Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wyciek płynu w momencie włączenia klimy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 lutego 2008 - 11:46

Witam, postanowiłem założyć swój temat, dlatego że szukałem podobnych postów i owszem są, ale nikt nie miał takiego przypadku jak ja, były różne wycieki u innych ale nie w taki sposób jak u mnie.Otóż mój problem jest następujący:
zauważyłem dzisiaj spory wyciek płynu chłodniczego, ale, tylko w momencie gdy temperaturę na klimatroniku ustawię na LO(najniższą), wyciek zaczyna się właśnie wtedy gdy słychać jakby coś tam się przestawiało w klimie z ciepłego na zimne.Gdy temperatura jest ustawiona na ogrzewanie, nie ma rzadnego wycieku, ani na postoju ani podczas jazdy, nic.Wyciek ejst tylko wtedy gdy wbijam LO na klimatroniku.Czy możecie pomóc skąd to może cieknąć i dlaczego??Jak narazie to zauważyłem tylko tyle co się położyłem pod autem że plama po płynie robi się tak po prawej stronie auta, patrząc OD TYŁU, patrzyłem tez od komory silnika i to jest gdzieś za silnikiem tak jakby.Ale możliwe że wycieka gdzieś w okolicach a tylko spływa akurat na prawą stronę.Proszę o jakieś wskazówki bo strasznie mnie to przybiło, mam nadziję że obejdzie się bez jakichś drogich napraw, bo nie mam pieniędzy niestety. :cry: :neutral: mam nadzieję że w miarę jasno przedstawiłem problem.Auto to omega B kombi 2,5V6, z klimatronikiem dwystrefowym.pozdr.i z góry dziękuję za pomoc

 


#2 OFFLINE   piotrekbb

piotrekbb
  • 274 postów
  • Dołączył: 30-09-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała

Napisany 07 lutego 2008 - 17:35

Ja obstawiam na zawór ogrzewania.Mam identyczny problem raz plyn jest raz nie ma nawet litra!!! po nocnym postoju,zależy jak zostawie pokrętła ogrzwania. Mój zawór ma biały nalot więc pewnie to jest to.
Moją kluską jeździ teraz balwanekbuli - nowy forumowicz.Ja bujam się mondeo , komfort nie ten sam co w klusce ale średnia spalania non stop na 6,2l :))

#3 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lutego 2008 - 19:45

Ja obstawiam na zawór ogrzewania.

jak pisze piotrekkbb na 99% to ten cholerny zawór trójdrożny,ale żeby go wymienić trzeba zdjąć podszybie,albo kolektor ssący cena 50pln zamiennik 140pln org. spróbuj podejrzeć z kanału szukaj czegoś takiego http://www.allegro.p...ega_vectra.html
tylko rozgrzej dobrze furę aby ciekło :mrgreen:

#4 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lutego 2008 - 10:00

dzieki Panowie, będe szukał tego ustrojstwa.Próbowałem rezebrac podszybie, ale nie moge wycieraczek zdjąć :neutral: :neutral: od nowości nie były ściągane i sie zapiekły pewnie.Macie jakis patent jak je zdjąć?
Kristofer rozgrzewanie fury nie ma u mnie znaczenia, to cieknie tylko i wyłącznie wtedy jak wbije na klimatrowniku LO, czyli zejde poniżej 18stopni, jak jest 18 i więcej to nic a nic nie cieknie czy to po postoju nocnym, czy to rozgrzany silnik.

 


#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 lutego 2008 - 12:34

dzieki Panowie, będe szukał tego ustrojstwa.Próbowałem rezebrac podszybie, ale nie moge wycieraczek zdjąć :neutral: :neutral: od nowości nie były ściągane i sie zapiekły pewnie.Macie jakis patent jak je zdjąć?
Kristofer rozgrzewanie fury nie ma u mnie znaczenia, to cieknie tylko i wyłącznie wtedy jak wbije na klimatrowniku LO, czyli zejde poniżej 18stopni, jak jest 18 i więcej to nic a nic nie cieknie czy to po postoju nocnym, czy to rozgrzany silnik.



zawor trojdrozny - oczywiscie jesli sa braki plynu chlodzacego. jesli nie to woda leci z ukladu klimatyzacji i tak sie moze dziac.




 


#6 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lutego 2008 - 12:36

uffff udało sie zdjąć wycieraczki, i podszybie, i tak nie ma za bardzo dojścia do tego zaworu ale zdiagnozowałem przynajmniej skąd cieknie.I faktycznie cieknie ten zawór, tam od spodu gdzieś.pytanie tylko w jaki sposób dziada wymienić??to jest wręcz niemozliwe że wymienic go od strony silnika nawet po zdjęciu podszybia.Prosze Was o pomoc jak to wymienic, ktos już to może robił w V6, pozdr. :wink:

beast są ubytki płynu chłodzącego, poza tym tak jak ktoś pisdał wcześniej, jest biała ścieżka na przewodzie.W jaki sposób wymienie ten zawór?

 


#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 lutego 2008 - 12:45

uffff udało sie zdjąć wycieraczki, i podszybie, i tak nie ma za bardzo dojścia do tego zaworu ale zdiagnozowałem przynajmniej skąd cieknie.I faktycznie cieknie ten zawór, tam od spodu gdzieś.pytanie tylko w jaki sposób dziada wymienić??to jest wręcz niemozliwe że wymienic go od strony silnika nawet po zdjęciu podszybia.Prosze Was o pomoc jak to wymienic, ktos już to może robił w V6, pozdr. :wink:

beast są ubytki płynu chłodzącego, poza tym tak jak ktoś pisdał wcześniej, jest biała ścieżka na przewodzie.W jaki sposób wymienie ten zawór?


tylko kup oryginal. zawor wymienia sie prosto, sciagasz opaski, odpinasz podcisnienie, zapinasz nowy i wsio. tylko upusc troche plynu z chlodnicy to mniej ci pocieknie.




 


#8 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lutego 2008 - 15:55

tylko kup oryginal. zawor wymienia sie prosto, sciagasz opaski, odpinasz podcisnienie, zapinasz nowy i wsio. tylko upusc troche plynu z chlodnicy to mniej ci pocieknie.


da rade to zrobic od strony silnika??bo po zdjęciu podszybia nawet ledwo wsadziłem tam jedną ręke i to tylko kawałek :smile: obawiam się że może byc problem od strony motoru.Możesz mi pojaśnic co nie co jak sie do tego zabrać, bo to będe robił pierwszy raz, wystarczy tylko zdjąć węże i te malutkie wężyki i to wszystko??a ten zawór nie ejst nigdzie przykręcony??pozdrawiam :smile:

a no i oczywiście że kupie oryginał :bmw:

 


#9 OFFLINE   piotrekbb

piotrekbb
  • 274 postów
  • Dołączył: 30-09-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała

Napisany 08 lutego 2008 - 15:55

Panowie jeszcze jedno , dowiedziałem sie w serwisie ,że ten zawór MUSI być zamontowany w tym uchwycie tak aby podciśnienie było równo na górze . Jesli wisi luźno i krzywo to bardzo szybko ulega uszkodzeniu.
Moją kluską jeździ teraz balwanekbuli - nowy forumowicz.Ja bujam się mondeo , komfort nie ten sam co w klusce ale średnia spalania non stop na 6,2l :))

#10 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lutego 2008 - 15:57

jakie zgranie czasowe :grin: no właśnie tak jak pytałem wyżej, nie jest on przykręcony nigdzie?