Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

"Przycinanie" silnika przy ok. 3000 obrotów.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   baxy

baxy
  • 13 postów
  • Dołączył: 18-01-2008
  • Skąd: Dolny Śląsk

Napisany 29 stycznia 2008 - 01:02

Witam. Mam problem ze swoja Oma. Po przekroczeniu 3000 obrotów silnik jakby sie przycinal i zapala sie kontrolka silnika. Dzieje sie tak i na benzynie i na gazie, podczas jazdy i na postoju. Co to moze byc?? Pomozcie!

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 stycznia 2008 - 08:12

Witam. Mam problem ze swoja Oma. Po przekroczeniu 3000 obrotów silnik jakby sie przycinal i zapala sie kontrolka silnika. Dzieje sie tak i na benzynie i na gazie, podczas jazdy i na postoju. Co to moze byc?? Pomozcie!



http://forum.omegakl...hread.php?t=202




 


#3 OFFLINE   Elwood

Elwood
  • 31 postów
  • Dołączył: 14-01-2008
  • Skąd: Dolnośląskie

Napisany 29 stycznia 2008 - 21:45

Witam, miałem podobnie tylko przy 4,5 tyś. obr. Prowodylem był czujnik położenia wału, ale tak jak radzi kolega Beast na początek proponuję zczytać błędy.

#4 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 stycznia 2008 - 14:17

Witam, miałem podobnie tylko przy 4,5 tyś. obr. Prowodylem był czujnik położenia wału,

bo u ciebie pracował w trybie awaryjnym i check control świecił cały czas - tryb awaryjny: zapalenie sie kontrolki check, control, odcięcie zapłonu przy 4500 obr/min, zwiększone spalanie, dławienie silnika.

#5 OFFLINE   Elwood

Elwood
  • 31 postów
  • Dołączył: 14-01-2008
  • Skąd: Dolnośląskie

Napisany 30 stycznia 2008 - 18:27

Zgadza się, dlatego także zalecam zacząć od zczytania błędów.

#6 OFFLINE   baxy

baxy
  • 13 postów
  • Dołączył: 18-01-2008
  • Skąd: Dolny Śląsk

Napisany 08 lutego 2008 - 09:53

Koledzy, odczytalem kod bledu:
19
Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał.
Co moze byc przyczyna??

#7 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lutego 2008 - 10:29

Co moze byc przyczyna??

wtyczka lub sam czujnik halla (wału korbowego) jeśli będziesz kupował to kup oryginalny a nie podróbkę

#8 OFFLINE   baxy

baxy
  • 13 postów
  • Dołączył: 18-01-2008
  • Skąd: Dolny Śląsk

Napisany 08 lutego 2008 - 16:14

dzieki bardzo:):) napisze jak mi poszlo:) pozdrowka..

a mozesz mi wyjasnic gdzie znajduje sie ten czujnik?? moze masz zdjecie polozenia tego czujnika?? z gory dziekuje..!

scaliłem posty

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 lutego 2008 - 22:50

dzieki bardzo:):) napisze jak mi poszlo:) pozdrowka..

a mozesz mi wyjasnic gdzie znajduje sie ten czujnik?? moze masz zdjecie polozenia tego czujnika?? z gory dziekuje..!

scaliłem posty



siedzi kolo filtra oleju. dojscie od dolu lub po zdjeciu kola od strony kierowcy. aha i nie trudz sie z poszczeniem przewodu tak jak w oryginale bo poprostu sie nie da. pusc tak zeby sie o kolektor nie przypalal




 


#10 OFFLINE   krristoff

krristoff
  • 72 postów
  • Dołączył: 18-11-2007
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 01 maja 2008 - 16:13

Ja mam podobnie czy stoje czy jade to i tak przycina tyle że od 4000 tys. Problem w tym że po sprawdzeniu bledów nie ma żadnego.A powyżej 4000tyś kontrolka silnika mruga . Skoro nie ma bledów to co to może byc.

#11 OFFLINE   tutrus

tutrus
  • 104 postów
  • Dołączył: 18-10-2006
  • Skąd: Dzierżoniów

Napisany 07 września 2008 - 21:39

Witajcie ja mam podobny problem ale tak gdzieś przy ok 2 tyś. obrotów auto dostaje takiego objawu jak turbo dziura w dieslu po chwili przyspiesza, mam automat ale wydaje mi się że to wina silnika niż skrzyni, nadmienię że ostatnio miałem małą przygodę i autko lekko dostało w bok, wydaje mi się że po tej przygodzie ujawniło się to zjawisko, czasami na niższych obrotach mam takie odczucia jak by nie paliła na wszystkie garki ale to nie zawsze. Może ktoś miał coś podobnego ????. Jedzie przymuli i przyspiesza... hmmm. co to może być ?????, z góry dzięki za odp.

