Mam nadzieje ze sie komus przyda, zajelo mi to wiele godzin.
Wprowadzenie.
Jak wszystcy wiemy, odma w omedze jest poprostu kiepska. Element ruchomy w odmie szybko sie starzeje i przestaje dzialac. Mowa tu o gumowej klapce ktora juz po kilku latach od nowosci robi sie sztywna, co gorsza potrafi sie zkruszyc i wpasc do miski olejowej.
Polaczenie oryginalnej odmy z silnikiem
Do odmy dochodza dwa wezyki:
-Cienki jest podcinieniem (spelnia swoja funkcje tylko na wolnych obrotach)
-Gruby jest odpowietrzeniem wychodzacym przed przepustnice.
Zasada dzialania a wycieki? (Oryginalna odma) pomijam problem uszczelek
Sama budowa odmy nie ma wiele wspolnego z wyciekami, jednak jej zasada dzialania nie pomaga im zapobiec. Podczas pracy silnika wystepuja przedmuchy ktore powoduja ze w komorze spalania wytwarzane jest wieksze cisnienie niz atmosferyczne. Przez to ze odma jest bezposrednio polaczona pomiedzy skrzynia korbowa a dolotem powietrza i wychodzi do przepustnicy, w komorze korbowej zawsze wystepuje wieksze cisnienie niz atmosferyczne. W skutek tego nawet przy malych nieszczelnosciach olej jest wypychany z silnika na zewnatrz. Efekt zwieksza sie wraz z obciazeniem silnika. Zwiekszone cisnienie powoduje rowniez ze wytwarzaja sie nowe nieszczelnosci.
Dlaczego warto zastosowac odme z BMW?
Odma w BMW polaczona jest pomiedzy skrzynia korbowa a regulatorem podcisnienia. Sam regulator jest podlaczony do kolektora dolotowego. Membrama (regulator cisnienia) utrzymuje stale podcisnienie w skrzyni korbowej niezalezne od obciazenia silnika. Jest to prawda gdy cisnienie w kolektorze jest mniejsze niz atmosferyczne. W praktyce w kolektorze zawsze panuje podcisnie nawet gdy przepustnica jest w pelni otwarta. Sam silnik dziala jako duzy zbiornik podcisnienia.
Instrukcja montazu:
omega odma.png 337,71K
27 pobrań
Zdjecia z montazu praktycznego dolacze pozniej.
Edytowany przez MrChrysler, 07 stycznia 2020 - 22:54.