

Drganie pod pedałem sprzęgła...
#1
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2008 - 23:34
Coś takiego odczuwam, niezaleznie czy podczas jazdy, czy stojąc. Nic szczególnie nie słychać, żadnego łożyska, ale mnie to irytuje strasznie. Podpowiedzcie, czemu może się tak dziać?
Z góry dzięki.
#2
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2008 - 17:49
Czyżbyś jeździł z nogą na pedale sprzęgła, że tak wyczuwasz jego drgania? Jeżeli wszystko jest OK, dobrze rozłącza i się nie ślizga to chyba nie powinno stanowić problemu ??
#3
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2008 - 22:08
#4
OFFLINE
Napisany 10 marca 2008 - 19:24
#5
OFFLINE
Napisany 12 marca 2008 - 16:56
#6
OFFLINE
Napisany 12 marca 2008 - 17:41
Jak musiałem za to zapłacić to dla mnie straty były AŻ takie

#7
OFFLINE
Napisany 12 marca 2008 - 21:03
#8
OFFLINE
Napisany 13 marca 2008 - 06:50
uszkodzone koło dwumasowe objawia się biciem na pedale sprzęgła
Jak był ciepły to było lekko odczuwalne, a jak zimny to potrafiło telepać całym samochodem

#9
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2008 - 21:09
#10
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2008 - 21:22
nie sprawdzalem ale chyba w benzynie nie ma kola dwumasowego
w 2.5 i 3.0 na bank nie ma
#11
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2008 - 22:45
nie sprawdzalem ale chyba w benzynie nie ma kola dwumasowego
w 2.5 i 3.0 na bank nie ma
Na pewno? Ja mam na bank dwumasowe, no ale mam 2,6. Nie wydaje mi się, żeby 2,5 i 3,0 nie miały. Sprawdzę w EPC.
#12
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2008 - 06:01
nie ma w automatach, w manualach sąw 2.5 i 3.0 na bank nie ma
#13
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2008 - 08:03
x20se, x20xev, x25xe, x30xe, y32xe, y32se, u25td, x20dth, y22xe, z22xe, y26se, y22dth
2,0 benzynki maja to samo
3,0 3,2 benzynki maja to samo
dla reszty silnikow tu wymienionych nie jest wspolzamienne tylko jest dla kazdego modelu
[B]
#14
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2008 - 15:34
Zgadza sie.jesli chodzi o kolo dwumasowe to wedlug katalogow firm produkujacych ten element wystepuje w :
x20se, x20xev, x25xe, x30xe, y32xe, y32se, u25td, x20dth, y22xe, z22xe, y26se, y22dth
2,0 benzynki maja to samo
3,0 3,2 benzynki maja to samo
dla reszty silnikow tu wymienionych nie jest wspolzamienne tylko jest dla kazdego modelu
Jest też jedna ciekawostka, mianowicie docisk sprzęgła i tarcza sprzęgłowa są identyczne dla wszystkich diesli i V6, a koła zamachowe są te same tylko dla 3,0 i 3,2, inne jest dla 2,5 , jeszcze inne dla 2,6.
Kolejny typ koła mają wszystkie 2,0 z klimą.
Jeszcze inny jest w każdym z diesli, tylko U25TD i X25TD mają to samo.
Ciekawe, czym oprócz numeru różnią się koła zamachowe w V-kach?
#15
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2008 - 16:04
Od miesiaca mam Opla Omege A Kombi-bezyna.Wczoraj mial zmienione sprzeglo razem z linka i mimo wszystko wyczuwalne sa drgania pod pedalem sprzegla.Drgania wyczuwalne sa na wolnych obrotach.Towarzysza tym drganiom przerywane,denerwujace piski. Gdy podnosze sprzeglo delikatnie noga do gory drgania i piski ustaja.Czy to moze byc kolo zamachowe?Czy mozna jezdzic tym autem ,czy zniszcze od razu nowe sprzglo?
#16