#12 OFFLINE   daboss86

daboss86
  • 40 postów
  • Dołączył: 03-09-2008

Napisany 11 września 2008 - 15:49

Witam wszystkich...trochę od świeżę temat...mi zacinała się przy 4500obr. juz myślałem że czujnik wału a tu po wykręceniu go okazało się że cały po środku byl brudny...wyobraźcie sobie magnez zbierający kawałki metalu...właśnie tak to wyglądało...teraz mi kręci do 7tys ale przy 7tys a moze gdy przebije tą 7 to włącza się nadal kontrolka żółta...czy jednak czujnik?? czy jest jeszcze inna przyczyna??

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 września 2008 - 15:52

Witam wszystkich...trochę od świeżę temat...mi zacinała się przy 4500obr. juz myślałem że czujnik wału a tu po wykręceniu go okazało się że cały po środku byl brudny...wyobraźcie sobie magnez zbierający kawałki metalu...właśnie tak to wyglądało...teraz mi kręci do 7tys ale przy 7tys a moze gdy przebije tą 7 to włącza się nadal kontrolka żółta...czy jednak czujnik?? czy jest jeszcze inna przyczyna??



kolego z tego co pamietam to limiter jest troche nizej niz 7000 rpm ustawiony i nie powinien do takiej opcji dojsc wogoole. nie miales nic z kompie mieszane ? zczytaj bledy na zworke.




 


#14 OFFLINE   daboss86

daboss86
  • 40 postów
  • Dołączył: 03-09-2008

Napisany 11 września 2008 - 17:20

no i musze napisać z przykrością że nadal przerywa:( załamka :(
błędy; 12 przy właczonym i wyłaczonym silniku,31 przy wyłączonym silniku a przy włączonym nie ma go :( co dalej?? :(

aha zapomniałem dodać ze dopiero od tej chwili co olej wymieniłem tak się dzieje..fakt wczesniej czasami przygasał jak chcialem depnąć i był mułowy ale nie tak jak teraz :(

#15 OFFLINE   daboss86

daboss86
  • 40 postów
  • Dołączył: 03-09-2008

Napisany 03 października 2008 - 17:25

witam:) dziś się bawiłem przy omedze :) zresztą jak co dzień i wpadłem na pomysł...to co napiszę może i innym pomoże :) zrobiłem tak ze czujnik pozycji wału wyciągałem i opiłki ktore się na nim zbierały poprostu szmatą czyściłem...jak skręciłem i odpaliłem na 10minut było idealnie lecz znów przerywał ale teraz juz rzadziej...więc postanowiłem czyścic go tak długo aż nie będzie brudu w silniku aż po raz piąty z kolei go wkręciłem i zadziałał i już przejechałem 30km przy ostrym piłowaniu i mogę teraz tylko powiedzieć że przyczyną był brud ktory się przyczepiał do czujnika który wręcz go przyciąga winą było mało oleju!! bo bez niego silnik się wręcz piłował sam i gdy zmieniłem go dolałem na stan i dpowiro wtedy się to działo i brud miał doście do czujnika... mam nadzieje że teraz trochę pochodzi :)

#16 OFFLINE   daboss86

daboss86
  • 40 postów
  • Dołączył: 03-09-2008

Napisany 01 grudnia 2008 - 18:12

Temat można już zamknąć przyczyna przeciniania była czujnik a czujnik sie brudził opiłkamni panewki ;) i wału :p dlaczego panewka sie złapała? niektórych mechaników sugestie są że mój silnik jest po ogromnych przejściach (hmm wiec dałem sie wkopac) podobno zamiast oleju były najwidoczniej jakies badziewia jak motodoktory itd oleje dieslowskie i kto wie co jeszcze...męczyłem sie z tym silnikiem 2 miechy sprawdzałem itd... no i w końcu bloknoł mi wał :D jupi <lol2> więc po rozebraniu okazało sie że panewka sie obruciła...wniosek.. koledzy mieli racje taniej wymiana silnika ale ja wolałem dołożyć i miec prawie że nówka silnik więc zrobiłem regeneracja głowicy wymieniłem wszystie pierscienie, Panewki na 2 szlif wał na korbach i głównych na 2 szlif nowe uszczelki zimeringi itd

Na dzień dzisiejszy mam ome na chodzie jedyne co to z jednej strony zawory mi stukaja na słuch to kieliszki więc jeszcze mam co do zrobienia i to ze teraz się bawie gti-kami i różnymi podobnymi autkami :mrgreen: teraz to dopiero czuć że mam Omege MV6 3.0 hihi

chciałem dodać że całą robocizna zrobiłem sam straciłem dużo nerwów i jeszcze więcej czasu ale było warto :mrgreen: a nie powiem dokładnie ile mnie kosztowała naprawa bo nawet nie chciałem wiedzieć ale sporo :p coś koło 3 klocków nawet nie chcę oglądać pamiątki ze sklepów :p życze powodzenia tym co mają problemy podobne co ja miałem

#17 OFFLINE   scanmar

scanmar
  • 39 postów
  • Dołączył: 01-02-2009

Napisany 17 lutego 2009 - 23:22

panowie ja powymieniałem czujniki i i tak mi przerywa na 4,5 tys obrotów,czujniki kupione w serwisie,niema błędów a auto nie wchodzi powyżej 4,5 tes. może mi ktoś pomoże?