisany 28 wrzesień 2023 - 21:58
Jak świeca miała zwore to żebyś czasem niedługo nowego przekaźnika świec nie szukał.
#10 OFFLINE
Napisany 29 wrzesień 2023 - 06:36
chyba gorzej, bo sterownik chyba padł, mam zamowiony, zobaczymy
#11 OFFLINE
#12 OFFLINE
Napisany 12 październik 2023 - 06:36
jak nie, jak tak..zawsze ktos jest
#13 OFFLINE
Napisany 31 październik 2023 - 14:59
Temperatura niższa to i problemy się zaczynają, u mnie też był przekaźnik walnięty, ale do 10 stopni powinien chyba gadać bez świec bez pierdnięcia co? Przynajmniej u mnie w m57 tak jest. Świece poniżej 7-9 stopni nie pamiętam dokładnie dopiero startują.
#14 OFFLINE
Napisany 31 październik 2023 - 18:03
@vision95 W M57 świece grzeją zawsze przy zimnym starcie. Kontrolka informuje tylko, że trzeba poczekać ze startem silnika.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#15 OFFLINE
Napisany 31 październik 2023 - 18:28
przy zimnym zawsze,trzeba odczekac na zgasniecie spiralki,,.. jak troche cieplejszy, to przy sprawnej pompie obywa sie bez grzania
PS dopiero 3 mechanik dał sobie rady z silnikiem, 2 mechaników padło, nie dali rady, mimo ze kupiłem komplet ; sterownik , petla i do kluczyka chip
#16 OFFLINE
Napisany 31 październik 2023 - 19:46
@vision95 W M57 świece grzeją zawsze przy zimnym starcie. Kontrolka informuje tylko, że trzeba poczekać ze startem silnika.
to musze się doinformować, obecnie omega jest na malowaniu budy, ale jak wróci to można zrobić test napięcia kiedy świece grzeją a kiedy nie.
#17 OFFLINE
Napisany 31 październik 2023 - 23:12
to musze się doinformować, obecnie omega jest na malowaniu budy, ale jak wróci to można zrobić test napięcia kiedy świece grzeją a kiedy nie.
Op-com em sprawdzisz, widać w blokach pomiarowych
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#18 OFFLINE
Napisany 14 styczeń 2024 - 10:50
Sprawna świeca żarowa ma zwarcie, to przecież zwykła grzałka oporowa jest, dostaje plusa z kabla a gwint/silnik jest masą.Moduł świec ma bezpiecznik blaszkowy ale sam moduł też potrafi się zepsuć, jeśli pali bezpiecznik to znaczy że typowa przypadłość omegi 2.5td czyli wiązka silnika się przeciera i zwiera w okolicach kolektora dolotowego. Finalnie kończy się to pożarem pod maskąi okazało sie ze komp nic nie pokazał, dlaczego? .. poszedł bezpiecznik swiec, wymieniłem i znowu wywaliło... odkreciłem dolot, i badałem wszystkie swiece, jedna miała zwarcie, jakim cudem? swiece firmy Meyle, 2 lata temu wymieniane , a byłem u dwoch mechanikow, kazdy tylko dokładał przyczyn awari ha ha, sam doszedłem do tego..
2.5tds grzeje zawsze świece i nawet latem bez nich ciężej odpala, 2.2dti grzeje poniżej 4-6C° 2.5dti powinien też zawsze grzać tyle że latem to jest sekunda dwie.W dieslach z systemem CR świece potrafią się pare razy dodgrzewać jeszcze długo po odpaleniu auta dla szybszego rozgrzania się/emisji spalin czym steruje komputer a właściciel nawet niewieto musze się doinformować, obecnie omega jest na malowaniu budy, ale jak wróci to można zrobić test napięcia kiedy świece grzeją a kiedy nie.
#19 OFFLINE
Napisany 15 styczeń 2024 - 08:07
mam diesle prawie od początku mojej przygody z motoryzacja, a to juz ponad 50 lat, zdarzały sie zawsze przypadki z "spaleniem" swiecy, ale nigdy nie małem przypadku ze swieca robi "zwarcie" a poszło potem , mimo bezpiecznika, na sterownik silnika,ale tak dziwnie ze nie sterownik sie uszkodził, tylko wiazka doprowadzajaca do sterownika, kupiłem nowe sterowniki i nic nie dąło, dopiero dobry fachowiec dał sobie z tym rady, ale koszt tej pracy to 500 zł [sterownik załozony moj stary]
#20 OFFLINE
Napisany 27 styczeń 2024 - 23:39
mam diesle prawie od początku mojej przygody z motoryzacja, a to juz ponad 50 lat, zdarzały sie zawsze przypadki z "spaleniem" swiecy, ale nigdy nie małem przypadku ze swieca robi "zwarcie" a poszło potem , mimo bezpiecznika, na sterownik silnika,ale tak dziwnie ze nie sterownik sie uszkodził, tylko wiazka doprowadzajaca do sterownika, kupiłem nowe sterowniki i nic nie dąło, dopiero dobry fachowiec dał sobie z tym rady, ale koszt tej pracy to 500 zł [sterownik załozony moj stary]
50 lat z motoryzacją? Nieźle! Dla mnie niestety Omega to przeszłość. Chociaż wspominam często. 12 lat jeździłem Omegą 2,5 DTI. Dużo mnie ten samochód nauczył. Jak wchodzę na te forum to żal się robi... mało Omegamaniaków zostało....