OFFLINE
#17
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2008 - 18:46
#18
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2008 - 11:45
Znalazlem w koncu rozwiazanie problemu.Powodem drgan i popiskiwan na wolnych obrotach jest tzw.sprzegielko lub inaczej wysprzegle(czesc laczaca od linki sprzegla).Niestety nie znam fachowej nazwy.Moze ktos z was wie jak to sie prawidlowo nazywa?
#19
OFFLINE
Napisany 09 maja 2008 - 16:17
Mam Podobny problemik. 3 tyg. temu wymieniłem cały kpl. sprzęgła tj. tarcza docisk i łożysko. Dodam że jest to OMCIA z 91 r. sedan 2,0. Po wyjechaniu z warsztatu od mechanika, przy delikatnym dodawaniu gazu czuć wyrażnie wibracje na pedale sprzęgła. W miarę jak jadę szybciej nikną. Problem ten występuje też na luzie. Kiedy jednak chociaż o 1 mm wcisnę sprzęgło to objaw mija. Potem kiedy puszczam do stanu neutralnego pedał sprzęgła objaw ten nie zawsze wraca, jednak czasami występuje. Co to może być??? Sprzęgło jest LUK nowe. Może wystarczy podciągnąć linkę sprzęgła?
Ach jeszcze jedno, przy skrzyni biegów jest taka gumowa tulejka, która trzyma koniec linki, to ta tulejka tak strasznie wibruje przenosząc te drgania na pedał. O co chodzi? Mam jechać do mechanika z awanturą? Wolałbym najpierw poznać wasze opinie.
Z góry wielkie dzięki.
#20
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2008 - 16:46
Właśnie odkryłem przyczynę drgań pedału sprzęgła. W mojej Omedze A z 1991r, jest manualna skrzynia o nazwie R 25. Po wymianie kompl. sprzęgła odczuwałem drgania na wolnych obrotach, ale jak tylko podniosłem bądz przycisnąłem lekko pedał drgania te ustawały.
Przyczyną jest łapa sprzęgła. ona tak wibruje ( góra - dół). Końcówka linki - ta z regulacją, obsadzona jest na głowni tejże łapy. Wibrując przenosi za pośrednictwem linki drgania na pedał ot i co. Przyczyną jest właśnie to że po wymianie kompl. sprzęgła zmieniają się siłą rzeczy wymiary tarczy, docisku i płynność łożyska. Wpływać to może na luzy na łapie ( tak mi wyjaśnił mechanik ). No cóż starość nie radość. Mam dwa sposoby na to.
1. Wymiana skrzyni bądź regeneracja owej łapy ( ale to koszty ok. 200 - 250 zł. za samo zdjęcie skrzyni, a przecież i tak się wykosztowaliśmy przy wymianie sprzęgła - mechanik powinien od razu to sprawdzić)
2. Podwieszenie łapy np. spinką do kabli elektrycznych.
Już opisuję jak należy to zrobić.
Na skrzyni R 25 nad łapą jest talie ucho ( malutkie ) przewlekamy przez nie pasek i obejmujemy nim też naszą łapę wszystko sciskamy ale nie mocno zostawiamy sobie pole do manewrów.
Włączamy silnik i słuchamy czy nie stuka i nie piszczy jeśli tak to ściskamy trochę mocniej aż przestanie.
U mnie do skrzypienia dochodziły też stuki łapy o korpus skrzyni - jest tam taka gumowa osłona która sparciała.
Jeżeli skrzypienie i drgania nie ustępują to:
1. popuścić trochę linkę sprzęgła - co się tyczy drgań
2. po przeciwnej stronie skrzyni jest duża czarna zaślepka, zdejmujemy ją i smarujemy zaczep łapy( jest zaraz nad tą dziurą w którą wkładamy dłoń - dla zobrazowania wejść na allegro i poszukać skrzyni z obrazkiem podpatrzreć zawsze można) i co się tylko da uważając na to aby smar nam się nie przedostał do tarczy i docisku.
Powinno pomóc jak ktoś ma pytania lub inną metodę to chętnie posłucham i wypróbuję.